Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 14:47

pmarena schreef:
Veulen: Die van StadHolland en DeFriesland allebei dikke prima :j

Toevallig ervaring met dat aanvragen van extra behandelingen fysio boven de 36?

Eilinora

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:50

Ik zit ook enorm in de knoop,ik moet wisselen maar heb geen idee welke ik moet kiezen.
Moet namelijk wat in het pakket krijgen komend jaar wat ik zo openbaar niet kan zeggen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:54

Saaams schreef:
Ik zit nu nog via mijn ouders bij UMC zorgverzekering. Via het werk van mijn moeder. Wel volledig uitgebreid qua tandarts/fysio/brilvergoeding maar ik ga naar €155 pm :oo Vind ik voor een 22 jarige wat veel.. dus even kijken of ik via mijn werk if beroep (verpleegkundige) ergens wat voordeliger uit kom. Iemand tips? Zilveren Kruis valt af.

Kijk eens op de site van independer. Je kunt aangeven wat je belangrijk vind en welke zorgverzekeringen er voor welke prijs over blijven.Je hoeft niet via hun een zorgverzekering af te sluiten, je kunt het ook als oriëntatie gebruiken.

Overigens lees ik vaak dat mensen niet durven over te stappen , daar ze een chronische ziekte hebben. Zelf ben ik een dure klant voor de zorgverzekering. Er is een periode geweest dat overstappen bijna onmogelijk werd gemaakt. Echter op Independer laten ze ook de verzekeringen zien die de aanvullende verzekering verkoopt met directe acceptatie. Of waar onbeperkt fysio wordt gegeven.
Ik ben van Univé, CZ, naar Menzis FNV gegaan. Nu heb ik hulpmiddelen in bruikleen en als ik wil overstappen moet ik eerst informeren of ze die contracten willen overnemen.
Collectiviteitskorting is soms mogelijk via je werk, vakbond, lidmaatschap van iets. Aanvullend verzekerd is trouwens niet altijd beter , als je incidenteel een dure uitgave hebt. Mijn man zit bij DSW en eigenlijk vind ik het jammer dat de mondhygiëniste niet vergoed wordt. Dat is ongeveer 200 euro per jaar. Ik hoor daar niemand over. Hoe komt dat?Vinden de DSW klanten deze rekening niet erg? Gaan jullie niet naar de mondhygiëniste? Of zitten wij gewoon bij een dure tandarts ?(ik krijg de rekening niet, want ik ga niet naar een mondhygiëniste.)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:00

Voor mij is de mondhygienist ook belangrijk, ik ga 4x per jaar.

Ik keek bij DSW en zag volgend mij dat daar 3x per jaar wordt vergoed (even grofweg gezegd). Je brengt me aan het twijfelen of ik wel goed gekeken heb :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:03

Ik ben nu sinds 2 jaar verzeker bij DSW en daar ben ik echt uitermate tevreden over tot nu toe. Ik kijk elk jaar wel wat voor mij de meest verstandige keuze is financieel gezien, daarnaast vind ik vrije zorgkeuze ook erg belangrijk. Door scheefstand van mijn bekken ga ik regelmatig naar fysio en dergleijke therapieen, dus als dat niet vergoed wordt tikt het behoorlijk aan.. Ook zijn tandartsvergoedingen voor mij erg belangrijk omdat ik helaas toch regelmatig problemen met mijn gebit heb.. Dus ik ga straks zeker vergelijken maar gok nu dat ik weer op DSW uit kom.

@ Ersina, bij mij wordt gebitsreiniging gewoon vergoed door DSW? Maar ik heb dan wel het uitgebreide pakket. Mijn vriend heeft enkel basis en dan wordt het inderdaad niet vergoed, maar tandartstarieven zijn gewoon vastgesteld en volgens mij betaald hij rond de 35,- voor de mondhygiëniste. Dus die kosten heeft hij er allang weer uit door niet aanvullend verzekerd te zijn.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:03

Wow Boras, 4x per jaar mondhygienist? Why ?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:16

Vanwege vervelend terugtrekkend tandvlees.
Heb er al een paar tandflapoperaties opzitten.
Ik loop bij een paradontoloog.

https://web.dsw.nl/Consumenten/Vergoedi ... olwassenen

Hier de mondzorgvergoeding voor 18+ bij DSW.

DSW wordt het niet voor mij vanwege de beperkte mondzorgvergoeding.
Fbto vergoedt een stuk beter op dat vlak, daar kom ik wel mee uit. Jammer, maar helaas. Ik kijk verder.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:49

Smallheal schreef:
Saaams schreef:
Ik zit nu nog via mijn ouders bij UMC zorgverzekering. Via het werk van mijn moeder. Wel volledig uitgebreid qua tandarts/fysio/brilvergoeding maar ik ga naar €155 pm :oo Vind ik voor een 22 jarige wat veel.. dus even kijken of ik via mijn werk if beroep (verpleegkundige) ergens wat voordeliger uit kom. Iemand tips? Zilveren Kruis valt af.

Izz, krijg je korting als je in de zorg werkt.

