ja hoor longontsteking...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 12:41

Heb ik weer...
Kreeg zateragavond koorts, was zondag echt niet lekker maar toch maar naar cursus en naar de paarden geweest, maar voelde me toen al best ziek, benauwd, spierpijn, tuis ff temp. opgenomen, 40,4.
Dacht dat ik een fikse griep had, maar op verzoek van mijn vriend toch maar ff naar HA geweest, heb ik verdorie een dubbele longontsteking, snap nu wel waarom ik me zo beroerd voelde.
Mag zeker 2 weken niet naar de paarden en dat vind ik nog het ergste... Ging net zo lekker.
Heb ook allemaal witte puntjes op me tong, heel vervelend.
Zit nu aan de antibiotica en als mijn koorts morgen niet gezakt is moet ik naar het ziekenhuis Ziek dus nu maar heel hard hopen dat dat niet hoeft.
Maar zijn er meer mensen die dit gehad hebben en hoelang duurde het?

Escada

Berichten: 3839
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:47

Jeetje, heel veel sterkte en beterschap Ach gut !
Ikzelf ben 2 weken lang echt ziek geweest, ook een fikse griep maar ben niet naar de dokter geweest. Ik heb zelf weinig afweerstoffen waardoor ik snel ziek word dus volgende maand zal ik wel weer ziek thuiszitten Clown Heb zelf ook een longontsteking gehad. Gewoon lekker op de bank liggen met een dikke deken en uitrusten. Dat is mijn medicijn Knipoog

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:51

Ik heb vorig jaar kerst longontsteking gehad, denk dat het zo'n 2 weken heeft geduurd. Had zelf eigenlijk niets in de gaten, was wel elke dag wat rillerig en moe maar verder niet veel bijzonders. (Heb ook astma, en hoestte mij toen al tijden helemaal te pletter). Kwam op controle bij de longarts en die luisterde even en kwam als snel met het bericht dat ik een longontsteking had. Toen echt niet verwacht, dacht inderdaad ook aan griep. Antibiotica gehad (eerst één waar ik allergisch voor was, 2e ging beter) en toen knapte ik wel elke dag wat meer op. Had er wel gekneusde ribben aan over gehouden, en was ontzettend misselijk.

Heel veel beterschap, hopelijk zakt je koorts en mag je gewoon thuis blijven! Ach gut

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:48

HA belde me net om te vragen hoe het gaat en om te zeggen dat ik echt binnen moet blijven en goed mijn pillen moet slikken (zou hij me kennen) Vind ik toch aardig van hem..

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:55

Inderdaad erg attent dat hij meeleeft. Ach gut

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:20

Ben je nog thuis en is de koorts gezakt?

draverr
Berichten: 434
Geregistreerd: 17-01-07

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:24

Ik meld mij ook, heb nu al 8 weken longontsteking.
ik zit nu voor de 4de week aan de prednison

Koorts is gelukkig gezakt.
Ben ook heel erg blij dat mijn werk erg veel begrip heeft voor de situatie.

volgende week do.dag moet ik onder de ct scan, Iemand enig idee hoe lang zo iets duurt?

jij ook beterschap zonnebloem

Bianca__
Berichten: 1025
Geregistreerd: 01-03-05

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:30

Heb er inmiddels al 5 gehad, waarvan de eerste een dubbele.
Moest voorzichtig aandoen en niet inspannen. Veel slapen is ook wel het beste dan. Ook zijn er controlefoto's gemaakt. Bij de volgende daarop niet meer. Diverse stootkuren Clacid gehad. Werkte dat niet genoeg, dan Prednison. Duurde de ene keer langer dan de andere keer. Heb van dit grapje wel astma overgehouden. Dus puf 2 keer daags met Flixotide en Serevent.
Zonodig met Ventolin. Merk wel dat ik gevoeliger ben geworden voor onstekingen... Dat is echt vervelend.

Ts, heel veel beterschap. Weet hoe beroerd je je voelt. Lekker rustig aan doen en goed uitzieken!

@draverr, ook voor jou veel beterschap!

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:54

draverr schreef:
Ik meld mij ook, heb nu al 8 weken longontsteking.
ik zit nu voor de 4de week aan de prednison

Koorts is gelukkig gezakt.
Ben ook heel erg blij dat mijn werk erg veel begrip heeft voor de situatie.

volgende week do.dag moet ik onder de ct scan, Iemand enig idee hoe lang zo iets duurt?

jij ook beterschap zonnebloem


Jeetje dat is ook niet niks. Als de CT scan alleen van je longen is ben je zo klaar. Maximaal een kwartiertje denk ik. Ja

Alabaster

Berichten: 1157
Geregistreerd: 21-02-07

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:04

Ja ikke vorig jaar. Ik heb bij elkaar zo'n twee maanden in me bed gelegen. Het begon met een keelonsteking dacht ik toen hoesten en hoesten ik kreeg hele hoge koorts en kon me bed gewoon niet meer uit komen zo'n spierpijn in me hele lijf van het hoesten. De HA gebeld ..ach ja het heerst bel over twee dagen maar terug als het nog is!! Rolleyes Toen ben ik naar de huisartsen post geweest en de avond en ja hoor ..longonsteking. Ik kreeg meteen een longfoto , prednison , en puffers mee met ventolin en een onstekings remmer. Ik heb de hele kerts, oud en nieuw in me bed gelegen, ik hoop dat het niet weer gebeurd.Er werd mij verteld dat het aangehoest is ..getsie Misselijk
Veel beterschap.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:10

Heel veel beterschap en idd heel goed uitrusten, anders zou je nog wel eens langer niet naar de paardjes kunnen Knipoog

Sterkte allemaal!

