Betaalbare verzekering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:05

NatasjavE schreef:
Aha, dat wist ik niet. Maar maakt het voor mij wel verklaarbaar.

:j

Anderzorg is de internetverzekering van Menzis.
Mijn ervaring is dat ik met Anderzorg bij alle voor mij belangrijke zorgaanbieders in mijn buurt terecht kan (ziekenhuis, apotheek, fysio).

Jilletje

Re: Betaalbare verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 16:34

ik had via internet een aantal offertes aangevraagd, nu krijg ik telkens mailtjes dat ik een verzekring moet afsluiten...ppfffff ik vroeg alleen maar info hoor!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:15

Jullie zullen wel denken, daar heb je haar ook weer met het gezeur over het eigen risico. Nog maar een keer dan.
Vorig jaar (per 1 januari) overgestapt van de gewone Menzis naar Anderzorg. Nog niet 1 minuut spijt van gehad. We zijn met vieren. Mijn zonen (22 + 19) en ik, gelukkig alle 3 goed gezond hebben het hoogste eigen risico genomen. Mijn man (diabetespatient) de gewone € 170,00. Elke maand leggen we het verschil opzij dat we anders bij de Menzis kwijt waren. Dat is € 150,00 per maand. Bij Menzis zouden we € 475,00 moeten betalen. Nu bij Anderzorg € 323,00. De basisverzekering kost € 66,25 geloof ik. Zal wel een eurootje bij komen volgend jaar. We hebben geen aanvullende verzekering. Wij maken geen tot zeer weinig gebruik van de zorg. Daarbij zitten in die aanvullende paketten dingen waarvan je denkt, ben ik dat wel ooit eens nodig. Met uitzondering van de fysio dan. Ook dan heb ik vorig jaar voor het eerst gehad in mijn leven. Mijn man en jongste zoon hebben geen tandartsverzekering omdat hij een gebit heeft en de ander nog geen gaatjes en dan is 2x controle per jaar goedkoper dan een verzekering. Mijn andere zoon en ik hebben die wel. Ik heb de kosten er niet uit gekregen, mijn zoon wel. Je betaald bij Anderzorg € 200,00 per jaar en vrijwel alles wordt voor 100% vergoed. Behalve dan kronen, worden geen techniekkosten vergoed. Maar dat is ook zo bij veel anderen.
In de basisverzekering zit het meeste wat je nodig hebt als er eens iets mocht zijn.
De verzekeringen en ook de overheid maken mensen bang door zich gigantisch over te laten verzekeren. En die daar in Den Haag en in die grote gebouwen van onze centen, maar lachen.
Wat betrefd het eigen risico, dat geld alleen maar voor de basisverzekering. Niet voor de aanvullende.
Wij hebben nu zo'n € 1500,00 bespaard dit jaar. Staat op een aparte rekening voor het geval dat er iets mocht gebeuren. Anders zou het in de zakken verdwijnen van de hoge heren in die grote gebouwen. Nu hebben we het lekker zelf.
Het declareren is simpel. Je scant de rekening, plakt het in de aanvraag (op de site van Anderzorg nadat je bent ingelogd) , volgt een paar stappen en klaar. Je krijgt dan een mailtje dat je aanvraag binnen is gekomen en wordt binnen 2 weken verwerkt. Geld wordt keurig gestort op de rekening en je kunt betalen.
Echt een aanrader en het proberen waard voor de mensen die weinig tot geen gebruik maken van de zorg.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:24

Flyfly, wacht maar totdat een van jullie zorg nodig heeft uit een ziekenhuis waar Menzis/Anderzorg geen contract mee heeft....
Ik heb weinig tot geen zorg nodig op dit moment maar ik vindt het een te groot risico. Stel dat ik over een maand of over een jaar wel aan de buurt ben.
Het gaat mij niet om over verzekeren het gaat mij erom dat ik niet meer vrij ben in mijn keuze.

De overheid heeft er overigens geen drol aan of jij je over verzekerd. Dat verdwijnt allemaal in de zakken van de verzekeraars. Dat zijn de lachende derde........

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:05

Maar houd bij anderzorg dan in dat je eerst alles zelf voor moet schieten ofzo??
Ik zit bij de DSW en ben er tevreden over hoor, gaat allemaal vanzelf hoef nooit eerste te betalen ofzo, eigen risico is laag maar de premie per maand is echt hoog!! Ik zit er dus over te denken om over te stappen naar bv anderzorg, maar als ik eerst alles voor moet schieten vind ik dat ook weer niet fijn!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:53

ThessaKeizer schreef:
Maar houd bij anderzorg dan in dat je eerst alles zelf voor moet schieten ofzo??
Ik zit bij de DSW en ben er tevreden over hoor, gaat allemaal vanzelf hoef nooit eerste te betalen ofzo, eigen risico is laag maar de premie per maand is echt hoog!! Ik zit er dus over te denken om over te stappen naar bv anderzorg, maar als ik eerst alles voor moet schieten vind ik dat ook weer niet fijn!

