Van blond naar bruin, wie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noppie

Berichten: 376
Geregistreerd: 31-03-06
Woonplaats: (FRL)

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:59

Ik ben ook ooit van blond naar donker gegaan, geen probleem en niks mis mee. Vervelend bij mij was wel dat doordat ik zo blond van mezelf ben en dus weinig pigment in het haar heb de kleuring heel snel flets werd. Wilde ik het een beetje op kleur houden dan moest ik om de haverklap bijkleuren en dan wordt 't een dure hobby. Ik zou er zelf niet mee gaan prutsen met "doe-'t-zelf" spoelingen, dan heb je een grotere kans op mislukken...En anders, vraag je kapper om advies. Succes!! Knipoog

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:11


superrizzo

Berichten: 1561
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:17

nou ik ben kapster

het slimste is om geen donkerblond of een goud tint te nemen dit is te warm en valt oranje uit
pak ook geen natuurtint zoals middenbruin en dergelijke niets met een N erachter dit valt groennig uit
het beste kun je verf pakken met een rood tint er in al is het maar een heel klein beetje
doordat jij blond bent met veel geel pigment en bruin heeft veel rood pigment word het oranje
en als je die natuurtint doet groen
en groen en rood heffen elkaar op dus mooi bruin haar zonder rode gloed niet oranje en niet groen

oja HEEL BELANGRIJK als je het zelf doet EERST DE LENGTE EN PUNTEN EN DAARNA PAS DE UITROEI !!!!!!!!!!

groetjes

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:19

Hoezo niet andersom?

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:22

en bruin met een paarse gloed?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:30

Ben ook heel blond van mezelf (zie profiel) en ik heb het jarenlang donker gehad. Zelf gedaan, én bij de kapper laten doen. Kapper zei idd ook altijd dat ik er een rode tint doorheen moest doen, het effect was dat ik altijd prachtig roodbruin haar kreeg Lachen niet oranje of groen Tong uitsteken (helaas wilde ik eigenlijk liever heel donkerbruin, dus ben ik toen zelf aan de garnier-thuisverf geslagen Knipoog Maar ook daarmee ben ik nooit groen of oranje geworden Haha!

Ik vind het alleen HEEL erg vervelend dat wanneer je echt hoogblond bent, en je verft je haar donker, je uitgroei precies een soort brede, kale scheiding is... Nagelbijten / Gniffelen

Storm

Berichten: 20880
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:15

Ymke,
het is ook een verschil of je nu geverfde blonde haren hebt, of dat het je eigen haarkleur is. Als je geverft blond bent, zijn namelijk je kleurpigmenten uit je haar verwijdert en kan de nieuwe haarkleur zich niet vastzetten op die pigmenten.

Het is helaas ook niet zo makkelijk om heel lichtblond haar donker te verfen. Lichtblond haar heeft van nature namelijk niet zoveel kleurpigmenten en daardoor was je een nieuwe donkere haarkleur er snel uit. Een verf bestaat uit meerdere kleuren samen. Rode kleur blijft langer in je haar dan bruin, dus na een tijdje ziet je haarkleur er vaal uit omdat de bruine kleur er sneller uit is.

Als je je haar laat kleuren, laat het dan (zeker de eerste keer) bij een goede kapsalon doen!!!
Ik ben kapster geweest vandaar...

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:21

Ik heb het ook laten doen bij de kapper vorig jaar. Ik heb bruintinten gekozen zonder roodtint erin, is super gegaan hoor! Zal even voor en na foto's plaaten.

Voor

Afbeelding

Na (de linker)

Afbeelding

En zo ziet het er nu uit

Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:41

@ roelke Maar jij hebt wel donkere wenkbrauwen!
Staat leuk Roelke, dat donkere haar! Wat heb je nu? Lijkt een beetje donkerblond/lichtbruin zo in de zon?
Ik heb voor vrijdag een afspraak staan bij een goede kapsalon in amsterdam, dus hopen dat ze daadwerkelijk zo goed kunnen verfen! ( devils and angels )

@ elmira, jij had een paarse bruintint?

