Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7709
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 16:11

Vandaag chemo nr.18 gehad, voorlopig de laatste. En ik kan je zeggen, die was pittig! De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze. Nou, dat blijkt wel weer. Ik slaap al wekenlang heel erg slecht, dus ik kwam al behoorlijk moe in het ziekenhuis aan. De laatste weken gaat het prikken van het infuus heel goed, telkens in 1x raak. Vanochtend was dat wel anders.... De 1e keer prikken was flink pijnlijk. Dat zegt vaak al genoeg, want die zat niet goed. De 2e keer prikken ging het ook niet goed. De 3e keer prikken was op een plekje waar een littekentje op het bloedvat zit, waardoor het infuusje er eigenlijk net niet ver genoeg in kon. Hij druppelde wel goed, dus toch maar opgestart. Echter na een dik kwartier begon hij wat te prikken en vertrouwden ze het niet, dus die kon er weer uit. Daarna werd er weer gezocht naar een bloedvat en uiteindelijk was de 4e keer prikken in mijn rechterhand. Allesbehalve prettig, maar hij druppelde goed door. Tel hierbij op de onzekerheid en spanning omdat dit voorlopig de laatste keer is en ik nog geen idee heb wat hier tzt op volgt en je kunt je best voorstellen dat vanochtend een emotionele ochtend was... Ik heb de verpleegkundigen een doosje chocolaatjes gegeven als dank voor de goede zorgen en daarna lekker naar huis.

Op de terugweg:
Afbeelding


Donderdag volgt nog even een scan (dus ook weer infuus prikken) en volgende week de uitslag ervan.

Nu maar weer rustig aan de conditie opbouwen want die is in de afgelopen weken toch echt wel minder geworden. Er staat stiekem een mtb-tocht van 30 km en een hardloop-runnetje van 5 km op de planning. Eens kijken of dat gaat lukken of dat ik ze toch maar oversla...

BeFunny

Berichten: 10893
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:26

Ach Jeetje Kitty. Balen als dat infuus zo ruk gaat met dat prikken :(

Maar kwa Chemo ben je er nu iig even vanaf en na Donderdag zal dat helemaal wel wat rustiger zijn. De spanning doet ook echt iets met ons mensen.

Ik hoop dat je je snel weer fitter voelt. Je hebt je er ongelofelijk goed doorheen geslagen :(:)

Doe wel rustig aan met opbouwen ook hè want het is allemaal al niet niks.

BritHittepit

Berichten: 2616
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:36

Dat prikken is niet fijn! Goed dat de chemo is afgelopen. De eerste controlescan is wel weer spannend, ik duim mee voor goede resultaten!

Hopelijk kan je je batterijtjes terug wat opladen!

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:02

Ik ga volledig mee met BeFunny en Brit. Hopelijk laat de scan goede resultaten zien en wordt he snel weer fitter!

Rubs

Berichten: 534
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:52

Van de behandeling voel je je zieker dan van de ziekte zelf zeggen ze wel eens, en joh 18 chemo's achter de rug. Jij bent echt een bikkel!!
Pak je wel je rust als je lijf het nodig heeft? Al die leuke activiteiten goed doseren.
Sterkte alvast voor de scan!

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 18:17

Wat een behandeling heb jij achter de rug, en dat de laatste dan net zo lastig moet zijn. Hopelijk voel je je binnenkort weer fit genoeg om die plannen uit te voeren. Ik duim voor een goede uitslag van de scan!

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:16

Kitty hoe gaat het met je? Ik denk veel aan je en ben wat bezorgd over je scan resultaten :knuffel:

Kitty

Berichten: 7709
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 12:45

Dank je, Pien!
Het is wat dubbel... ik heb gisteren uitslag gekregen. De borsttumor was nog iets kleiner geworden, de twee lymfes en de botmetastasen waren gelijk gebleven aan de vorige scan.
Er is bloed afgenomen en nu gaan we 6 weken niks doen. Over 6 weken weer bloed afnemen en dan worden de markers vergeleken. Bij weinig verschil gaan we nog 6 weken zo door, bij veel verschil volgt er weer een scan en gaan we weer een chemotraject in.
Stiekem hoop je op nog veel meer verkleining, maar het verbaast me niet dat het nu even stabiel gebleven is.
Maar in elk geval even 6 weken lichamelijk rust...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37386
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:47

Dat lijken me 6 erg spannende weken. Hoe ga je met zoiets om vraag ik me soms af. Gewoon doorgaan alsof alles normaal is of toch anders in het leven komen te staan.

Heel hard duimen dat het minder blijft/gaat worden en over 6 weken een optimistisch bericht krijgen dan

Joltsje

Berichten: 9055
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:00

wat een spannende tijd TS. ik vraag me hetzelfde af karuna.
je hebt geen keus en je moet door, maar wat lijkt het me zwaar.
de uitslag die je nu hebt is niet slecht, maar het is ook niet goed.

we blijven voor je duimen

Kitty

Berichten: 7709
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 13:15

De komende weken heb ik nog allemaal leuke dingen op de planning: uitslag examens van mijn dochter, lang weekend Terschelling met een vriendin, mijn verjaardag die ik dit jaar wat groter wil vieren en het TT festival wat ik elk jaar groot feest is. Soms zal het wat geforceerde vrolijkheid zijn, maar ik hoop de zinnen goed te kunnen verzetten hiermee.

Een vriend van mij had het al over PHPD, pijntje hier, pijntje daar. Waarschijnlijk voel ik ook steeds meer dingen in mijn lijf die eigenlijk helemaal niks te betekenen hebben maar waar ik me druk over ga zitten maken.

