Nog meer bokker met coeliakie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: Nog meer bokker met coeliakie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 18:33

Wat ik mij trouwens wel afvroeg de Cesarsalade neemt mijn vriend altijd daar krijg je een zakje croutons bij apart verpakt. Zou deze kaal zonder croutons niet GV zijn en dat ze alleen om de croutons zeggen dat deze niet GV is?

Edit heb het al gevonden op de site. De griekse salade, tonijnsalade, sidesalade en de Cesarsalade met gegrilde kip is GV (zonder de bijgeleverde croutons).
De dressings zijn idd oppazzen geblazen er zijn er maar een paar GV!

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:21

@e-horse: geen idee waar het aan ligt? Ik heb hem ook nog niet zonder cacao geprobeerd te maken. Bij mij gaat ie goed, ook op 900W. Als ik iets uitschiet met de bakpoeder (mijn weegschaal weegt in hele grammen) dan komt ie wel erg boven het bakje uit maar qua smaak is ie dan oke. Tong uitsteken

Ik vraag bij de Mac altijd de Balsamico dressing, die is tarwevrij en kan ik hebben. Met de salade met gegrilde kip ben ik eens de mist in gegaan: die kip was door de bloem gehaald. Frusty Niet zulke fijne momenten aan beleefd. Lips are sealed

Vorige week ook helemaal leeggelopen op een Magnum. Ola is overgestapt van glucosestroop van mais naar glucosestroop van tarwe. Ik kan dus ook echt niet tegen GMD's (wat door m'n tarweallergie zal komen). No Cheer

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:55

Silfre schreef:
Vorige week ook helemaal leeggelopen op een Magnum. Ola is overgestapt van glucosestroop van mais naar glucosestroop van tarwe. Ik kan dus ook echt niet tegen GMD's (wat door m'n tarweallergie zal komen). No Cheer

Echt?!?! Sinds wanneer? Wat ongelovelijk gemeen Boos!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:02

Silfre schreef:
@e-horse: geen idee waar het aan ligt? Ik heb hem ook nog niet zonder cacao geprobeerd te maken. Bij mij gaat ie goed, ook op 900W. Als ik iets uitschiet met de bakpoeder (mijn weegschaal weegt in hele grammen) dan komt ie wel erg boven het bakje uit maar qua smaak is ie dan oke. Tong uitsteken

Zal het daar wel aan gelegen hebben.. ga het morgen met nieuwe bakpoeder nog eens proberen!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:45

Heeft er iemand tips wat je in plaats van bladerdeeg kan gebruiken?
Ik at eerder tussendoor wel eens wat chips of nootjes, maar begin daar ook steeds meer last van te krijgen.. Verdrietig
Heb wel eens honger tussendoor en vind het zo duur om telkens GV koekjes te gaan kopen.. Ik ga nu dus eens proberen zelf cake te bakken, zal nog wel eens wat tips nodig hebben! Knipoog (eerdere pogingen om brood te bakken waren niet zo'n succes..)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:37

Misschien ook een tip: de Liga eerste stap. Die eet mijn schoonmoeder (ook coeliakie) ook wel eens, of neemt ze mee voor nood.
Ander idee: rijstwafels (met iets lekkers erop).
Die pindadingen van Zonnatura? Heb je ook met sesam.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:39

Kun je de Lays naturel niet hebben? Dat is, voor zover ik kan beoordelen alleen aardappelen, zout en wat olijfolie/zonnebloemolie. Ik heb er geen last van iig.

Rijstwafels kan ook, maar dan moet je wel tegen mais kunnen (ik laat ze tegenwoordig angsvallig links liggen, want heb er goed last van gehad!)

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:20

Of bitterkoekjes.
Of rozijntjes
Of cerry tomaatjes

Ik heb ook gen last van Lays naturel chips Lachen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:30

Bitterkoekjes? Waar worden die van gemaakt dan? *duimt, want is verzot op die dingen*

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:59

Oh, allemaal goede tips! Haha!
Liga wist ik niet, ga ik eens halen!
Lays naturel ben ik telkens niet lekker van, moet eerst een uur gaan zitten om te laten zakken anders komt het er weer uit...