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:51

Haha klopt! Ik heb de wenkbrauwen van m'n vader mee gekregen, die heeft zwart haar en m'n moeder is blond. Haha! Ik moet wel zeggen dat ik van mezelf donkerblond ben hoor, dus niet hoogblond.

Zoals je kan zien is de kleur erg vervaagd door het wassen. Maar dat wilde ik ook, om uitgroei te vermijden. Overigens is mijn haar niet helemaal bruin geverfd, maar enkel in heel veel kleine plukjes om ook de uitgroei te verminderen, in 2 verschillende kleuren bruin.

Het is nu een beetje een mengeling van van bruin/blond. In de zon zie je nog goed de bruine gloed!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:00

Mijn vraag is juist tegenover gestelde:
Van Bruin naar blond, Wie? Clown

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:45

Hannanas schreef:
@ roelke Maar jij hebt wel donkere wenkbrauwen!
Staat leuk Roelke, dat donkere haar! Wat heb je nu? Lijkt een beetje donkerblond/lichtbruin zo in de zon?
Ik heb voor vrijdag een afspraak staan bij een goede kapsalon in amsterdam, dus hopen dat ze daadwerkelijk zo goed kunnen verfen! ( devils and angels )

@ elmira, jij had een paarse bruintint?


hahahaha geen idee Tong uitsteken ik heb gewoon een kleur uit de schappen gepakt?

Yinka

Berichten: 2982
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:47

Sommige mensen hebben bruin haar met lichte/blonde plukken haar er tussen door.
Ik wil juist het omgedraaide. Ik heb echt heel blond haar en ik wil juist bruine plukken tussen door doen. Zodat het een levendig warrig effect geeft, zeg maar Haha! Ik wil wel dat het er natuurlijk uit ziet. Maar ik weet dus niet welke kleur bruin ik moet nemen.
Kan iemand me helpen?

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:46

Ik verf elke keer mijn haar bruin.. heb zo weer blonde (witte..) uitgroei

Zeer vervelend en slecht voor m'n haar Nagelbijten / Gniffelen

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:47

Sammiej schreef:
Ik verf elke keer mijn haar bruin.. heb zo weer blonde (witte..) uitgroei

Zeer vervelend en slecht voor m'n haar Nagelbijten / Gniffelen


foto?

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:52

Ik ben een echte blondie.
Ben ooit een keer naar bruin gegaan en het stond me niet echt.
Het maakte mijn gezicht bleker en harder. Ik vond het niets en wilde snel weer terug naar blond.
Iets donkerder staat wel (staat zelfs een foto in mijn profiel waarbij mijn haar donkerder is), maar echt bruin,

Maar goed, het ligt nogal aan de persoon, haar huidteint, de ogen e.d.
Ik ben in elk geval erg blij met mijn lange en (tegenwoordig licht)blonde lokken. Lachen

Ik zou zoiets wel bij de kapper laten doen, want die thuisverfjes kunnen ook gigantisch mis gaan. Haha!
Als je bij de kapper je kleurcode onthoudt, kun je altijd zelf die kleur kopen (bv. bij een kapperswinkel) en het zelf bijhouden.

