Ontiegelijke rug pijn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 23:53

jep ik slaap op mijn buik als ik ga liggen lig op mijn rug dan gaat het te veel pijn doen

Tellisto
Berichten: 281
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:53

Blij om te horen dat je er achter aan wilt, je bent veel te jong! Je moet je hele leven nog met je rug doen.
Nu moet je dus alleen aan je zelf denken, genoeg andere meisjes voor meneer AH.

Sterkte!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:54

@Tellisto
Jeetje wat moet jij dan een pijn hebben gehad? met een verbrijzelde ruggewervel.

TS laat je niet afschepen bij je H.A.als hij blijft zeggen dat het spieren zijn.Oke laat dan een scan maken,ook al zouden het spieren zijn volgens hem,dan heb je in ieder geval duidelijkheid.

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 23:59

nouja moet wel een binnenkomen krijgen dus zal wel moeten blijven werken. Maja ik hoop gwn dat die h.a mij wilt helpen dit kan gwn niet. Je kan niet zomaar iemand laten lijden

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:59

nicoletjee schreef:
jep ik slaap op mijn buik als ik ga liggen lig op mijn rug dan gaat het te veel pijn doen

Dan kan ik je nu al vertellen dat daar een groot gedeelte van het probleem ligt! Ik heb ook jaren op mijn buik geslapen en ben meerdere keren door mijn rug gegaan. Zelfs zonder kussen plat op je buik is het een enorme aanslag op je rug. Sinds ik bij de manuele geneeskundige ben geweest (die mij daar op wees!) Ben ik het mezelf gaan afleren, en echt het scheelt zo enorm veel! Het was heel moeilijk om af te leren, gelukkig heeft mijn vriendje mij vaak wakker gemaakt anders deed ik het nu wss nog :j
Hoe moeilijk ook begin met jezelf dat af te leren het lijkt zo stom maar het veroorzaakt zoveel ellende!

NicoleWHS

Berichten: 2039
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:59

Ga naar een goede manuel therapie. Je hebt kans dat er een zenuw in je rug beknelt zit, of dat er wervel scheef zit. Een goede manuel kan je dan kraken en is de pijn weg.

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 00:00

ja maja heb je zelf toch niet door.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:01

Een manueel therapeut/geneeskundige kraakt niet. Ze manipuleren door druk te zetten maar ze kraken niet.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:01

chocobroodje schreef:
nicoletjee schreef:
jep ik slaap op mijn buik als ik ga liggen lig op mijn rug dan gaat het te veel pijn doen

Dan kan ik je nu al vertellen dat daar een groot gedeelte van het probleem ligt! Ik heb ook jaren op mijn buik geslapen en ben meerdere keren door mijn rug gegaan. Zelfs zonder kussen plat op je buik is het een enorme aanslag op je rug. Sinds ik bij de manuele geneeskundige ben geweest (die mij daar op wees!) Ben ik het mezelf gaan afleren, en echt het scheelt zo enorm veel! Het was heel moeilijk om af te leren, gelukkig heeft mijn vriendje mij vaak wakker gemaakt anders deed ik het nu wss nog :j
Hoe moeilijk ook begin met jezelf dat af te leren het lijkt zo stom maar het veroorzaakt zoveel ellende!


Nou, ik ben een van de 2% van de mensen die op hun buik slapen (want heel weinig mensen doen dit, heb er ooit een programma over gezien :+ ) en ik heb werkelijk waar nog nooit rugklachten gehad...Volgens mijn moeder slaap ik al sinds dat ik een klein kind was op mijn buik, ik vindt het de meest aangename lig-positie :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:02

De kraker is toch de chiropractor?

Tellisto
Berichten: 281
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:03

gohya; Ja, maar het stomme is dat pijn went.
Het is moeilijk om te beseffen dat het niet normaal meer is. Tenminste, ik ben ook zo´n type (net als de TS?) die altijd maar door wil gaan.
Zoveel pijnstillers moeten slikken is niet goed.

En ja, slapen op je buik is heel slecht voor je rug.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:03

nicoletjee schreef:
jep ik slaap op mijn buik als ik ga liggen lig op mijn rug dan gaat het te veel pijn doen

Dan kan ik je nu al vertellen dat daar een groot gedeelte van het probleem ligt! Ik heb ook jaren op mijn buik geslapen en ben meerdere keren door mijn rug gegaan. Zelfs zonder kussen plat op je buik is het een enorme aanslag op je rug. Sinds ik bij de manuele geneeskundige ben geweest (die mij daar op wees!) Ben ik het mezelf gaan afleren, en echt het scheelt zo enorm veel! Het was heel moeilijk om af te leren, gelukkig heeft mijn vriendje mij vaak wakker gemaakt anders deed ik het nu wss nog :j
Hoe moeilijk ook begin met jezelf dat af te leren het lijkt zo stom maar het veroorzaakt zoveel ellende!

Nou, ik ben een van de 2% van de mensen die op hun buik slapen (want heel weinig mensen doen dit, heb er ooit een programma over gezien :+ ) en ik heb werkelijk waar nog nooit rugklachten gehad...Volgens mijn moeder slaap ik al sinds dat ik een klein kind was op mijn buik, ik vindt het de meest aangename lig-positie :)

Dat kan, maar het komt onzettend vaak voor dat buikslapers rugproblemen hebben, dat is nou eenmaal zo (volgens de geneeskundige)

NicoleWHS

Berichten: 2039
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:04

Nou de mijne wel, maar ja hij is dan ook sportfyschio, manuel en acupunctuur. En eens in de zoveel tijd zit mijn zenuw in me rug vast en dan kraakt hij toch echt.

