Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17027
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:16

MISTRAL94 schreef:
Alles kan verslavend werken dat schreef ik net ook al Knipoog Verder weet ik ook dat veel psychologen maar al te graag hun patienten aan de antidepressiva en/of slaapmedicatie willen hebben. Dan probeer ik liever de melatonine dan de slaapmedicatie (wat overigens bewezen is dat dit verslavend is)


Zonder direct een discussie te willen starten hierover (omdat het niet on-topic is en ik me heel goed kan voorstellen dat als je van de pijn niet kan slapen je zo'n beetje alles gaat uitproberen..), enkel nog even dit. Verslaafd worden kun je idd aan veel dingen. Bij problemen als niet kunnen slapen is enkel het punt dat het zo ontzettend belangrijk is (dat is bij chocola natuurlijk heel anders) waardoor het gewoon een heel lastige en gevoelige kwestie wordt.
Liever melatonine dan andere medicatie ben ik het volledig mee eens als je idd toch graag een pil zou willen/moeten gebruiken.
Verder is het trouwens onzin dat veel psychologen graag hun patienten aan de pillen willen.. (zou op zich voor deze psycholoog uit de posts al wel moeten blijken..) ik denk eerder dat veel patienten graag een pil willen omdat het dan het label 'het is lichamelijk dus ik kan er niks aan doen krijgt' en mensen het gevoel geeft meer vat op de zaak te hebben, maar goed ook hier over kun je uren discussie houden..

Aan de TS: veel succes met het zoeken naar oplossingen! Het is een ontzetttend rotprobleem (been there..).

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 01:35

Over blowen, de eerste keren werkt het vaak niet of niet optimaal..
Het is mogelijk dat het pas bij de 3e keer of 4e keer werkt..

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:22

door blowen dus Haha!

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Niet kunnen slapen, wie heeft een middeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:22

Warme melk met scheut honing en dan gaan lezen Ja Ja werkt bij mij goed