Energy drank slecht??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:43

Zie net op een van mijn foto's hier in mijn profiel, dat ik een beker vast heb van Redbull.. Ja er zat ook nog iets van Jagermeister bij. :+ Heb daar een Bekertje van gedronken, en had 's nachts gelijk weer hartkloppingen van. Kan dus écht niet tegen Redbull.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:43

Ik vind het lekker!
Drink er niet heel veel van dus het zal niet slechter zijn dan de hoeveelheid snoep en chips die ik naar binnen werk :D
ik drink trouwens altijd het euroshopper merkje.. cheap :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:44

Marnixx schreef:
Heb het net even opgezocht ( studeer voeding en dietetiek)
In een blikje redbull ( 250 gram) zit 115 kilicalorieen.
Het zit mega vol suikers die slecht zijn voor je gebit, maar ook voor je lichaam.
Op dit moment is het drinken van redbull een hype onder jongeren.

Redbull is 'uit'...:+ :))

Haha nee tegenwoordig wordt er hier Bullit, Spam(?) en Monster gedronken. Precies hetzelfde maar een ander blikje :)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:46

Bizzybijtje schreef:
Marnixx schreef:
Heb het net even opgezocht ( studeer voeding en dietetiek)
In een blikje redbull ( 250 gram) zit 115 kilicalorieen.
Het zit mega vol suikers die slecht zijn voor je gebit, maar ook voor je lichaam.
Op dit moment is het drinken van redbull een hype onder jongeren.

Haha nee tegenwoordig wordt er hier Bullit, Spam(?) en Monster gedronken. Precies hetzelfde maar een ander blikje :)

Ja Monster. :j
Dat vind ik veel lekkerder en er zit geen cafeine in.

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:51

WoodySan schreef:
Is engery drank slecht voor je?

Ik drink elke morgen 2 blikjes.
Dit doe ik eigenlijk al een jaar lang.

Mensen zeggen dat het slecht is, maar wat is er slecht aan? Ik merk niks verkeerds en als het echt zo slecht is waarom verkopen ze het dan?

Ben benieuwd of jullie het weten?

Sigaretten verkopen ze toch ook :+ :+

Nee is energie drank zitten heel veel suikers daarbij, ook nog ergveel caffeine wat niet goed voor je hersens is

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:53

Ik snap niet dat er zo'n behoorlijk aantal van jullie zeggen niet tegen de caffeïne kunnen van 1 blikje red bull. Er zit namelijk evenveel caffeïne in een blikje red bull als in 1 kop koffie.

En geloof me, die drink ik wel een stuk of 8 per dag als ik aan het werk ben. Ik geloof wel dat de combinatie met de andere stoffen (oa taurine) er voor zorgt dat er een extra effect is, maar helemaal niet meer dan een stevige kop koffie.

Hier drinkt iedereen die cheap energydrink van 30 cent.
Red Bull is asoduur. Bullit is heeeeeeeeel smerig.

sam99

Re: Energy drank slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:03

het is ZOOOOOOOOOOOOO slecht voor je tanden. Ten eerste de erosie maar ook de gaten vallen erin!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:04

Die Golden Power is volgens mij heel goedkoop... Komt van de Aldi geloof ik?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:04

Ik drink alleen in het weekend af en toe.
Maar 2 blikjes, elke dag. Standaard, Nee dat kan niet goed voor je zijn! :=

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:07

Sodeletuut schreef:
Zit toch ook veel cafeine in??..

0,3 g/l, netzoveel als in de Icecoffee Latte Macchiato van de Aldi.
Gisterochten bij het ontbijt de ingrediënten van beide zitten lezen met een vriendin, daaruit bestond ons halve ontbijt ook meteen :o

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:15

Maar de suiker daarentegen ga je wel echt van stuiteren als je normaal niet zoveel suiker bionnen werkt. Die caffeine is dan niet meer zo belangrijk voor het gejaagde etc.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:05

_Miesje_ schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ja Monster. :j
Dat vind ik veel lekkerder en er zit geen cafeine in.

Hahah joh :') En of daar cafeïne in zit!

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:06

Nog even de gegevens op een rijtje dus:
Een blikje energydrink bevat 80 mg cafeïne, een kop koffie gemiddeld 70.
Hetzelfde blikje bevat ongeveer 20 gram suiker, een even groot glas Fanta 29 gram suiker.

Alles is slecht voor je, maar ga Red Bull niet als grote boosdoener aanwijzen >;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:08

WoodySan schreef:
Is slecht? Hoezo slecht.. wat gebeurt er dan :P

Ehm, heb je wel eens gekeken hóeveel suiker erin zit? :wave: Tandjes na een paar jaar als je zo doorgaat.
En cafeine is ook niet goed voor je, zoveel.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:22

Lyonesse schreef:
Wij moesten Red Bull testen tijdens ons examen natuurkunde.
Je hartslag wordt er lager van, en idd je kunt er hartkloppingen van krijgen. Ook zijn veel mensen er overgevoelig voor. Ik niet overigens :D Bij mij doet het helemaal niks en ik drink het ook bijna bij liters :') Vorige week dat nieuwe spul geprobeerd: Burn. Zonde van de 2,50 en niet te drinken :+

bij mij ook niet...me broer vond het raar dat ik zo snel weg val in slaap, (ik heb tussen de 1 en 3 minuten nodig om met mijn remslaap te starten) dus kreeg ik 2 energy drankjes (vlak voor het slapen) een red bull en een huismerk, op de slappe lach na was er geen verschil, maar ik ben dan ook al vrij geschift van mezelf na de slappe lach heb ik een plasje gedaan, daarna omgedraaid en na anderhalve minuut was ik weer braaf van de wereld, ik was alleen wat onrustiger in mijn remslaap.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:33

