Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Sure_lee schreef:Met mij gaat het na 3 weken vakantie gelukkig wel beter. Hoop dat ik dat vast kan houden.
Wel liep ik in de vakantie tegen 2 dingen aan. Ik raak overprikkeld door het spelen van Stratego en tafelvoetbal. Andere spelletjes gaan wel goed.
Wel blij dat ik nu qua werk een opdracht heb waarbij ik geen 10 stappen vooruit hoef te denken. Want dat gaat blijkbaar nog niet van harte.
[***] schreef:Herkenbaar allemaal, zowel het na-vakantie-gevoel als de werksituatie als de klachten. Niet dat je er veel aan hebt, maar je bent niet alleen
Dat laatste is ook heel herkenbaar, al heb ik dat (nog) niet van de professionele mensen (die zeggen allemaal dat ik niet eens aan het werk MAG denken op dit moment) maar wel van familie. Ze zijn op zich allemaal begripvol, maar hameren er wel steeds op dat het toch niet te lang mag duren omdat het dan alleen maar moeilijker wordt ... Maar het probleem is dat ik niet kan terugkeren op een manier zoals het was, want dat heeft geen zin en is gewoon een recept voor nog meer problemen. Dus er moeten veranderingen gebeuren, maar mijn diensthoofd zegt vast te zitten dus er moet gekeken worden of het toch anders kan of dat er misschien andere oplossingen moeten komen .. En dat heeft tijd nodig natuurlijk, want elke beslissing die je maakt heeft bepaalde gevolgen. Maakt het ook niet makkelijker, vooral als je er niet aan mag denken. Dus ik probeer het nu allemaal een beetje op z'n beloop te laten, heb nog een aantal afspraken lopende en dan zien we van daaruit stap voor stap weer verder. En in tussentijd probeer ik alleen aan leuke dingen te denken en leuke dingen te doen..
milatje schreef:(...) Ik ben snel overprikkeld, raak het overzicht kwijt, vermoeid, warrig, vergeetachtig etc.. en ik loop op sommige momenten gewoon letterlijk vast. Laatst mee gedaan met een dorpsquiz onder het mom van toch leuke dingen blijven doen. En toen er aan mij gevraagd werd om de blaadjes op volgorde te leggen, wist ik echt niet hoe ik dat moest doen... En ik heb ook af en toe het gevoel (zeker bij overprikkeling) dat ik NU weg moet uit de situatie, waarbij ik nog net niet gillend weg ren.
Ik vrees dus dat het nog wel even gaat duren. Echter hamert de bedrijfsarts wel steeds meer op dat de richtlijnen aangeven dat het niet goed is om lang van je werkplek af te zijn omdat de drempel steeds hoger wordt om terug te keren. Ik krijg het eerlijk gezegd al benauwd bij het idee dat ik weer moet gaan... Hoe gaan jullie daarmee om?
[***] schreef:Hoe gaat/ging het bij jullie mbt hobby's en (huis)dieren?
Ik heb zelf een hond en 2 paarden, dus hobby genoeg. De hond zit thuis en die moet er x aantal keer per dag uit, dus dat is vaak de reden dat ik buiten kom .. begin gelukkig de laatste tijd wel meer terug te genieten van de wandelingen die we maken. Maar de paarden blijft voor mijn gevoel een probleem, die zie ik momenteel een keer of 2 per week omdat ik tegen mezelf zeg dat ik moet, anders zou ik ze niet zien denk ik En ik weet niet hoe het komt .. is het door de burn-out? Of spelen er toch andere dingen mee?
Pas op, ik zie ze beiden doodgraag, en als ik eraan denk dat ze er niet meer zouden zijn word ik heel ongemakkelijk. Zit ook steeds te denken 'ga nu toch, geniet ervan, binnenkort kan je misschien niet meer' want ze zijn niet meer van de jongsten. En toch blijft het zo'n strijd om te gaan .. terwijl ik nu juist de tijd heb om ervan te genieten. 'Vroeger' zat ik er elke dag als ik vrij was, uren en uren, had geen tijd voor andere dingen, alleen voor de paarden. En nu? Nu staan ze er maar, voel ik mij schuldig maar kan ik me er toch niet toe aanzetten om te gaan.
Herkennen jullie dit? Of zit dit probleem in een andere hoek?