Jeuk op hoofdhuid, nu korstjes en wondjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: Jeuk op hoofdhuid, nu korstjes en wondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 17:00

Thnx voor alle reacties, ik ga de tips zeker opvolgen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:51

March schreef:
MamboBeach schreef:
Het zou ook mogelijk psoriasis kunnen zijn, bij sommige mensen blijft dat beperkt tot op de hoofdhuid.
Vraag het eens aan de HA.

Ja Inderdaad, 't vriendje heeft ook psoriasis (over zijn hele lijf) en ook in zijn haar, zijn moeder ook, en ik heb het zelf ook. Erg oncharmant die sneeuwlandschappen op je schouders. Ik doe er zelf niks aan nu, heb ooit eens een goedje gehad van de dokter. Chemisch roze spul en mijn haar werd net touw. Vriendje heeft wel spul wat aardig werkt, zal eens horen.

Het is wel zo dat het met stress erger wordt ook bij mij Ja

Klopt, ik heb zelf ook psoriasis over mijn lijf en ook in mijn haar!
In situaties van stress wordt het bij mij ook erger.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:25

Njen schreef:
Ik heb tegenwoordig best veel jeuk op mijn hoofd, ik denk dat het door stress komt, maar ben er niet zeker van. Ik krijg door het krabben nu korstjes en wondjes en heb ineens last van roos(denk ik). Ik heb een tijdje geleden wel gewisseld van shampoo, maar die beviel me niet en nou het ik weer dezelfde als daarvoor(andrelon). Heeft iemand enig idee hoe ik ervanaf kom? Ik weet nml niet zeker of het stress is of iets anders. Dus alle tips zijn welkom.

Een tijdje geleden had ik hier ook last van. Het jeukte heel erg, ik werd echt gek van de jeuk en daarna van de pijn, omdat ik mijn hele hoofdhuid open krabte. Ik ben toen naar de kapper geweest, en die constateerde dat door al het krabben mijn hoofdhuid héél geïrriteerd was geraakt. Wat je dus niet moet doen - ook al heb je nu last van roos - is wassen met een anti-roos shampoo. Deze shampoos zijn namelijk héél agressief en irriteren je huid alleen maar meer. Ook niet wassen met shampoos met parfum er in, want ook dit kan je hoofdhuid erg irriteren. Zoek dus een shampoo op die speciaal voor de gevoelige hoofdhuid is. Ik heb bij de kapper een shampoo gekocht van Kerastase (wel erg duur), maar was ook na twee keer wassen al verlost van de jeuk. Ik heb toen twee weken met die shampoo gewassen, heb daarna shampoo gekocht van Dermolin (goedkoper, bij de drogist te krijgen, speciaal voor gevoelige hoofdhuid) en ook met die shampoo had ik geen last. Nu was ik weer met die van Kerastase, omdat die lekkerder ruikt. Nog steeds geen last gehad van jeuk!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:32

Ik heb er ook wel is last van, weet niet of het door stress ofzo kwam.. Ik dacht gewoon door weers-omstandigheden/wisselingen. Meestal int najaar en int voorjaar. Heb soort rose shampoo (ketoconazol geloof ik) en dat helpt wel goed..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:35

ik heb het ook,psoriasis is het bij mij,en niks helpt
maar sinds kort probeer ik dermalex lotion en dat verzacht fijn en verzorgt de kapotte plekjes.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:37

Snoevie schreef:
maar sinds kort probeer ik dermalex lotion en dat verzacht fijn en verzorgt de kapotte plekjes.