Nee dat houdt in dat je niet zondermeer naar het beste ziekenhuis kan gaan.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:55

ThessaKeizer schreef:

Nou ik ben het maar gaan uitzoeken maar ik hoef niets eerst voor te schieten, alle medische plekken waar ik mee te maken zou kunnen krijgen of heb, die zitten aangesloten bij anderzorg.
DSW kost me 130 euro per maand en ik ga nu 107,75 betalen, misschien ietsje meer vanaf 2012 maar dan kan het nog nooit zoveel worden als bij de DSW en heb gewoon weer een soortgelijk pakket! Ik sluit mijn verzekering dus over ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:23

@ NatasjavE: Anderzorg/Menzis heeft in mijn omgeving contracten met alle ziekenhuizen. Met welk belangrijk ziekenhuis hebben zij geen contract dan?

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:19

Even een klein lesje over zorgverzekeringen:

De basisverzekering is voor iedereen verplicht en de premies verschillen per zorgverzekeringen. Het pakket (dus wat er vergoed wordt) van de basisverzekering is bij elke verzekeraar hetzelfde (wordt namelijk vastgesteld door de regering). Je hebt ook een verplicht eigen risico. Door het eigen risico te vergroten kan je je premie per maand dus wel verkleinen. Handig als weinig/geen gebruik maakt van de gezondheidszorg. Heb ik ook gedaan, als er iets ernstigs gebeurt maakt die 100 euro eigen risico mij toch niet meer uit. En met kleine dingen blijf ik ook onder het eigen risico dus maakt het niet als het wat hoger is.

Je kan kiezen voor een natura of restitutie basisverzekering (deze namen verschillen bij verzekeraars). Bij natura ben je verplicht naar zorgverleners (artsen / ziekenhuizen etc) te gaan waarmee je zorgverzekeraar een contract heeft afgesloten. Meestal hoef je dan het bedrag niet voor te schieten. Neem je een restitutie verzekering dan kan je zelf je zorgverlener kiezen en dat later zelf declareren bij de zorgverzekeraar (meestal wel dus zelf voorschieten). De premies verschillen onderling.

De naturapolis is meestal goedkoper omdat de verzekeraar daarvoor contracten met zorgverleners (artsen/ziekenhuizen) heeft afgesloten en daardoor bepaalde zorg goedkoper kan aanbieden (en jij verplicht bent om naar dat ziekenhuis te gaan).

Op independer kan je trouwens verzekeringen en premies vergelijken.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:08

Overigens vind ik wel dat we echt over belachelijke prijzen spreken tegenwoordig hoor!! Ik begrijp heel goed dat er veel mensen zijn die onverzekerd rondlopen omdat ze gewoonweg de premie niet kunnen betalen.
Ik kan ook echt niet begrijpen waarom het nou zo duur moet zijn geworden! Nederland geeft miljoenen uit aan, in mijn beleving vreemde dingen, zoals het Griekenland verhaal en ernstige natuurrampen, uiteraard ook belangrijk hoor, maar kijk eens naar je eigen bevolking en steun hen is! Waar gaan wij naar toe in Nederland! Alle inwoners van ons kikkerlandje worden gewoon uitgebuit, alles maar dan ook alles in de laatste jaren in prijs gestegen, het enige wat achter blijft zijn de salarissen!!
Overigens mag ik niet klagen hoor, ik ben tevreden met mijn salaris en kan het allemaal rondbreien, niet ruimschoots maar goed ik red het! Ik heb alleen wel heel erg te doen met mensen die het iets minder hebben, phoe hoe moeten zij het toch doen??
Vreemd gewoon!!! Maar joh, we verhogen gewoon lekker weer die zorgverzekering, net als alle jaren hiervoor, tsja we zijn verplicht er eentje te hebben dus dat is makkelijk geld innen!!
Grrrr, zo even mijn frustratie eruit hoor! ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:47

