Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:22

200 gr cornflakes is een enorme berg :')

Dat is prima, maar dan zul je ook niet precies weten wat je binnenkrijgt, aan jou de keuze :)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 09:44

Hmm, misschien kan ik gewoon niet zo goed schatten dan _O-

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:53

Mag ik me hier als nieuweling ook melden? :)
Ik kreeg de tip van Raponsje en zag dat jullie net in een nieuw topic zijn. Ideale gelegenheid dus om me er ook bij te komen voegen! :D

Als eerste, complimenten voor de mooie en duidelijke openingspost!! *\o/*
Hij leest erg prettig en legt heel fijn uit, ook motiveert die al enorm. Zit nu op kantoor en heb gewoon zin om gelijk te beginnen. :')

Als ik vanavond thuis ben ga ik dus starten en ben dan van plan om het in de ochtenden te doen. Ik ben standaard een uur te vroeg wakker (word vanzelf wakker) en kan dan nog een uur liggen voor mijn wekker gaat. Omdat ik geen reden heb om er al uit te gaan blijf ik dus liggen met al gevolg dat ik daarna haast mijn bed niet meer uit kan komen terwijl wanneer ik dus zelf zo wakker werd ik me dan lekker actief en goed uitgerust voel. Lijkt me dan ook een ideale gelegenheid nu om daar dus lekker gebruik van te maken en de workouts lekker in de ochtend te doen. :D

Twijfel alleen nog wel of ik met de 30 day shred bezig ga of met de 6w6p...
Ik wou er namelijk mee starten om het vooral rond mijn buik wat strakker en sterker te maken, mijn armen en benen enzo ben ik wel tevreden mee. Mijn buikspieren zijn echt vaatdoekjes en mijn rugspieren zijn weer enorm sterk, daardoor krijg ik nu ook lichtelijk rugklachten en heeft huisarts + fysio aangegeven dat mijn buikspieren sterker moeten worden. Ook voor het paardrijden is dat overigens nodig. Twijfel alleen welke ik moet doen omdat de 30 day shred dus een mooie start is volgens mij en de 6w6p meer een gevolg op in mijn ogen???

Al goed, Raponsje rade mij ook aan om naar een diëtiste te gaan om zo een goede voedingspatroon te krijgen. Alleen dat ga ik nooit kunnen, heb geen echte overgewicht (alleen een paar extra vetjes maar word door de omgeving nog gewoon als slank bestempeld), afvallen wil ik zelf wel maar mijn moeder is heel bang dat het te veel door gaat slaan dan. "Je bent helemaal niet dik!" krijg ik dan te horen... Daarbij is mijn moeder van mening dat gewoon normaal eten het gezondst is, in haar ogen heb je alleen extreem gezond, normaal en extreem ongezond. :') Ik ga dus nooit goedkeuring krijgen als ik zeg dat ik na een diëtiste ga en anders moet gaan eten. :n

Wel heb ik me dus voorgenomen om in elk geval al minder te snoepen en snaaien, want voor de rest eten we wel gewoon aardig gezond imo.

Ons avondeten bestaat voornamelijk uit aardappelen, vlees en groenten. Die laatste 2 dus wel afwisselend. Hebben we 1 keer in de week pastadag, 1 keer in de week dat het wat ongezonder is. Gebakken aardappels, groenten en vaak een schnitzel ofzo. En het weekend is vaak iets van bami, nassi, soep, of iets van die wereldgerechten van knorr. Wel hebben we altijd een toetje na het eten, geen mona toetje maar gewoon yoghurt, vla, vruchten yoghurt etc. Verder eten we gewoon bruin brood, is er altijd wel kaas, ham of andere vleeswaren in huis. Fruit is mijn moeder een voorstander van maar gaat te veel kapot waardoor we dat nu wel minder hebben. Maar als ik dus vraag of ze weer wat meer fruit in huis wil halen komt dat wel goed. Tja en daarnaast zijn er natuurlijk nog de lekkernijen die heel afwisselend zijn. Wel wil ik de koekjes beperken tot alleen bij de koffie ('s middags en 's avonds dus).

