Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:20

Nee, dit is niet het zoveelste - ik ga stoppen met de pil omdat ik zanger wil worden - topic. Ik stop per vandaag nog met de pil om alle risico's wat het met zich meebrengt. Hoorde er gister iets over en ben vandaag gaan lezen en ik vind het toch helemaal niet meer prettig om dat ding te slikken (vond ik eigenlijk al langer niet, maargoed).

Nu zijn er voor mij 2 'probleempjes': 1: Ik ben bang dat ik zwanger raak (je hoort het zovaak, condoom scheurt etc..) en 2: Ik ben ooit met de pil begonnen tegen puistjes, en bang dat die weer terugkomen na het stoppen.

Wie is er, net als mij, ook om deze reden gestopt? En hoe doen jullie alles nu verder? Mensen die hem mede tegen puistjes gebruikten, zijn die teruggekomen na het stoppen, en hoe lossen jullie dat op? En zijn jullie, ondanks condoomgebruik, bang om zwanger te raken? Ik ben 18 trouwens, en slikte vanaf m'n 15e(?) de pil.

Tibamar

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:36

Hier nog een die eigenlijk overweegt om te stoppen
Maar ben indd ook bang voor reden 2 van jou, dat dat erg terug gaat komen.. En voor verdere bijverschijnselen...hoor er soms zulke rare dingen over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:40

Zal ik het dan maar uittesten en hier verslag doen? Tong uitsteken Eigenlijk heb ik toch 10x liever een paar puistjes voor een aantal jaar, dan dat ik Kanker krijg.. Nagelbijten / Gniffelen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:43

Haha ja Tong uitsteken
En in dat laatste zit misschien toch wel wat in...moet toch echt ook maar stoppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:44

Ik heb ook een tijdje gedacht van, zal ik wel zal ik niet.. Maar het kán gewoon niet gezond zijn als je verkeerde hormonen in een lichaam pleurd.. Nagelbijten / Gniffelen

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:45

Ik ben ook gestopt met de pil, maar ben wel de nuvaring gaan gebruiken.
Nuvaring is even betrouwbaar als de pil, maar geeft wel ongeveer de helft minder hormonen af als een pil.
Ik vind het iig ideaal!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:46

Nee indd maar het is ook wel weer erg gemakkelijk...als je stopt kun je ook niet meer doorslikken en zo beetje zorgen dat het je uitkomt Scheve mond Dat vind ik wel heel irritant
Maar gezondheid gaat toch voor indd

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:53

Je kan ook gewoon doorringen hoor! Na 3 weken haal je dan de ring eruit en stop je een nieuwe erin, het zelfde als de pil doorslikken, alleen dan met de ring en nog steeds een heel stuk minder hormonen in je lijf.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:53

Ik denk niet dat je zo zwaar aan die bijwerkingen moet tillen.
Het is immers niet zo dat iedereen het krijgt, ze zijn alleen verplicht het te vermelden omdat het mógelijk zo zou kunnen zijn.

Ik ben in ieder geval nog lang niet van plan te stoppen Knipoog

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:54

Hier nog een pilstopper. Ik stop er niet mee vanwege jullie redenen (al zijn die ook belangrijk hoor), maar ik kan absoluut niet meer tegen die hormonen. Ik krijg enorme last van negatieve stemmingen, angststoornissen en verminderd libido (zeg maar 0).
De Nuvaring heb ik ook geprobeerd. De eerste 3 maanden zaten m'n benen vol met rare rode vlekken en kreeg ik weer last van bovenstaand. De 2e keer dat ik de Nuvaring heb geprobeerd (ik heb 2 maanden geen anticonceptie gehad, even rust voor m'n lijf) bleef ik 3 weken lang ongesteld. Terwijl ik dat in 13 jaar tijd nog nooit gehad heb.

Het probleem is: zonder hormonen voel ik me top, super gewoon. Nooit nergens geen last van. Maar ja, een condoom is ook klote.

Ik heb ook gekeken voor spiraaltjes. Maar ook die bevatten hormonen. Je hebt er nog zonder hormonen, maar ik ben eigelijk helemaal niet juichend over spiraaltjes. Ben zo bang dat er iets beschadigd daarbinnen en ik heb toch wel een grote kinderwens. Alleen nu nog niet...

(even tussen haakjes: Ik verwacht alleen wel dat je topic op slot gaat en dat je naar het Centrale Anticonceptie Topic gewezen wordt.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:59

Ik ben vorig jaar gestopt met de pil, om andere redenen dan jij noemt trouwens.