hier nog 1 die zo enorm twijfelt over overstappen en helemaal nu unive mij loopt te naaien ....
mijn unive gaat gewoon via t internet eraf dus dat ze t op bepaalde datum er gewoon afhalen ...
maar nu kreeg ik een deurwaarder aan de deur en mag ik even een heel groot bedrag gaan terug betalen aan unive of ik moet voorkomen als ik t niet gelijk kan betalen (en eerlijk gezegd ben ik best wel bang want heb nog nooit hoeven voorkomen) omdat hun zeggen dat dus mijn zorgverzekering er 2 maanden vorig jaar niet is af gegaan heb hiervan nooit brieven gehad of een belletje of wat dan ook over dat ik moest terug betalen..
ik vind dit ronduit schandalig van unive en ik betaal ook echt onwijs veel heb t hele pakket ben rond 140 euro kwijt voor zorg ook die ik niet eens nodig heb en vind dat echt een behoorlijk bedrag
dus blijf hier ook maar even meelezen

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:08

Wat jij bedoeld NatasjaVe weet ik niet maar we zijn altijd nog naar ons eigen ziekenhuis kunnen gaan hoor. Wij zijn ons hele leven al bij de Menzis. Vroeger heette dat Amicon. Nu zijn we bij de internetzorgeverzekeraar Anderzorg, ook van Menzis dus. Alles gaat bijna digitaal. Ik vind het ideaal.
En als we binnenkort wel zorg nodig zijn dan hebben we het anders teveel betaalde geld achter de hand om de zorgkosten te betalen. Het kan hooguit € 670,00 per persoon zijn. Dat is wel op te hoesten.

Welk beste ziekenhuis bedoel je dan en welke zorg wordt daar geleverd die een regulier ziekenhuis niet levert?? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ik zeg nog steeds, als je weinig tot geen gebruik maakt van de zorg is het altijd het proberen waard om het hoogste eigen risico te nemen. Bevalt het niet, ga je het volgende jaar weer terug.
Niemand weet of je in de toekomst zorg nodig hebt maar je moet ook niet te bang zijn. en daar gaan de zorgverzekeraars van uit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:13

flyfly schreef:
Wat jij bedoeld NatasjaVe weet ik niet maar we zijn altijd nog naar ons eigen ziekenhuis kunnen gaan hoor. Wij zijn ons hele leven al bij de Menzis. Vroeger heette dat Amicon. Nu zijn we bij de internetzorgeverzekeraar Anderzorg, ook van Menzis dus. Alles gaat bijna digitaal. Ik vind het ideaal.
En als we binnenkort wel zorg nodig zijn dan hebben we het anders teveel betaalde geld achter de hand om de zorgkosten te betalen. Het kan hooguit € 670,00 per persoon zijn. Dat is wel op te hoesten.

Welk beste ziekenhuis bedoel je dan en welke zorg wordt daar geleverd die een regulier ziekenhuis niet levert?? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ik zeg nog steeds, als je weinig tot geen gebruik maakt van de zorg is het altijd het proberen waard om het hoogste eigen risico te nemen. Bevalt het niet, ga je het volgende jaar weer terug.
Niemand weet of je in de toekomst zorg nodig hebt maar je moet ook niet te bang zijn. en daar gaan de zorgverzekeraars van uit.

Menzis heeft enige tijd geleden aangegeven de zorg anders te gaan inkopen. Ze gaan dan niet meer automatisch een contract aan met ieder ziekenhuis. En ze gaan niet automatisch naar het ziekenhuis wat de beste kwaliteit heeft. Maw ze gaan naar het ziekenhuis met de beste prijs.

In theorie. Stel je krijgt kanker dan mag je misschien niet naar het Antony van Leeuwenhoek ziekenhuis. (ik weet dus niet of dit zo zal zijn...ik weet niet met welke ZH ze contracten gaan afsluiten)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:32

Ik heb net gezocht in de lijst met gecontracteerde ziekenhuizen bij de Menzis. En bijna alle ziekenhuizen in Nederland zijn gewoon gecontracteerd hoor. Ik ga er gewoon van uit dat deze lijst volgend jaar hetzelfde is.
Ik zeg het nogmaals, je moet niet te bang zijn.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:49

flyfly schreef:
Ik heb net gezocht in de lijst met gecontracteerde ziekenhuizen bij de Menzis. En bijna alle ziekenhuizen in Nederland zijn gewoon gecontracteerd hoor. Ik ga er gewoon van uit dat deze lijst volgend jaar hetzelfde is.

