verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:50

Fijn dat het alweer wat beter gaat, de eerste dagen zijn het ergst he?

Met mij gaat 't wel, ik heb nu alleen minstens twee aften aan 'de' kant. Daar heb ik best wel last van. Ook zijn mijn overgebleven kiezen wat meer pijn gaan doen, ik heb het gevoel alsof ze verschuiven! Mijn tandvlees is ook al gevoelig en dat alles bij elkaar is vervelend...

Verder heb ik van de bovenkant geen last meer, niks meer van gemerkt. Onder heb ik een vrij diep (denk ik) gat zitten, waar af en toe zo'n vieze smaak uitkomt.. Ik spoel het minstens vier keer per dag helemaal goed uit met dat spuitje, die heb ik ook echt wel nodig, want er komt heel wat viezigheid los! Vooral 's ochtends zit er veel prut/viezigheid in Nagelbijten / Gniffelen

Wat betreft het kauwen, dat gaat goed, aan 'de' kant eet ik nog niet maar ik probeer daar telkens wat kauwgom te kauwen om de spieren wat los te krijgen. Ben namelijk doodsbang dat er anders etensresten in het gat gaan zitten Nagelbijten / Gniffelen Net heb ik wel weer een lekkere pizza op, ben zo blij dat dat gewoon weer kan Go jij! Go jij!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:55

Indomitable schreef:
Ik mag 8 november naar de kaakchirurg om mijn verstandskies eruit te laten halen, hij groeit dwars naar mijn wang toe. Ik had afgelopen maandag al mijn moed verzameld om naar de tandarts te gaan ik was er al 63 maanden niet meer geweest en nu dit. Bruh ik zie het echt niet zitten :'(

waarom zoek je niet een speciale tandarts? heb ik ook gedaan ik werd altijd gewoon doorgemarteld als ik huilend op de stoel lag, reden weet niemand dit gaat gewoon altijd zo omdat ik ruw behandeld heb, nu heb ik echt een schat maar niemand komt dan ook verder aan mn mond, ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan naar de tandarts, ook al knijp ik hem nog steeds in de wachtkamer, ik huil al steeds minder, nu ben ik zo ver dat ik lekker mag gaan dokken, gelukkig veranderd dit per januari 2008 dan zit alles in de basis verzekering tot me 22ste Haha!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:13

ik moet donderdag middag mijn verstandskies eruit.. brr.. en dan een maand later weer 1.. i van mijn verstandskies groeit ook naar mijn wang toe,

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:24

Ik ben vandaag geweest voor foto's. En ik hoopte nog zo dat hij er niet uit hoefde. Helaas...
Ik kon gelijk blijven zitten, er was er 1 uitgevallen.
Maar dat leek me niet zo'n goed plan aangezien ik nog terug moest rijden. Dus nu ga ik 14 januari.
De chirurg meldde nog wel even dat het een vervelende ingreep wordt. De kies ligt schuin en tegen mijn achterste kies aan.
Fijn... Rolleyes

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:37

Mijn verstandskies is net getrokken. Viel allemaal reuze meer, de verdovingsprikjes deden niet eens zeer!
Nu begin ik toch wel wat te voelen maar het valt me tot nu allemaal mee gelukkig.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:09

nou 2 uur zat ik in de stoel.. brr.. maar 2 prikjes er in niet last van.. even laten inwerken.. zegt de arts voel je dit ik zo ja,, duds nog 2 prikken erbij,, en ik voielde alles nog in totaal hebben ze 8 prikken er ingedaan en toen voelde ik de verdoving pas gaan werken!! kies uit het wel weg gesneden,, toen wat boren, wouden ze de kies eruit trejkken,, konden ze m niet in 1 x eruit krijgen,, dus in 4 snijden,, dus de kies eruit,, hechting erin,, zegt die man,, je bent wel lsatig er moeten ook al 4 hechtingen in normaal doen ze er maar 2 in.. nou ik was half 4 weer thuis,, net wat gegeten, maar de hleft hing om mijn mond heen,, voelde er niks van,, haha.. de verdovinbg zit er nog helemaal in..

