Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
pmarena schreef:Zo jeetje......wat een pittige situatie zeg
Net het topic doorgelezen en bij de openingspost dacht ik al van oef er lijkt wel veel "zorg" op je partner terecht te komen, ik kan me wel voorstellen dat dat best zwaar voor hem kan zijn.... en dan ook wel vrij hard om de reacties te lezen dat je vooral aan jezelf moet denken en zijn problemen van hem zijn, terwijl hij wellicht al jaren aan het zwoegen is met jouw problemen....
Maar dat maakt het ook zo lastig. Jij hebt nu eenmaal jouw waarschijnlijk vrij lage belastbaarheid, en die kan je niet even zo uit het vuistje omhoog krikken. Ook al zou je het graag willen. Dus het is inderdaad belangrijk dat je op jouw grenzen let en voor jezelf zorgt, want je man heeft er ook niks aan als jij er aan onderdoor gaat.
Ik denk dat zo'n opname en de wetenschap dat anderen voor jou zorgen, zodat hij die verantwoordelijkheid hopelijk even los kan laten, het beste is dat hem nu kan overkomen. Ook al voelt het natuurlijk niet goed in eerste instantie Maar ik denk dat het hem goed kan doen als hij even op de pauze-knop mag drukken en even zichzelf als prioriteit mag zien.
Op zich denk ik dat het voor jou ook een hele goede mogelijkheid biedt om de schouders er onder te zetten en te zorgen dat je wat zelfstandiger wordt. Dat je leert wat meer jezelf te helpen. Dat is niet alleen voor jou zelf driedubbele winst, maar ik denk dat dat misschien ook de beste manier is om hem te helpen en te ontlasten.
Super goed van je dat je nu manieren aan het uitvinden bent waarop je jezelf kan helpen op moeilijke momenten Ik denk dat je hem daarmee echt het beste helpt: laten zien dat niet hij alleen jou boven water moet zien te houden, maar dat anderen dat ook kunnen en dat je zelf stappen zet om hem daar in te ontzien. Op die manier geef je hem ook een lichtpuntje en haal je best wat gewicht van zijn schouders denk ik
Hopelijk lukt het jullie allebei om met deze hulp je hoofd boven water te houden en er allebei uiteindelijk sterker uit te komen. Dat het begin van het jaar nu een dip is, het laagste punt maar de lijn omhoog snel mag gaan beginnen en eind van het jaar een stuk lichter mag zijn