Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
-Namiro-

Berichten: 1958
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:59

MuSLi schreef:
-Namiro- schreef:
Hoe oud is jouw zoontje MuSLi? Feliciteer hem maar met zijn mooie medaille!! +:)+

Knap dat je er toch nog 16 km uit gehaald hebt Calipsolover!!

Ook al zo’n mooi rek iirrssjjee! :j

4 jaar :) hopelijk is de teleurstelling morgen wat minder en kan hij zelf ook trots zijn op zijn medaille... Net zo trots als ik.


Heel herkenbaar die teleurstelling.. . ons zoontje is ook 4 en alles is een wedstrijd. Dikke tranen als iemand eerder boven is als we de trap op lopen.. :roll:

Piekosjj

Berichten: 5491
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:08

Oh jeetje CalipsoLover 16km en dan zo'n gigantisch lange weg rechtuit. Dat zal wel een mentale challenge zijn! Chapeau hoor!

Wat goed van je zoontje Musli! Hopelijk morgen wel blij met zijn medaille ;)

Er ging iets over 18 km moeten trainen voor een goede 10 km. Tsja, wat is een goede 10 km? Dan praten we inderdaad echt over 40 min oid, oftewel: het niveau van de pro hardlopers. Dan loop je inderdaad wat km's af in een week, dat is nou eenmaal hun werk ;) Ik werk zelf met oa training en exercise physiology, dan wel in de paardensport maar hardlopen en paardensport ligt qua trainen dichter bij elkaar dan je denkt! En eigenlijk hoef je helemaal thuis geen 10 km te kunnen lopen om een 10 km wedstrijd hard te lopen. Maar dan gaat het om uitlopen, want ja, wat een goede 10 km is verschilt voor iedereen. Voor zo ver mijn wetenschappelijke gebabbel :')

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:14

Piekosjj schreef:
Oh jeetje CalipsoLover 16km en dan zo'n gigantisch lange weg rechtuit. Dat zal wel een mentale challenge zijn! Chapeau hoor!

Wat goed van je zoontje Musli! Hopelijk morgen wel blij met zijn medaille ;)

Er ging iets over 18 km moeten trainen voor een goede 10 km. Tsja, wat is een goede 10 km? Dan praten we inderdaad echt over 40 min oid, oftewel: het niveau van de pro hardlopers. Dan loop je inderdaad wat km's af in een week, dat is nou eenmaal hun werk ;) Ik werk zelf met oa training en exercise physiology, dan wel in de paardensport maar hardlopen en paardensport ligt qua trainen dichter bij elkaar dan je denkt! En eigenlijk hoef je helemaal thuis geen 10 km te kunnen lopen om een 10 km wedstrijd hard te lopen. Maar dan gaat het om uitlopen, want ja, wat een goede 10 km is verschilt voor iedereen. Voor zo ver mijn wetenschappelijke gebabbel :')


Het is gelukkig een heel mooi bospad midden in de natuur, dus dat valt dan wel mee.

Ik dacht ergens ook gelezen te hebben dat je tot de 1% beste lopers behoort als je 5km kan doen onder de 30 minuten, maar dat is hier misschien al eens vernoemd :D

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:49

Knap dat je toch nog zo’n afstand hebt gelopen, Calipslover! Hopelijk krijg je wat meer duidelijkheid bij de cardioloog. Wat balen van je shin splint.

Wat stoer van je zoontje, Musli, non stop gelopen. Alle winnaars krijgen toch een medaille? ;)

Ook al zo’n leuk rek met medailles, irisje. Heel gaaf!

BeFunny

Berichten: 10920
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:07

Calipso succes bij de Cardioloog.toch altijd wel spannend.

germie

Berichten: 26113
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 07:27

CalipsoLover schreef:
BF, ik loop gemiddeld 90% in het rood dus dit was al een hele prestatie :') Volgende week naar de cardioloog om te laten checken of het natuurlijk is of niet. Ben al bij een sportarts geweest.

4 jaar is nog zo klein, wat knap!! _/-\o_

Mooi rek Ierisje!

Was daar niets uit gekomen?