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:19

vronytopper schreef:
nou 2 uur zat ik in de stoel.. brr.. maar 2 prikjes er in niet last van.. even laten inwerken.. zegt de arts voel je dit ik zo ja,, duds nog 2 prikken erbij,, en ik voielde alles nog in totaal hebben ze 8 prikken er ingedaan en toen voelde ik de verdoving pas gaan werken!! kies uit het wel weg gesneden,, toen wat boren, wouden ze de kies eruit trejkken,, konden ze m niet in 1 x eruit krijgen,, dus in 4 snijden,, dus de kies eruit,, hechting erin,, zegt die man,, je bent wel lsatig er moeten ook al 4 hechtingen in normaal doen ze er maar 2 in.. nou ik was half 4 weer thuis,, net wat gegeten, maar de hleft hing om mijn mond heen,, voelde er niks van,, haha.. de verdovinbg zit er nog helemaal in..

Ik had hetzelfde als jou, voelde het ook nog toen de verdoving er al in zat. Maar bij mij ging ze gewoon mijn kies eruit halen, en voelde dat ook helaas. Haha met eten had ik dat ook, zoo grappig. Huilen van het lachen

Sterkte de komende dagen!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:37

vronytopper: sterkte Ach gut

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:58

dankjewel!
Ik leef nu op pijnstillers, zonder die dingfen verga ik van de pijn.. gelukkiig dat ze bestaan!! Mijn wang/kaak is aardig opgezet! over 3 weken moet ik er weer aan geloven dan moet de linkerkant eruit!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:02

Ik zat donderdag bij de tandarts,
en heb hem ook maar is even gevraagd naar mn verstandskiezen!

Zoals het er nu uitziet hoeven ze er voorlopig nog niet uit,
het zag er goed uit en voldoende ruimte..
Dus ben benieuwd..
Voorlopig gelukkig nog even niet!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 22:08

Even een update... Lachen

Beetje een vies verhaal hoor. Gister ging ik weer eens mijn gaatje uitspoelen, dus ik kijk in een spiegeltje, en zie het bovenste hechtdraadje niet meer! Vreemd.. een paar dagen geleden was hij al een soort van losgekomen, dus er hing een draadje van 1 cm los achterin mn mond. Had ik verder geen last van. Maargoed, hij was dus foetsie, dus ik dacht: mooi, opgeruimd staat netjes! Ik had er ook helemaal niks van gemerkt of gevoeld dat ie los was gekomen. Nouja, toen ging ik dus spoelen met mijn beruchte spuitje... en jawel hoor, daar kwam het draadje tevoorschijn! Die was dus losgekomen en was verstoppertje gaan spelen in het gat van mijn verstandskies...hahaha Nagelbijten / Gniffelen

Ik had het spoelwater + hechtdraadje in een glas gespuugd, wat ik liet zien aan m'n vriend, die dat niet zo plezant vond. Raar he?! Clown

Maar even zonder gekheid, dat lijkt me niet normaal dat de hechtingen loskomen.. heeft een van jullie dat ook meegemaakt? Het is nu twee weken geleden dat mijn kiezen zijn getrokken en de hechtingen zijn oplosbaar.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:24

Zwartwitje schreef:
Even een update... Lachen

Beetje een vies verhaal hoor. Gister ging ik weer eens mijn gaatje uitspoelen, dus ik kijk in een spiegeltje, en zie het bovenste hechtdraadje niet meer! Vreemd.. een paar dagen geleden was hij al een soort van losgekomen, dus er hing een draadje van 1 cm los achterin mn mond. Had ik verder geen last van. Maargoed, hij was dus foetsie, dus ik dacht: mooi, opgeruimd staat netjes! Ik had er ook helemaal niks van gemerkt of gevoeld dat ie los was gekomen. Nouja, toen ging ik dus spoelen met mijn beruchte spuitje... en jawel hoor, daar kwam het draadje tevoorschijn! Die was dus losgekomen en was verstoppertje gaan spelen in het gat van mijn verstandskies...hahaha Nagelbijten / Gniffelen

