Afvallen. Wie heeft er tips?Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Afvallen. Wie heeft er tips?Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 15:25

Hallo.

Een paar maandjes geleden had ik zoiets ook al geopend. Uiteindelijk wou het gewoon niet lukken. Dus ben ik gestopt met afvallen.

Ik sta er nu niet helemaal achter. Maar wil wel afvallen.
Of sta er niet achter. Wil het wel. Maar het is beetje overhaaste keuze.

Nu zullen jullie wel denken. Afvallen? Waarom op z'n jonge leeftijd?

Ik wil me beter voelen in mijn lichaam.
Ik ben er nu te onzeker over.
Ik wil gewoon lekker rond kunnen lopen.( Kan ik nu ook wel,maar wil rond kunnen lopen zonder me een beetje te schamen voor me buik.), die leuke kleren kunnen passen wie ik mooi vind.

Nu wil ik het toch proberen.
Ik wil er tegen aangaan.

Mijn problemen zijn:

Ik snoep te veel. Ik kan er maar niet van afblijven.
Niet van de snoep afblijven. Niet van de chips.

Wie kan mij tips geven?
Wie weet dingen waardoor het werkt.

Ik beweeg wel. Iets minder als eerder. Maar beweeg nog steeds wel. Lachen

Misschien zijn er mensen die ook bezig zijn of willen beginnen.
Misschien dat we het dan samen kunnen doen,

Elkaar stimuleren. Elkaar helpen. Elkaar een schop onder de kont geven als het niet lukt.

Liselot

Re: Afvallen. Wie heeft er tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:28

ik denk dat je allang weet wat ik je nu ga zeggen:
je bent 17, dat is echt geen goede leeftijd om af te gaan vallen!

als je gewoon het snoep en de chips laat staan voel je je waarschijnlijk al een stuk beter over jezelf. dus geef jezelf die schop onder je kont. dat kan echt niemand anders voor je doen

MilouNigel

Re: Afvallen. Wie heeft er tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:29

Heej, hier nog iemand die dus echt niet van lekker eten af kan blijven.(vooral de chips) Af en toe neem ik me voor, nu moet er wat vanaf.. Maar ik kan de dicipline niet opbrengen om meer te gaan bewegen! Slecht ik weet.. maar de snoep laten staan is zo ontzettend moeilijk! Ik weet ook niet hoe ik dat ooit moet laten...

Erna_

Re: Afvallen. Wie heeft er tips?Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:30

Afvallen is gewoon hartstikke moeilijk!

Ik ben ook altijd en eeuwig aan de lijn, moet wel, want ik ben ooit erg dik geweest en dat wil ik beslist niet meer.
Bezig zijn is voor mij de beste manier om overal van af te blijven.
Zodra ik ga zitten op de bank, krijg ik trek in wat lekkers.
Bokken helpt dus goed!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:30

ik zou ook wel mee willen doen met je Knipoog sonja bakker werkt super goed ik ben ongeveer 6 kilo kwijt

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:32

Echt afvallen is geen goed plan.
Maar op je eetgedrag letten wel. Dan doe ik mee Knipoog Zelfs nu ik op mezelf woon, betrap ik mezelf er te vaak op dat ik gewoon lekkers (ongezonde hap) in het mandje leg. Wat vervolgens dezelfde dag nog op is Verdrietig
En van bewegen komt ook niet echt veel. Ben te lui.
Waar blijft mijn schop onder m'n kont? Bloos

hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:33

DmNqUe schreef:
ik zou ook wel mee willen doen met je Knipoog sonja bakker werkt super goed ik ben ongeveer 6 kilo kwijt

En binnen een jaar zit de helft dat je afgevallen er weer vrolijk bij op Knipoog

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:34

Niet snoepen, veel water drinken, veel fruit en groente en na half 8 savonds niet meer eten.
Verder veel bewegen, naar school op de fiets, fiets een extra blok, boodschappen doen, fiets naar die verre supermarkt, fiets naar je paard, loop zoveel mogelijk trappen en doe je huishouden voor de 200% Knipoog

succes

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 15:34

die komt er nu aan rebel_JITS.
* Geeft een schop onder de kont. Tong uitsteken

Ik wil er liever gewoon een paar centimeter af. En misschien paar kilo's.
Bloos

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 15:36

Najaa. Ik ga niet met de fiets naar school.
Heb ik al jaren gedaan. Heb nu een scooter en laat die niet staan. Bloos

maar in 1 keer kan ik ook niet van de snoep afblijven.
Je kunt niet van de 1 op andere dag zeggen: nooit meer snoepen.

Dus moet ik dat anders doen...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:39

ik wil ook afvallen Haha! Ben nog maar 19, maar ik trouw volgend jaar en wil er 20kg af! Moet lukken met mijn gewicht Knipoog

Wil niet Sonja Bakkeren, wil gewoon heel mijn etensstijl en hoeveelheden aanpassen! Bij mij zit het grote probleem dat ik 's avonds meestal pas kan eten om 21u. Omdat ik werk tot 20u...