Bespreek eens met je huisarts wat de opties zijn. Er zijn genoeg middelen die zwangerschap kunnen voorkomen en wellicht ben je al over het puistjesprobleem heengegroeid Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-08 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:14

Vonnie84 schreef:
Hier nog een pilstopper. Ik stop er niet mee vanwege jullie redenen (al zijn die ook belangrijk hoor), maar ik kan absoluut niet meer tegen die hormonen. Ik krijg enorme last van negatieve stemmingen, angststoornissen en verminderd libido (zeg maar 0).
De Nuvaring heb ik ook geprobeerd. De eerste 3 maanden zaten m'n benen vol met rare rode vlekken en kreeg ik weer last van bovenstaand. De 2e keer dat ik de Nuvaring heb geprobeerd (ik heb 2 maanden geen anticonceptie gehad, even rust voor m'n lijf) bleef ik 3 weken lang ongesteld. Terwijl ik dat in 13 jaar tijd nog nooit gehad heb.

Het probleem is: zonder hormonen voel ik me top, super gewoon. Nooit nergens geen last van. Maar ja, een condoom is ook stinkmodder.

Ik heb ook gekeken voor spiraaltjes. Maar ook die bevatten hormonen. Je hebt er nog zonder hormonen, maar ik ben eigelijk helemaal niet juichend over spiraaltjes. Ben zo bang dat er iets beschadigd daarbinnen en ik heb toch wel een grote kinderwens. Alleen nu nog niet...

(even tussen haakjes: Ik verwacht alleen wel dat je topic op slot gaat en dat je naar het Centrale Anticonceptie Topic gewezen wordt.)

Pil kán dus wel een oorzaak zijn van ineens stemmingswisselingen hebben? Das dan weer een extra reden om te gaan stoppen om dan eens te kijken wat voor'n effect dat heeft Haha!

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:14

Ik ben nu 5 jaar geleden gestopt met de pil (door trombose).
Ik heb nu een mirena spiraal, bevalt mij erg goed! Die bevat heel weinig hormonen.

Puistjes had ik in m'n pubertijd eigenlijk weinig last van, nu ik 23 ben wel wat meer last ervan, maar weet niet of dit door de mirena komt.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:24

Ik slik zelf ook de pil en heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht om te stoppen, maar ik ben wel benieuwd naar wat de grote risico's ervan zijn? Bloos Heb nog nooit gehoord dat je er kanker van kan krijgen o.i.d, wel stemmingswisselingen enzo.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:27

Ik slik ook geen pil Lachen

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:29

Ik wil eigenlijk ook heel graag stoppen...
Ik heb ook last van lusteloosheid, en hou veel vocht vast, heb weinig 'zin' en hoorde van een vriendin van mij dat zij ontzettend veel is afgevallen nadat ze gestopt is.

Maar ik hoorde weer van een andere vriendin dat het plaatsen van een spiraaltje zó veel pijn doet...

Twijfel Scheve mond

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:34

Ik ben 4 jaar geleden al gestopt met de pil.
Aanrader.
Toen ik eenmaal gestopt was, wilde ik hem dus ook echt niet meer terug.
Daarom 3 jaar geleden mirena laten plaatsen, voor mij de oplossing Ja

Edit: oh ja, kanker kun je altijd krijgen, dat was voor mij geen reden om te stoppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:56

Pff.. ik weet het niet meer. Nagelbijten / Gniffelen Ben ook weer gewoon té bang om zwanger te raken... En ook dat m'n puistjes weer terugkomen.. M'n moeder zegt van: Slik hem dan nog iig tot je 20ste bijvoorbeeld. Dan heb je hem niet héél lang geslikt. Maar als ik wel Kanker krijg dan zou ik mezelf écht keihard voor m'n kop kunnen rammen. Scheve mond

Ik maak nu iig dit doosje maar op (nog 2 strips), op aanraden van m'n moeder, en ga ondertussen kijken naar andere oplossingen..

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:10

En jij weet dan zeker dat je die kanker hebt door de pil??
Er kunnen geen oorzaken genoemd worden bij mensen die kanker krijgen, en tegenwoordig lijkt je van bijna alles kanker te kunnen krijgen. Wil je dan ook gewoon helemaal stoppen met eten? Maïs en sinasappels zijn bv ook niet veilig. En heb je een mobiele telefoon? Of een mast in de buurt? Lig je wel eens in de zon in de zomer?

Zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik denk niet dat je met de pil moet stoppen omdat je bang bent kanker te krijgen, want als je de aanleg hebt krijg je het toch wel Verdrietig

Overigens deel ik wel een angst met jou. Ik slik de Diana pil, al vanaf mijn 15de, tegen puistjes. Ik ben 1 keer gestopt (op mijn 20ste) en kreeg toen direct weer puistjes, dus ben ik er maar weer mee begonnen.
Volgend jaar ga ik stoppen met de pil om zwanger te worden en ik ben ook heel bang dat de puistjes terug komen...

Ik ben wel benieuwd of dat iemand hier ervaringen mee heeft.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:14

Hallo, ik ben ook gestopt.. nu 3 maanden, alleen niet met dezelfde redenen als de ts, maar om kinderwens,

Maar idd, wordt helemaal gek van de puistjes!!
(zit niet helemaal onder hoor, maar heb er toch wel een stuk of 5 op mn gezicht, en ook wat op mn rug)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:16

ilse18 schreef:
Ik ben nu 5 jaar geleden gestopt met de pil (door trombose).
Ik heb nu een mirena spiraal, bevalt mij erg goed! Die bevat heel weinig hormonen.

Puistjes had ik in m'n pubertijd eigenlijk weinig last van, nu ik 23 ben wel wat meer last ervan, maar weet niet of dit door de mirena komt.

mirena heeft juist wel veel hormonen toch? koperspiraaltjes enzo geen dacht ik?

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:18

ik ben net begonnen met dr pil (gister een week) maar zit dr ook nog niet aan te denken om te stoppen! wel heb ik het gevoel dat ik wat dikker word maar mn vriendinnen zeggen van niet Tong uitsteken. maar idd zoals hiet al meer word gezegt kanker kan je ook zomaar krijgen.. en ik denk dat je op je 18e al redelijk over je puistjes heen bent gegroeid hoor! enne,,, als de condoom scheurt dan is dr altijd nog een morning after pil he Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:18

Ik weet niet hoe het zit met puistjes, maar als je stopt met de Diane 35 komt de overbeharing wel terug ja Ja
Maar dat vond ik in geen verhouding staan tot het alternatief. Ik herkende mezelf gewoon niet meer. Toen ik stopte met de pil werd ik een stuk stabieler qua humeur en qua gewicht, bijvoorbeeld Knipoog
Het risico op kanker door de pil is altijd een beetje verzwegen, maar het klopt idd hoor. De relatie is bewezen en is sterk.
Laatst stond daar nog een heel stuk over hier op bokt. Weet zo niet meer wie het plaatste, maar ik meen nickyu

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:19

ikenindi schreef:
mirena heeft juist wel veel hormonen toch? koperspiraaltjes enzo geen dacht ik?

Mirena heeft wel hormomen, maar zo ongeveer de helft minder dan de lichtste pillen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:21

Ikl ben in februari min of meer om dezelfde reden met de pil gestopt. Ik slik hem inmiddels meer dan 10 jaar, en vroeg me af of het ook zonder kon. Helaas bleek dat bij mij dus niet het geval.
Allereerst reageerden mijn darmen er heel erg op. Geleidelijk aan werden de klachten erger, tot ik anderhalve maand terug halve dagen op de wc zat en altijd darmkramp had.
Daarnaast kwam ook de migraine terug. Ik slikte de pil altijd 3 maand door, en als ik dan al migraine had, viel dat heel erg mee. Nu was het dus elke maand weer dik bingo.
Tot slot kwam ook de menstruatiepijn terug, en niet zo'n klein beetje ook!! Na 600 mg ibuprofen en 1g paracetamol 4 X daags werd het nog niet beter en ging ik nog door de grond van ellende.
AL met al ben ik dus anderhalve maand geleden weer begonnen met de pil, en sindsdien zijn alle klachten weer verdwenen. Oók mijn zogenaamde prikkelbare darm. Hoe jammer ik het ook vind, ik had het graag zonder pil gedaan, ik ben inmiddels dus alweer bijna 2 maand begonnen en dat bevalt supergoed. Misschien dat ik het over een jaartje of 10 nog eens probeer Clown

Zwangerschap ben ik niet bang voor (geen partner) en puistjes...tja, die heb ik mét én zonder pil.
Voor diegene die met de dianepil stoppen: Is het geen idee om tijdelijk even over te gaan naar een lichtere pil? De overgang van Diane naar niks is best wel groot. Misschien dat dat nog invloed heeft op de puistjes.