Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silfre schreef:Vorige week ook helemaal leeggelopen op een Magnum. Ola is overgestapt van glucosestroop van mais naar glucosestroop van tarwe. Ik kan dus ook echt niet tegen GMD's (wat door m'n tarweallergie zal komen).
Silfre schreef:@e-horse: geen idee waar het aan ligt? Ik heb hem ook nog niet zonder cacao geprobeerd te maken. Bij mij gaat ie goed, ook op 900W. Als ik iets uitschiet met de bakpoeder (mijn weegschaal weegt in hele grammen) dan komt ie wel erg boven het bakje uit maar qua smaak is ie dan oke.
Rocamor schreef:Bitterkoekjes? Waar worden die van gemaakt dan? *duimt, want is verzot op die dingen*
e_horse schreef:Het brood dat ik zelf bak met Teffmeel boerenbruin is wel te eten hoor! Heel makkelijk te maken. Ik maak meteen met 1 kg meel 2 broodjes, af laten koelen, snijden en hup de vriezer in.
e_horse schreef:Silfre schreef:Kennen jullie de supersnelle-magnetron-cake al? Ook een aanrader!
Nodig:
Magnetronbestendig bakje, inhoud 500ml
30 gram gesmolten boter of 30 ml olie
30 ml melk
1 ei
Bereiding:
40 gram meel (kan van alles zijn, ik gebruik rijstemeel)
40 gram suiker
6 gram cacao
1 gram bakpoeder
Snufje zout
Meng de droge ingrediënten goed door elkaar in een ander bakje.
Voeg het ei en de melk, bij de gesmolten boter of olie.
Voeg de droge ingrediënten toe. Meng alles goed door elkaar.
Zet het mengsel in de magnetron: 600W 3 minuten en 10 seconden of 900W 2 minuten.
KLAAR!
Ze zijn ook kant-en-klaar verkrijgbaar: de Snack Cake van Lhian's Kitchen maar daar betaal je de hoofdprijs voor en het is heel simpel zelf te maken!
Ik heb een paar zakjes van het droge recept klaarliggen voor als ik bezoek krijg. Alleen wat melk, olie en ei erbij en klaar!
Die Braziliaanse Kaasbroodjes heb ik net gemaakt, die zijn ook supersimpel en heerlijk! Volgende keer gooi ik er een uitje en wat gedroogde tomaatjes doorheen.
Ik heb m geprobeerd, maar hij is mislukt...![]()
De bakpoeder was over de datum, daar kan het aan gelegen hebbenof het feit dat ik meteen 900 W probeerde van het recept.. Ik gebruik sojamelk ipv melk. Ook had ik geen cacao.. is het dan wel te eten?
Heb nu nieuwe bakpoeder, dus ga nog een poging wagen .. nog tips?
Silfre schreef:e_horse schreef:Het brood dat ik zelf bak met Teffmeel boerenbruin is wel te eten hoor! Heel makkelijk te maken. Ik maak meteen met 1 kg meel 2 broodjes, af laten koelen, snijden en hup de vriezer in.
Same here! Ook Teff. Blijft een gedoe, dat bakken, snijden en zo. Ik eet ook veel minder brood sinds in GV ben. Broodrooster maakt wel een hoop goed aan de smaak van het brood ja.
Lusten jullie paarden trouwens GV brood? Ik heb het ooit eens geprobeerd (stukje korst) en het werd me niet in dank afgenomen.![]()
Hele andere vraag: ik ga eind september op vakantie naar Noord-Amerika (rondreizen in het zuid-westen). Zijn hier mensen die daar geweest zijn die nog goede tips hebben?