Hahhaha :P

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:04

Ik vind het ook lekker maar ik heb het wel afgebouwd! Wat vooral slecht blijkt te zijn is de taurine die erin zit, ik had vaak maagklachten; en dat heb ik niet gauw! bijwerkingen die je kan krijgen waren hartkloppingen, zweten,maagpijn, hoofdpijn!
Mijn vriend had verleden jaar op koningendag ongeveer 15 blikjes red bull op, dit wist ik niet want we waren met een hele groep. Hij heeft 's nachts hele zware pijnlijke hartsteken gehad!
Toen ik hoorde dat ie er zoveel op had vroeg of ie wel helemaal lekker was en dat ie dit nooit maar dan ook nooit meer moet doen. Ik wist toevallig dat er in frankijk mensen aan overleden zijn, volgens mij is het daar nu ook verboden.
Maar goed als je het met mate drinkt is er weinig aan de hand hoor!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:20

Happy, Vind jij 2 blikjes per elke ochtend jaar in jaar uit, Week in week uit, Maand in maand uit niet een beetje te veel van het goede? ;)
Ik vind het behoorlijk slecht. Als het standaard word kun je er aan verslaaft worden, en dan heb je helemaal de poppen aan het dansen als je éven geen energie in huis hebt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:46

ik zuip zeker ruim een tray leeg in de week (niet alles mee gerekend wat ik tussendoor er nog bij haal of krijg) koffie is bah :o

en nee het is niet goed voor je

waar ik nu al mee loop is eingelijk een vergergering van klachten die ik al had
maag klachten, meer hoofdpijn, last van nieren, spontaan trillende ledematen/spieren en last van kloppingen (al had ik die niet)

waarom drink ik het nog ???
probeer het al redelijk te gaan afbouwen door het af te wisselen met jogi drink ed (de dranken met iedergeval nog iets goed's er in maar toch met suikers)

maar ik ben taxi schauffeur heb dag en nacht diensten door elkaar en moet hierbij scherp blijven
heb al klachten waardoor dit niet makkelijker word
en ik ben eingelijk altijd wel redelijk moe gaap veel etc etc, en dat komt gewoon niet over op je klanten als je als vaatdoek achter het stuur zit (ik zie er al uit als graaf dracula met mijn rooie ogen) dus ik moet kiezen tussen 2 kwaden zolang ik nog geen fatsoenlijk werk heb

en met vatsoenlijk werk bedoel ik een vaste baan met een vast inkomen en vaste uren

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:54

Wat is níet slecht voor je?
Frisdranken zijn ook slecht voor je lichaam en gebit.

Hoorde dat het binnenkort verkocht zou worden aan mensen van 16 jaar en ouder?
Op school zie ik ook echt bijna iedereen met energy drinken lopen.
Zelf drink ik ook wel elke dag een blikje, maar meestal is dat dan de Energy cassis van de lidl. Die andere van de aldi goldenpower en van de lidl vind ik echt smerig, dan neem ik altijd gewone redbull.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 02:03

Het gaat niet alleen om de suikers.
Het gaat vooral om de cafeine. Deze is slecht voor je bloedvaten en hart. Ook kindere met ADHD kunnen hier slecht op reageren.
Het is niet zomaar een gewone frisdrank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 02:07

This indeed heel slecht voor je, en zeker voor je tanden := .
Ik ben er een beetje mee gestopt, ik drink het alleen nog op feestjes met mate, want zo heb ik ooit een in 5-6 uur tijd 10 blikjes naar achter geworpen, en ik hoorde ineens mn hard tekeer gaan dat ik in een keer helemaal in paniek raakte, en zo al mijn vriendinnetjes ook, en uit eindelijk heb ik de helenacht hardklopping gehad, en niet kunnen slapen. dus ik heb mijn lesje zeker weten wel geleerd!!

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 06:58

Giolli schreef:
Happy, Vind jij 2 blikjes per elke ochtend jaar in jaar uit, Week in week uit, Maand in maand uit niet een beetje te veel van het goede? ;)
Ik vind het behoorlijk slecht. Als het standaard word kun je er aan verslaaft worden, en dan heb je helemaal de poppen aan het dansen als je éven geen energie in huis hebt.

Ja dat klopt het is wel verslavend ik had het er erg moeilijk mee, toen ik ging minderen! Maar ik vind niet dat ik daarover echt kan oordelen, ik rook zelf ee pakje tot anderhalf sigaretten per dag! Daarom zeg ik ook met mate.
Andere mensen drinken elke dag 2 glaasjes wijn (is ook slecht alcohol) De ander rookt een jointje (ook niet goed) Weer andere mensen eten 2 keer per week patat (vettigheid is ook niet goed)
Snap je wat ik bedoel, maar goed is het niet nee! Als ik het zo bekijk is alles slecht voor je ;)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:39

Ik kan me een onderzoek herinneren waarin de schadelijke effecten van Taurine uiteen werden gezet. Gebruik van meer dan 2 blikjes per dag blijkt zelfs tot onvruchtbaarheid te kunnen leiden. Ik weet niet of deze stellingen inmiddels nog up to date zijn.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:48

Ik drink ook minimaal 1 blikje Redbull per dag, als ik om half 5 's ochtends op sta, moet ik rond de middag echte een blikje hebben, anders kom ik de dag niet door. Koffie lust ik niet, thee werkt voor geen meter. Merk dat ik wat meer energie krijg en de dag beter volhou, maar verder eigenlijk niets.

Had wel een keer op Dancevalley na een zooi wijn besloten om verder te gaan op redbull, maar de hele week erna heb ik giga pijn gehad in mijn tanden, alsof ze afgebroken waren, dus dat doe ik echt nooit meer...