Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Caira schreef:Ik ben ook bij gastouders wezen kijken, maar ik schrok ervan. 5 kinderen en dan als ze boven 1 kind uit bed ging halen dan bleef de rest alleen. Weinig toezicht, en als ze ziek zijn heb je geen opvang. Uiteindelijk bij een opvang terecht gekomen en het zijn werkelijk schatten. Kind blij, ik blij.
secricible schreef:Ik vind het feit dat ze straks Luiers krijgt van kdv idd ook een nadeel. Extra motivatie om haar vlot zindelijk te krijgen
CairnTerrier schreef:secricible schreef:Ik vind het feit dat ze straks Luiers krijgt van kdv idd ook een nadeel. Extra motivatie om haar vlot zindelijk te krijgen
En waarom als ik vragen mag? Ik zie het juist als voordeel. Weinig gesleep met extra zooi en in principe zijn Pampers prima voor de dagen dat ze die om krijgen. Dan zou je het ook kunnen doortrekken met billendoekjes, bijvoorbeeld Moet je die ook meegeven?
CairnTerrier schreef:secricible schreef:Ik vind het feit dat ze straks Luiers krijgt van kdv idd ook een nadeel. Extra motivatie om haar vlot zindelijk te krijgen
En waarom als ik vragen mag? Ik zie het juist als voordeel. Weinig gesleep met extra zooi en in principe zijn Pampers prima voor de dagen dat ze die om krijgen. Dan zou je het ook kunnen doortrekken met billendoekjes, bijvoorbeeld Moet je die ook meegeven?
secricible schreef:ruitje schreef:Ik had een gastouder, die aangesloten was bij een groot bureau. In het laatste trimester van mijn zwangerschap gaf gastouder ineens aan: Pietje krijgt een zusje en zusjes/broertjes van krijgen voorrang.
Stond ik dan, zonder opvang met overal wachtlijsten.
Voor mij kdv dus
Dat is hier bij de kdv niet anders haha.
Ik zocht nu een kdv en kreeg overal "we hebben dan en dan plek mits er geen broertjes of zusjes komen"
CairnTerrier schreef:Wij hebben gekozen voor een KDV. En waarom, omdat het hebben van meer leidsters op een groep ook zorgt voor zogeheten veiligheid. Een gastouder is maar alleen en kan bepaalde situaties niet overzien met vijf tot zes kinderen. Op het KDV is er één leidster per twee baby’s. Daarnaast doen ze op een KDV meer leuke activiteiten. De plaatselijke gastouder komt niet verder dan de speeltuin in de wijk. Daarnaast is het kringetje bij een gastouder erg klein en bij het KDV zijn er meer baby’s/kindjes wat zorgt voor meer socialiteit onderling. Iets wat wij erg belangrijk vinden. En niet geheel onbelangrijk: ook een stukje educatie op het KDV. Spelenderwijs klaarmaken voor school.
Bij ons zit alles inbegrepen. Pampers, tot eten, fruit, kleine activiteiten en een hele goede digitale update met meerdere foto’s. Ik vind het genieten om die van mij te mogen brengen
Cioccolato schreef:Bij een kdv is het tekort soms ook groot en komt er iemand van een uitzendbureau die amper iets van een kdv weet..
Dus ik weet dat mensen denken het altijd goed geregeld te hebben in een grote organisatie. En dat proberen ze natuurlijk ook echt maar ook daar is een groot tekort waar je niet onderuit komt.. het kan ook voorkomen dat er net teveel tijd een medewerker te weinig staat of iets wordt opgevuld door een stagiaire etc. Ook dat is echt niet waterdicht
Cioccolato schreef:pien_2010 schreef:Niets is waterdicht. Eens Chocolato. Dat geldt ook voor het gastouder gezin.
Jup
Men laat het vaak mooier lijken dan het is. Maar dat is met alles zo in de wereld helaas.