Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Castilja schreef:Ik heb een paar weken geleden een vooronderzoek gehad, maar mijn ogen zijn te slecht om te laseren Ik mag over drie à vier jaar weer terug, dan schijnt de SMILE techniek dusdanig gevorderd te zijn dat mijn ogen oog gelaserd kunnen worden. Ik hoor in mijn omgeving eigenlijk alleen maar positieve geluiden, dus was er zelf wel zeker van dat ik het aan wilde gaan.
Marloez schreef:Castilja schreef:Ik heb een paar weken geleden een vooronderzoek gehad, maar mijn ogen zijn te slecht om te laseren Ik mag over drie à vier jaar weer terug, dan schijnt de SMILE techniek dusdanig gevorderd te zijn dat mijn ogen oog gelaserd kunnen worden. Ik hoor in mijn omgeving eigenlijk alleen maar positieve geluiden, dus was er zelf wel zeker van dat ik het aan wilde gaan.
Interessant om te weten! Ik ben me ook aan het oriënteren.. Mag ik vragen wat jouw sterkte is? Mijn ogen zijn -5 en -5.5 maar mogelijk slechter (al tijden niet getest).
Nico12 schreef:Lasik is van mij al meer dan 20 jaren geleden. Ik was er jarenlang zeer tevreden mee. Maar sinds enkele jaren niet meer en ik raad laseren daarom af. De problemen die er zijn zullen voor iedereen gelden. Voorbeelden: 1. Je moet lasik opgeven bij invullen eigen verklaring rijbewijs, extra keuring. 2. Bij staaroperatie kan de sterkte van de vervangende lens niet correct bepaald worden waardoor je dan vastzit aan een multifocale bril, geen lasik gehad dan brilloos op oudere leeftijd indien je dat wenst. 3. De oogdruk kan niet meer correct bepaald worden, het pufje geeft onjuiste waarde oogdruk. 4. Jaarlijks extra oogcontrole wegens dunner hoornvlies.
Castilja schreef:Ik heb een paar weken geleden een vooronderzoek gehad, maar mijn ogen zijn te slecht om te laseren Ik mag over drie à vier jaar weer terug, dan schijnt de SMILE techniek dusdanig gevorderd te zijn dat mijn ogen oog gelaserd kunnen worden. Ik hoor in mijn omgeving eigenlijk alleen maar positieve geluiden, dus was er zelf wel zeker van dat ik het aan wilde gaan.
Blue_Eyes schreef:Nah... Mijn oogdruk is vandaag nog gemeten, volgens degene die dat deed is dat verhaal achterhaald. Ik had mijn rijbewijs al ver voor ik gelaserd werd, maar dit is voor het eerst dat ik ervan hoor dat je dat op moet geven.
@cinniz Er werd mij toen gezegd dat ik rond mijn 40e wel aan de leesbril zou moeten, ik ben nu 45 en er is me vandaag verteld door de oogarts dat dat waarschijnlijk nog wel een jaar of 2 zal duren