Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-08 14:45

Mijn moeder heeft reuma, en daardoor zoveel pijn dat ze niet kan slapen. Ze ligt echt nachten lang wakker, en komt niet in slaap.

Zelfs medicijnen van de dokter helpen niet, ik heb ook reuma en heb een tijdje antidepressieva geslikt om te kunnen slapen, met 15 mg lag ik binnen een kwartier in een diepe slaap, mijn moeder heeft een tijd 60 (!) mg geslikt, geen reactie.. Ook homeophatische tabletten hebben tot nu toe nog niet geholpen.. Heb zelfs al een keer een joint voor haar opgehaald, maar ook dit gaf geen reactie..

Nou moet ze volgende week ook nog geopereerd worden, en komt er nog meer pijn bij.. Wie heeft er een middeltje wat misschien kan helpen?? Heeft er iemand bijvoorbeeld ervaring met bachbloesems ofzo, of een ander middel? Alle ideeen zijn welkom!!


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:48

Reiki , zoek een goed reikibehandelaar bij je in de buurt, misschien vind je in dit topic : [LZP] reiki 1 curcus ervaringen

Wel mensen die een goed behandelaar bij je in de buurt weten.

Ik heb al veel mensen incluis mezelf , hier erg mee geholpen zien worden !

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-08 17:18

Oke, goede tip! Ben zelf ook eens behandelt met reiki en dat heeft me toen wel even goed gedaan, dit was echter op een beurs, en was maar eenmalig. Zal eens opzoek gaan!

haffjechip
Berichten: 151
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: bergschenhoek

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:23

je kan ook valdidispert kopen is homeopatische en dan moet je
nacht nemen werkt prima en gewoon te verkrijgen bij de drogist

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:15

Structuur, structuur structuur! Serieus, zorgen dat je altijd op dzelfde tijd naar bed gaat ook al ben je niet moe) en altijd op dezelfde tijd opstaat (ook al ben je nog moe). Verder als je een uur wakker ligt eruit gaan (niet in bed gaan lezen ofzo) even iets anders gaan doen, kopje thee ofzo, en dan weer naar bed. Verder vooral je er niet druk over proberen te maken. Als je er gestresst van wordt kun je zeker niet slapen! Ik heb ook een hele tijd slaapproblemen gehad (was heel gestressd en mijn lijf reageert daarop door niet meer te slapen..) en heel rigide in een patroon gaan was het enige wat hielp. En dan gebeurt het nog wel eens dat je een nacht overslaat maar ik probeerde maar flink te relativeren (en voorzichtig doen overdag want ik stond soms te wankelen op mijn benen) want als je dus daar dan ook eens gestressd van wordt.. Heel veel succes! Ik weet hoe ontzettend rot het is!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:15

(ik heb trouwens nooit pillen gebruikt omdat je er vrij makkelijk verslaafd aan raakt en dan zit je nog dieper in de put..)

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:37

Melatonine schijnt erg goed te werken Lachen

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles

TessxSchatje
Berichten: 350
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:41

daaf4ever schreef:
Melatonine schijnt erg goed te werken Lachen


Ik heb dit zelf ook geslikt.. Maar ben er niet heel erg positief over..
Voor de mensen die niet weten wat Melationine is, melatonine, is een stofje die je lichaam zelf aanmaakt, het zorgt ervoor dat je kunt gaan slapen. Als je lichaam er te weinig van aanmaakt, kan het dus zo zijn dat je niet goed kan slapen. Hierdoor kun je dus extra melatonine slikken waardoor je wel goed kunt slapen. Het is niet verslavend. Maar, toen ik het slikte kon ik eerst nog op een half tabletje slapen, toen had ik er al een nodig, en uiteindelijk zat ik op de 2 a 3.. En ik ben er mee gestopt.. Het werkte alleen in het begin bij mij..

Wat ik jou wil adviseren, ga eens na een paragnost, hij heeft mij al bij meerdere dingen geholpen. Ik weet niet of hij bij dit probleem er wat mee kan, maar je kunt het in ieder geval navragen.

Veel succes ermee!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 00:13

Over het algemeen zijn artsen wel te spreken over melatonine, idd omdat het niet verslavend is maar veel mensen er dus wel baat bij hebben. Het is het proberen waard!


TessxSchatje schreef:
daaf4ever schreef:
Melatonine schijnt erg goed te werken Lachen


Ik heb dit zelf ook geslikt.. Maar ben er niet heel erg positief over..
Voor de mensen die niet weten wat Melationine is, melatonine, is een stofje die je lichaam zelf aanmaakt, het zorgt ervoor dat je kunt gaan slapen. Als je lichaam er te weinig van aanmaakt, kan het dus zo zijn dat je niet goed kan slapen. Hierdoor kun je dus extra melatonine slikken waardoor je wel goed kunt slapen. Het is niet verslavend. Maar, toen ik het slikte kon ik eerst nog op een half tabletje slapen, toen had ik er al een nodig, en uiteindelijk zat ik op de 2 a 3.. En ik ben er mee gestopt.. Het werkte alleen in het begin bij mij..