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:10

Heb vorig jaar mei een longontsteking gehad. Bleek er al meer dan 2 weken mee rond te lopen maar omdat ik niet snel koorts kreeg zocht ik er ook niet meer achter dan een fikse verkoudheid. Tot ik wel koorts kreeg een dag voor ik naar Milaan moest. Naar de huisarts en ben direct aan de peniciline en prednisolon gezet en was eigenlijk met een paar dagen al weer helemaal top. Zelfs gewoon naar Milaan geweest.
Alleen ontzettend last gehad van trillende benen van de prednisolon. En zere oren de heenweg in het vliegtuig. Dat was wat minder.

Beterschap. En draver natuurlijk ook. CT scan op zich is zo klaar hoor. Alleen soms duurt het wachten zo lang vind ik. Verder stelt het niets voor, ben zelfs een keer in slaap gevallen onder de scan Clown

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 15:43

Hoera ik ben nog thuis!!!
Koorts is iets gezakt tot 39,6. Vrijdag weer terug naar HA en als ie dan niet onder de 38 is word het toch echt een enkeltje ziekenhuis voor mij.
Ben echt blij dat ik nog thuis ben, slaap eigenlijk heel veel, keek net ff in de spiegel en Frankenstein is een lekker ding vergeleken bij mij nu, mensen wat zie ik eruit. (en wat voel ik me beroerd, iedere stasp is er 1 teveel)
Ga zo weer lekker me bedje in.
Mijn gezicht is trouwens aan het vervellen en heb allemaal witte pijnlijke puntjes op me tong, weet iemand hoe dat kan? was het vergeten aan de HA te vragen.
Draver, heel veel beterschap.

draverr
Berichten: 434
Geregistreerd: 17-01-07

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:51

kan door de koort komen, ik heb het nu ook heel erg op mijn handen.

Ik had net even een kleine tegenslag, Dacht dat ik mocht afbouwen met prednison maar moet voorlopig nog even door gaan.

@ zonnebloem. jij zit aan de antibiotica?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:05

jep, van die grote vieze pillen, 4x daags 2 stuks. Vind ik best heftig.
Ben normaal nooit ziek (kneuzingen wonden en andere lomopigheid niet meetellend dan he)
Maar dat vervellen is dus niks engs? Bloos

Draver nogmaals heel veel sterkte en een knuf van mij.

draverr
Berichten: 434
Geregistreerd: 17-01-07

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:47

Ik zou het even aankijken als ik jou was. hou het goed vet! mocht het niet over gaan of pijn gaan doen even de HA bellen.

Jij ook een dikke knuffel!

anne_joy

Berichten: 983
Geregistreerd: 22-05-07

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:54

Heel veel sterkte!

Ik heb ook een keer longontsteking gehad. Dit was wel alleen aan mijn linker long.
Ik dacht eerst ook dat ik gewoon ziek was.
Na 1,5 week me echt beroerd gevoeld te hebben en een dag 40 graden koorst gingen we maar even naar de HA. (Ik heb bijna nooit koorts dus 40 graden was voor mij echt heel hoog.) Toen bleek dus dat ik longontsteking had. Bij mij duurde het toen nog ong. 1 week voordat ik beter was. Ik ben toen dus in totaal 2,5 week ziek geweest :S .

Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:55

Ik ben nu al voor de derde keer ziek, met vage klachten. Eerst zei de huisarts: ja, griep, gaat wel over. Heerst he?

Maar ik begin nu ook aan longontsteking te denken. Ben ook steeds dood en doodmoe.
Hoesten, hoofdpijn, misselijk.

Zie er ook niet uit, klink ook beroerd en alles is me te veel...

Nu ga ik vanmiddag naar de huisarts, zal wel aandringen op een longfoto...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 13:35

Laat je niet afschepen ilzas, en laat ff weten hoe het gegaan is.
Ik ben weer redelijk aan het opknappen, maar nog steeds erg hoesten en benauwd, en zo snel moe!!! Ben gister ff bij me bijrijdtpaard geweest en half uurtje gelongeerd, nou het was alsof ik een hele manege had uitgemest haha.

draverr
Berichten: 434
Geregistreerd: 17-01-07

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:37

Fijn om te horen Zonnebloem.
Ik kom net uit het ziekenhuis waar ik een CT scan had. volg.week dinsdag krijg ik de uitslag. Maar bij mij gaat het nog steeds niet heel erg goed. Nog steeds prednison

Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:40

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor bloedafname en donderdag voor een longfoto, uitslag duurt vijf dagen, dus daarna weet ik pas meer...

Chantal86
Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:43

eeej

mag ik je de hand schudden??
Ik lig ook met longontsteking op bed.. Het schijnt te heersen.. :s.
Ik heb afgelopen weekend nog max gewerkt maar het ging maandag ochtend gewoon echt niet meer. Nu lig ik dus ook onwijs ziek op bed,, en ik vind het verschrikkelijk

Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:44

Ja poedersuiker he? Ik voel me zo beroerd als een hond, alles, werkelijk alles is me teveel. Zelfs mijn arm op tillen om te zappen vindt ik te zwaar...beetje jammer allemaal...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:25

Vreselijk is dat he?
Ik heb ook het weekend nog doorgewerkt (incl 40 graden koorts) maar op een gegeven moment kon ik niet eens meer rechtop staan. Ben echt blij dat het nu beter gaat.
Allemaal veel sterkte.

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: ja hoor longontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:33

Vorig jaar heb ik longonsteking gehad.

2 maanden geleden, een beginnende longonsteking, was er met 3 dagen weer vanaf.
En nu komt het weer terug!
word nog leuk deze week... morgen 8,5 km hardlopen, en vrijdag 12 minuten hard lopen...

Maaar ik heb ook af en toe astma in buien... :S
maar dit is geen astma...

Beterschap iedereen!