Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Chiqa schreef:Lusitana schreef:De kans daarop is bij mijn aanzienlijk hoger dan bij de gemiddelde persoon, dus het is een kans inschatting en niet zomaar een gelijke kans aan een ongeluk krijgen of wat dan ook.
De kans dat een gemiddeld persoon aan een darmonderzoek overlijd ik vele malen kleiner (Zo niet geheel te verwaarlozen) dan als je je in het verkeer begeeft, vind het spijkers op laag water zoeken.
Def schreef:Ik heb 3x een colonscopie gehad 2x met n roesje en de derde keer vond ik t wel best, helemaal onder narcose.
3x zeker een week lang pijn van gehad.
Ik heb de videocapsule ook al gehad, heerlijk onderzoek, nergens geen last van
Lusitana schreef:De video capsule is uitgevonden voor de dunne darm omdat ze daar anders niet bij kunnen, maar hij gaat gewoon door, je poept hem uit, dus ze kunnen ook de dikke darm bekijken. Maar omdat ze daar wel bij kunnen met een scoop, zullen ze het niet zo snel daarvoor gebruiken.
Mieke_Cunna schreef:Vandaag ben ik begonnen met het dieet, derde dag alleen anders eten.
Morgen begin ik daadwerkelijk met de laxeerkur en maandag dan heb ik die coloscopie (zo staat het bij mij op het boekje)
Petulan schreef:Ik heb ook een Mri gehad maar heb toen geen sonde gehad. Mocht 12 uur niet eten, moest een uur eerder melden en een liter bariumpap drinken en toen werd later alleen een infuusje aangebracht voor de contrastvloeistof..
Chiqa schreef:Bramasole schreef:Chiqa, waarom heb jij die onderzoeken gehad en is er bij jou iets uit gekomen (als ik vragen mag)?
Ik had last van verstoppingen, inwendige bultjes, ze hadden het vermoeden dat ik de ziekte van Crohn had, gelukkig was dat niet zo en waren die bultjes een soort wild vlees.