wat kan dit zijn??rode,jeukende,pijnlijke bulten bovenbeen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

wat kan dit zijn??rode,jeukende,pijnlijke bulten bovenbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 20:31

hoihoi

een tijdje terug had ik ineens op beide bovenbenen muggenbulten
aan beide kanten op de buitenkant...
jeuken dat het deed. op den duur werden het soort paars/blauwe plekken...
ze trokken langzaam weg, al zijn ze dat nog niet helemaal.

maar nu sinds gister zit ik er weer onder!
ik kwam er savonds achter, weer dezelfde plekken maar nu nog meer,
jeukende, brandende, rode blauwe plekken op precies aan beide dezelfde kanten bovenbeen
buitenkant..
ga morgen de dokter toch maar even bellen, want dit is echt gek.
ik sta veel in de kou, zou het daarmee te maken kunnen hebben?
denk toch niet dat het van een beest geweest is..
heel vreemd.

iemand een idee?
xxx
bedankt

Vadalma

Re: wat kan dit zijn??rode,jeukende,pijnlijke bulten bovenbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:32

Hmm misschien een allergische reactie?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 20:34

ja zat ik ook aan te denken..
maar wat?
en zo gek op beide bovenbenen dezelfde plekken.
snap het echt niet.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:37

Tja dat kan van alles zijn. Ik heb een keer behoorlijk rge uitslag gehad op mn hele lijf. Begon eerst op mn armen, dat werden door het jeuken echt enorme plakkaten. Bah. Zelfs voor aan de prednison gezeten. Later een test gedaan bij het ziekeenhuis, bleek ik ineens alergisch voor zwart rubber.

Het kan echt van alles zijn.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:39

Ik heb echt precies hetzelfde gehad. Het begon met vreemde rode grote bulten die vreselijk jeukten, daarna werden het echt grote blauwe plekken. Ben ermee naar de huisarts geweest, die hebben bloed afgenomen enz maar konden niks vinden. Maanden lang heb ik van alles lopen bedenken wat het kon zijn. De ene keer leek het minder maar dan ineens was het weer erger. Ik ben toen alles gaan bedenken wat ik in de laaste maanden verandert heb. En uiteindelijk zijn we erachter gekomen. We hadden een nieuw dekbed met WOL en een matras waar WOL inzat en ik ben dus blijkbaar allergisch voor WOL. We hebben het toen getest en een synthetisch dekbed gekocht en een ander matras en inderdaad het werd minder en na pas weken was het helemaal weg. Bij mij was het trouwens ook elke keer s ochtends dat er weer nieuw rode bulten bij waren gekomen en zodra we het matras en dekbed hadden omgeruild kreeg ik geen nieuwe bulten er meer bij. Het heeft wel heel lang geduurt voor alle plekken wegwaren (gif uit bloed) maar de jeuk was gelijk weg.

Dus bij jouw lijkt het toch ook op een allergische reactie.

PS bij mij was het ook aan beide kanten van de benen op dezelfde plek want ik slaap veel op mijn zij, en draai veel om.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:52

zijn het niet gewoon winterbenen?

Als ik lang ik de kou bezig ben geweest krijg ik vaak rode/blauw bulten die verrekte zeer doen..

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:56

ik heb het eens gehad na een injectie tegen wintervoeten.
gek werd je er van,jeukte als de .... en krauwen ging niet want dat was erg pijnlijk. Clown heeft een paar weken geduurd.
ik was allergies voor de inenting. Haha!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:41

Klinkt idd als winterdijen.
Goed inpakken als je de kou ingaat, verder niet te warm douchen Knipoog
Als je het niet vertrouwd kun je altijd langs de huisarts gaan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 03:35

Idd klinkt als winterbenen. Toen ik jaren geleden dezelfde symptomen had schreef de dokter wat hormooncreme voor en gaf aan dat ik hypoallergene douche producten moest kopen. Hielp niks, en toen ik terug ging had ik een vervangster. Eerste wat ze vroeg: heb je een brommer? Dat had ik niet, dus toen vroeg ze of ik vaak fietste of op een andere manier buiten was. Het paardrijden bleek dus het grote probleem te zijn, je bent in de kou maar beweegt je benen relatief weinig.

