Snel vet haar... HELP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Snel vet haar... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 10:20

Ik heb echt heel erg snel vet haar, het zit in de familie en is echt een hormonen kwestie...

Ik was het 1x in de 3 dagen op aanraden van de kapper, minder niet want dan wordt het steeds sneller vet. Maar na 1 dag gewassen te zijn lijkt het wel alsof iemand sla-olie erover heen heeft gegoten...

De pil is geen optie aangezien ik migrainegevoelig ben en daar bijna zeker weten migraine van krijg (ik heb hormonale migraine, dus laat de extra hormonen daarom maar even weg Tong uitsteken )

Dus, tips mogen aub komen! Huis-tuin-en-keuken-middeltjes ook Huilen van het lachen

Iriscope

Re: Snel vet haar... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:23

Ik heb geen middeltje om het mee te wassen maar zou het kunnen dat jij onbewust met je handen je haar steeds uit je gezicht " schud". Ik merkte namenlijk ook ineens verschil toen ik ander werk ging doen. Ik zat daar namenlijk achter de computer en dan zakte mn haar voor mn ogen. Steeds weer met je vingers over je hoofdhuid gaan en ze dan door je haar halen maakt je haar namenlijk ook vet!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:25

Ik moet mijn haar echt wel om de dag wassen, anders is het zo vet.. Maar heb nu weer permanent en dat is precies goed voor mijn haar. Uiteraard droogt je haar daar sowieso van uit, maar voor mij is het perfect.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:50

Ik heb ook heel snel last van vet haar. Was het eigenlijk om de dag.
Het maakt bij mij ook geen verschil of ik het eruit wrijf of niet want heb jaren mijn haar in staart gehad en dan was het net zo erg.

Ik was mijn haar wel met cremespoeling van swartskopf. Dit scheelt een hoop.

Nadeel is dat mijn haar na het wassen altijd bijna pluizig droog is en een dag later weer vet...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:09

lotteElb schreef:
Ik moet mijn haar echt wel om de dag wassen, anders is het zo vet.. Maar heb nu weer permanent en dat is precies goed voor mijn haar. Uiteraard droogt je haar daar sowieso van uit, maar voor mij is het perfect.

Heb jij een foto van je permanent? Ik wil het ook al zo lang en het schijnt goed te zijn tegen vet haar idd!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:14

cremespoeling of conditioner alleen in de puntjes smeren niet op je hoofd, daar krijg je namelijk echt mega vet haar van. ik heb niet zon last van vet haar omdat ik blond haar heb dus dat is zowieso vaak iets droger maar ik merk wel dat het bij mij ook echt scheelt of ik mn haar los heb of vast als het los is zit ik er veel meer met mn handend door en wordt het sneller vet. mijn haar wordt ook heel snel vet als ik veel mn cap op heb.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:17

Ik volg dit topic even.
Heb zelf ook snel last van vet haar en als ik het dagelijks niet was, kriebelt het als een idioot.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:19

Focussed schreef:
lotteElb schreef:

Heb jij een foto van je permanent? Ik wil het ook al zo lang en het schijnt goed te zijn tegen vet haar idd!

Uhm nee eigenlijk... hou niet zo van foto's van mezelf haha. Maar je kan het grof en fijn in laten zetten net wat je wilt. Bij mij is het nu al bijna 3 maanden geleden, en zit er nog steeds behoorlijk goed in. Gebruik wel iedere dag schuimgel.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:19

De pil heeft hier ook nog nooit tegen vet haar geholpen hoor Nagelbijten / Gniffelen Was dat maar zo Clown

Ik heb er ook last van... ik was ze regelmatig gewoon met Dreft,.. of het goed is of niet boeit me verder weinig maar ik kan maar weinig shampoos gebruiken zonder dat het ook weer gelijk vet is.

Ik heb mijn haren altijd ( bijna ) op een staart, was ze zo min mogelijk, douche niet te warm etc etc... en het werkt allemaal niet Clown

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:23

Was jij je haar met Dreft? Is dat niet afwasmiddel?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:24

Ja en niet iedere keer hoor Knipoog

Ik heb een shampoo die zogenaamd goed is tegen vet haar, alleen werkt dat natuurlijk niet Clown
En die tip van Dreft heb ik ook eens van iemand gekregen met dat probleem. Doe dat al bijna een jaar... en alle haren zitten nog op mijn hoofd Haha!
De grootste vette rotzooi krijg je er dan namelijk echt goed uit Ja

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:25

Cyntje, hoelang blijft met Dreft je haar vetvrij?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:26

Wissel je ook af met je shampoo?? m.a.w niet altijd dezelfde bus shampoo?
Ik kon vroeger met men hele lange haren 1 week uithouden zonder wassen nu tevergeefs is het ook al na 2-3 dagen en met lang haar is het geen pretje Haha!

