Eerste keer; ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd?

jonger dan 9
7 (0%)
9
14 (1%)
10
44 (3%)
11
161 (13%)
12
271 (23%)
13
280 (24%)
14
215 (18%)
15
98 (8%)
16
44 (3%)
17
11 (0%)
18
5 (0%)
ouder dan 18
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1153

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:31

@ emytje : Ja, ik heb inderdaad constant bloedingen ;( de ene dag minder dan de andere dag en als ik het een dag of een paar dagen niet heb flinke menstruatie pijnen.. En bij hoge inspanning of zeer gespannen zijn zelfs spontane heftige bloedingen van een paar uurtjes tot een dag. Maar ja ik wacht de onderzoeken weer af.. Heb er weer een poosje over gedaan om het alsnog weer te laten onderzoeken omdat ik het onderhand spuugzat ben om het ziekenhuis in en uit te lopen. Ben ook weer wat gynaecologen verder omdat ze mij van het kastje naar de muur sturen. "Sorry mevrouw we weten niet wat we nog voor u kunnen doen."

En een leverbloeding is ook zeer pijnlijk. Het is zelfs zo pijnlijk dat ze mij in het ziekenhuis niet eens meer konden verdoven en zich geen raad meer wisten met de situatie. Ik heb er 4,5 weken gelegen.. Eerst in Delft en na een halve week konden ze mij hier niet meer houden en werd ik overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam.

Heb het allemaal overleefd gelukkig :)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:15

Volgens mij was ik 13 of 14 maar begon het met een druppeltje per keer waardoor ik het niet kon plaatsen. Ik wist waar de spullen van moeders lagen en maar een inlegkruisje gepakt en tegen mams gezegd. Op mijn 16e aan de pil gegaan en daar drama's mee beleefd en nu net voor de tweede keer overgestapt naar de 3 fasen pil. Bij mijn eerste pil ben ik heel erg afgevallen en bij de tweede kwam dat er weer rustig bij (helaas). Gewichtsafname/toename kan wel degelijk aan de pil liggen.
Ik ben trouwens een maandverbandridder.. die tampons zitten voor geen meter dus heb ik maar afgeschreven.. mijn periode beperkt zich ook maar tot 3 dagen, als ik de eerste pil weer slik is het eigenlijk alweer weg.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:36

Ik ben toen ik 13 was aan de microgyon 30 gegaan. Op mijn 14e aan de yasmin. En op mijn 15e heb ik de marvelon geslikt. Ondanks het braaf slikken van de pil toch zwanger geraakt, en kreeg uit eindelijk een miskraam. Toen maar aan de mirena spiraal gegaan. Voor mij never nooit meer de pil. Stomme dingen, ben nu wel onwijs af gevallen 8-) Alles wat er ooit aan kwam door de pil is er nu weer af 8-) 8-)

ben trouwens ook niet meer ongesteld :D

Peelie

Re: Eerste keer; ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:44

Ik was 10 toen ik ongesteld werd. ik had het er al heel vaak over gehad met mijn moeder omdadt die ook heel vroeg ongesteld was geworden (9). dus tjha, ik stond wel even raar te kijken toen ik bloede, het was ook op de dag dat ik paardrijles had. Ik drufde niet te rijden, bang dat ik giga door zou lekken. Dus was niet naar de manege gegaan. daarna ben ik gewoon weer gaan rijden, de kere daarop.

Dus nee, ik was niet geschokt oid. :P

Ik ben sinds mijn 15 aan de pil. Ik had eerst microgyon 30 maar dara kreeg ik gevoelige borsten van. en misselijk ed. Dus ben nu aan een 3fase pil. Ik heb nu wel wat meer last van mijn rug tijdens menstruatie en heb door de pil last van PMS, maargoed gewoon even doorheen prikken :P

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:28

Ik was elf, en het was op het 80 jarige feestje van mijn opa.
Ik weet het nog wel heel goed eigenlijk! Ik had nergens last van ofzo. Ik ging naar de wc en zag dus bloed, haha. ;)

Ik vertelde het meteen tegen mijn zus, maar zij had alleen tampons bij der. :))

Maar ikw as niet echt heel verbaast, ontdaan of iets.

Zoiets? :D

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:32

ik had echt pech het was op een survival kamp met school idd geen douche wassen in een rivie in de ardenne

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:38

Ik was 14 geloof ik. Voelde me echt het allerzieligste meisje op de hele wereld. :=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:43

Jeeeetje sommigen zijn er echt al vroeg bij?!

Was zelf ook 13 geloof ik. Het zieligste meisje gevoel haha ja dat herkende ik zeker :+

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:45

Ik was 11, en het was een heel klein beetje.
Na een half jaar werd het pas erger.
Nu vind ik het echt verschrikkelijk, kan soms dagen niets doen door de pijn. :S
Nee, ik vind het niet zo geweldig.
Wel toen ik 11 was, heel trots enzo, maar nu zou ik willen dat ik pas op mijn 17e ongesteld word ofzo. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:55

Ik was nog net 12, bijna 13 en vond het verschrikkelijk weet ik nog wel. Had geen buikpijn oid, maar ik vond het wel heel erg en dat maandverband zat ook zo irritant :=
Inmiddels gelukkig wel gewend, toen ik 15 was ben ik op tampons overgeschakeld. Ik slik standaard 2 paracetamol op de eerste twee dagen en dan merk ik er weinig van.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:19

Mas, waarom ga je dan niet aan de pil?

bij mij werkt dat heeeel erg goed tegen rugpijn en menstruatie pijn ;)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:18