Wat goed werkte was met dikke creme insmeren, desnoods 2x per dag, en warmhouden, dus desnoods een maillot/panty of termobroek onder je eigen broek. Of niet meer paardrijden, maar dat was geen optie Haha!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 05:42

ik heb dat ook en bij mij zijn het winterbenen.
ik sta zelfs met thermobroek in de winkel omdat ik veel last heb van schrijnende benen.
toen ik nog op de scooter moest had ik er harde schijven inzitten..
maar nu zijn ze alleen maar rood en paars en het jeuk ook heel erg bij mij.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:50

Komt door de kou. Thermo ondergoed of rainlegs (of regenbroek) kunnnen helpen ter voorkoming.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:58

Ik heb het ook door de kou gehad.

Erg vervelend.

Ik kreeg er een zalf voor maar het heeft wel een tijd geduurd voordat het helemaal weg was. Sindsdien als het erg koud is kleed ik me extra dik aan

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:00

Ik lees even mee want ik heb dit ook! Ik kreeg gisteren op school zelfs ineens een rare jeukende/brandende bult boven op mijn slagader, op men pols. En na een halfuur was die weg... ik vond het nogal raar.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:02

dat komt me bekend voor , dat heb ik ook iedere winter .

als het ''blaue '' plekken zijn is het pijnlijk , als het dikke en rode plekken zijn ''jeukt '' het .
dit komt door tegrote temperatuur verschillen aan de huid .dus lekker dik inpakken als
je les geeft .ik zelf stond altijd in mijn ski broek in de rijhal Nagelbijten / Gniffelen

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:57

Ik heb het ook sinds een dag of 2... Bij de apotheek zeiden ze dat ik het met hele vette creme in moest smeren, dus gewoon vaseline ofzo. Ga het dalijk maar eens proberen want het jeukt echt verschrikkelijk!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:25

ik ben naar de HA geweest
die vond het erg vreemd..hij zei geen winterbenen, hij dacht meer aan steken ergens van maar vond het vreemd dat het op beide benen zat...
nu heeft hij er fotos van gemaakt en verstuurd naar een huidarts, die kijkt er nu naar en moet ik maandag terug bellen.
echt vreemd... hij kon dus niet zeggen wat het was.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:26

Ik heb (denk ik) hetzelfde maar dan op mijn kont. Het begon 2 weken geleden met een brandend gevoel, ook als ik mijn broek omlaag deed brandde het enorm. Nu zijn er bulten op gekomen en ze doen zooooo pijn. Uit eigen initiatief met vaseline begonnen en dat helpt al iets. Hoe meer ik jeuk hoe meer bulten er komen. Man ik wil er vanaf! Ik voel de hitte door mijn broek heen. Het zou wel eens door de kou kunnen komen want mijn kont is altijd als eerste koud en die warmt ook nooit weer op..
Bah. Hoop dat het snel weg gaat want naar de wc gaan doe ik steeds minder omdat het zeer doet, waardoor ik weer buikpijn krijg Dromen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:30

hmm even een stipje...

ik heb dit ook, vorig winter begon het ineens (ja eigenwijs en niet naar de HA gaan he Bloos)

maar het lijkt enorm lelijk.... vooral swinters heb ik, en met een beetje mazzel is het zomers weggetrokken, maar ook niet echt.....

ik heb het idd ook aan beide kanten aan de zijkant van mijn bovenbenen.... als ik eraan kom dan krijg ik idd meer bulten en jeukt het enorm... ook als ik er dan overheen wrijf voel ik echt hele dikke bulten... als ik er niet aan zit dan word het wel wat minder en jeukt het ook niet, maar echt weg trekt het niet... Scheve mond

vorig jaar dacht ik dat het door mijn electrische deken kwam die ik op bed had... daardoor ging het wel meer jeuken en werd het erger, nu heb ik bewust geen op gedaan en nu heb ik het weer, wel wat minder erg maar toch nog weer... Scheve mond

het is ook heel apart want heb het alleen op die plek aan beide kanten verder nergens...

misschien toch maar eens langs de HA...
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 08-01-09 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:31

Haha ik moet echt even lachen dat ik nu dit topic zie.