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:40

@lovelygirly....je hebt het toch zelf in de hand, je zegt zelf al dat je niet met de fiets naar school gaat, en dat je de scooter niet laat staan...je zou jezelf ook een schop onder je hol kunnen geven

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 15:43

Dat weet ik. Lachen
Maar ik heb al altijd willen scooter rijden.
En na al die jaren naar school fietsen heb ik er gewoon geen zin meer in.

Maargoed. Ik doe nog altijd de kranten op de fiets.
Fiets savonds naar mijn vriend in plaats van de scooter. (Of word op gehaald. Bloos )
Fiets naar het werk toe.
Bij de paarden doe ik ook veel.

Dus beweging zit er wel in. Knipoog

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:44

Ik ben nu bijna 3 weken aan het lijnen.....

Ik heb dus wel gezegd en nu voorlopig niks lekkers meer en heb sindsdien ook geen snoepje, chipje of ander lekkers meer aangeraakt..

Ik mag smorgens gewoon een broodje met een glas melk, dan de hele dag water drinken, en smiddags ook gewoon een boterham, en savonds avond eten, en in de avond mag ik nog 1 mok chocomelk.

Ik loop nu smiddags een uur met de hond, en dan ook echt stevig doorwandelen, en verder doe ik niet heel veel....

Ik ben nu in bijna 3 weken 3,5 kilo afgevallen .... Soms vind ik het nog wel moeilijk, maar het niet snoepen begint nu eigenlijk al bijna een gewoonte te worden, als ik nog zin krijg ga ik gewoon andere dingen doen ..

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:44

Ik begrijp je probleem denk ik wel. Ben absoluut niet dik, maar dat buikje wat altijd door mn vestje puilt, die broek die ik er de ganze dag overheen probeer te trekken en dat vestje vervolgens weer een ruk naar beneden geven. Verdrietig

Wil wat meer spier, en wat minder vet. Opzich gaat t nu wel weer eventjes redelijk met niet teveel snoepen en wat meer bewegen, maar en zijn ook zoveel dagen waarop het gewoon niet lukt om het in de gaten te houden. Ik ben ook nog niet eens zozeer bezig met afvallen, meer met gezonder gaan leven heb ik t idee.

Een nadeel is ook dat ik absoluut geen waterfan ben, maar probeer toch vier 0,5l flesjes op een dag te drinken.
P.S. Dat is wel de enige manier waarop het bij mij lukt trouwens, gewoon ineens, niet meer snoepen tot ik bereikt heb wat ik wil. Maar mensen verschillen. Haha!

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:47

Hey allemaal,

Allereerst succes met de afvalrace! Ik ben inmiddels 10 kilo kwijt (moet er nog 10) en begin weer lekker in mijn vel te zitten. Ik ben begonnen me Diplan vanuit de sportschool.

Mijn probleem was te weinig beweging en te weinig eten! Ja te weinig. Mijn lichaam stond standaart in oorlogstand waardoor ik alles omzetten in vet i.p.v. iets te verbranden.

Ik sport nu 3 keer in de week en heb nog nooit zoveel gegeten als voorheen. Gezonde dingen maar ik heb ook helemaal geen behoefte om te snoepen omdat ik vol zit van mijn gewone eten! Echt voor mji de manier en ik ga er lekker mee door!

Sonja bakken zet je lichaam nog meer op slot en je hebt de hele dag honger! en waarom? Om eerst af te vallen en vervolgens net zo hard weer aan te komen! Spreek uit ervaring!

Veel succes! En sportse en eetse!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 15:50

Ik ga dan maar proberen gezonder te eten. Lachen

Dus s'ochtends netjes eten.
Smiddags eventueel.
S'avonds eet ik gewoon netjes.

En nu minder snoepen.
Rustig afbouwen.

Bedankt voor de tips allemaal! Lachen

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:51

Nou krijg ik vast veel gezeur over me heen dat ik te jong ben, maar ik ben 14 jaar. Ik wil graag meedoen! Ik doe zelf ook al een tijdje aan de lijn (eerder wel Sonja Bakker gedaan, maar dat komt dubbel terug inderdaad). Echt die knop omzetten lukte me steeds niet, en als ik dan thuis kwam.. en alles in de koelkast zag staan.. jammie! Maar nu ben ik dus 6 kilo afgevallen, en daar ben ik suuuperblij mee! Ik ben gewoon gaan hardlopen, met starttorun. Dat vond ik op een gegeven moment heel zwaar enzo. Dus nu ren ik gewoon elke dag 2 of 4 km. Ik ontbijt met Yoghurt of 1 boterham, in de pauze een appel, de tweede pauze 2 boterhammen, als ik thuis kom een appeltje ofzo, en goed avondeten. En zoveel mogelijk bewegen. Ik wil nog aardig wat afvallen, maar het moet wel goed vol te houden zijn enzo.

