Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:41

Goeie tip van de saus.

Gefeliciteerd Maanlicht, wat een prestatie :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:43

supergoed Maanlicht. Hier lijk ik ook eindelijk iets gevonden te hebben wat werkt. Eerste 15 waren easy, maar die laatste 5 waren al een jaar hardnekkig, maar nu in paar dagen de eerste kwijt na totaal omgooien van mijn macro's. Hopelijk houd dit stand!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:35

Top Maanlicht gefeliciteerd :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:24

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:51

Heerlijk om broeken te kopen in maatje kleiner.
Heb alleen nog 3 nieuwe broeken met kaartjes eraan... Maatje 44, iemand misschien intresse? Pb staat op

2x blauwe bootcut
En 1x een zwarte high skinny.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:57

Stamper dat zal je vast een heel fijn gevoel geven :)

Bedankt voor het delen van je recept weer maanlicht! Hoe ga je nu eigenlijk verder om op gewicht te blijven als ik vragen mag?

Secricible dat heeft wel veel doorzettingsvermogen gekost! Pfoeh knap hoor en super dat het nu eindelijk weer verder wil zakken! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:59

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik nu verder moet. Ik wil sowieso meer gaan sporten en buikspieroefeningen gaan doen, verder wil ik proberen mijn caloriedoel wat te verhogen. Het is gewoon even aankijken denk ik.

Ik wil graag even mijn before en after foto plaatsen. Before is van 28 november 2015 (63 kg), after is van vandaag (55,5 kg):

Afbeelding

linoleumJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 14:00

Maanlicht, wat een mooi resultaat. Weet dat hier vaker is gezegd dat 55 zo licht is, maar je ziet er mooi in proportie uit nu.

Voor bulken zou ik me inlezen en misschien onder begeleiding in begin. Lijkt me stuk lastiger dan cutten.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:44

Wauw wat een mooi resultaat Maanlicht! Mag je trots op zijn :D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:49

Maanlicht, wat is jouw lengte?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:30

Heel mooi maanlicht, fijn dat je je doel bereikt hebt!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:06

Waaauw heel mooi resultaat!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:09

Wauw prachtig <3
Ontzettend knap!!

Ik weeg 2kg lichter maar zie er lang niet zo mooi uit helaas :(

Petje af hoor! Heel knap.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:23

Ziet er super uit! Zo zou ik mijn einddoel denk ik visualiseren. Alleen heb ik nu al minder voorgevel. _O-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:52

Dank jullie wel!
Ik ben 1.72m lang

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:22

Pfff. Sorry dames dat ik hier binnen kom vallen.
Kan wel huilen. Ik krijg mezelf niet asn het sporten (afvallen)
Kijk nu obese. Dan denk ik(met veel van zulke programa s). Morgen ga ik aan de slag. Maar dan gebeurd er niets. Ik walg van me zelf . Ik voel me net een ton. (Best klein en "dik") Als ik in de spiegel kijk. Heb ik al spijt dat ik voor de spiegel
Sta. Nu ik dit typ. Voel ik me een grote lafaard Enzo

Als ik andere voor en na fotos kijk. Word ik boos. Boos op me zelf. Waarom. Waarom
Lukt/kan ik het niet

Moest dit even kwijt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:38

@Doezel: Sporten is in principe niet nodig! Het helpt, maar niet per se nodig. Begin eens met je eetpatroon veranderen, dingen vervangen door gezondere alternatieven, kcal tellen enzo. :) Als je eenmaal lekker bezig bent kan je ook gaan sporten, als je motivatie dan beter is!

@Maanlicht: Mooi in proportie idd!
@Simoonzel: Lol mijn voorgevel lijkt nu juist groter nu ik afval xD. Komt omdat mn bovenste gedeelte van mn buik een stuk dunner is geworden, dus dan lijk je meer borst te hebben lol.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:42

Heb daar zelfs moeite mee. Heb een man die eum vreet. Eneen kind die ok goed moet eten. Ik weet het even niet meer.(krijg het idee dat mijn man me 0'0 steunt) Aan de ene kant. Wil ik koolydraat arm beginnen. Maar dan moet ik dubbel halen/koken. (Met ong 70 euro in de week)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:35

