Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Vonnie84 schreef:Hier nog een pilstopper. Ik stop er niet mee vanwege jullie redenen (al zijn die ook belangrijk hoor), maar ik kan absoluut niet meer tegen die hormonen. Ik krijg enorme last van negatieve stemmingen, angststoornissen en verminderd libido (zeg maar 0).
De Nuvaring heb ik ook geprobeerd. De eerste 3 maanden zaten m'n benen vol met rare rode vlekken en kreeg ik weer last van bovenstaand. De 2e keer dat ik de Nuvaring heb geprobeerd (ik heb 2 maanden geen anticonceptie gehad, even rust voor m'n lijf) bleef ik 3 weken lang ongesteld. Terwijl ik dat in 13 jaar tijd nog nooit gehad heb.
Het probleem is: zonder hormonen voel ik me top, super gewoon. Nooit nergens geen last van. Maar ja, een condoom is ook stinkmodder.
Ik heb ook gekeken voor spiraaltjes. Maar ook die bevatten hormonen. Je hebt er nog zonder hormonen, maar ik ben eigelijk helemaal niet juichend over spiraaltjes. Ben zo bang dat er iets beschadigd daarbinnen en ik heb toch wel een grote kinderwens. Alleen nu nog niet...
(even tussen haakjes: Ik verwacht alleen wel dat je topic op slot gaat en dat je naar het Centrale Anticonceptie Topic gewezen wordt.)
ilse18 schreef:Ik ben nu 5 jaar geleden gestopt met de pil (door trombose).
Ik heb nu een mirena spiraal, bevalt mij erg goed! Die bevat heel weinig hormonen.
Puistjes had ik in m'n pubertijd eigenlijk weinig last van, nu ik 23 ben wel wat meer last ervan, maar weet niet of dit door de mirena komt.
ikenindi schreef:mirena heeft juist wel veel hormonen toch? koperspiraaltjes enzo geen dacht ik?