Wie doet er nog meer aan Yoga?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonechi_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 23:20

Het ging echt zo rap! had ik mezelf eindelijk in een soort van driehoekje gevouwen (waardoor je niet zo makkelijk meer naar voren kijkt) was hij al via een hogeplank, grote stap, driedubbele salto naar een nieuw trucje.

Nee zonder dollen: voor de mensen die de termen kennen, zijn jullie als beginner wel eens in 1 sprong van de kleermakerszit naar de hoge plank gekomen?:D

Gelukkig was de 'eigen' instructrice erbij en zag die volgens mij dat dit m niet ging worden.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:21

Dat klinkt inderdaad bepaald slecht zeg Scheve mond Zo leer je het ook niet, blijft het aanklooien...ik hoop dat hij snel leert hoe je les moet geven in plaats van voor een groep staan hupsen! Kunnen misschien ook zenuwen zijn geweest, misschien volgende keer al beter Scheve mond

Ik had ook eerst een hele fijne instructrice, haar lessen waren super. Die is nu weg, man die er voor in de plaats is is heel aardig en weet duidelijk enorm veel (en vind hem een toffe peer Haha! ), maar zijn manier van lesgeven ligt me ook niet echt zo goed. Maakt de lessen meteen een heel stuk minder prettig en ik leer ook minder, het wordt gewoon niet adequaat overgebracht voor mij...

Bij ons is deels met muziek, deels zonder, ligt eraan wat de oefening is en wat het doel ervan is. Fijn Ja

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:22

Hoge plank ken ik niet, ik ken dan weer alleen maar de yogatermen zowat Nagelbijten / Gniffelen Maar voor een beginner lijkt me in 1 sprong van de ene houding in een heel andere gaan sowieso niet goed, voor je het weet heb je een onthutste spier aan gort Scheve mond Clown Heb altijd geleerd dat rustig opbouwen juist belangrijk is in het begin.

Hoop voor je dat hij in ieder geval bijgeschaafd gaat worden Ja

Bonechi_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 23:23

was ook zeker voor een deel stress. Na 10 minuten heb ik gezegd dat ik er niets van volgde en toen ging ie wel iets beter zijn best doen. En ik denk dat als ik het zelf iets beter zou kunnen dat ik m wel zou kunnen volgen. Ik was alleen nu het hele meditatieve element kwijt en dat vond ik juist zo relaxt.

Hoge plank is niet veel anders dan hoe je erbij staat als je je op zou moeten gaan drukken Haha!

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:25

Oh, die ja Haha! Nee, dat is inderdaad niet echt een slimme zet, vanuit kleermakershouding ineens in een volledige strekking met spieren die dat niet gewend zijn Nagelbijten / Gniffelen

Dan heeft hij in ieder geval al wat feedback gehad Lachen

Bonechi_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 23:45


Tallout

Berichten: 5948
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:50

- doen er nog meer bokkers aan yoga? (hoelang al en hoe vaak) ik doe al 1,5 jaar aan yoga (begon met rugproblemen)
- Verbetert je houding ervan? Ook met paardrijden? Ja, mijn houding is ervan verbeterd, ook minder snel last van me rug en ik hou me ruug nu rechter, ook met paardrijden!
- Val je ervan af (ook nuttig om te weten) Soms....
- Hoe bevalt het? Goed, heb t nu al een tijdje niet meer echt gedaan (jaaa op de wiifit Tong uitsteken) maar heb ook geen sportschoolabo meer...

Bonechi_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 23:52

klinkt ook al goed. Ik denk dat ik dat wii spel maar eens bij iemand moet checken die dat heeft. Ik zie mezelf niet zonnegroeten zomaar als ik wakker wordt, maar misschien dat het met de wii wel leuk is.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:19

Ik doe niet aan yoga op zich, maar al een jaar of 6 aan bodybalance, sterker nog; ik geef er al een jaar of 5 les in.
Leniger ben ik er zeker weten van geworden, maar ik merk vooral dat ik wat meer coordinatie heb. Ik ben van mezelf behoorlijk klunzig en onhandig, en dat is wel een stuk beter geworden. Mijn houding is ook erg vooruit gegaan, geen twijfel over mogelijk.