Volgens mij valt het 'ongezonde' eten dus wel aardig mee. En waar ik eerder altijd veel cola dronk ben ik nu verslaafd aan de ranja. Drink heel veel ranja wat dat betreft (en dan niet enorm zoet maar gewoon iets een smaakje). En is thee (zonder suiker) ook een favoriet.

Mijn doel verder? Ik wil me vooral happy voelen met mijn eigen lichaam... :D
Nu erger ik me dood aan die extra vetjes rond mijn romp, ik voel me er gewoon niet prettig bij. :n

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:57

_Marinke_ schreef:
Mag ik me hier als nieuweling ook melden? :)
Ik kreeg de tip van Raponsje en zag dat jullie net in een nieuw topic zijn. Ideale gelegenheid dus om me er ook bij te komen voegen! :D

.... (even ingekort)

Mijn doel verder? Ik wil me vooral happy voelen met mijn eigen lichaam... :D
Nu erger ik me dood aan die extra vetjes rond mijn romp, ik voel me er gewoon niet prettig bij. :n

Succes! en misschien kun je de 30 day shred combineren met 6w6p, door bijvoorbeeld 2/3 dagen shred te vervangen door 6w6p programma?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:58

Ik zou gewoon beginnen met de Shred, 6week6pack is voor de wat gevorderden :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:59

Ik zou ook beginnen met de Shred. Je wordt overal strakker, ook je buik. :j

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:01

Oké! :)
Ik had inderdaad ook het idee dat de Shred een goede beginner is om het vervolgens van daaruit weer uit te bouwen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 10:03

Ik denk dat je inderdaad het beste kan beginnen met de 30 Day Shred. Als je die beachbabe workout uit de OP er dan 3-4 dagen in de week bij plakt, dan krijg je ook wel echt al buikspieren, hoor. Gaat best wel snel!

En als je dan klaar bent met de Shred kun je kijken wat je daarna wil gaan doen, bijvoorbeeld verder met je hele lijf in de Ripped of juist focussen op je buikspieren met 6W6P. Of wat je dan ook kan doen en ook leuk is, is de Killer B&T om de dag afwisselen met Killer Abs, al hoor ik hier dat die eerste wel heel erg heftig is :P

Bekijk en/of doe ook gewoon eens de workouts om te kijken welke jij leuk vind!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:07

Die beachbabe kan ik helaas niet bekijken, het filmpje doet het niet. :\

Maar er is keus zat in elk geval!! Ik ga gewoon beginnen met die Shred dan, eerst die maar eens volhouden + afmaken. Wie weet vind ik het na een week zo leuk en word ik zo fanatiek dat ik er dan iets bij pak. Maar ben bang dat als ik nu ineens te veel tegelijk wil doen ik in een valkuil kom.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:18

Oke, ik had eigenlijk bedacht het shredden nog even uit te stellen, maar door dit topic wil ik het nu doen! :')

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:19

Van uitstel komt afstel! Hup, in aktie! ~~}>

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:22

phormicola schreef:
LisErm94 schreef:
Mooie OP Ukkie!
Wat betreft je eten, op hoeveel kcal kom je uit?

Ik heb no more trouble zones vandaag weer gedaan, blijft mijn favoriet :D
Vandaag de gewichten proberen omhoog te doen, aangezien ik NMTZ met minder zware
gewichten doe als de andere workouts. Maar 4kg vond ik echt nog te zwaar
in met name het 1e circuit.. Dus daar even de 3kg erbij gepakt de tweede ronde.
Dus nog even doortrainen ;)

Ik vind 3kg ook voldoende tijdens NMTZ :j Tijdens deadlifts vind ik het altijd te weinig, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Voor de triceps pak ik nog steeds 2kg, mijn triceps zijn echt sneu :=

Ja het ligt er echt heel erg aan welke oefening je doet inderdaad :j
Tijdens de pressouts en chair squats met raises ga ik volgens mij nog dood zonder gewichten :')
Wisselen is het fijnste eigenlijk maar ook een beetje onhandig soms.