BritHittepit

Berichten: 2616
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:48

Je hoopt inderdaad op ‘meer’ zichtbare beterschap maar het positieve is dat er wel beterschap is en geen vergroting, probeer je hier aan vast te houden en toch een beetje proberen genieten komende 6 weken… het is normaal dat je gedachtes afdwalen als je iets voelt en dat je soms ongerust bent!

Ik merk dit bij mezelf ook nu er meer tijd tussen de scans zit, dan ga je denken wat als het nu mis is en er zit zoveel tijd tussen? Je brein is toch een gek iets eh…

Fitzroy

Berichten: 25192
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:16

Spannend weer, Kitty. Ik ga duimen voor je. Fijn dat je de komende tijd genoeg afleiding hebt. Ben je nog aan het rijden met HV?

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:52

PHPD hou ik erin. Hahahahaha, zo geestig!
Eens met Britt, kleine verbetering maar geen verslechtering (toch wel blij mee!!) en wat klinken je plannen voor komende weken tof!! Veel plezier en natuurlijk is het ook heel dubbel allemaal.

Met PHPD werkt het wel echt zo. Onlangs goede uitslag 2x gehad van mammo. Mijn rechter borst deed echt zeer van de week. Ik voelde niks geen knobbeltje of zo en dat is dan zo'n schouderophalend PHPD en heel blij zijn met de mooie mammografie anders voelde het echt wel anders.
Bij jou en anderen met kankertraject voelt dat gelijk zo alarmerend dat je er waarschijnlijk niet goed van wordt.

BeFunny

Berichten: 10893
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:45

Kitty schreef:
De komende weken heb ik nog allemaal leuke dingen op de planning: uitslag examens van mijn dochter, lang weekend Terschelling met een vriendin, mijn verjaardag die ik dit jaar wat groter wil vieren en het TT festival wat ik elk jaar groot feest is. Soms zal het wat geforceerde vrolijkheid zijn, maar ik hoop de zinnen goed te kunnen verzetten hiermee.

Een vriend van mij had het al over PHPD, pijntje hier, pijntje daar. Waarschijnlijk voel ik ook steeds meer dingen in mijn lijf die eigenlijk helemaal niks te betekenen hebben maar waar ik me druk over ga zitten maken.


Gelukkig heb je met al die leuke dingen ook een hoop afleiding.
Want die onzekerheid is natuurlijk killing.

Pijntjes hier pijntjes daar dat herken ik heel erg. De kleinste pijntjes die eerst niet eens opvielen "als pijntjes, dan dacht ik stel je niet aan en weer door" daar ga ik nu echt over lopen malen, kan het wat zijn?

Verder hoop ik dat het stabiel genoeg blijft allemaal zodat je niet al zo snel weer het traject in hoeft. Wat krijg jij het ook voor je kiezen zeg.

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:48

BeFunny hoe gaat het met jou?

Kitty

Berichten: 7709
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 17:01

Fitzroy schreef:
Spannend weer, Kitty. Ik ga duimen voor je. Fijn dat je de komende tijd genoeg afleiding hebt. Ben je nog aan het rijden met HV?

Ja, veel minder dan voorheen en wat minder fanatiek, maar ik zat er de afgelopen tijd 2x in de week op en longeerde een keer. Mijn bijrijdster was dan ook nog 2 of 3x met hem bezig (rijden of longeren).
Nu de chemo's er even op zitten, wil ik het toch wel weer opbouwen naar 3 of 4x in de week rijden.

BeFunny

Berichten: 10893
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 17:17

pien_2010 schreef:
BeFunny hoe gaat het met jou?


Wat lief dat je dat vraagt <3
Gaat goed met mij.
Toevallig was ik vanmorgen in zh voor klein onderzoekje. en binnen nu en 3 weken krijg ik als het goed is een MRI dus even een wat spannende tijd. Maar verder dus goed.

Niks vergeleken bij wat Kitty nu allemaal doormaakt.

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 17:19

Wat leuk Kitty dat je nog steeds kunt rijden ook al is het logisch wat minder als voorheen. Ik hoop dat je weer kunt opbouwen.

Wat fijn BeFunny dat het goed met je gaat. Spannend dat je binnen drie weken een MRI krijgt. Wel fijn ook dat ze het goed in de gaten houden. Ik ga voor je duimen.

rocymax

Berichten: 6490
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:05

Fijn Kitty, dat het toch iets verbeterd is en niet verslechterd. Maar wel spannende tijden hoor!! Leuke vooruitzichten heb je ook, gaaf!

Kitty

Berichten: 7709
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:59

Pfff... inmiddels al 4 dagen van de 5-daagse stootkuur prednisolon erop zitten. Geïrriteerde luchtpijp. Veel hoesten, snel uitgeput. Het gaat inmiddels al weer wat beter, maar ik baal er wel van.

Fitzroy

Berichten: 25192
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Had je die stootkuur voor de geïrriteerde luchtpijp of begrijp ik het niet goed en was dit het gevolg ?
Kan me voorstellen dat je ervan baalt, je hoopt nu toch op 6 weken even niets.

BritHittepit

Berichten: 2616
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

Kitty schreef:
Pfff... inmiddels al 4 dagen van de 5-daagse stootkuur prednisolon erop zitten. Geïrriteerde luchtpijp. Veel hoesten, snel uitgeput. Het gaat inmiddels al weer wat beter, maar ik baal er wel van.


Veel besterschap! Y;(

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

Wat balen. Beterschap!!!

BeFunny

Berichten: 10893
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:31

Veel beterschap Y;(