Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
FennyPower schreef:KootMiraDrum schreef:TS, wat is er de laatste tijd veranderd dat je steeds weer ziek wordt? Heb je wel of niet de vacc's gehaald? Zorg dat je goed in de vitamines voor je weerstand komt.
Ik werk tussen de oudere mensen.
Eerder was ik echt nooit ziek.
Ik heb wel de vaccinatie gehad.
Popstra schreef:Tazzey schreef:
Vertel dat even aan mijn opa. Oh wacht die heeft die verkoudheid niet overleefd.
Dat komt helaas wel vaker voor dat ouderen een verkoudheid niet overleven omdat deze vaak een longontsteking veroorzaakt.
Janine1990 schreef:Oh bah, dat is wel heel erg zuur dan! Lekkere kennismaking met je toekomst!
Oké, niet dat het voor altijd zo zal zijn voor jou, maar het is nu niet bepaalt iets waar je vrolijk van wordt als het zo begint
Popstra schreef:Tazzey schreef:Daar hadden de artsen toch een andere mening over. Maar fijn dat jij dat zo vanachter je toetsenbordje kan inschatten. De beste man had geen longontsteking.
Je hoeft niet zo onvriendelijk te reageren hoor. Ik zeg en bedoel niks verkeerds namelijk.
FennyPower schreef:Janine1990 schreef:Oh bah, dat is wel heel erg zuur dan! Lekkere kennismaking met je toekomst!
Oké, niet dat het voor altijd zo zal zijn voor jou, maar het is nu niet bepaalt iets waar je vrolijk van wordt als het zo begint
Het is niet mijn toekomst. Dat is een andere richting op. Dit is een tussen opleiding:)
Miss_Mii21 schreef:FennyPower schreef:Ik ben kort achterelkaar heel ziek geworden. De eerste keer ernstige keelpijn dat ik niet kon slikken. Hoge koorts van 40 graden etc , iedereen aangestoken.
Nog nooit zo ziek geweest.
Een maand later weer zo ziek geworden, met deze keer piepende luchtwegen. Dat was 1,5 maand geleden.
Ik ben normaal nooit zovaak ziek, maar nu de afgelopen tijd is mijn gezondheid heel ruk.
Na de laatste keer ben ik nooit echt weer de oude ik geworden , echt wat kwakkelen. Tussen zet het weer opnieuw door of toch niet. Heel afwisselend.
Nu zit ik weer. Het begint weer op te komen, hoofdpijn en keelpijn.
Ik heb de huisarts al gebeld met de vraag wat ik moet doen om mij wat fitter te houden na zovaak ziek zijn.
Ik krijg alleen de assistente aan de lijn die aangeeft dat ik maar gewoon moet uitzieken. Maar geen antwoord of ik zelf nog iets kan doen om mezelf wat fitter te houden.
Ik word er gek van om mij telkens zo te voelen..
Is het voor meerdere herkenbaar dat je na zo ziekzijn echt veel na klachten hebt ?
Wat doen jullie om het te voorkomen?
Er heerst nu wel iets met hoofdpijn keelpijn verkouden, klapperende/dicht zittende oren, hoor het overal om mij heen. Hoofdpijn heb ik niet maar keelpijn wel gehad en ben nog verschrikkelijk verkouden.
Ik slik multivit en vit c extra. Goed handen wassen, meer kan je niet doen denk ik. En gewoon maar uitzieken.
FennyPower schreef:Hutcherson schreef:Heb je wellicht afgelopen jaar antibiotica gehad voor iets?
Ja. En nu komt het weer opzetten. Zware ogen, keel pijn,slijm vorming , neus voelt wat gek en vooral veel hoofdpijn .
Ik heb ook hooikoorts. Maar geen idee of dat nu weer begint.
Het zijn wel weer dezelfde klachten als toen ik echt heel ziek werd.
Schrikbarend dat er zoveel mensen vaak ziek zijn.
FennyPower schreef:Hutcherson schreef:Heb je wellicht afgelopen jaar antibiotica gehad voor iets?
Ja. En nu komt het weer opzetten. Zware ogen, keel pijn,slijm vorming , neus voelt wat gek en vooral veel hoofdpijn .
Ik heb ook hooikoorts. Maar geen idee of dat nu weer begint.
Het zijn wel weer dezelfde klachten als toen ik echt heel ziek werd.
Schrikbarend dat er zoveel mensen vaak ziek zijn.
Hutcherson schreef:Antibiotica zorgt dat je microbioom in je darm wordt weggevaagd. Daar zit 80% van je immuuncellen, die dan dus volledig verdwijnen. Het duurt 1-1,5 jaar voordat dit weer terug in balans is. Tot die tijd extra risico op ziekte.
Janneke2 schreef:Hutcherson schreef:Interessant Janneke, weet jij hoe dit zit bij dieren die veel antibiotica hebben gehad. Kun je daar dit goedje ook bij inzetten ?
L-Glutamine wordt wel aan dieren gegeven.
Voor symbioflor zou ik het niet weten. (Onderzoek naar het microbioom staat vaak nog in de kinderschoenen.)