zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:00

@Paula. De ha heeft uiteindelijk zijn excuus aangeboden. Daar ben ik niet fysiek beter van geworden maar het is iets.

Nee infuus is iets van de laatste jaren. Ik ben één van de vroege lymepatienten. Lyme was nog niet bekend. Ik ben naar huis gestuurd met 3 maanden antibiotica, want volgens de richtlijnen van de RIVM zou ik dan genezen moeten zijn. Eventuele vervolgklachten horen dan bij restklachten. Toen de 'restklachten steeds erger werden heb ik me gemeld bij het Radboud).

inmiddels zijn ze erachter dat de lyme bacterie van vorm kan veranderen en in je niet doorbloede weefsel gaat zitten afwachten tot de ab voorbij is. Dat kunnen ze zeker 3 maanden volhouden. Vandaar dat ik later veel langer heb geslikt. Infuus kon toen wel, wilde ik niet (ik heb een heel drukke baan, geen tijd voor en zo kon het ook).

ceso

Berichten: 100
Geregistreerd: 03-07-07

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:08

Ik heb ook al heel erg lang last van vermoeidheid ook ongeveer dezelfde klachten. Het heeft zeker 2 jaar geduurt voordat ik een diagnose had. Uiteindelijk ben ik via het ziekenhuis doorgestuurt naar een psygoloog en die heeft een diagnose kunnen stellen cvs/me. Mijn leven is hierdoor zeer verandert, maar sinds ik een diagnose heb krijg ik hulp zodat alles wat makkelijker wordt. Voordat ik mijn diagnose had kon ik niet verder worden geholpen door school e.d. en namen zelfs meerdere mensen me niet serieus.

Geef vooral niet op want zolang je geen diagnose hebt kunnen veel mensen je niet verder helpen.
beterschap!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:17

Hmm en hebben ze zeker weten andere mogelijke ziekten (zoals Lyme, MS e.d. uitgesloten), want in essentie heb je nu een 'tussen de oren-diagnose".

Wel fijn dat je daarmee wat geholpen bent, maar het is ook voor artsen een vrijbrief om niet verder te hoeven kijken ooit.

ceso

Berichten: 100
Geregistreerd: 03-07-07

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:27

ja alles was helemaal uitgesloten, meerdere keren onderzocht in het ziekenhuis 4 keer bloed laten prikken. Het is nog steeds niet duidelijk waardoor het komt, maar het is zeker dat ik een vermoeidheidsziekte heb maar ze weten gewoon niet wat.. Nu heb ik die diagnose, en krijg ik cognitieve gedragstherapie, ik heb op school een aangepast rooster en gaat wel de goede kant op.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:32

Weet je heel zeker dat ze ook op Lyme hebben getest??

ceso

Berichten: 100
Geregistreerd: 03-07-07

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:36

ja zeer zeker..

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:57

HAllo bedankt allemaal voor de reacties!

Vanmiddag heb ik idd de dokter gebelt, maar schijnt dat ie er niet zit op donderdag middag dus morgen nog maar een keer bellen.

Wat is pre-leukemi? Net zoiets als leukemi?

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:23

Inmiddels wel wat van de dokter gehoord? Lachen

uiltje001
Berichten: 646
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Hengelo

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:34

Ik herken je klachten ook, voor mij is het ook al een traject voor een aantal jaren. Bij is vastgesteld CVS, met andere woorden geef het een naampje. Dit is bij mij wel een aantal jaren geleden vastgesteld en namen ze dit niet serieus. De klachten heb ik ook nog steeds en die vermoeidheid in de benen herken ik ook. Tegenwoordig erkennen de artsen CVS maar er is weinig aan te doen. Het ging wel over werd mij gemeld. Diverse malen bloedgeprikt, altijd goed.
Ik ben benieuwd wat de huisarts verder met je gaat doen. Sterkte en vooral veel beterschap!!!

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:00

Ik volg dit even want ik herken de klachten bij mijzelf. Ook het door de benen zakken (soms zelfs zo erg dat ik om veiligheidsredenen maar met een stok loop) en de stuiptrekkingen (waar precies heb jij ze? ook voornamelijk in de armen/schouders en benen, toevallig?).
Volgens mijn HA was het allemaal niets om je druk over te maken, hij heeft alleen voor de stuiptrekkingen weleens Diazepam gegeven, omdat dat vooral bij het in slaap vallen ontzettend lastig is. Uiteindelijk heb ik, door mijn zwaar ongeruste moeder mee te nemen eindelijk voor elkaar gekregen dat ik eens bij de Reumatoloog langsmocht (na dik 5 jaar!).
De moeheid zie ik zelf als iets wat voortkomt uit mijn psychisch disfunctioneren (depressief en angstaanvallen) en lichamelijke klachten, pijn kan namelijk ook erg vermoeiend zijn. De pijn in mijn armen, benen en rug is volgens de Reumatoloog, die verder niets kon zien aan mijn lijf behalve een paar psoriasisplekjes, Artritis Psoriatica, oftewel reuma met vlekjes. Het door de benen zakken en de stuipjes heb ik nog niet kunnen verklaren. Gelukkig doet dat geen pijn maar is het alleen maar enorm irritant en lastig.

Enfin, ik hoop dat ze voor jou iig een duidelijker beeld kunnen geven en er iets aan kunnen doen, al is het maar het in bedwang houden van de klachten...
Sterkte, Cinnepin!

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:32

Hey,

de stuiptrekkingen heb ik idd ook op die plekken, de armen, benen en schouders maar ook in d ehanden.

inmiddels heb ik idd contact gehad met mijn ha en mijn bloed was goed.
Ik wordt door verstuurd naar de internist!
Waar gaat een Internist naar kijken allemaal?

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:51

Hmmm, aan de ene kant jammer dat je nog niets weet, aan de andere kant positief natuurlijk.
Internist kijkt vooral naar je bloed. Clown

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:12

hmm ok Lachen nou ben benieuwd