Vanuit de kleermakerszit in 1 sprong naar de plank is wel een beetje veel van het goede zeg, heeft met beginners totaal niets te maken...

vivian2

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:18

de kleermakers zit doet bij mij egt zo een pijn in mn benen en knieen heb egt geen idee hoe dat komt heb het altijd al wel Clown mijn moeder zij een keer dat het wel zou kunnen komen door paardrijspieren? Clown

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:12

No offence, maar als de gewone kleermakerszit op jouw leeftijd al pijn doet is het wel zaak om goed te gaan oefenen en zorgen dat je wat leniger wordt.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:55

Ik moet zeggen dat ik mij bij deze dan ook aangesproken voel... haha

Bonechi_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 13:08

Ik vind de kleermakerszit ook soms lastig hoor! Lachen Ik ben niet lenig genoeg om mijn knieen dan ook nog enigszins richting de grond te krijgen. Maar hopelijk wordt ook dit beter! Lachen

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:59

Dat wordt bij mij ook steeds beter nu Lachen Niet dat het pijn deed om gewoon in kleermakerszit te zitten, maar mijn knieën kreeg ik dan niet op de grond. Zittend op de grond met gestrekte benen je tenen vastpakken enzo gaat ook steeds makkelijker, kwam 2 maanden geleden nog maar tot mijn schenen Huilen van het lachen

Ik wist niet dat jij zo fanatiek in de yoga zat Delerium, tof!

Bonechi_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 14:41

schenen!? Ik ben blij als ik voorbij mn knie kom! Haha! (maar ik heb dan ook achterlijk lange benen Bloos )

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:53

Ik ben ook gezegend met stelten van bijna een meter lang, altijd handig Haha! Heb ook altijd aangevoerd dat dat de reden is waarom ik mijn voeten niet kan aanraken, maar nu blijkt dat dus gewoon gelegen te hebben aan een gefixeerde onderrug. Die inmiddels een stuk soepeler is geworden dus Lachen
Het hóeft dus niet direct aan de lengte van je benen te liggen en dus onmogelijk te zijn, kan ook heel ergns anders in zitten (hoewel kortere pootjes de boel toch echt een stuk zouden vergemakkelijken vind ik nog steeds hoor Huilen van het lachen ) Lachen

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:11

Vienus: ik zit niet in de yoga, maar de bodybalance Knipoog Maar ook in de balance schrik ik ervan hoe ontzettend stijf een hoop mensen zijn, terwijl een beetje souplesse in je lichaam naar mijn idee eigenlijk heel belangrijk is.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:37

Oei sorry, ik gooi Bodybalance eigenlijk redelijk onder 1 noemer ermee Bloos Klopt van geen kanten lijkt me, maar mijn hoofd heeft nou eenmaal wat interessante kronkels Haha! Clown

Souplesse in je lijf is inderdaad heel belangrijk, als ik kijk wat dat kleine beetje verbetering daarvan bij mij al aan verandering heeft gebracht, jeetje Lachen

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:42

Ik doe sinds een paar maanden aan chakra-yoga.

Ik merk echt verschil, trek m'n rug snel hol en vooral de ploeg is dan perfect om alles weer even op te rekken. Is ook gelijk m'n favoriete oefening.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:43

het heeft ook zeker wat overlap hoor, dus zo heel verkeerd is het niet. Alleen gaat yoga een stukje dieper dus heb ik als balancer minder recht van spreke zeg maar Clown

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:46

Ok, nou voel ik me meteen een stuk minder dom, thanks Haha!

De ploeg Nagelbijten / Gniffelen In 1 woord: AU. Eerste keer dat ik die deed heb ik me zijwaarts eruit moeten laten vallen want kwam niet meer terug, en vervolgens een kwartier krom gestaan van de pijn. Hoezo geforceerd Clown Maar na een hoop rekken en strekken is het wel echt een hele fijne oefening voor je rug inderdaad!

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:56

heb even moeten googlen welke oefening dat is Clown
Die doen we in de balance niet, maar ik gebruik hem wel vaak in mn pilateslessen en doe hem thuis ook veel. Vind het een heerlijke oefening!

Bonechi_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 16:21

ik moest ook even googelen Haha! Ik kan me nog steeds niet indenken dat ik ooit soepel wordt, ook niet door yoga... maar wie weet Haha!

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:52

Jawel, dat kun je wel! Oefenen, oefenen, oefenen. 3x per week eventjes, en dan gaat het als een speer!

Bonechi_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 17:02

2 xper week een uur, is dat ook genoeg? ga daarnaast nog minimaal 1x per week iets anders doen in de sportschool. body attack, pump of spinnen. dan 3 x per week paardrijden (als de rotvorst weg is tenminste) en dan hopen datik soepel genoeg wordt. Ik denk niet dat ik de discipline heb om thuis te yoga-en