Inderdaad, bang zijn is nergens voor nodig. Verreweg de meeste (in ieder geval de belangrijkste, zoals het AvL) ziekenhuizen zijn aangesloten.
Niet alleen Menzis sluit contracten af met zorgaanbieders, bijvoorbeeld CZ doet dat ook.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:56

flyfly schreef:

Ik meen gelezen te hebben dat het volgend jaar in gaat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:57

gabyfedde schreef:
flyfly schreef:

Inderdaad, bang zijn is nergens voor nodig. Verreweg de meeste (in ieder geval de belangrijkste, zoals het AvL) ziekenhuizen zijn aangesloten.
Niet alleen Menzis sluit contracten af met zorgaanbieders, bijvoorbeeld CZ doet dat ook.

Contracten afsluiten doen ze allemaal. das niets nieuws. Wel dat ze bepaalde ziekenhuizen uitsluiten....dat is nieuw.
Beroepshalve weet ik dat bepaalde ziekenhuizen beter zijn dan de andere. En ik persoonlijk wil alleen naar die ziekenhuizen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:59

Ik ben verzekerd via DSW, en ik hen nog nooit zo weinig gezeur gehad met mn ziekten kosten verzekering.
Misschien niet de allergoedkoopste, maar ze zijn wel super wat betreft mijn aanvullende tand verzekering (watn daar heb ik behoorlijk gebruik van gemaakt).

Van anderzorg heb ik hetzelfde gehoord als NatasjavE, dat ze in 2012 gaan bezuinigen op de ziekehuizen en daardoor andere contracten aan gaan. Daarbij gaan ALLE zorgverzekeraars op 1 jan nieuwe contracten aan met zorg verleners (dat is elk jaar zo ;) )

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:37

Even korte reactie vanaf 1-1-2012 gaat menzis inderdaad de zorg op andere wijze inkopen dit geld enkel voor bepaalde operaties en zeker niet voor kanker. het gaat over enkele orthopedische ingrepen en amandeloperaties.
@NatasjavE je bent erg fel op al het slechte van Menzis hoe komt dit eigenlijk?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:17

Ik ben vanaf het begin erg tegen dit zorgsysteem geweest en ik ben erg tegen invloed van de zorgverzekeraar. Menzis gaat maar al te graag op de stoel van de arts zitten.

Menzis is echt een van die verzekeraars die voor goedkoop gaan en niet voor kwaliteit. Ik ben van mening dat op het gebied van gezondheidszorg juist kwaliteit voorop hoort te staan.

Andere zorgverzekeraars zijn ook niet heilig hoor...

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:43

NatasjavE schreef:
Ik ben vanaf het begin erg tegen dit zorgsysteem geweest en ik ben erg tegen invloed van de zorgverzekeraar. Menzis gaat maar al te graag op de stoel van de arts zitten.

Menzis is echt een van die verzekeraars die voor goedkoop gaan en niet voor kwaliteit. Ik ben van mening dat op het gebied van gezondheidszorg juist kwaliteit voorop hoort te staan.

Ik begrijp niet zo goed waar je dit op baseert eigenlijk??
Als ik in de lijst kijk dan kun je gewoon naar alle ziekenhuizen, denk ook niet dat het zal gaan veranderen in 2012. Dus ik ben wel benieuwd wat jouw motivatie hier dan achter is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:53

ThessaKeizer schreef:
NatasjavE schreef:

Ik begrijp niet zo goed waar je dit op baseert eigenlijk??
Als ik in de lijst kijk dan kun je gewoon naar alle ziekenhuizen, denk ook niet dat het zal gaan veranderen in 2012. Dus ik ben wel benieuwd wat jouw motivatie hier dan achter is.

Ze hebben zelf enige tijd geleden een persbericht uitgestuurd. Het stond op teletekst en was op radio en TV.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:28

zoals ik eerder aangaf heeft menzis met elk zh een contract alleen niet voor alle zorg. Voor amandel operaties,heup protheses en hernia operaties gaat menzis niet meer met elk zh in zee maar als je bijv met een gebroken been op de seh aankomt bij één van de ziekenhuizen wordt het gewoon vergoed. Ik vind het zelf ook niet geweldig maar we zorgen er wel mee dat de premie nu met "slechts" 1,75 kunnen verhogen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:35

Voor een amandel operatie wil ik ook naar het ziekenhuis van mijn keuze. En ze zullen het echt daad niet bij laten....

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 12:02

ik kreeg gister een info paketje binnen van mn huidige verzekering en tot mijn verbazing heeft de overheid bedacht dat we komend jaar zelf 220 euro moeten betalen???? daar zakt mn kin van af!!!
ik weet niet of ik dat wel bij elkaar krijg want ik zal extra moeten sparen boven het bedrag dat ik al spaar.
100 euro kan ik wel 'even' missen maar dit is het dubbele!