Ik had het spoelwater + hechtdraadje in een glas gespuugd, wat ik liet zien aan m'n vriend, die dat niet zo plezant vond. Raar he?! Clown

Maar even zonder gekheid, dat lijkt me niet normaal dat de hechtingen loskomen.. heeft een van jullie dat ook meegemaakt? Het is nu twee weken geleden dat mijn kiezen zijn getrokken en de hechtingen zijn oplosbaar.

Lang niet meer gesproken! Hoe gaat 't met jou? Lovers
Weetje dat ik ook zo'n soort probleem heb..
Er steekt een hechtingsdraad uit mijn wang, je ziet hem duidelijk zitten en ik voel het helaas ook. De rest van de hechting is al opgelost maar dat draadje uit me wang dus niet. Er hoort toch ook helemaal geen draadje uit je wang te steken? En als het wel zo hoorde moest het nu al opgelost zijn.
Ik moet in november weer voor me andere verstandkies. Zal 't dan wel even navragen..

Als ik jou was zal ik gewoon opbellen of het wel hoort wat jij hebt.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:44

Hoi Lachen
Wat is dat toch met die hechtdraadjes? Verward Dus jij hebt ook al zoiets raars? Volgens m'n zus, die (bijna afgestudeerd) dierenarts is duurt het wel 6 weken voordat die krengen eenmaal helemaal opgelost zijn. Volgens die theorie klopt het dus niet dat die van jou al weg zijn. Dat er eentje uit je wang steekt is al helemaal vreemd, zit het wel een beetje in de buurt van waar je verstandskies zat? En doet het pijn..? Hoop 't niet voor je Ach gut

Met mij alles verder goed, met jou ook, behalve dat? Ik kan alweer alles eten en doe dat dan ook graag Haha! Ik spoel wel nog regelmatig het gaatje uit, wat trouwens steeds kleiner wordt en niet ontstoken is. De aften zijn ook bijna alemaal weg Go jij! Go jij!

Ik kan wel bellen, maar het draadje is toch al weg, dus echt veel zin heeft dat denk ik niet.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:48

Zwartwitje schreef:
Hoi Lachen
Wat is dat toch met die hechtdraadjes? Verward Dus jij hebt ook al zoiets raars? Volgens m'n zus, die (bijna afgestudeerd) dierenarts is duurt het wel 6 weken voordat die krengen eenmaal helemaal opgelost zijn. Volgens die theorie klopt het dus niet dat die van jou al weg zijn. Dat er eentje uit je wang steekt is al helemaal vreemd, zit het wel een beetje in de buurt van waar je verstandskies zat? En doet het pijn..? Hoop 't niet voor je Ach gut

Met mij alles verder goed, met jou ook, behalve dat? Ik kan alweer alles eten en doe dat dan ook graag Haha! Ik spoel wel nog regelmatig het gaatje uit, wat trouwens steeds kleiner wordt en niet ontstoken is. De aften zijn ook bijna alemaal weg Go jij! Go jij!

Ik kan wel bellen, maar het draadje is toch al weg, dus echt veel zin heeft dat denk ik niet.

Mijn gat is grooooot! Haha echt raar ziet het eruit, en 't is niet meer ontstoken bij mij. Dat draadje doet niet pijn gelukkig! Hij zit wel in de buurt van me verstandkies het draadje, maar ook weer niet echt dichtbij. Ik kan nog steeds maar met een kant eten, maar begin eraan te wennen! Kan ook alles eten gelukkig!

Was wel afgevallen hoor die week, jij ook? Vingers aflikken

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:13

Ja, volgens mij wel, dat vond ik dan weer niet erg Haha!