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 00:05

appart joh dat op je buiik slapen zo'n probleem veroorzaakt maar ik neem aan dat dit niet de gehele probleem is?
En ja Tellisto zo veel pijnstillers slik er op een dag 7 of 8 heb af en toe slechte dagen en dan moet ik er echt 10 in nemen dan veminderde de pijn pas maar helemaal weg gaat het echt niet blijf nog steeds de pijn voelen

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:06

nicole3939 schreef:
Ga naar een goede manuel therapie. Je hebt kans dat er een zenuw in je rug beknelt zit, of dat er wervel scheef zit. Een goede manuel kan je dan kraken en is de pijn weg.

mijn fysio doet ook kraken, dus dat bedoelde ik eigenlijk

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:06

nicoletjee schreef:
appart joh dat op je buiik slapen zo'n probleem veroorzaakt maar ik neem aan dat dit niet de gehele probleem is?
En ja Tellisto zo veel pijnstillers slik er op een dag 7 of 8 heb af en toe slechte dagen en dan moet ik er echt 10 in nemen dan veminderde de pijn pas maar helemaal weg gaat het echt niet blijf nog steeds de pijn voelen

zoveel pijnstillers is niet goed hoor, daar moet je echt mee ophouden, ken mensen die hier ernstige problemen door gehad hebben!

Tellisto
Berichten: 281
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:07

nicole3939 schreef:
Ga naar een goede manuel therapie. Je hebt kans dat er een zenuw in je rug beknelt zit, of dat er wervel scheef zit. Een goede manuel kan je dan kraken en is de pijn weg.


ALSTJEBLIEFT! Doe dat niet zonder dat je weet hoe het zit in je rug. Als er inderdaag een zenuw benadeeld wordt of je hebt toch wat gebroken, is kraken niet de aangewezen therapie!!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:08

Tellisto zo ben ik zelf ook,gewoon blijven doorgaan.
Mijn ruggewervels [5de en 6de gelooof ik] waren 20 jaar geleden al erg versleten,ze waren vrij dun geworden.Nu ben ik alweer ruim 20 jaar verder en merk dat me rug toch wel slechter word.Maar men paardjes hebben me nodig,al doe ik wel zoveel mogelijk mijn werk zonder mijn rug erg te belasten,al valt dat niet mee.

@chocobroodje.
Ik heb idd. ook erg veel pijn in me rug als ik op mijn buik durf te gaan liggen.Ik zal dan ook nooit op mijn buik gaan liggen,slaap altijd op mijn rechterzij en soms op links.

NicoleWHS

Berichten: 2039
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:09

pijnstillers helpen echt niet (mijn ervaring) als er iets scheef in je rug zit, ik kan nog zoveel ibuprofen nemen dan, maar dan pijn blijft, totdat ik gekraakt ben.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 15-08-10 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:10

TS een echt goede pijnstiller is Advil liquid caps 400.
Die helpen echt heel goed! ze zijn wel veel duurder dan ibuprofen maar ze zijn het wel waard.

Tellisto
Berichten: 281
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:11

TS: als je zoveel pijnstillers moet slikken en het werkt nog niet zegt dat toch al genoeg!

Meld je ziek, want zitten moet je nou net niet meer doen. En ga terug naar de huisarts en eis.

Welterusten, op je zij aub :D

NicoleWHS

Berichten: 2039
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:11

Tellisto schreef:
nicole3939 schreef:
Ga naar een goede manuel therapie. Je hebt kans dat er een zenuw in je rug beknelt zit, of dat er wervel scheef zit. Een goede manuel kan je dan kraken en is de pijn weg.


ALSTJEBLIEFT! Doe dat niet zonder dat je weet hoe het zit in je rug. Als er inderdaag een zenuw benadeeld wordt of je hebt toch wat gebroken, is kraken niet de aangewezen therapie!!



Een goede, die voelt dat wel. Die weten echt wel waar ze af moeten blijven of niet.

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 00:11

hoi britt ik weet het maar ik kan gewoon niet meer tegen die pijn die is gwn te erg. Altijd maar vrolijk doen maar toch van binnen zo pijn hebben. Ik kan wel zonder parecetemollen maar dan kan ik net zo goed de hele dag niks doen

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:13

Tellisto schreef:
nicole3939 schreef:
Ga naar een goede manuel therapie. Je hebt kans dat er een zenuw in je rug beknelt zit, of dat er wervel scheef zit. Een goede manuel kan je dan kraken en is de pijn weg.


ALSTJEBLIEFT! Doe dat niet zonder dat je weet hoe het zit in je rug. Als er inderdaag een zenuw benadeeld wordt of je hebt toch wat gebroken, is kraken niet de aangewezen therapie!!



Een goede, die voelt dat wel. Die weten echt wel waar ze af moeten blijven of niet.[/quote]

Dat bestaat niet,een goede voelt dat wel.Zenuwen kun je niet voelen van buitenaf of ze klem zitten en hoe ze zitten! Een verkeerde beweging/kraken kan al fataal zijn.

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 00:15

die manuale therapie sla ik nog even over wil eerst weten wat het is voordat ik iets doe