Wat ik jou wil adviseren, ga eens na een paragnost, hij heeft mij al bij meerdere dingen geholpen. Ik weet niet of hij bij dit probleem er wat mee kan, maar je kunt het in ieder geval navragen.

Veel succes ermee!


Heb jij melatonine van de drogist geprobeerd of van de huisarts? Daar zit namelijk wel een verschil in.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 00:21

Bachbloesems zijn geen oplossing (ze zullen helaas niet helpen tegen de pijn...), maar kunnen wel helpen en ondersteunen.

Er is tegenwoordig rescue spray op de markt waar ook sweet chestnut in it verwerkt. Naast de kalmerende en geruststellende werking van de rescue, helpt het je dus ook om 'tussen je oren' te ontspannen. Nogmaals, het zal geen wondermiddel zijn, maar het onderteunt wel en het kan absoluut geen kwaad. Het is ook nogeens niet duur, dus het proberen wel waard.

Succes!

kitag1rl

Berichten: 2088
Geregistreerd: 16-11-04

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:25

mag ik vragen welk medicijn je moeder dan slikt om te slapen?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:12

Passiflora of Goudpapaver, tabletten of druppels,
verkrijgbaar of te bestellen bij de drogist of Natuurwinkel.


Citaat:
Bestanddelen:
Goudpapaver bevat alkaloïden zoals protopine en de alkaloïden
van de groep van pavine, die de plant kalmerende eigenschappen
geven in geval van zenuwachtigheid en agitatie vóór het inslapen.
Gebruik:
Goudpapaver wordt traditioneel gebruikt om een herstellende en
rustige slaap terug te vinden.


Of Dormeasan van Vogel:

Citaat:
A.Vogel Dormeasan is samengesteld uit vijf rustgevende planten:
haver, citroenmelisse, valeriaan, hop en passiebloem.
Deze krachtige combinatie bevordert een natuurlijke en gezonde slaap.
U slaapt lekker en wordt ’s ochtends heerlijk fris en uitgerust weer wakker.
Dormeasan is 100% natuurlijk en houdt de natuurlijke slaap intact.
U kunt op elk gewenst moment weer stoppen met het gebruik van Dormeasan.
Ook geschikt voor kinderen.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

TessxSchatje
Berichten: 350
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:03

TessxSchatje schreef:
daaf4ever schreef:
Melatonine schijnt erg goed te werken Lachen


Ik heb dit zelf ook geslikt.. Maar ben er niet heel erg positief over..
Voor de mensen die niet weten wat Melationine is, melatonine, is een stofje die je lichaam zelf aanmaakt, het zorgt ervoor dat je kunt gaan slapen. Als je lichaam er te weinig van aanmaakt, kan het dus zo zijn dat je niet goed kan slapen. Hierdoor kun je dus extra melatonine slikken waardoor je wel goed kunt slapen. Het is niet verslavend. Maar, toen ik het slikte kon ik eerst nog op een half tabletje slapen, toen had ik er al een nodig, en uiteindelijk zat ik op de 2 a 3.. En ik ben er mee gestopt.. Het werkte alleen in het begin bij mij..

Wat ik jou wil adviseren, ga eens na een paragnost, hij heeft mij al bij meerdere dingen geholpen. Ik weet niet of hij bij dit probleem er wat mee kan, maar je kunt het in ieder geval navragen.

Veel succes ermee!


Heb jij melatonine van de drogist geprobeerd of van de huisarts? Daar zit namelijk wel een verschil in.[/quote]

Ik heb het op recept van de huisarts gekregen!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:14

Hoeveel mg melatonine slikte je?

Ik ben ergens eigenlijk heel nieuwsgierig naar: antidepressiva om te slapen, dus jullie slikten eigenlijk antidepressiva tegen de pijn en om in slaap te vallen?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:02

Niet iedereen zal baat hebben bij melatonine maar ook niet iedereen heeft baat bij slaapmedicatie. Erg groot voordeel van de melatonine is dat het niet verslavend is. Wat dat betreft denk ik dan het is het proberen waard!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:45

Verslavend is natuurlijk ook iets relatiefs, als je het gevoel gevoel hebt dat je zonder een bepaalde pil niet kan slapen hoeft die pil op zich niet verslavend te zijn maar dan ben je toch verslaafd om dat je bang bent dat je zonder niet zal gaan slapen (geestelijke verslaving). Het zelfde als bij gokverslaving (dat apparaat is immers op zichzelf ook niet verslavend? Dus ook puur geestelijke verslaving maar niet minder erg) Dus dat dat melatonine niet verslavend zou zijn ben ik het eigenlijk niet mee eens..

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-08 12:13

Wat een reacties alweer, bedankt!

Ik zal later alles even wat uitgebreider beantwoorden, ik weet zo ook niet hoe de medicijnen heten die mijn moeder gebruikt en heeft gebruikt.