Ik heel toevallig vandaag bij de huidarts geweest voor dit probleem. Ik kreeg het in oktober en ben in december voor het eerst naar de huisarts geweest, deze pakte zijn boek er bij en kon niet vinden wat het was, andere arts er bij.... die wist het ook niet. Vandaag moest ik naar het ziekenhuis ook naar een huidarts. Deze zei dat het inderdaad door de kou kwam. Je huid heeft het "koud" en de bloedvaatjes die daar zitten knijpen zich bij elkaar waardoor deze vlekken ontstaan.
Ik ben dus nu een paar maandjes verder dan wanneer ik het kreeg, bij mij zijn het momenteel nog vlekjes met veel schilfers en gelukkig ben ik ook sinds kort van de jeuk af.

Advies: GOED aankleden, echt 2 a 3 lagen over elkaar wanneer je de kou in gaan.

Mochten er mensen zijn die het willen controleren met hun eigen benen, kan ik uiteraad even een foto sturen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:33

daar heb je wel een punt adnariM... moet zeggen sinds ik mij echt warm aankleed (panty oid onder mijn rijbroek, en skibroek aan op de scooter Clown) ik het dus idd wel minder heb en minder last heb dat het gaat jeuken!

had je HA er ook een verklaring voor hoe het kan dat het bvb alleen op 1 plek is en niet op verdere plekken?
neem aan dat er niet maar 1 plek op je lichaam is die het koud heeft... Bloos ?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:34

Komt door grote temperatuurverschillen, dus als jij met je koude lijf savonds ineens onder je hete electrische deken gaat liggen is dat niet echt bevordelijk. Of tegen een hete verwarming aan staan als je net een paar uur buiten bent geweest, is ook niet erg slim.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:36

Ik kleed mij ook super maar toch niet goed genoeg.
Als je ook regelmatig koude voeten hebt, dan móet je haast hetzelfde hebben, want dat was ook een belangrijk punt.

Waarom precies daar heb ik niet naar gevraagd. Ik heb het zowel op de zijkanten van beide benen als op de voorkant van mijn rechterbeen.
Máár ze vertelde wel dat het ook op je armen, rug, billen en andere delen van je benen kon gaan zitten.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:37

hmm apart, ik heb dus niet dat het op andere plekken zit, wel eens last van koude voeten maar niet overdreven... alleen als ik even stilzit in de kou, zodra ik weer wat ga doen of loop dan gaat dat weer weg...

Apart zeg... wel veel mensen die dat hebben, ik dacht al dat ik de enigste was... Bloos
maar het kon dus wel gewoon overgaan? mits je goed warm kleed enz?

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:52

Ik heb een hormoonzalfje toen nog van de huisarts gekregen maar toen werd het alleen maar erger.
De huidarts zei dat in principe alleen warm kleden helpt. Want het moet van binnenuit genezen, dat kan niet met zalfjes.

Toch maar even een link naar de foto's, kun je het vergelijken (wel beetje onduidelijk, ongeveer 6 à 8 weken naar de "muggenbulten": http://www.mijnalbum.nl/Album=OUPCTOZA

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:54

ja dat is exact wat ik ook heb!

als ik eraan krab zegmaar doordat het jeukt worden het idd rode soort achtige muggebulten.... kom ik er niet aan zoals nu (laaste week 2 week geen last van jeuken gehad, door warm aankleden denk ik?) dan word het wat blauwig/paars net als een blauwe plek, je ziet dat het iets minder word en wat wegtrekt maar het gaat wel erg langzaam Clown