Doezel, het is inderdaad lastig om je eetgedrag aan te passen als je vanuit je gezin niet gesteund wordt. Maar het is niet onmogelijk!
Ik weet niet hoeveel je eet of hoe jouw dagmenu eruit ziet, maar ten eerste zou je je eigen porties kunnen verkleinen. Dat heeft dan weinig invloed op je man ;p.
Ten tweede: je middageten! Brood misschien een paar keer vervangen door een salade? Ikzelf ben minder brood gaan eten en dat hielp echt!
En laatste tip: je inkopen aanpassen. Wat je niet in huis hebt kun je niet eten. Geen chocolaatjes, koekjes etc. Die heeft je kind ook niet nodig, dus daarvoor hoef je het niet in te slaan. Die kan prima net als jij gezonde tussendoortjes eten zoals paprika, appel of aardbeien. Zal je kind nog later profijt aan hebben ook als je die nu al gezond leert snacken!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:55

Dankje voor de tip. Niet zo snel aangedacht. Maar....: manlief eet graag chips enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:10

Ik kom even binnen vallen, maar ok. Als je het lastig vindt, begin dan gewoon met calorieën tellen. Zet MFP op je telefoon, kijk hoeveel calorieën je nodig hebt en hou bij wat je eet. Dan zie je precies wat je binnen krijgt.

Het is niet alsof je nooit meer chips mag. Als je chips wilt, zorg ervoor dat het binnen je kcal past. :)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:37

En je hoeft niet met je man mee te eten lijkt me. En kwa koolhydraten; begin is met minder aardappel/pasta savonds,daar hoef je echt geen extra voor in te kopen

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:17

Heb niet veel toe te voegen aan de eerdere adviezen. Veel vrouwen eten te veel omdat ze met hun man mee eten terwijl wij veel minder mogen hebben op een dag. Dus inderdaad je eigen porties verkleinen, als je minder koolhydraten wil eten kun je voor jezelf aardappels/rijst/pasta verminderen of zelfs weglaten bij je maaltijd zonder dat je man of kind daar anders voor moeten gaan eten. Chips kun je best voor je man halen als je zelf de discipline hebt om eraf te blijven haha, tenzij het in je kcal doel past zoals Anthea aangaf (maar chips zijn natuurlijk allesbehalve koolhydraatarm :P ).

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:22

Mocht je het echt super lastig vinden laat je coachen (dat hoeft niet duur te zijn..)
Het helpt sowieso om hier er over te praten.
Ik herken mijzelf heel erg in de maar dit en maar dat... ik wist voor mijzelf ook altijd uitweggetjes te vinden terwijl ik eigenlijk gewoon klaar was met het ge'vr'eet van mijzelf...

Wat ik toen zelf heb gedaan is suiker arm en koolhydraat vrij te eten... hier heb ik onwijs van moeten afkicken (vriend at gewoon savonds chips en koek en ik zat aan een komkommer met humus en een flinke pot thee)
na een maand ben ik naar een coach gegaan om mij te wegen sindsdien ben ik zelf heel enthousiast geworden en is het een soort van levensstijl (eigen) geworden... maar het is o zo lastig en je moet er zelf ook echt achter staan en klaar voor zijn anders red je het niet.

Voor mij waren de wekelijkse metingen een stok achter de deur om gezond te blijven eten.
Ik hou niet de calorien bij op een app... ik werd daar niet blij van... en vergat de helft in te voeren...
Mocht je in de buurt wonen kan je altijd vrijblijvend een meting bij mij doen.. en zou je een doel alvast kunnen stellen wat je zou willen deze smart maken zodat hij ook realistisch is voor jezelf.

Goed dat je het al aangeeft dat je er klaar mee bent en dat je het hier 'durft' te plaatsen (dat is stap een)...
:D

zelf heb ik een onwijs fijn weekend gehad vrijdag avond wedstrijd met mn paard zaterdag een festival en zondag mijn eerste winstpunt gehaald met mijn pfeerd zo blij

vandaag weer een trainigs gesprek als coach spannend :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:36

Doezel, met een echtgenoot die zijn eigen plan trekt is het lastiger, maar niet onmogelijk. Mijn man zit ook op de bank met chips en stelt wekelijks voor om ergens uit eten te gaan. Die situaties moet je vooraf overdenken.
Ik kook dus ik bepaal wat er op tafel komt. Voor hem maak ik daar prima aardappelen bij en als ik courgette-pasta maak kook ik voor hem wat normale pasta maar verder heeft hij zich aan te passen aan mijn maaltijden.
Als hij met chips op de bank kruip betekend dat niet dat ik ook chips hoef te eten. Ik laat de chips dus gewoon staan en als ik echt iets wil zorg ik dat er rauwkost klaar ligt in de koelkast, het liefst al voorgesneden zodat ik er geen moeite meer voor hoef te doen.
Bedenk vooraf je valkuilen en verzin daar een plan voor :)