Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:32

De eerste heb ik besteld, die wil ik laten afdrukken.

Deze loop was best bijzonder voor me, hij was namelijk in Venlo. Mijn geboortestad, mijn ouders kwamen kijken en me aanmoedigen, veel bekenden langs de kant.

Daarnaast was dit mijn ultieme doel toen ik verleden jaar juni begon met hardlopen in strijd tegen mijn depressie.
Ik woog 90 kilo bij een lengte van 1.70m. Ik was dood en doodongelukkig en kon nergens meer van genieten. Ik ben gaan hardlopen als therapie, en nu is het mijn lust en mijn leven. Inmiddels weeg ik 67 kg, en heb weer zin in de toekomst. Ik ben plannen aan het maken en zie het leven weer zonniger in. Deze loop was mijn eerste 10km loop, en een bekroning op mijn overwinning.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:33

_Rosa schreef:
Angela: diep respect, zo actief na 10 km!! :D

Wat een heerlijk weer is het zeg :D echt genieten zo.
Ik heb net weer gelopen, lesje 6 ging op de een of andere manier niet helemaal lekker.
Kon me ritme niet vinden, pas op het einde :+ Was dus elke keer helemaal buiten adem.. nou ja hopelijk volgende keer beter :)
Hebben jullie dat ook wel eens dat je je ritme niet kan vinden? wat doen jullie dan?


Ik ga ook wat in tempo terug. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook pas na 1 kilometer mijn ritme heb gevonden.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:37


_Rosa

Berichten: 1711
Geregistreerd: 30-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:40

wauw Angela! Wat ontzettend goed van je! Je mag echt trots op jezelf zijn :D
Je ziet er zo trots en gelukkig uit op die loopfoto's! Super hoor.
Wat fantastisch dat je door het lopen zo goed in je vel zit :D
Gewoon een compleet ander mens als je die foto's vergelijkt.
Je mag heeeeeel trots zijn op jezelf!

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:51

angela meid wat goed van je!!! +:)+
ik ben 15 maanden geleden gestopt met roken....heb 18 jaar gerookt als een schoorsteen,en ben nu bij les 21 van start to run.
het geeft mij echt een kik om te zien hoe mij lichaam ''geneest'' van die jaren lange verslaving.
anderhalf jaar geleden kon ik de trap nog niet op of ik was al aan het snakken naar adem,en nu......loop ik over een week of 2, vijf kilometer HARD haha

alleen afvallen doe ik helaas (nog) niet.....ben jij anders gaan eten?
en viel jij gelijk af toen je begon te lopen?
tips zijn zeer welkom :D bij mij zitten er na het stoppen 12 kilo er aan,maar voel mij beter dan ooit!

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:18

Bedankt meiden, ik krijg gewoon tranen in mijn ogen van jullie berichtjes. Ik worstel nog steeds met een eetprobleem, maar ook daar ga ik door het hardlopen vanaf komen.

Amazone77: Ik viel niet gelijk af, maar mijn lijf werd wel strakker. Ik merkte het eerst aan mijn adem, daarna aan mijn broeken en uiteindelijk aan mijn weegschaal. Het heeft mij een jaar gekost om 20 kilo af te vallen. Ik ben niet anders gaan eten, wel bewuster, meer groenten enzo. Ik ben nu heel snel bang om te veel te eten en weer zo dik te worden. Ik eet nu dus vaak te weinig, maar dat is weer iets van de laatste tijd.

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:32

nogmaals angela super goed van je,en ik geloof maar al te graag dat je niet meer terug wil naar toen.....
nou misschien komt het bij mij ook nog zo ver dat ik het ga ''merken'' aan mijn broeken haha wel word het allemaal al wat ''strakker''.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:36

Komt helemaal goed, het heeft alleen wat tijd nodig!

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:45

angela, petje af, chapeau!!!! wat een overwinning voor jezelf!

tijdens het lopen vandaag is het in m'n rug geschoten, onderin bij linkerbil, was al wat stijf toen ik opstond. hoop nu maar dat het donderdag weer over is, wil dan natuurlijk weer verder lopen, wil wel op schema blijven :j

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:08

zo,les 21 succesvol volbracht!!! *\o/* ik ging niet voor de snelste tijd :') maar het is me toch maar weer eens gelukt.......zoooooooooooooooooo fier 8-)

hetbommeke@ heb jij weer :(:)
ik ben al weken stijf en stram,en de eerste 2 minuten loop ik echt kreupel :') maar als ik eenmaal warm ben gaat het best goed,denk de leeftijd :+

elcke
Berichten: 746
Geregistreerd: 18-12-06

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:14

angela knap hoor, goed dat je hem uitgelopen hebt! weer een overwinning erbij en super goed wat je in een jaar hebt bereikt, daar mag je trots op zijn
ach germ het bommeke hoop met je mee dat je donderdag weer kan, maar niks overbelasten he dan maar een lesje achter :)
amazone haha al zo oud dan ;)

ik ga donderdag en zondag weer, heb voor allebei de dagen hardloop maatjes dus dat is wel fijn