14 jaar was ik toen ik voor het eerst ongesteld werd. Was één van de laatste meisjes uit m'n klas.
Ik had nooit erge last van menstruatiepijnen. Ik slikte daarom ook niet eerder de pil dan vanaf dat ik een vriend (en sex :Y) ) had. Vanaf m'n 18e slikte ik microgyon30 en sinds m'n 20e slik ik Yasmin (en nu nog steeds).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:30

15 best laat als ik 't hier lees, niet echt problemen mee gehad. Ik vroeg me alleen af waarom ik dat nou moest hebben..wou op die leeftijd toch geen kinderen := Me ma heel vrolijk "Oke, nu gaan we appeltaart eten bij de V&D want nu hoor je bij de grote meiden club" _O- Ik hoefde daar helemaal niet bij te horen :') Was best kwaad, onzin! :+
Ik ben wel aan de pil gegaan om het regelmatig te laten gaan.
Gelukkig heb ik totaal geen last van rugpijn of andere klachten :D

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:43

1 dag voor mijn 16e verjaardag was ook nog uit logeren bij de buurvrouw van mijn opa, hij lag in t ziekenhuis ik opa gebled smorgens hij blij (ik was een vrouw geworden)ik niet. kom ik smiddags in t ziekenhuis gingen alle zusters me feliciteren bleken ze net opa aan t wassen te zijn toen ik belde :oo

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:44

Ik was 11 en ik vond het verschrikkelijk.
Die dag had ik een verjaardagsfeestje en we zouden gaan zwemmen. Ik ben toen niet meegegaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:47

Ik was 11, het was maar een klein beetje bloed en ik was thuis, geen probleem dus. Ik was blij want bij ons in de familie hoort er taart bij :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:48

Peelie schreef:
Mas, waarom ga je dan niet aan de pil?

bij mij werkt dat heeeel erg goed tegen rugpijn en menstruatie pijn ;)

Dat geloof ik idd wel, maar pil is een beetje principekwestie. Op de een of andere manier wil ik er niet aan om mn lichaam elke dag hormonen toe te dienen als het niet per se noodzakelijk is. Wie weet is het iets voor in de toekomst, maar voor nu vind ik het wel goed zo. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:06

maar je vind het wel gondon om 2 groote pillen met troep naar binnen te werken op de eerste dag van je ongesteldheid...

naar mijn mening kan je dan beter een kleine hoeveelheid hormonen naar binnen werken, iedere dag.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:08

Ik weet nog wel heel goed dat ik er de eerste keer flink wat buikpijn van had. En had gelijk zo iets van "ooooh nee, je krijgt mij niet aan die rare lappen" (maandverband). Heb vanaf de eerste keer tampons gebruikt, gewoon mini zeg maar. Eerste paar keer was even wennen natuurlijk maar heb nooit iets anders gewild. Brrrr, maandverband, gadver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:10

Ik was 12 of 13 denk ik. En op vakantie in Frankrijk. :=

Nouja, de vakantie zat er al op, we waren weer op de terugweg. Dus goed gepland. :D

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:14

Ik was 14 en het was gelukkig niet veel dus ik schrok niet. Ik kan alleen niet tegen bloed en zelfs nu val ik nog bijna flauw :')

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:37

Ik werd het rond mij 11e.
Man, wat was ik boos. Ik heb het hele huis bij elkaar gescholden.
Ik vond het niet eerlijk. Ik was de eerste van mijn klas (dacht ik), en vond
het superstom.
In het begin had ik er neit veel last van, en was het na 3-4 dagen weer over.
Na 1,5 jaar duurde het ruim 9-10 dagen, en had ik daarbij hele erg buikpijn en rugpijn.
Heb eerst meerdere andere pilletjes geprobeerd, speciaal voor die klachten, en
ben nu sinds kort aan de pil. Moet zeggen dat ik nog geen veranderingen heb gemerkt. :o

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:49

Ik was 13 toen ik ongesteld werd

Het was in zomervakantie in Spanje. We gingen 2 weken naar een camping en daarna nog een week naar een huisje. Op de camping had ik een (toen) leuke jongen ontmoet en ik vond het echt niet leuk om weg te gaan. De dag dat we vertrokken voelde ik me ontzettend beroerd. Ik was ook best emotioneel, ik dacht dat ik verdrietig was om die jongen :P Ik had 2 dagen lang echt onwijze pijn en kon niks eten ... Toen ik op de wc zat kwam ''het'' ineens mee. Ik schrok me dood en wist geloof ik serieus niet wat het was :+ Mijn moeder geroepen en die bleef maar zeggen: Nu ben je eindelijk een vrouw, straks gaan we iets leuks voor je kopen :D !!

Ik weet nog wel dat het een hele opluchting was, want de pijn ging gelijk weg :P

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:59

Ik was 12.
Raar maar waar, ik wou altijd ongesteld worden...
Een paar vriendinnetjes van me waren het al,
dus wou ik het ook :+
Nu zie ik er echt niet meer naar uit!
Bij mij was het gelukkig wel in de vakantie, rond een uur of 10-11 zag ik het, moeder sliep al, dus heb Bokt maar geraadpleegd..
Schrok niet zo erg, want mijn moeder had het al aan zien komen.
Heb die nacht met maandverband geslapen, maar ben de volgende dag gelijk tampons gaan gebruiken.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 00:41

haha echt heel grappigg.. ik 12 :) maar ik was er echt trots op :) :P haha stond met mijn onderbroek te zwaaien bovenaan de trap naar mijn moeder omdat ik nu een 'vrouw' was :P en dan kon ik eindleijk mee op het 'buurvrouwenuitje'

ben ondertussen bijna 19 en nog steeds niet meegeweest op z'n uitje :P :(:)