Ik heb geen zone 2. Wat ik ook probeer, die wordt overgeslagen zeg maar. Maar zo in het 'rood' lopen als jij doet kan ik echt niet. Ik ga dood in zone 4 zeg maar ;)

Sherivey
Berichten: 8810
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 07:44

Piekosj, ik vind dat wetenschappelijke gebrabbel juis interessant ;)

Maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit meer dan 10 km getraind toen ik nog voor 10 km events ging.
In tegendeel, jaren geleden ging ik, zonder plan, gewoon mn rondjes lopen en zag ik wel waar ik kwam.
Was toen overigens wel wat vlotter, maar dat tempo krijg ik niet meer in de benen. :')

Vanmiddag de Mas Montagne trail. Ze voorspellen in de 20 graden met zon. {:}
Ben benieuwd wat ik ervan ga bakken. Sowieso wordt het een duurloop op het gemakje. Het doel is heuveltraining en genieten (kan dat samen? :') ).

gaucho

Berichten: 9591
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:09

Wat mij betreft wel Sherivey :j omgeving is in ieder geval prachtig.

Ik ga om 9.30 beginnen aan een heel relaxed duurloopje met Goof in de Kroondomeinen.

-Namiro-

Berichten: 1958
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:12

Sherivey schreef:
Piekosj, ik vind dat wetenschappelijke gebrabbel juis interessant ;)

Maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit meer dan 10 km getraind toen ik nog voor 10 km events ging.
In tegendeel, jaren geleden ging ik, zonder plan, gewoon mn rondjes lopen en zag ik wel waar ik kwam.
Was toen overigens wel wat vlotter, maar dat tempo krijg ik niet meer in de benen. :')

Vanmiddag de Mas Montagne trail. Ze voorspellen in de 20 graden met zon. {:}
Ben benieuwd wat ik ervan ga bakken. Sowieso wordt het een duurloop op het gemakje. Het doel is heuveltraining en genieten (kan dat samen? :') ).


Veel plezier Sherivey!! En ja, dat kan zeker samen! Je hoeft ook niet alle heuvels op te rennen hè.. gewoon stevig doorlopen is vaak net zo snel en zorgt ervoor dat je bovenop de heuvel weer lekker door kunt in plaats van helemaal stuk gaat!

Goof en Gaucho ook veel plezier!

Mijn vriend en ik gaan morgen naar de Meinweg.. denk dat het een 20 km loop wordt.

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:13

Veel plezier Sherivey!

En gezellig gaucho en Goof, jullie ook veel plezier!

Wat knap MuSLi en mooie medaille :j

Het is hier nu echt heerlijk, bijna windstil, nog niet te warm. Stallen zijn klaar en ik ga eens even kijken wat er voor vandaag verder op het programma staat, vandaag een klein rondje denk ik en morgen wat verder :j En dan maandag ook nog vrij, heerlijk vooruitzicht!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33891
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:25

Ik heb wel meegelezen maar heb niet alles onthouden! Zag weer hele knappe loopjes!

Knap van het vier jarige zoontje van z’n medaille! En calipso goed van je zeg! Ben benieuwd wat de sportarts zegt.
Veel plezier Goof en Faringo!

Hier m’n loopje van eergisteren, heb voor het eerst 10 minuten gerend. :):)

Heb die dag ook nog 15.000 stappen gezet in totaal en 20km gefietst op zo’n wagentje op een oud spoor. Poeh. Heb nu nog spierpijn. :=


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kiekje van het fietsen als idee. Het was echt zwaar. :=
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10920
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:59

Sherivey, ik vind van wel. En bij de Amerongense berg vind ik het ook mooi en best veel schaduw hoor :j veel plezier en succes :j

Goof en Faringo veel plezier.


Namiro ook alvast veel plezier.

Marlinde goed gedaan :j

Ik ga zo naar de Burn lekker zweten en dan vanmiddag fitness of morgen ochtend.

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:10

Succes vanmiddag, Sherivey! Lijkt me een pittige trail.

Veel plezier gaucho en Goof!

Namiro, veel plezier morgen!

Heerlijk, lang weekend, Ninus! Lekker lopen straks!

