Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Sky_As schreef:Doubtless schreef:Alternatieve oplossing: weekje naar de zon?
Kan me voorstellen dat dat je immuunsysteem wel goed zou kunnen doen…
Dit is sowieso een fantastisch idee en altijd de moeite om te proberen
Ninx schreef:Ben je gevaccineerd? Niet dat dat een discussiepunt is, of wel/ niet goed is.
Maar in mijn omgeving is het opvallend dat mijn gevaccineerde vrienden en familieleden steeds van griep naar griep hopsen……
Ninx schreef:Ben je gevaccineerd? Niet dat dat een discussiepunt is, of wel/ niet goed is.
Maar in mijn omgeving is het opvallend dat mijn gevaccineerde vrienden en familieleden steeds van griep naar griep hopsen……
Sanet schreef:Mijn man heeft hetzelfde. Oktober, november en december alle maanden een week ziek geweest. Nu in januari is hij al 3x bijna een week ziek geweest. Het slaat mij gelukkig redelijk over. Het is ook elke keer wat anders, waaronder waarschijnlijk 1x voedselvergiftiging, maar dat duurde ook 4-5dagen voordat dat een beetje redelijk ging.
Bij bloedonderzoek bleek dat hij vitamine D te kort heeft (wie niet? Waar is de zon?). Dus we hopen nu dat hij daar wel echt van gaat opknappen.
Faelynn schreef:Herkenbaar, vroeger was ik 2x per jaar een weekje ziek, met corona ben ik 2-3 jaar helemaal niet ziek geweest, echt gewoon geen dag. En nu sinds Augustus.. Ik lijk wel chronisch ziek, loop van het een in het ander, begon heel heftig, zo dat ik mn bed niet eens uit kon, nu strompel ik aardig door, maar rol van de ene in de andere verkoudheid.
10 daagjes zon in Marokko heb ik al gehad in December, dat heeft helaas weinig geholpen.
Ben wel bang dat mijn verkoudheid inmiddels chronisch is, maar omdat ik al zo lang niet fit ben, heb ik mijn zorgverzekering al aangepast, als het van de zomer dan niet over is, dan ga ik ook eens een belletje huisarts wagen
Sizzle schreef:Is dat nieuw werk?
Werk met oude mensen of kinderen is erg intensief voor je immuunsysteem, daar heerst namelijk altijd wel iets, het is vaak vreselijk slecht kwa lucht circulatie en verse lucht en bovendien erg warm.
In dat geval moet je er waarschijnlijk „even doorheen“ tot je alle rhino‘s, rota‘s, corona‘s, rs-en gezien hebt.
In gebouwen waar niet regelmatig ramen open staan heb je veel meer kans op luchtweg infecties.