flyfly schreef:Wat jij bedoeld NatasjaVe weet ik niet maar we zijn altijd nog naar ons eigen ziekenhuis kunnen gaan hoor. Wij zijn ons hele leven al bij de Menzis. Vroeger heette dat Amicon. Nu zijn we bij de internetzorgeverzekeraar Anderzorg, ook van Menzis dus. Alles gaat bijna digitaal. Ik vind het ideaal.
En als we binnenkort wel zorg nodig zijn dan hebben we het anders teveel betaalde geld achter de hand om de zorgkosten te betalen. Het kan hooguit € 670,00 per persoon zijn. Dat is wel op te hoesten.
Welk beste ziekenhuis bedoel je dan en welke zorg wordt daar geleverd die een regulier ziekenhuis niet levert?? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ik zeg nog steeds, als je weinig tot geen gebruik maakt van de zorg is het altijd het proberen waard om het hoogste eigen risico te nemen. Bevalt het niet, ga je het volgende jaar weer terug.
Niemand weet of je in de toekomst zorg nodig hebt maar je moet ook niet te bang zijn. en daar gaan de zorgverzekeraars van uit.
Menzis heeft enige tijd geleden aangegeven de zorg anders te gaan inkopen. Ze gaan dan niet meer automatisch een contract aan met ieder ziekenhuis. En ze gaan niet automatisch naar het ziekenhuis wat de beste kwaliteit heeft. Maw ze gaan naar het ziekenhuis met de beste prijs.
In theorie. Stel je krijgt kanker dan mag je misschien niet naar het Antony van Leeuwenhoek ziekenhuis. (ik weet dus niet of dit zo zal zijn...ik weet niet met welke ZH ze contracten gaan afsluiten)