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:16

ik word over een weekje of 2 AL 33.... :D
gaat dat goed samen lopen? praten jullie dan ook?(tijdens het hardlopen dan he haha)

elcke
Berichten: 746
Geregistreerd: 18-12-06

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:19

haha ja dan ben je al erg oud ;)
en het motto is dat je moet kunnen blijven praten anders ren je te hard, heeft een collega gezegd die hardlooptraining geeft en een triatlon coach van mijn vriend :)

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:27

lijkt me wel gezellig zo'n maatje :D
maar ik loop zo ook mn rondje,heb 2 kinderen en een vriend die een paar avonden in de week weg moet,dus kan nu zelf bepalen wanneer en hoe laat ik loop.
heb nog genoeg aan mijn eigen :+

elcke
Berichten: 746
Geregistreerd: 18-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:36

ja idd snap ik, voor mij merk ik wel dat het makkelijker gaat vorige keer vond ik 2x 5 moeilijk en nnu heb ik 5x5 gelopen met 2min ertussen. het is idd moeilijker plannen, maar ja de enige waar ik nu rekening mee moet houden is het paardje en mijn vrienden. Vriendje zit voor 8 maanden in buitenland dus daar hoef ik nu even geen rekening mee te houden. Hopelijk kan ik als hij terug is mee zijn rondje inlopen en dan kan hij aan het echte werk ;) hij is ietsjes sportiever als mij zullen we maar zeggen. En jeuh over 3,5 weken ga ik hem opzoeken in maleisie :)

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:18

rug is weer over, gister vroeg gaan slapen met een diclofenac en het gaat weer prima. vanavond paardrijles en morgen weer hardlopen, laatste keer week 3 van Podrunner 5K en dan mag ik dit weekend week 4 gaan lopen :D

heb inmiddels alle mp3 hardloopschema's gedownload heb ik het idee. hou van afwisseling ;) dus S2R, Podrunner en Runningcoach. mocht ik weer een keer opnieuw moeten beginnen dan met de runningcoach, zo houden we het leuk hahah.

amazone jij gaat lekker hè?! heerlijk hoor! en zal het aan de leeftijd liggen dat kreupele en stijve?

elcke, wat heerlijk naar maleisie, maar wel moeilijk lijkt mij om 8 maanden je vriend te moeten missen.

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:40

Ik ben ook al 31 hoor. Ik ga zo les 21 lopen, ben me nog even mentaal aan het voorbereiden...

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:56

Knap hoor Angela! *D
Kan me goed voorstellen dat het lopen je enorm motiveert op deze manier. ;)

Ik ren trouwens afwisseld met en zonder de MP3 speler. Soms een les van Dutchrunners, meestal een 10 km les, want ik wil graag duurlopen doen. Maar soms ook wel interval training.
En soms gewoon muziek die ik er zelf opgezet heb. Soms ren ik met een harloge, dan wil ik 35 minuten gerend hebben.
En soms ren ik een bekend rondje, en bekijk thuis hoe lang ik erover gedaan heb.

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:15

Heb net les 21 uitgelopen, pfoe, kreeg er een heel heet hoofd van... Nu zie ik alweer op tegen de volgende les (haha, blijf bezig), deze was erg pittig...

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:22

Nou zit ik al half jaar tege me zelf te zeggen dat ik moet gaan hardlopen vanwege me conditie.
Vrijdag ga ik naar rotterdam en ga ik kijken voor goede hardloop schoenen.
Weten jullie waar ik mee moet beginnen ik heb nu totaal geen conditie.

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:25

ik heb dat vorige zomer gedaan,,
denk dat ik binnekort ook maar weer eens ga beginnen

elcke
Berichten: 746
Geregistreerd: 18-12-06

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:36

goed bezig simone, gelukkig krijg je het warm je gaat steeds stapje verder
hetbommeke ik heb hem in het totaal 6 maanden niet gezien, heb hem weggebracht naar thailand en nu naar maleisie :) is nog best lang, maar heb het bijna overleefd :D

_Rosa

Berichten: 1711
Geregistreerd: 30-12-04

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:17

Zo goed bezig allemaal!!

@hetbommeke: gelukkig maar dat je rug weer ok is :)

ik heb 2 daagjes rust dus ga vrijdag weer :D
Heb er nu alweer zin in :)
Door dit weer heb ik extra veel zin, hebben jullie dat ook. Zo lekker die zon en de temperatuur :D

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:53

Simone, jij zit nog aan de goede kant van de 30 :D

elcke, hoe lang blijf je in Mal.? Lijkt me een erg mooi land, staat nog op mijn lijstje maar daar staat zooooooooveel op, leven is waarschijnlijk te kort om dat allemaal te zien, maar dat geeft niet ;)

Kimberleij

Berichten: 3393
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:03

irise456 schreef:
Nou zit ik al half jaar tege me zelf te zeggen dat ik moet gaan hardlopen vanwege me conditie.
Vrijdag ga ik naar rotterdam en ga ik kijken voor goede hardloop schoenen.
Weten jullie waar ik mee moet beginnen ik heb nu totaal geen conditie.


ik doe het met een hardloopprogramma, gedownload van internet ;)

heb nu trouwens mp3 met clipje, valt die niet steeds uit me zak :Y)