10 jaar oud en mag geen tarwe en nog meer niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: 10 jaar oud en mag geen tarwe en nog meer niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:28

zullen we discussie over of alternatief wel of niet werkt achterwegen laten?
hier heeft TS niet zo veel aan.
denk zelf wel dat je te maken heb met een intolerantie en niet van een allergie!
en het is erg goed mogelijk om hier nog overheen te groeien.
of heeft ze op dit moment een candida in haar darmen.
als je gewoon maisbrood uit de super hebt zitten daar volgens mij wel degelijk granen in.
wat wel kan is speltbrood of roggebrood(hierbij ook lezen of er geen tarwe in zitten)
ook heb je liga eerste stap, dat is over het algemeen ook erg goed te verdragen!
verder is het gewoon iets waar je heel erg aan moet wennen, en op een gegeven moment weet je wel wat je waar moet kopen

Anoniem

Re: 10 jaar oud en mag geen tarwe en nog meer niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:28

Hoe heeft die arts dat ontdekt? Zijn er echte onderzoeken gedaan? Ik ben een beetje huiverig geworden van dat alternatieve circuit, die reizen de pan uit, ook op paardengebied en de meest rare onzin krijg ik steeds vaker te horen.

Mensen die ik goed ken hebben ineens ADHD of nog interessanter ADD. Zoals bv mijn man ineens, ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij gewoon gemakzuchtig is, niet goed kan plannen en dus overal zomaar aan begint en dan gewoon geen zin heeft om het af te maken omdat hij nogal van de makkelijke is. We hebben samen wel gelachen om die diagnose, want ook hij weet wel beter. Je zou er maar in geloven.... Nu gaat hij zichzelf gewoon aan leren om dingen 1 voor 1 te doen en af te maken, zoals het hoort.

Volgens mij is er bij jullie thuis veel meer aan de hand......, lees regelmatig probleem-topics. Ga lekker met je dochter naar een goed aangeschreven ziekenhuis en heb ook een goed gesprek met die arts, die weten/snappen en begrijpen meer dan alleen wat medicijnkennis.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: 10 jaar oud en mag geen tarwe en nog meer niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:28

orion_ schreef:
Maar even weer ontopic: ik denk zelf dat bijv accenpunctuur hier goed bij kan helpen.
Het is iig het proberen waard, een leven lang medicijnen voor iets slikken of een verbod hebben op bepaalde producten is niet fun...

Wie weet kan het helpen, maar als ik TS was dan zou ik wel de diagnose laten stellen door een reguliere arts.

Natuurlijk is het een optie om in een natuurlijke hoek te zoeken op het moment dat het niet levensgevaarlijk is, maar de natuurlijke hoek lijkt me niet de ideale plek voor een diagnose.

Anoniem

Re: 10 jaar oud en mag geen tarwe en nog meer niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:29

Orion: Ze is juist al bij een arts geweest die aan accenpunctuur doet.
En misschien kan het soms helpen, maar ziekteĀ“s weghalen. Nee, dat kan helaas niet.

Ik ga er nog steeds vanuit dat vele echte artsen mensen proberen te genezen.

Siskeh: Op 10 jarige leeftijd is de kans klein om er overheen te groeien.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: 10 jaar oud en mag geen tarwe en nog meer niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:38

orion_ schreef:
Maar even weer ontopic: ik denk zelf dat bijv accenpunctuur hier goed bij kan helpen.


In dit geval deel ik die mening niet... als je de reguliere geneeskunde daadwerkelijk hebt geprobeerd kan de alternatieve weg een zinvolle zijn, maar in dit geval krijg ik eerder de indruk dat het afleiding nummer zoveel is voor een meisje met flinke problemen.
De TS heeft al eerder topics geplaatst over haar dochter. Ze heeft gehoorproblemen, concentratieproblemen en wordt gepest op school. (Marleen: als je vindt dat ik de dingen niet juist weergeef moet je het zeggen, maar dit heb je in het vorige topic gezegd.)
Voor zover ik weet zijn al die problemen nog niet opgelost. Het lijkt mij dus zinniger om te focussen op een zorgvuldige medische diagnose, een zorgvuldige aanpak van de overige problemen en een medische behandeling van problemen die medisch zijn. Ik ben niet tegen acupunctuur maar in dit geval zijn er zoveel andere dingen die naar mijn mening eerst afgerond moeten worden.