@Ukkie: 200 gram cornflakes is echt heel veel, in een pak zit volgens mij rond de 500 gram.
Voordat ik gezond aan het eten was en nog niks afwoog pakte ik
ook al snel te veel (ong 50 gram) en dat zijn echt veel kcal +suikers.
Je kunt het ook met magere yoghurt nemen dan heb je een stuk minder nodig
en ik vind het meer vullen.
Nu eet ik met name havermout omdat ik het lekkerder vind, maar als ik
voor de afwisseling iets anders wil pak ik of zonnatura mueslie of all bran (20 gram)
en dan met yoghurt/kwark (200/250ml).

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 10:40

Ik hou dus echt niet van yoghurt of kwark en zeker niet als ontbijt :n Maar ik denk dat mijn 200 gram dan een beetje overschat is :+ Ik heb van die IKEA schaaltjes, en die doe ik tot ongeveer de helft vol. En dan aanvullen met melk. Ik heb echt geen idee hoeveel het is, maar zal eens kijken of ik het dan kan wegen.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:43

Wat leuk dat er een nieuw topic is. Ik kom ook weer aanhaken. Heb de shred gedaan en ben nu met Ripped bezig.

Dat eetpatroon vind ik nog wel lastig. Ik overweeg ook naar een diëtiste te gaan. Zijn er hier meer mensen die dat gedaan hebben?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:44

Ik heb een vraagje voor de die-hards onder ons haha. Ik zou graag willen beginnen met de 30 day Shred, ik heb net het filmpje een stukje bekeken, en ik zie dat ze gewichten gebruiken. Ik heb die alleen niet. Gebruiken jullie die, en is er anders een alternatief? Een flesje met water vullen oid? Ik wil ze best aanschaffen, alleen ben ik bang dat ik na 3x toch weer afhaak (ik ken mezelf helaas :') ) en dan vind ik het erg zonde als ik gewichten thuis heb die ik toch niet gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:47

Ik gebruik ook flesjes met water.

Ga vandaag weer beginnen. In combinatie met gezonder eten.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:48

MarisdB schreef:
Wat leuk dat er een nieuw topic is. Ik kom ook weer aanhaken. Heb de shred gedaan en ben nu met Ripped bezig.

Dat eetpatroon vind ik nog wel lastig. Ik overweeg ook naar een diëtiste te gaan. Zijn er hier meer mensen die dat gedaan hebben?

ja ik :j ga ik nu 1x in de 3mnd heen om te laten checken. is ook een goeie stok achter de deur voor mij :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:49

Ik denk dat je er met een flesje water niet helemaal komt, dat is meestal maar een halve liter hè. Dan zou je al met een 1,5 liter fles moeten werken om een beetje gewicht te krijgen. En die flessen houden niet heel makkelijk vast denk ik zo.. Daarbij moet het water ook 4 graden zijn wil je echt uitkomen op 1 liter is 1 kilo, is het water warmer of kouder weegt het alweer minder. ;)

Ik zou dan eerder kijken of je zelf door middel van een ander materiaal wat zwaarder is die flesjes te vullen? Van die kleine steentjes ofzo?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:51

De eerste keer dat ik de shred deed heb ik het hele programma gedaan met flesjes van een halve liter. Ging prima. Inmiddels vind ik dat te licht, maar je kan altijd halverwege nog beslissen om toch gewichtjes te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:52

Nouja het hoeft voor mij voorlopig niet zwaarder. Ik kon na de eerste keer nauwelijks lopen of dingen tillen. Zo erg waren mijn spieren aan het trillen.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:53

Steentjes heb ik niet haha. Ik probeer het eerst wel met flesjes water, mocht ik echt fanatiek dit volhouden, zal ik opzoek gaan naar gewichten. Enig idee waar ik die kan kopen? Ben echt een sportleek :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:53

ad0rey0u schreef:
Steentjes heb ik niet haha. Ik probeer het eerst wel met flesjes water, mocht ik echt fanatiek dit volhouden, zal ik opzoek gaan naar gewichten. Enig idee waar ik die kan kopen? Ben echt een sportleek :')

Een sportwinkel

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:55

Ja, beetje domme vraag ook haha. En waar moet ik aan denken qua kosten? Wat kost zoiets gemiddeld?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:00

decathlon, was iets van 8 a 9 euro

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:04

De action heeft ook gewichtjes. Kosten maar een paar euro.