Het wordt wat uitzoeken wat het beste past voor je...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:26

Afwasmiddel is niet goed voor je hoofdhuid..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:30

paar druppels citroensap erdoor als het handdoekdroog is doet ook wonderen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:30

Eponastable schreef:
Wissel je ook af met je shampoo?? m.a.w niet altijd dezelfde bus shampoo?
Ik kon vroeger met men hele lange haren 1 week uithouden zonder wassen nu tevergeefs is het ook al na 2-3 dagen en met lang haar is het geen pretje Haha!

Het wordt wat uitzoeken wat het beste past voor je...

Doe ik , de ene keer Head & Shoulders tegen vet haar (wat niet helpt), de andere keer Aveda Normal en de andere keer weer Aveda Curle!... Maar niet dat het helpt...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:34

Focussed schreef:
Cyntje, hoelang blijft met Dreft je haar vetvrij?

kleine 2 dagen... als ik er echt heel weinig aan zit dan Knipoog
Probeer het ook zo min mogelijk te kammen.

Maar je moet dat niet als dagelijks middeltje gaan gebruiken natuurlijk.
En een klein beetje is ook al meer dan voldoende. Maar als ik het uitspoel vind ik het ook echt heerlijk dat het niet meer vet voelt Haha!

Föhnen doe ik mijn haar ook zo min mogelijk. En heb een dikke bos haar die enorm lang nat blijft Clown

Citroensap kan ik weleens proberen Ja
Head & Shoulders werkt hier wel aardig Ja

@Anthea: van H&S wordt ook gezegd dat het niet goed is voor je hoofdhuid Knipoog

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:35

fohnen droogt je haar juist uit cyntje, dus wellicht toch eens proberen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:37

Ja... klopt. De ene keer lijkt föhnen te werken en de andere keer is het de volgende dag om te janken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:38

Cyntje schreef:
@Anthea: van H&S wordt ook gezegd dat het niet goed is voor je hoofdhuid Knipoog

Wat heeft dat met afwasmiddel te maken. ROFL Afwasmiddel is gewoon slecht voor je hoofdhuid, mischien H&S ook maar daar had ik het helemaal niet over.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:38

Ik heb ook snel vet haar en in mijn lange leven heel wat shampoo's uitgeprobeerd zonder hét middel te vinden. Ik was mijn haar nu gewoon om de dag met elkedagshampoo van het Kruidvat.
Bevalt me prima (en de prijs ook!)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:39

Ik heb nu Rehab van Lush en dat werk super Lachen
moest eerst ook elke dag mijn haar wassen, maar sinds ik rehab gebruik hoef ik het maar om de 2/3 dagen wassen, ligt er aan hoevaak ik op stal kom en wat ik doe,

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:41

Pff 2 dagen is nog erg lang.
Ik was me haar iedere dag. En dan ook perse 's ochtends. Als ik het 's avonds was is het 's ochtends al niet meer om aan te zien.
Als ik het 's ochtends gewassen heb en ik wil 's avonds op stap moet ik het nog een keer wassen. (en het is echt vet dan)

Heb wel een geprobeerd om het een paar dagen niet te wassen (of eigenlijk uit noodzaak, omdat ik in het ziekenhuis terecht kwam), maar ook dit helpt niet!

Ook speciale dure shampo's werken niet. 't zit hier ook in de familie.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:42

Caps op je hoofd is ook niet erg bevordelijk inderdaad...
In de zomer heb ik er overigens ook meer last van ivm warmte en in de winter omdat ik dan wat warmer douche. In de lente en de herfst kan ik het het beste de baas.

Ik vind H&S ook behoorlijk aan de prijs inderdaad.
Speciale dure shampoos begin ik ook niet aan

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:44

cyntje, het kan ook zijn dat het na je zwangerschp verandert(hoop het voor je Haha! )