Ervaringen met EMDR?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:38

Sterkte uptodance Lachen

Als ik huil krijg ik alleen maar hoofdpijn, het lucht ook echt niet op

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:39

Ach gut Sterkte UpToDance, Bromfiets en iedereen die het nodig heeft.

Die wachtlijst is idd heel vervelend. Vooral wanneer je er al aan toe bent! Ik heb zelf ook maanden moeten wachten.
Huilen lucht mij wel op, maar mijn vriend voelt zich dan erg machteloos omdat hij me niet kan helpen. Hij steunt me gelukkig verder wel heel goed.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:40

Ga inderdaad maar even lekker ontspannen voordat je gaat slapen.

Ik heb van mijn therapeute een ontspanningscd gekregen voor het slapen gaan. Dat heeft mij heel goed gedaan. In het begin was het slapen echt een drama. Alles kwam dan weer naar boven en door EMDR helemaal. Heb de CD nog steeds, en als ik dan weer spanning voel zet ik deze zeker op.

Maar ik ga ook lekker slapen. Terugdenken aan dit hele gebeuren kost energie. Niet dat ik het niet graag doe, wil graag mijn ervaring met jullie delen, maar mijn hersentjes willen graag tot rust komen Knipoog

De letters van jouw naam staan in onze harten geschreven. We dragen je met ons mee; voor altijd blijf je in ons leven. Rust zacht lieve Casper Y;( 1 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=BpLcfQcCKp4
Als leven lijden wordt, is het tijd om lost te laten. Javelin je mag genieten van de eeuwige groene weilanden Y;( 01.06.1991 - 01.03.2013

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:41

Dat heeft mijn vriend ook erg. Als ik het later toe kan laten troost hij mij ook en kunnen we het er ook over hebben.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:42

Truste voor degenen die gaan slapen.

Ik blijf dit zeker even volgen en ga het ook overleggen met m'n toekomstige therapeut Lachen

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:44

Slaap lekker voor iedereen die gaat slapen.

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:45

Wat fijn dat jullie zo meeleven! Dat doet me echt goed.
Ik voel me ook altijd zo rot na een woede-aanval, ik ga dan ook alles steeds terug halen in mijn hoofd.. maar als ik weer rustiger ben wil ik er niet meer aan denken wat er is gebeurd.

Ik ga ook naar bed toe, weltrusten iedereen. Doei!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:48

Sterkte voor iedereen!
Ik ga denk ik nog even csi kijken en dan slapen. Morgen er weer vroeg op.

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:16

Morgen moet ik voor het eerst. Verdrietig

Aline_17

Berichten: 1360
Geregistreerd: 17-12-06
Woonplaats: Annen

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:09

Ik heb er ervaring mee en ik moet zeggen... het is erg effectief geweest bij mij Lachen ben blij dat ik het gedaan heb
Als iemand meer wil weten, PB maar
UpToDance: succes morgen!

En dan zweef ik op de wind,
Gedragen door Uw geest,
En de kracht van uw liefde!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:28

Ik heb besloten het nog niet te gaan doen. Eerst werken met de psychiater.

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:53

Sterkte morgen UpTo Dance Ach gut Zal aan je denken Knipoog
Carola ik begrijp hieruit dat je eerst naar de psychiater gaat om te kijken welke therapie geschikt voor je is? Sterkte ermee Ach gut

De letters van jouw naam staan in onze harten geschreven. We dragen je met ons mee; voor altijd blijf je in ons leven. Rust zacht lieve Casper Y;( 1 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=BpLcfQcCKp4
Als leven lijden wordt, is het tijd om lost te laten. Javelin je mag genieten van de eeuwige groene weilanden Y;( 01.06.1991 - 01.03.2013

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:01

Nee, ik kom al een tijd bij de psychiater. Ga eerst die therapie afmaken en dan misschien erna emdr doen. Even kijken wat de toekomst brengt.
Allemaal heel veel sterkte gewenst!

Oliebollie

Berichten: 1842
Geregistreerd: 22-01-06

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:03

Ja, ik heb ook EMDR behandelingen gehad..
Ben er erg van opgeknapt, maar vond het vreselijk.. alles wat je juist heb verdrongen, moet nou weer naar boven.. en daar denk je een hele tijd aan.. alles moet je voor je halen.. was erg zwaar.. maar achteraf heb ik er veel aan gehad..
pb box staat open als je meer wilt weten

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:11

Klinkt allemaal heel bekend wat ik gelezen heb op de pagina's hiervoor.

Heb een poos bij een psychotherapeute gelopen, klikte niet. Nu sinds 3 weken bij een psychologe. aardig mens. Zij heeft ook bij mij EMDR voorgesteld. Zou het graag willen maar durf het totaal niet. Ben veel te bang dat alle frustraties, alle machteloze gevoelens en alle woede er uit komt.. En het probleem is dat als ik zo'n woede-uitbarsting krijg, dat ik neit weet wat ik doe. Heb thuis ook al regelmatig woede-uitbarstingen (gaat nu wel beter dan eerst). Alleen mn vriend heeft mij steeds rustig weten te krijgen, lukte mn ouders niet eens.

Ook zitten er zoveel herinneringen dwars dat ik ze het liefste wegstop en er nooit meer aan denk en over praat. Doet zoveel pijn... Zowel in mn hart als lichamelijk voel ik alle pijn dan weer...