Qua antidepressieva kan ik wel antwoorden, ik heb zelf amitriptiline (ik weet zo niet hoe je het precies schrijft) gebruikt, en mijn moeder ook. Dit was om de spieren te verslappen, wat de pijn zal verminderen en om rust te geven zodat we konden slapen. Mijn moeder werd er alleen vreselijk suf op, verder deed het niets. Ik nam een tablet en lag binnen een kwartier in coma, om de volgende dag niet mijn bed uit te kunnen komen, en pas rond 4 uur smiddags het gevoel te hebben dat ik weer wat op de wereld kwam.

Verder de algemene bijwerkingen, ik had helemaal geen gevoel meer, was niet meer blij, verdrietig, gewoon niks. Na een half jaar kreeg ik eindelijk een helder moment dat het van die rommel kwam en ben ik er van de ene op de andere dag mee gestopt. Dokter was woest, maar ik voelde me gelijk veel beter, en ik slik het nooit weer..

Rest reageer ik later op, moet nu nodig weg! Knipoog

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:44

troi schreef:
Verslavend is natuurlijk ook iets relatiefs, als je het gevoel gevoel hebt dat je zonder een bepaalde pil niet kan slapen hoeft die pil op zich niet verslavend te zijn maar dan ben je toch verslaafd om dat je bang bent dat je zonder niet zal gaan slapen (geestelijke verslaving). Het zelfde als bij gokverslaving (dat apparaat is immers op zichzelf ook niet verslavend? Dus ook puur geestelijke verslaving maar niet minder erg) Dus dat dat melatonine niet verslavend zou zijn ben ik het eigenlijk niet mee eens..



Gelukkig doen de experts (!) er onderzoek naar en blijkt het niet verslavend te zijn. Met jou redenatie kun je niets gebruiken, chocolade kan ook verslavend zijn. Geestelijk kunnen een hele hoop dingen verslavend zijn. Het gaat erom waar je lichaam om schreeuwt bij een verslaving. Melatonine valt daar niet onder iig.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:46

Tja als psycholoog/wetenschapper val ik ook wel onder de noemer expert ben ik bang (ik gooi alleen niet zo graag met mijn titels tenzij hoogst noodzakelijk). Mijn redenatie gaat wel degelijk op, op het moment dat het om iets zeer belangrijks gaat, iets wat bij een afwijking ernstige stress oplevert (en daar valt slaaptekort wel degelijk onder). Hoe kun je anders verklaren dat mensen wel degelijk verslaaft kunnen raken aan rituelen die opzich zelf niet verslavend zijn, zoals een gokkast? Tenzij je er vanuit dat een gokkast een soort van magische stralen uitstraalt die je hersenen aantasten (om maar iets wilds te noemen..).

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:59

Alles kan verslavend werken dat schreef ik net ook al Knipoog Verder weet ik ook dat veel psychologen maar al te graag hun patienten aan de antidepressiva en/of slaapmedicatie willen hebben. Dan probeer ik liever de melatonine dan de slaapmedicatie (wat overigens bewezen is dat dit verslavend is)

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Anoniem

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:01

Tja weet ik je ik weet niet of weed op recept verkrijgbaar is, maar ik weet dat een joint voor reuma heel goed werkt, pijnstillend en geeft slaap.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:02

Mijn vriend gebruikt Nervensaft, een homeopatisch spulletje. Meer kan ik er helaas niet over vertellen, alleen dat mijn vriend er tevreden over is Lachen

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Blondie_

Berichten: 887
Geregistreerd: 04-05-06

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 01:36

Jointje roken voor het slapen gaan? Knipoog

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:32

ja ik ben het met de bovenste poster eens.
het kan echt wel helpen om elkeld een paar hijsjes van een blowtje te nemen.
je lichaam wordt er ontspannen van.

Bientjuh Huub

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-08 13:59

Mams is vanmorgen geopereerd, lijkt allemaal goed te gaan, ik zal haar vanavond eens vragen wat ze allemaal al voor medicijnen heeft gehad, en dan hier posten. Dan zullen we ook samen eens kijken wat er bij zit qua middeltjes, ze heeft ook al heel wat geprobeerd, en dan maar wat uit proberen!

Een joint hebben we al geprobeerd, maar dat heeft helemaal geen uitwerking. Heel raar, ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar ik merk gewoon helemaal niks. Mijn moeder dus ook niet, mijn vader niet, mijn zus heeft het voor de grap eens geprobeerd, had ook geen uitwerking. Toen heeft ze nog meer gerookt, zag ze iets in de lucht, en dacht dat dat de uitwerking was, maar dat was een lasershow Haha! en verder deed het ook niks.. Op een of andere manier doet het niets met ons. Ik heb nog wel een receptje van thee van wiet, ook eens van iemand op bokt gekregen, alleen dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb al een paar keer om een plantje gevraagd, maar krijg er nooit een. Zal nog eens wat mensen vragen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Kayleigh__, Nathalie18x, noordje, Noukie123, SentiBot en 132 bezoekers