Dan heb je wel de uitgebreidste. Is het echt nodig?
Denk dat IZZ duurder uitvalt voor het zelfde.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:50

iemand ervaring met ditzo?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:52

Veulen84 schreef:
pmarena schreef:
Veulen: Die van StadHolland en DeFriesland allebei dikke prima :j

Toevallig ervaring met dat aanvragen van extra behandelingen fysio boven de 36?

Nee dat niet.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:54

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:55

Overigens ik weet niet of het hier al genoemd is maar Independer neemt niet alles goed mee in de vergelijking dus het loont echt om zelf nog goed te kijken bij de verzekeraars zelf naar de vergoedingen :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:57

Eloya schreef:

Ik zit alweer 4 jaar bij Ditzo, mijn ervaring is heel goed, snel uitbetalen na declareren, goede klantenservice en fijne pakketten. Ik ben nu wel op zoek naar iets anders, maar dat is vooral omdat ik veel tandartskosten heb en hun pakketten niet echt toereikend zijn.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:01

zonnebloem18 schreef:
Eloya schreef:

Ik zit alweer 4 jaar bij Ditzo, mijn ervaring is heel goed, snel uitbetalen na declareren, goede klantenservice en fijne pakketten. Ik ben nu wel op zoek naar iets anders, maar dat is vooral omdat ik veel tandartskosten heb en hun pakketten niet echt toereikend zijn.

Ja zit daar nu naar te kijken, dan zou ik 100.95 kwijt zijn zonder iets aanvullend
en zelfs al zou ik dan iets aanvullend tandpakket doen ben ik goedkoper uit dan nu bij anderzorg jong. ik verwacht volgend jaar nog wel 1 a 2 gaatjes te hebben die ik moet vullen.

nadeel van anderzorg vind ik dat ze amper communiceren, behalve als je ineens een rekening moet betalen voor je eigenrisico dan moet dat ineens binnen 14 dagen, en kan je moeilijk vinden waarvoor het in rekening is gebracht

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:03

Voor tandarts kan je ook bij Ixorg oid terecht, dat klonk ook wel interessant toen ik het een paar jaar geleden tegenkwam. Wel een leuke insteek dat je inleg niet weg is als het jaar om is en je weer niks spannends heb gehad :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:21

ik ga overstappen naar zilveren kruis
zit nu bij dsw en die vergoeden een operatie die ik wil niet

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:24

Ik blijft lekker bij menzis.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:24

shilady schreef:
ik ga overstappen naar zilveren kruis
zit nu bij dsw en die vergoeden een operatie die ik wil niet

Maar medisch noodzakelijke operaties zit toch gewoon in basisverzekering? Dus dat moet toch gelijk zijn bij beide verzekeringen?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:26

Zijn er mensen met ervaringen met de hema zorgverzekering?
Ze vergoeden veel voor podologie, fysio en de tandarts 100%, dus ik ben wel enthousiast. Zeker gezien ze met de prijs lager liggen dan een boel anderen. Op Anderzorg en DSW bijvoorbeeld na, maar ik vind die verzekeringen te beperkt.. Ik zat bij DSW en nu twee jaar bij Anderzorg, maar vooral het principe van de tandheelkunde bevalt me niet. Altijd zelf een gedeelte moeten betalen. :')

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:29

ZIlveren Kruis heeft de voorwaarden inzake fysiotherapie veranderd.

De aanvullende 3* had een dekking voor 27 behandelingen. Dit is nu aangepast naar 27 behandelingen, waarvan maximaal 9 behandelingen manuele therapie.

Ieder jaar twijfel ik over overstappen. Nog nooit gedaan. Waarschijnlijk blijf ik daarom in 2018 ook bij het Zilveren Kruis, maar dan zonder aanvullende verzekering.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:36

Ik ga voor het eerst in 4 jaar mijn zorgverzekering wijzigen, want vind het toch prijzig worden zo.
Zit nu bij ZilverenKruis. Klopt het dat je bij elke zorgverzekering voor een aanvullende tandartsverzekering moet kiezen om zo je tandartscontrole vergoed te krijgen, of zit dat in de basis?
Ik kom er niet echt uit, en op elke zorgverzekeringssite kan je je wel heel leuk inschrijven, maar wat die aanvullende verzekeringen inhouden staat dan weer nergens uitgelegd, evenals wat er allemaal in het basispakket zit ...
Ben er nu al klaar mee :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:37

Tandartscontrole zit nooit in de basisverzekering. Controle is maar een paar tientjes, als dat het enige is wat je verwacht aan kosten bij de tandarts kan je beter geen tandartsverzekering afsluiten.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:38

Ooooh, top. Dan denk ik dat ik dat ga laten. Scheelt toch wel weer een paar euries .. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:46

zonnebloem18 schreef:
Tandartscontrole zit nooit in de basisverzekering. Controle is maar een paar tientjes, als dat het enige is wat je verwacht aan kosten bij de tandarts kan je beter geen tandartsverzekering afsluiten.

En dat is fout.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:54

purny schreef:
zonnebloem18 schreef:

En dat is fout.

Hoezo is dat fout? Die post klopt gewoon hoor :=