♥♥♥Rozita van de Rijsdijk (verkocht)♥♥♥
♥♥♥Don Grego (verkocht)♥♥♥
http://www.facebook.com/viviantusveldfotografie
http://www.instagram.com/viviantusveldfotografie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:12

Ik ben afgelopen donderdag dus geweest.
Het was nog steeds een voorbode op de eerste EMDR behandeling, maar toch wel heel erg heftig.
Ik heb nu al last van terugkerende herinneringen en heb de laatste dagen ook weer last gehad van nachtmerries.

Het valt me dus toch best zwaar, maar ik ga er mee door. Donderdag wordt dus de eerste echte EMDR. Ik dacht eigenlijk vorige week al (dat viel dus ff tegen Tong uitsteken ), maar ze wilde eerst nog iets uit de weg werken Lachen

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Danielle86

Berichten: 575
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: goirle

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:22

mijn vriend heeft na mijn herseninfarct ook flinke klap gehad en tot 1 maand terug bij de psycholoog gelopen voor emdr behadelingen. het heeft hem super geholpen, kan er nu goed mee omgaan, vooral de beelden waar hij het eerst ontzetten zwaar mee had als hij er aan dacht.
die na de emdr hem een flink stuk in de verwerking heeft geholpen. dus ook hier positieve resultaten

het is nooit te laat,om te worden wie je bent!!!

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:39

Ik stop ermee, ik zet het niet door. De thuissituatie is helemaal nog niet goed hier, alleen maar ruzie.. dus ik ben bang dat als ik in behandeling ben er absoluut niet in gesteund wordt en dat heb ik wel nodig, zeker thuis.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:30

Wat jammer dat je er mee stopt UpToDance, maar op zich wel begrijpelijk.
Toch blijft het erg jammer.

Ik zit er nog steeds middenin. (Heb inmiddels 3 behandelingen achter de rug en morgen is nummer 4) en het gaat goed. Ik heb wel meer last van de herinneringen thuis dan ik dacht. Ik ben er echt onbewust de hele week mee bezig en ben dan ook na zo'n behandeling echt helemaal kapot! Het grijpt me stukken meer aan dan ik dacht, al wist ik natuurlijk wel dat het zwaar zou zijn.

Wat ik merk is dat tijdens zo'n behandeling de emoties er tot nu toe niet altijd uitkomen, maar wanneer ik thuis kom ga ik het pas echt goed verwerken en dan komt het er wel allemaal uit.
Als resultaat ben ik de eerste twee dagen na de behandeling dan ook helemaal bekaf en afgelopen zaterdag heb ik bijna het dubbele geslapen als wat ik normaal slaap (en dat is echt niets voor mij).

Ik heb wel echt het idee dat het helpt. Ik merk aan mezelf dat ik anders tegen dingen aan ga kijken en er dus veel mee bezig ben in m'n hoofd. Soms ben ik erg emotioneel, maar ik ben ook een stuk meer opener, dus ik ga zeker wel door.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:32

Dat klinkt heel bekend Cayenne.
Jammer dat je er mee stop UtToDance maar als je niet gesteund wordt is het echt een hele zware opgave. Sterkte ermee Ach gut

De letters van jouw naam staan in onze harten geschreven. We dragen je met ons mee; voor altijd blijf je in ons leven. Rust zacht lieve Casper Y;( 1 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=BpLcfQcCKp4
Als leven lijden wordt, is het tijd om lost te laten. Javelin je mag genieten van de eeuwige groene weilanden Y;( 01.06.1991 - 01.03.2013

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:44

Cayenne schreef:
Ik ben afgelopen donderdag dus geweest.
Het was nog steeds een voorbode op de eerste EMDR behandeling, maar toch wel heel erg heftig.
Ik heb nu al last van terugkerende herinneringen en heb de laatste dagen ook weer last gehad van nachtmerries.

Het valt me dus toch best zwaar, maar ik ga er mee door. Donderdag wordt dus de eerste echte EMDR. Ik dacht eigenlijk vorige week al (dat viel dus ff tegen Tong uitsteken ), maar ze wilde eerst nog iets uit de weg werken Lachen


Goedzo meid, hou vol, hoor, de periode dat je door de sessies heen moet zijn idd zwaar maar op langere termijn kan het zo goed helpen, ik hoop dat iedereen hier toch even doorzet. Ach gut

I have pms & a gun.
Any questions

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:07

Als ik dit zo allemaal lees denk ik ook terug aan de tijd dat ik EMDR
kreeg. Vanaf dag 1 dacht ik echt waar begin ik aan! Nu ben ik 2 jaar verder en voel me helemaal herboren. Dus zoals detour al zegt: zet door hoe zwaar het ook is Ach gut

De letters van jouw naam staan in onze harten geschreven. We dragen je met ons mee; voor altijd blijf je in ons leven. Rust zacht lieve Casper Y;( 1 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=BpLcfQcCKp4
Als leven lijden wordt, is het tijd om lost te laten. Javelin je mag genieten van de eeuwige groene weilanden Y;( 01.06.1991 - 01.03.2013

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:21

Kan iemand mij positieve en negatieve ervaringen pb-en? Misschien is het nml wel wat voor mijn ex, die is in zijn verleden mishandeld geweest en zit momenteel helemaal in de knoop met zijn eigen, bij het ggz willen ze hem nou weer medicijnen aansmeren, terwijl hij daarheen ging omdat ie opgenomen wou worden. Schiet dus allemaal niet op...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:23

Wanneer je dit topic doorleest kom je ook al een heel eind Ja

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:24

Heb ik al gedaan, maar wat doen ze precies dan? Ik vind het nml een beetje onduidelijk Bloos En ik zag ook dat het negatief kan uitpakken, maar kon niet echt vinden hoe Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlie_, Googlebot en 23 bezoekers