Ervaringen met EMDR?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 20:41

Ik vraag me af of er bokkers zijn die ervaring hebben met een EMDR behandeling.
En zo ja, wat zijn je ervaringen hiermee?

(EMDR is een behandelmethode om akelige ervaringen te verwerken. Het is een relatief nieuwe therapie bedoeld voor mensen die klachten houden na het meegemaakt hebben van ingrijpende gebeurtenissen.)

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:21

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar omdat er op dit moment wel zoiets speelt bij mij in de omgeving, wil ik wel graag ook jullie ervaringen lezen. Vandaar dus mijn post hier Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:24

Ik heb net een intake en een afspraak voor ontspanningsoefeningen achter de rug. Aankomende donderdag is de eerste "echte" EMDR behandeling voor mij.

Bij mij zal het gaan dmv geluiden (tikjes). Het kan ook met aanrakingen of beelden.
Veel ervaring heb ik er zelf dus nog niet mee omdat donderdag de eerste keer gaat worden voor mij. Ik weet al wel wat ik ongeveer kan verwachten.
Van wat ik er van gehoord heb worden er veel goede resultaten mee geboekt.
Ik krijg het trouwens vanwege zeer traumatische ervaringen en heb daar PTSS aan overgehouden.

Hier kun je meer info vinden:
http://www.emdr.nl

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:32