Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Glossi schreef:Er bestaat ook colonscopie met virtueel beeld. Dan hoeft er geen endoscoop in de darm gebracht te worden. Dit gaat via CT, je darm word dan driedimensionaal in beeld gebracht. Je hoeft dan geen verdoving en het schijnt net zo betrouwbaar te zijn. Het onderzoek duurt ongeveer 10 minuten. Het enige wat wel moet worden gedaan is dat ze wat lucht in de darm brengen zodat alles goed zichtbaar is. En ik neem aan dat je voor de onderzoek ook een drankje als colonfort moet drinken om je darm leeg te maken.
Lusitana, hoe kun je overlijden tijdens een onderzoek?
Op internet staat:
Wat zijn de risico’s van een coloscopie?
Over het algemeen is de coloscopie een veilig onderzoek. Toch treden er bij 1 op de
1000 tot 10.000 onderzoeken complicaties op, zoals een bloeding. Wanneer er
tijdens de coloscopie aanvullende behandelingen worden uitgevoerd, zoals het
verwijderen van poliepen, is de kans op complicaties groter. Naast een bloeding kan
er tijdens het onderzoek een gat (perforatie) in de darmwand ontstaan. Meestal
kunnen deze complicaties ter plekke door de arts die de coloscopie doet worden
behandeld, maar soms is het probleem te groot en is er een operatie nodig.
Nu weet ik wel dat internet niet altijd betrouwbaar is.. maar lijkt mij dat er dan meer aan de hand was?
Wel vreselijk dat dat gebeurd is..
Glossi schreef:Er bestaat ook colonscopie met virtueel beeld. Dan hoeft er geen endoscoop in de darm gebracht te worden. Dit gaat via CT, je darm word dan driedimensionaal in beeld gebracht. Je hoeft dan geen verdoving en het schijnt net zo betrouwbaar te zijn. Het onderzoek duurt ongeveer 10 minuten. Het enige wat wel moet worden gedaan is dat ze wat lucht in de darm brengen zodat alles goed zichtbaar is. En ik neem aan dat je voor de onderzoek ook een drankje als colonfort moet drinken om je darm leeg te maken.
Glossi schreef:Wellicht een allergische reactie op de stof die toegediend is, in elk geval was hij heel snel dood en heeft zelfs zijn eigen moeder nooit gehoord hoe of wat, want in ziekenhuizen zijn ze heel goed in elkaar dekken die heb ik ook eerste hands mee mogen maken met mijn zus die verkeerd is behandeld, maar dat is een ander verhaal.Lusitana, hoe kun je overlijden tijdens een onderzoek?
Op internet staat:
Wat zijn de risico’s van een coloscopie?
Over het algemeen is de coloscopie een veilig onderzoek. Toch treden er bij 1 op de
1000 tot 10.000 onderzoeken complicaties op, zoals een bloeding. Wanneer er
tijdens de coloscopie aanvullende behandelingen worden uitgevoerd, zoals het
verwijderen van poliepen, is de kans op complicaties groter. Naast een bloeding kan
er tijdens het onderzoek een gat (perforatie) in de darmwand ontstaan. Meestal
kunnen deze complicaties ter plekke door de arts die de coloscopie doet worden
behandeld, maar soms is het probleem te groot en is er een operatie nodig.
Nu weet ik wel dat internet niet altijd betrouwbaar is.. maar lijkt mij dat er dan meer aan de hand was?
Lusitana schreef:Ik snap dat mijn bericht angst inboezemd, maar ik vertrouw dus niet meer dat het altijd maar goed gaat en dat uit ik. Het zal heus 99 van de 100 keer goed gaan, maar ik vrees net die foute, met name door mijn ervaring van hoe ruw ze hier zijn en mijn overgevoeligheid voor diverse medicijnen.
Lusitana schreef:De kans daarop is bij mijn aanzienlijk hoger dan bij de gemiddelde persoon, dus het is een kans inschatting en niet zomaar een gelijke kans aan een ongeluk krijgen of wat dan ook.