Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dela schreef:ik meld mij!
Dat jojo effect ken ik maar al te goed.
Begin 2008 ook begonnen met sonja bakker, viel af, ruim 15 kilo, maar de balans nu is dat ik die kilo's er net zo hard weer bij heb + de rest....
Dat boek wat relaxed, beschrijft, ken ik niet, en lijkt me het proberen wel waard!!
Bonechi_ schreef:Ik heb vooral heel erg last van het mentale effect van dat ene patatje, alsof dan al je moeite van de dagen ervoor meteen verspild zijn en je poging al kansloos is. Ik weet wel dat het niet helemaal zo werkt, maar ik voel me meteen een slapjanus en dan ben ik de motivatie weer kwijt
Mas schreef:Bonechi_ schreef:Ik heb vooral heel erg last van het mentale effect van dat ene patatje, alsof dan al je moeite van de dagen ervoor meteen verspild zijn en je poging al kansloos is. Ik weet wel dat het niet helemaal zo werkt, maar ik voel me meteen een slapjanus en dan ben ik de motivatie weer kwijt
Heel erg bekend, dit heb ik ook
Als ik bijv. 5 kilo af ben gevallen en ik beloon mezelf eens met een lekker patatje heb ik daar naderhand zo'n spijt van...
Alsof die 5 kilo er met dat ene patatje weer aan zitten en álles vor niets geweest is. Dan denk ik meestal: nou kan ik ook wel
weer een snoepje nemen, ik heb toch alles verpest.
FOUT! Eigenlijk moet je gewoon verder gaan met gezond eten alsof er niet gebeurt is, maar dat vind ik nogal moeilijk