Fijne zonnebrand?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4913
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:56

karijn schreef:
P20 of Vision. Factor 50 aan het begin vh seizoen, 30 aan het eind.
Niet goedkoop maar ik vind het wel waard om mijn bleke huid ( rood haar) goed te beschermen zonder vaak te hoeven smeren.

Ik smeer mijn gezicht al dagelijks in met een creme met al een spf factor 15. Enkel mijn neus en oren moet ik dan nog apart insmeren.


Voor alleen je gezicht heb je ongeveer een theelepeltje nodig, wil je voldoende bescherming hebben en na 2 uur is het uitgewerkt en mag je opnieuw smeren. Wellicht was het je al bekend, zo niet, bij deze :o

Is de Cien ook plakkerig en laat die een witte waas achter?
Ik heb nu die van Leenarts voor mn lijf en Joseon voor mn gezicht. Maar ben over beide nog niet 100% tevreden qua laag/moisturizer.

karijn

Berichten: 5428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 18:02

Slmt9 schreef:
karijn schreef:
P20 of Vision. Factor 50 aan het begin vh seizoen, 30 aan het eind.
Niet goedkoop maar ik vind het wel waard om mijn bleke huid ( rood haar) goed te beschermen zonder vaak te hoeven smeren.

Ik smeer mijn gezicht al dagelijks in met een creme met al een spf factor 15. Enkel mijn neus en oren moet ik dan nog apart insmeren.


Voor alleen je gezicht heb je ongeveer een theelepeltje nodig, wil je voldoende bescherming hebben en na 2 uur is het uitgewerkt en mag je opnieuw smeren. Wellicht was het je al bekend, zo niet, bij deze :o

Is de Cien ook plakkerig en laat die een witte waas achter?
Ik heb nu die van Leenarts voor mn lijf en Joseon voor mn gezicht. Maar ben over beide nog niet 100% tevreden qua laag/moisturizer.


Nee, dat was mij niet bekend. Bedankt voor deze headsup. Maar laat ik nou met mijn bleke huid niet langer dan een half uur tot max een uur in de zon zitten? Mij tref je niet een hele dag aan op het strand in de zon. Wel onder een parasol op een terras ;) ;)

Niqui

Berichten: 2196
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 18:37

Slmt9 schreef:
Is de Cien ook plakkerig en laat die een witte waas achter?

Ik heb hem net even uitgeprobeerd op mijn arm. Ik vind dat er na het uitsmeren niet echt een witte waas achterblijft. Na even intrekken is je huid ook niet plakkerig.

Een tube kost niet veel dus een keertje proberen kan altijd ;-).

Slmt9

Berichten: 4913
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Fijne zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 19:14

Ah dank je! Je hebt ook gelijk, ik ga hem zeker testen :D

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Fijne zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 19:18


MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fijne zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 21:17

Ik ben helemaal gek van m’n banana boat. Gekocht op Curaçao en is reef friendly en zonder een aantal andere stoffen.

Taucha

Berichten: 1207
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 21:17

Tenerife ergens tussen mei en oktober? Nou dan neem maar een lycra mee met lange mouwen en hoge nek. Dat is de meest veilige bescherming voor je bovenlijf met zwemmen, zee-leven proof en makkelijker van je af te krijgen dan de gemiddelde goed beschermende zonnebrandcrème.

Voor je gezicht EN oren (!) nivea factor 50+.
Niet pas smeren vlak voor je het water in gaat, want dan beland het meeste in het water. Begin al met smeren voor je de deur uit gaat.

Overigens is zelfs in de kleinste plaatsen bij de meeste supermercados goede zonnebrandcrème met hoge factor verkrijgbaar.

Tiggs

Berichten: 7555
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:09

Denise_Storm schreef:
Ik hoorde toevallig vanochtend op de radio een item over zonnebrand. Het ging om 3 verschillende merken die niet voldoen aan de beloofde factor. Hier een link naar een artikel: https://www.metronieuws.nl/lifestyle/fi ... emes-tips/


Thanks, Naïf komt hier nu goed uit. Terwijl ik van de week bij de consumentenbond keek en dat toen nog niet het geval was.

Selente
Berichten: 1871
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:21

_San87_ schreef:
Selente schreef:
Dat Naïf niet klopt met de SPF is niet waar… mineralen zonnebrand moet anders getest worden dan de consumentenbond met de niet mineralen zonnebrand doet.
Ze hebben daar overigens ook nog enorm veel uitleg over gegeven hoe zij testen.

Het voordeel van minerale zonnebrand is dat het direct beschermd en niet eerst een tijd in hoef te trekken.

Dit is SPF 50, is het dan ook echt SPF 50?

Ik vind het mineralen idee wel tof en ook dat het milieuvriendelijk/duurzaam is. Wij zwemmen veel in natuurwater.

https://www.etos.nl/producten/na%C3%AFf ... 65541.html


Mijn kennis over zonnebrand gaat niet heel ver. Wel weet ik dat Naif heel veel waarde hecht aan het testen van haar producten. Ze hebben in de volgende post ook het e.e.a. hierover uitgelegd.

https://www.linkedin.com/posts/na-f_wat-een-jaar-alle-communicatie-tussen-na%C3%AFf-activity-7186390194630127616-chjI?utm_source=share&utm_medium=member_desktop


Ik wil de situatie van Suliko niet bagatelliseren natuurlijk, het is heel vervelend dat je enorm verbrand bent ondanks het vele insmeren. Zelf maak ik al jaren intensief gebruik van o.a. de zonnebrand van Naif en heb ik (en mensen in mijn omgeving) daar, gelukkig, nooit een soortgelijke ervaring mee gehad.

@Tiggs, het klopt dan ook dat hij bij de consumentenbond er niet goed uit komt, en bij 3 andere onafhankelijke testers wel. Minerale zonnebrand dient dus anders getest te worden om betrouwbaar getest te kunnen worden.

Tiggs

Berichten: 7555
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Fijne zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:37

Selente, inmiddels dus wel!

Cioccolato

Berichten: 6711
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Fijne zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:43

Mij maakt het voor mezelf weinig uit.. maar voor mijn zoontje gebruik ik naif mineralen ding zonnebrand. Maar waardeloos. Niet geschikt voor een gevoelige huid wat mij betreft helaas.
Dus hier begint de zoektocht weer. Ook waardeloos _O-

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Fijne zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:53

Ik gebruik voor mijn zoontje Naif. Werkt goed, smeert fijn en geen witte waas. Ik vind de spray wel een stuk fijner dan de tube! (Met de tube had ik soms wel een witte waas).

Shenavallie
Berichten: 11757
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:59


Slmt9

Berichten: 4913
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Fijne zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:58

Jammer, ik had de Cien getest, had er over heen gelezen dat er parfum in zit en daar kan ik niet tegen. Voor mij is hij ook nog te plakkerig, dus voor mn hoofd zou ik hem niet gebruiken.