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:53

Afbeelding
Beetje mismaakte foto, maar hier zie je het tenminste wel goed Tong uitsteken
Afbeelding
Hier zie je alweer wat uitgroei ( ja zwart/wit foto)

Ik heb het ook zwart gehad maare Lips are sealed

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:03

NaNi schreef:
Ik vind het alleen HEEL erg vervelend dat wanneer je echt hoogblond bent, en je verft je haar donker, je uitgroei precies een soort brede, kale scheiding is... Nagelbijten / Gniffelen


Daar hoef je nieteens hoogblond voor te zijn.
Ik ben redelijk donkerblond (beetje saai kleurtje) en mocht het ooit nog wel graag donkerbruin of zwart verven. Die uitgroei was inderdaad vreselijk; eerst die scheiding, en later was het als ik het in een staart deed net of er kale plekken in zaten. Tegewnoordig laat ik het door de kapper doen, die doet er spoeling in zodat het uit zichzelf weer wat vervaagt en dan is de overgang wat natuurlijker.

pascale

Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: hengelo

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:11

t.s als ik je een ding aan mag raden ga gewoon naar de kapper de mensen hier hebben waarschijnlijk nog nooit zo'n ervaring meegemaakt van groen haar.
je hele pigment in blond haar is weg,je moet een speciale kleur aanmaken met rood/koperpigmenten erin dit om warmte toe te voegen zodat het indd niet groen of heel mat word.
ik ben kapster dus weet dat precies,de eerste keer naar de kapper is wel duur maar geloof mij die ellende wil je niet.
daarna kun je het eventueel bijhouden thuis.succes

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:17

Revanches schreef:
Mijn vraag is juist tegenover gestelde:
Van Bruin naar blond, Wie? Clown

IK Haha!

alleen niet volledig blond maar alleen de bovenkant blond gemaakt Knipoog

zo was het poosje gelee(3 maanden terug ofzo) :
Afbeelding

en zo is het nu: alleen wat onduidelijker blond omdat ik het opgestoken had aan de bovenkant. En let niet op mijn chagerijnige kop Tong uitsteken deze foto is stiekum genomen met een sterke zoomlens

Afbeelding

_PassoaJus

Berichten: 4299
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:51

Ik was vroeger spierwit, en zit nu tegen het bruine aan. (heeeeeeeel donker blond!)
Door de zon komen er allemaal lichte plukken in, waar ik blij mee ben!!! =D
Ik wou het een tijdje geleden en nu misschien nog wel bruin hebben.
Maar vind m'n eigen haar kleur toch wel mooi, en durf niet zo goed! Straks staat het me niet en dan zit ik! Lips are sealed

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:10

Ik was vroeger ook blond. Heb het ook bruin geverfd. Vork
Het enige jammere is dat het bij mij als het uitgroeit net grijs gaat lijken bovenop. Lips are sealed Dus ik moet het wel echt blijven verven.
Maar ik zou niet weer blond willen zijn hoor, vind dit veel beter bij mij passen. Lachen

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 14:35

Ik vind al die dingen over 'geen pigment' maar eng, ik denk dat ik er nog eens heeeel goed over na ga denken! Misschien dat ik tegen Kerst de stap durf te nemen. *LOL*

amaretto2
Berichten: 312
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: hoofddorp

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:40

Sanniej_ schreef:
Ja ik heb dat gedaan, en nee hoor geen groenige of oranje haren Knipoog
Ik heb het gewoon de 1e x door mijn kapster laten verven.



ik ook, geen probleem maar wel bij de kapper laten doen

KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:09

Jotee schreef:
Ik was vroeger spierwit, en zit nu tegen het bruine aan. (heeeeeeeel donker blond!)
Door de zon komen er allemaal lichte plukken in, waar ik blij mee ben!!! =D
Ik wou het een tijdje geleden en nu misschien nog wel bruin hebben.
Maar vind m'n eigen haar kleur toch wel mooi, en durf niet zo goed! Straks staat het me niet en dan zit ik! Lips are sealed


ik ben ook heel erg donkerblond, ik durfde eerst ook niet te verven xD sproeten/groene ogen ik heb het felrood gedaan, ik wil niks anders meer rood mijn kleur Pling

heb het ook bruin gehad maar altijd met roodpigment anders word het niet zo mooi Tong uitsteken ik heb het trouwens niet bij de kapper laten doen, me oma verft het voor me (nu nog steeds) en is altijd goed afgelopen.