Pinda's kan ik niet zo goed tegen, maar rijst weer wel! Is ook een goed idee, daar zit ook wat zout in..
Fruit en "snoep" groente eet ik heel veel, maar heb soms zin in iets stevigers, ik ga zo ook bitterkoekjes halen!
Bedankt voor alle tips!! Haha!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:55

Oja, bitterkoekjes! Die moet ik echt weer eens halen!
Ik heb ook erg last van chips.. eigenlijk van alles wat vet of gekruid is..

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:46

Rocamor schreef:
Bitterkoekjes? Waar worden die van gemaakt dan? *duimt, want is verzot op die dingen*

Er staat op; kan sporen van gluten bevaten, maa meer mensen met coeliakie eten ze zonder problemen.
Zit geloof ik vooral amandelenen abrikozen in..

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:28

Heb nog wel eens de bitterkoekjes van AH, nooit problemen mee gehad!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:06

Ik dus ook, lekker en niet zo duur als speciale GV koekjes.

AndalusierX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:27

Wat toevallig!
Ik heb al sinds mijn 6e coeliakie, en ik ben nu 16.
Grappig om te lezen dat nog meer bokkers coeliakie hebben!
Bij de Hema heb je bij de kassa een soort musli repen liggen, die zijn superlekker EN glutenvrij Haha! ..
Ik heb gister nog glutenvrije koekjes gebakken, maar dat was niet zo'n succes haha!
Kusje.
x

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:01

Nieuwe recept voor maaltijdsalade die me erg bevalt (ik eet maar weinig gv brood, vind het nog altijd niet echt lekker, dus eet 's middags meestal ook warm of iets als een salade oid):

Aardappelsalade met kappertjes:
Nodig (4 personen):
- 500 gr aardappelen (in het recept staat Laura of Roseval aardappelen)
- 2 laurierblaadjes
- 1 el grove mosterd
- halve el fijne dijonmosterd
- el wittewijnazijn
- 100 ml zonnebloemolie
- 6 kleine zure augurkjes, (fijngehakt)
- 1 bosje peterselie (fijngehakt)
- 1 el kappertjes

Aardappelen koken in de schil met de laurierblaadjes tot ze net gaar zijn (ong. 20 min)
Meng voor de dressing de mosterd(s), de azijn en een klein scheutje water, giet er langzaam voortdurend roerend de olie bij, voeg de augurk, de peterselie en de kappertjes toe en breng op smaak met peper en zout.
Giet de aardappels af en pel ze zo snel mogelijk, snijd in plakjes en voorzichtig mengen met de dressing en laat het een tijdje rusten
Voor opdienen nogmaals proeven op zout, peper en azijn.

AndalusierX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:09

Welk brood heb jij dan?
Ik heb het brood van Schar Rustico, en dat doe ik dan altijd in de broodrooster, dan is het lekker knapperig!
Misschien dat je het brood dan lekkerder vind? Lachen
Kusje.
x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:33

Bah, ik vind al die boterhammen smerig, niet te vreten en om te kotsen Clown Ik neem eigenlijk alleen de schar broodjes en dan de panini, dat even 10 min in de oven en das nog wel lekker Lachen
Op school eet ik gewoon niet omdat het brood niet lekker is met meenemen.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:32

Oh god wat ben ik dom!

Ik ging voor mijn moeders verjaardag een taart bakken. Niet glutevrij natuurlijk. Normaal maak ik dat soort dingen nooit. En ik was er niet helemaal bij ofzo, maar ik heb van het beslag geproefd. Hamer
heb meteen al mn pijnmedicatie opgezocht, maar voel t nu al opkomen. Gatver ik baal echt van mzelf, wat een stomme fout Frusty

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:41

Oei, dat is niet fijn!.. hopen dat het snel beter met je gaat!

Het brood dat ik zelf bak met Teffmeel boerenbruin is wel te eten hoor! Heel makkelijk te maken. Ik maak meteen met 1 kg meel 2 broodjes, af laten koelen, snijden en hup de vriezer in.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:11

e_horse schreef:
Het brood dat ik zelf bak met Teffmeel boerenbruin is wel te eten hoor! Heel makkelijk te maken. Ik maak meteen met 1 kg meel 2 broodjes, af laten koelen, snijden en hup de vriezer in.