Superrr Marlinde!! Weer een stukje verder. Wat gaaf, dat fietsen over een oud spoor.

Hoe ging het bij Burn, BF, lekker gezweten?

MuSLi

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:27

-Namiro- schreef:
Heel herkenbaar die teleurstelling.. . ons zoontje is ook 4 en alles is een wedstrijd. Dikke tranen als iemand eerder boven is als we de trap op lopen.. :roll:


Gelukkig! Niet voor jullie. Maar ik ben blij om dit te lezen. Want ik zie dat dus bij dat loopje helemaal niet. Allemaal blije, enthousiaste kindjes, terwijl mijn zoontje dus huilend over de finish komt. Niet omdat hij het niet leuk vindt, maar omdat hij niet gewonnen heeft/niet kan winnen -O- Y;(

-Namiro-

Berichten: 1958
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:11

MuSLi schreef:
-Namiro- schreef:
Heel herkenbaar die teleurstelling.. . ons zoontje is ook 4 en alles is een wedstrijd. Dikke tranen als iemand eerder boven is als we de trap op lopen.. :roll:


Gelukkig! Niet voor jullie. Maar ik ben blij om dit te lezen. Want ik zie dat dus bij dat loopje helemaal niet. Allemaal blije, enthousiaste kindjes, terwijl mijn zoontje dus huilend over de finish komt. Niet omdat hij het niet leuk vindt, maar omdat hij niet gewonnen heeft/niet kan winnen -O- Y;(


Zou bij ons exact zo zijn!! :j
Leerproces denk ik dan maar.. ze zijn pas 4 :(:)

Soepblik
Berichten: 1181
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:30

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! :)

BeFunny

Berichten: 10920
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:13

@Puera Burn ging goed. Pittig heb nu 40 uur herstel volgens Garmin dus fitness morgen maar weer. Airco was druk dus echt bloedheet ook binnen. Maar we leven nog en volgens Garmin een mooi trainings effect :j
Afbeelding


Mijn Hrv nog steeds ongebalanceerd hoog. Maar de basis lijn gaat elke dag bijna met 1 stapje omhoog nu dat was 41-57 ofzo nu 46-64ms. Afgelopen nacht was bij mij 72ms afgelopen week gemiddeld 69 en zo is dat de afgelopen weken altijd wel dus als die basislijn zo door gaat dan is dat wel bijna gelijk.

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:55

Lekker bezig!!
Wat gek hè, dat die HRV dan ongebalanceerd aangeeft als ie omhoog gaat. Dacht dat ie dan de waardes wel bij zou stellen. Of dat doet ie misschien pas na een x aantal dagen.

BeFunny

Berichten: 10920
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:58

Hij is al weken hoog maar wel stabiel daar dat wordt denk wel de basislijn. En sinds afgelopen week zie ik verandering in de basis lijn.

-Namiro-

Berichten: 1958
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:25

Ik kan overigens maar niet wennen aan de nieuwe look van Garmin Connect.. ik kan echt niks vinden -O-

BeFunny

Berichten: 10920
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:26

Ik heb daar ook last van, ik gebruik gewoon standaard meer.
Rechtsonder die balletjes. Maar eerst kon best veel gelijk vanuit het startscherm.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:34

Same. Ik mis de oude look... :+

Goof

Berichten: 29011
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:37

Lekker gelopen Befunny.
En Marlinde ook. De 1e keer 10 minuten kunnen lopen voelt echt als een overwinning!

Ik heb vanmorgen samen met Gaucho gelopem en echt onwijs genoten.
Mooie route rondom Kootwijk.
Het was voor mij de 1e x samen met een ander lopen, de 1e x vallen over een boomwortel (au) en... mijn allereerste 20km *\%/*
Ik zal het morgen wel voelen, maar we hebben rustig aan gedaan en ik voel me echt goed en voldaan en blij nu.

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10920
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:42

Goed gedaan Goof en Gaucho _/-\o_
Jullie hadden heel goed weer denk ik :j

Goof

Berichten: 29011
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:45

Heel warm, op het laatst wat benauwd. Eigenlijk iets te warm voor het fijne.