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:56

haffilover schreef:
Nou krijg ik vast veel gezeur over me heen dat ik te jong ben, maar ik ben 14 jaar. Ik wil graag meedoen! Ik doe zelf ook al een tijdje aan de lijn (eerder wel Sonja Bakker gedaan, maar dat komt dubbel terug inderdaad). Echt die knop omzetten lukte me steeds niet, en als ik dan thuis kwam.. en alles in de koelkast zag staan.. jammie! Maar nu ben ik dus 6 kilo afgevallen, en daar ben ik suuuperblij mee! Ik ben gewoon gaan hardlopen, met starttorun. Dat vond ik op een gegeven moment heel zwaar enzo. Dus nu ren ik gewoon elke dag 2 of 4 km. Ik ontbijt met Yoghurt of 1 boterham, in de pauze een appel, de tweede pauze 2 boterhammen, als ik thuis kom een appeltje ofzo, en goed avondeten. En zoveel mogelijk bewegen. Ik wil nog aardig wat afvallen, maar het moet wel goed vol te houden zijn enzo.

Ik ben ook 14 hoor. Moet wel zeggen dat ik echt een scheithekel heb aan hardlopen, en al helemaal aan starttorun hahaha. Heb het ooit veel gedaan, maar ik kan mezelf echt niet meer aanpraten dat het leuk is om te doen. Heb me aangemeld bij een sportschool, en daar gewoon een paar keer in de week op zo'n fiets, wat wandelen op een loopband, en soms enkele spieroefeningen.
Maak het mezelf iig niet te zwaar.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:00

Annetje_ schreef:
haffilover schreef:

Ik ben ook 14 hoor. Moet wel zeggen dat ik echt een scheithekel heb aan hardlopen, en al helemaal aan starttorun hahaha. Heb het ooit veel gedaan, maar ik kan mezelf echt niet meer aanpraten dat het leuk is om te doen. Heb me aangemeld bij een sportschool, en daar gewoon een paar keer in de week op zo'n fiets, wat wandelen op een loopband, en soms enkele spieroefeningen.
Maak het mezelf iig niet te zwaar.

Tja, ik ga jou ook echt niet wijsmaken dat hardlopen een hobby van mij is, want ik vind het hartstikke saai. Maar het werkt wel! En dan is voor mij die keuze niet erg moeilijk. En vaak wil 1 van mijn broertjes wel mee, dus dan vind ik het wel gezellig! Sportschool enzo is hier echt ontzettend duur, en ik heb 2 pony's en nog 2 broertjes, dus dat gaat echt niet. Nou, moet ik eerlijk zeggen, ik haalde voor mijn shuttlerun test altijd 6.5 of 7. En nu dus, na elke dag hardlopen, 9! Dat is wel een hele verbetering van conditie.

edit typfoutje
Laatst bijgewerkt door haffilover op 06-11-08 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:00

Ik snap niet dat mensen op zo'n jonge leeftijd af willen vallen. (Zoals post hierboven en die daarvoor.)
Je lichaam is nog vollop in de groei, dan moet je er absoluut niet mee gaan knoeien. Gewoon opletten wat je snoept en verder gewoon blijven eten zoals je altijd doet. De overtollige kilootjes die je na de groei over hebt, die kun je rustig afbouwen als je ouder bent.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:03

lovelygirly schreef:
Dat weet ik. Lachen
Maar ik heb al altijd willen scooter rijden.
En na al die jaren naar school fietsen heb ik er gewoon geen zin meer in.

Maargoed. Ik doe nog altijd de kranten op de fiets.
Fiets savonds naar mijn vriend in plaats van de scooter. (Of word op gehaald. Bloos )
Fiets naar het werk toe.
Bij de paarden doe ik ook veel.

Dus beweging zit er wel in. Knipoog

dat is niet de beweging waar je lijf vraagt, geloof me anders was ik echt heel erg mager.

ga eens fitnessen Lachen
ik ben niet per definitie aan het afvallen, maar door het fitnessen voel ik me echt fantastisch Lachen

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:04

Babeth schreef:
Ik snap niet dat mensen op zo'n jonge leeftijd af willen vallen. (Zoals post hierboven en die daarvoor.)
Je lichaam is nog vollop in de groei, dan moet je er absoluut niet mee gaan knoeien. Gewoon opletten wat je snoept en verder gewoon blijven eten zoals je altijd doet. De overtollige kilootjes die je na de groei over hebt, die kun je rustig afbouwen als je ouder bent.

Omdat ik me op mijn gemak wil voelen in mijn lichaam, en me niet wil schamen. En gewoon wil kunnen zwemmen. Ik ben nu al 1.80 dus dat groeien is echt niet waar. En ik wil niet wachten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:04

Ik snap dat wel. Te dik zijn is nooit leuk, ook niet als je jong en in de groei bent. Nu heb ik het niet over iets mollig, maar echt over te dik.

Gezond eten en een beetje letten op wat je eet is niks mis mee. Lachen

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:06

Ik zit nu op iets overgewicht.. maar ik wil er nog wel aardig iets afhebben.