Same here! Ook Teff. Blijft een gedoe, dat bakken, snijden en zo. Ik eet ook veel minder brood sinds in GV ben. Broodrooster maakt wel een hoop goed aan de smaak van het brood ja.

Lusten jullie paarden trouwens GV brood? Ik heb het ooit eens geprobeerd (stukje korst) en het werd me niet in dank afgenomen. Clown

Hele andere vraag: ik ga eind september op vakantie naar Noord-Amerika (rondreizen in het zuid-westen). Zijn hier mensen die daar geweest zijn die nog goede tips hebben?

AndalusierX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:47

Hahaaa!! Ik heb ook heel vaak geprobeerd om een paard GV brood te voeren, maar ze 'spugen' het elke keer weer uit Haha! !!
Kusje.
x

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:41

e_horse schreef:
Silfre schreef:
Kennen jullie de supersnelle-magnetron-cake al? Ook een aanrader!

Nodig:
Magnetronbestendig bakje, inhoud 500ml
30 gram gesmolten boter of 30 ml olie
30 ml melk
1 ei

Bereiding:
40 gram meel (kan van alles zijn, ik gebruik rijstemeel)
40 gram suiker
6 gram cacao
1 gram bakpoeder
Snufje zout

Meng de droge ingrediënten goed door elkaar in een ander bakje.
Voeg het ei en de melk, bij de gesmolten boter of olie.
Voeg de droge ingrediënten toe. Meng alles goed door elkaar.
Zet het mengsel in de magnetron: 600W 3 minuten en 10 seconden of 900W 2 minuten.
KLAAR!

Ze zijn ook kant-en-klaar verkrijgbaar: de Snack Cake van Lhian's Kitchen maar daar betaal je de hoofdprijs voor en het is heel simpel zelf te maken!

Ik heb een paar zakjes van het droge recept klaarliggen voor als ik bezoek krijg. Alleen wat melk, olie en ei erbij en klaar!

Die Braziliaanse Kaasbroodjes heb ik net gemaakt, die zijn ook supersimpel en heerlijk! Volgende keer gooi ik er een uitje en wat gedroogde tomaatjes doorheen. Vingers aflikken

Ik heb m geprobeerd, maar hij is mislukt... Clown
De bakpoeder was over de datum, daar kan het aan gelegen hebben Bloos of het feit dat ik meteen 900 W probeerde van het recept.. Ik gebruik sojamelk ipv melk. Ook had ik geen cacao.. is het dan wel te eten?
Heb nu nieuwe bakpoeder, dus ga nog een poging wagen .. nog tips?

mijn magnetron gaat maar tot 850 watt hoe lang moet de cace dan op vol vermogen?? (ben geen reken wonder)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:59

Ik vermoed ook dat ik te enthousiast geklopt heb (staafmixer) dus dat het te luchtig werd..

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:52

Silfre schreef:
e_horse schreef:

Same here! Ook Teff. Blijft een gedoe, dat bakken, snijden en zo. Ik eet ook veel minder brood sinds in GV ben. Broodrooster maakt wel een hoop goed aan de smaak van het brood ja.

Lusten jullie paarden trouwens GV brood? Ik heb het ooit eens geprobeerd (stukje korst) en het werd me niet in dank afgenomen. Clown

Hele andere vraag: ik ga eind september op vakantie naar Noord-Amerika (rondreizen in het zuid-westen). Zijn hier mensen die daar geweest zijn die nog goede tips hebben?

Ik bak met twello's en dat is ook goed te eten. Boodrooster heb ik voor mn dieet al gebruik voor glutenbrood en kan ik dus niet gebruiken (wel met van die hoesjes, maar daar heb ik geen zin an.)

Mijn merries zijn enorme tutten met eten dus daar hoef ik mn due brood niet aan te verspillen, eentje wil bijvoorbeeld alleen krentenbollen Tong uitsteken

Ben gisteren goed ziek geweest maar vandaag voel ik me wel redelijk.