He Snoev, heb jij er ook last van?
Dat wist ik niet...
Heb jij het alleen op de hoofdhuid?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:44

Ik heb het ook gehad, vroeger alleen irritatie van shampoo's en gel. Later kreeg ik er Psoriasis. Allemaal nare zware zalfjes van de dokter gehad. Dat zo erg werkte dat mijn haar uit begon te vallen! Koe Toen heb ik zalf van Alfons Ven gebruikt, berberiszalf geloof ik. Verder alleen babyshampoo en emucare schampoo. Ik moet zeggen de Psoriasis is helemaal genezen! Op mijn handen en voeten helaas nog niet.. Maar mijn hoofdhuid wel en ook mijn haren zijn weer aangegroeid Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:48

MamboBeach schreef:
Snoevie schreef:

He Snoev, heb jij er ook last van?
Dat wist ik niet...
Heb jij het alleen op de hoofdhuid?

ha die MB,js ik heb het erg op mijn hoofdhuid,al valt dat niet zo op,als het heftig is,lijkt het meer op roos.
als ik mijn haar borstel als mijn hoodhuid heftig is doet dat zeer,het zijn echt kleine wondjes...........maar het komt bij vlagen
momenteel heb ik veel aan mijn hoofd(letterlijk,haha)dan merk ik dat het erger word

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:51

Ik heb het ook.. maar bij mij zal het niet van de stress komen denk ik.. Ik was met gewone shampoo nu maar daarna spoel ik even met een soort water speciaal voor je hoofdhuid.. iets van dennenwater ofzo?? Dat heeft ons pap ooit gekocht omdat hij t ook had.. T werkt echt goed!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:52

Ja, dat is vaak zo Snoevie, als je veel aan je hoofd hebt dat het dan komt opzetten.

Er zijn veel mensen die er last van hebben hoor!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:22

ja idd dat zie ik,best lastig vind ik het alttijd zelf!soms jeukt het zo erg dat je echt wil krabbelen Tong uitsteken

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:27

Kan ook nog sebroisch eczeem zijn, komt bij veel mensen voor. Is een soort eczeem van dan van de behaarde hoofdhuid. Vaak ligt er een schimmeltje ten grondslag.
Is erg goed te behandelen oa met Denorex. Maar daarvoor moet je wel even langs de ha....

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:13

Ik had dat ook.Ik had zeker weten geen luizen en had zo'n jeuk.Kreeg ook wondjes en begon di edus open te krabben,omdat het bleef jeuken.Naar de dokter gegaan en het was dus eczeem.(mijn zus had het ook)Shampoo gekregen en dan meost het over twee weken over zijn.Dat was het dus maar een beetje,maar het kwam weer terug.Toen had mijn zus hele sterke shampoo van de dokter gekregen,omdat het bij haar ook niet over ging en di eheb ik nu du seen keer gebruikt en ik heb er geen last meer van.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:12

En ook al vind je je huisarts een vervelende man ik zou toch gaan hoor (heb je geen andere in de praktijk zitten waar je naar toe kunt?) Die irritante man zet je een kwartier later buiten en dan ben jij hopelijk verlost van je irritante jeuk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:54

nou de Denorex wilde ik niet eens uitproberen,daar zit teer in en buiten dat het vast wel werkt,is het ook erg slecht voor je.
in de apotheek mogen wij teer niet eens meer zelf verwerken omdat het slecht is voor de gezondheid.

maar een lastig probleem is t wel

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:58

ellepel schreef:
wassen met Neutral shampo is al goed tegen eventuele overgevoeligheid
bijn de apotheek kun je Selsun kopen,dit heel goed om te gebruiken tegen de jeuk en roos.

Neutral gebruik ik nu ook, jeuk me dood, mn vriendje heeft me echt al 100 keer gecontrolleerd op luis. Niks te vinden uiteraard.
Met neutral is het wel minder geworden maar niet helemaal weg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:01

Ik reageer ook heftig op agressieve shampoo's (en gel, schuim, haarlak... noem maar op) en gebruikte dan teershampoo. Te koop bij de apotheek.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:49

nee teershampoo kan je niet kopen in de apotheek,gaat op recept(denorex)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:44

ah, dan is dat veranderd! Ik weet tegenwoordig redelijk wat ik wel en niet kan gebruiken dus heb het al even niet meer nodig gehad Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:40

ah dat is beter toch?
nou ik heb vanalles gehad; betamethason lotion,daivonex lotion,zeezout shampoo,moddershampoo met zeemineralen,enz
maar ik heb nu dermalex lotion en dat werkt best prettig voor als je even een opvlamming hebt,het stilt de jeuk en verzacht wondjes op je hoofdhuid