Sily schreef:Myryana ik begrijp je vriend wel een beetje....jou natuurlijk ook en je meot ook zeker niets tegen je wil aan doen.
Maar heb er met een ex van me een goed gesprek over gehad, niet op dat vlak maar tijdens een meningsverschil of als hij zijn stem iets harder eruit gooide dan normaal kromp ik automatisch in of stapte weg bij hem uit de buurt.
Voor hem was het erg pijnlijk, omdat hij er niets aan kon doen dat ik dit had, is iemand anders verantwoordelijk voor en hij zit met een vriendin die naar zijn denken iedere keer denkt dat hij uit wil halen.
Heb hem uitgelegd dat ik dat heus niet van hem denk, dat het automatisch gaat, een paniekgevoel is waar ik zelf ook dolgraag vanaf zou willen.
Misschien zou je hem kunnen vragen je meer aan te raken over je kleren, arm om je schouders (rustig) een aai over je been, een knuffel of wat dan ook, mijn huidige vriend is erg knuffelig en aanrakerig en dat hoeft helemaal nergens toe te leiden, gewoon lekker, hij masseert ook graag en dat heeft bij mij heel erg goed geholpen, buiten het meningsverschil gedeelte heb ik bij hem dus nergens last van, gewoon omdat ik weet dat aanraken meer is dan alleen maar dat en als hij mijn blote rug masseert doet hij dat gewoon omdat hij het leuk vind en mij van mijn rugpijn af wilt helpen, geloof dat hij de eerste vriend is waar ik dan ook op dat soort momenten helemaal kan ontspannen en nu zelfs uit mezelf een hand op zijn been leg of een knuffel geef.
Mijn vriend masseert ook heel graag maar zelfs tijdens massages verstijf ik.. Al mijn spieren verstijven gewoon en heb zo veel moeite met ontspannen dat ik er gewoon spierpijn van krijg.
We hebben al heel uitvoerig gepraat hier over en hij wil gewoon heel rustig aan doen en daar ben ik blij om.