Ik eet sinds gister/vandaag ook weer met 'de' kant. Dat gaat goed, maar dan moet ik het gaatje wel uitspoelen. Bij mij was dat gat ook groot in het begin Bloos!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:27

De mijne zijn er gisteren uitgehaald.
Alle4 ineens onder volledige verdoving.
Ik loop nu al sinds gisteren constant met ijs rond mn hoofd.Ook snachts.Gisteren pudding en klein beetje appelmoes kunnen eten. Vamorgen spekuloos koeken in koffie gedopt. Vanmiddag Purree met vis en daarnet lasange.

Ik vond de operatie maar eng.
Vooral toen ze me in slaap deden. Ze hadden zo'n zuurstofmaskertje boven me gehouden en terwijl spoten ze dat verdovingmiddel in. Van dat zuurstofmaskertje moest ik helemaal beginnen hoesten en raakte ik even in paniek en voor ik het wist lag ik al te slapen Clown
Toen ik terug wakker werd was ik direct klaarwakker. Toen terug naar m'n kamer en een halfuurtje later begon de pijn te komen. De pijn is dan terug wegegaan en ik heb daar nog een hele dag gelegen met ijs.s avonds mocht ik terug naar huis en mocht ik al iets beginnen eten.Heb gisteren en vanacht geen pijn gehad, maar nu begint die pijn toch wel te komen Boos!

Ik hoop dat het morgen beter gaat.Mijn kaken staan gelukkig niet blauw maar wel verschrikkelijk dik en ik voel me net een paasei met dat ijs rond me hoofd Clown

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:45

Pfff

Vannacht wakker geworden van de pijn, een pijnstiller genomen en nog nieuw ijs opgelegt. Vanmorgen om 8uur al weer wakker , terug ijs vervangen. Mijn wangen staan nog altijd even dik. Je zou bijna gaan denken dat ze nog dikker staan Boos! Vanmorgen spekuloos in koffie gedopt gegeten en een yoghurtje, daarnet terug vis met purree.

Khoop dat mijn kaken vlug minder dik staan want tis geen zicht Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:51

Heh, wat naar dat ze er bij jou allemaal tegelijk uit zijn gehaald! Dat doen ze hier in NL niet geloof ik. Nouja, je moet maar zo denken: je bent er voor altijd vanaf! Sterkte. Ach gut

Spekuloos, is dat Vlaams voor speculaas? Nagelbijten / Gniffelen

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:06

Dankje!

Haha , euhm Tong uitsteken ik heb toch al altijd gezegt speculooskoeken Clown
m'n moeder zegt ook speculoos..volgens mij is het inderdaad vlaams.

Ik mocht kiezen om ze per twee of alle vier eruit te laten halen.
Heb dan maar gekozen om allevier ineens te doen anders voel je twee keer die pijn en moet je twee keer naar het ziekenhuis en al die tralala die er rond komt Clown

Ik hoop alleen dat mn kaken snel dunner worden Clown

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:57

ik moet as donderdag en ben echt bang, zie er zo tegenop! Die spuitjes enzo en ik moet ook nog s naar de chirurg!!!!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:19

Alison, het is vlaams, heb ik zojuist inderdaad geleerd Pling

Manonnetjoe, als ze die spuitjes geven moet je gewoon even je ogen dichtdoen, dat scheelt al een stuk Lachen

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:39

Oh manonnetjoe hoelaat ben jij aan de beurt donderdag? Ikke om 11.15 :S

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:51

15.00! Ik knijp m echt joh! Ik hoop zo dat het meevalt en dat het snel klaar is...

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:23

Ehhh

Daarnet ontdekte ik dat dat draadje die vanachtr zit net los gekomen is. Er zit een draadje in mn kaak en dan naar achteren nog een draadje , dat draadje hangt net los en er hangt nu zo'n 1cm draad 'los' verder heb ik geen pijn ervan maar het is gewoon irritant dat die draad daar nu hangt. En ik ben er toch niet gerust in.. moet ik me zorgen maken? of ..gewoon laten?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:32

Steekt ie uit je wang zegmaar?