.Het begon allemaal vorige week, toen in van mijn paard afviel. Ik val niet vaak van paarden, maar als het gebeurd dan val ik goed. Meestal ook op mijn schouder, wat in principe ook logisch is als je van een hoogte valt.
Deze keer ging het zo snel en hard dat ik niet eens doorhad wat er gebeurde en toen lag ik al met mijn neus op de hoefslag
. Ik wilde opstaan maar voelde dat mijn arm los hing. Schouder uit de kom dacht ik dus. Mijn vader kwam naar mij toe en legde mijn arm recht (had een dikke jas aan dus je zag niks aan mijn arm) en knak.. hij schoot weer goed, dacht ik.. Eenmaal in het ziekenhuis, zonder jas en vest zagen we tot onze schrik dat mijn schouder gewoon op zijn plek zat.. Toch maar even naar de rontgenafdeling. Van het gezicht van de verpleegster kon ik al aflezen dat ik iets had gebroken. Onder mijn schoudergewricht is mijn bovenarm volledig doorgebroken. Omdat deze plek niet gefixeerd en gegipst kan worden, hangt mijn arm in een sling (band om nek). Erg vervelend dus, want bij iedere beweging voel je dat bot bewegen. Ook kan ik snachts niet echt stiliggen en beweeg ik dus mijn arm perongelukin mijn slaap. Morgen ga ik naar het ziekenhuis voor de 2e foto, als het niet goed hersteld moet ik geopereerd worden en wordt het met pinnen vastgezet. Dus afwachten hoe het gaat. Ik wist niet dat je zo gehandicapt was met zo'n breuk! Vooral vind ik het erg dat ik niet kan rijden en mijn beestjes thuis moet missen. Slaap bij mijn ouders want die hulp heb ik hard nodig!Wie heeft ook zo'n breuk gehad en hoelang duurde het herstel? Heb je nu nog veel last van pijn? ben erg benieuwd..
!!) dus dat ging niet. Toen zijn er drie dunne pinnen in gezet en inderdaad kreeg ik ook alleen een sling.
. Gelukkig werd dat wel na een week ofzo een stuk minder. Na ongeveer 5 weken had het bot de pinnen (die los zaten) er al een heel stuk uitgewerkt (staken wel 2 cm uit mijn arm
!) en toen zijn ze weer verwijderd. Daarna kon ik ook weer meer bewegen en ging het snel beter. De arm is nog wel lang wat stijf geweest, maar daar had ik niet echt veel last van.
, dan is het toch fijn te horen dat het ook in 6 weken kan.. Wil het paard zo snel mogelijk weer op

Jaja, de medische molen maalt weer snel
Die schrok van het gewicht wat zo'n arm nog heeft, dat had ze niet verwacht