Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sterre schreef:Wat wil je precies weten over een MRI-scan?
Volgens mij gaat het hier in Dld. niet anders dan in NL (behalve dat je hier niet van die achterlijke wachttijden hebt).
Als je wilt, kan ik bij mijn arts wel eens informeren of je op eigen initiatief een MRI kan laten maken en vragen wat het kost als je dat uit je eigen zak zou betalen?!
pre schreef:ow sorry, had over je eerste post heen gelezen![]()
ik vind het super asociaal dat er geen arts is die je een doorverwijzing wil geven!![]()
zeker omdat je verteld van je auto ongeluk, maar een mri in duitsland is dus wel veilig hoor en de scans schijnen daar sterker te zijn dan hier, het enige ziekenhuis met een vergelijkbare scan die ze dus veel in duitsland gebruiken is maastricht!
heel veel sterkte
ikenindi schreef:ik heb een keer een mri gehad van mijn arm. zou half uur duren. helaas hebben ze hem 4 keer moeten doen:s achter elkaar. steeds vroegen ze of ik niet ooit een operatie had gehad dat er een pin in zat ofzo. maar dat was niet zo. uiteindelijk (na 3 keer) bleek dat het kussen waar ik mijn arm op had liggen een ritssluiting had. haha. was per ongeluk verwisseld met het kussen dat er normaal altijd voor wordt gebruikt. 4e keer was wel goed gegaan. maar dat was dus ruim 2 uur later;)
mynique schreef:@sjuimpje, kreeg je vader het niet voor elkaar een verwijzing te krijgen of had hij gewoon geen zin te wachtne op die ellelange wachtlijsten etc?
crossmonster schreef:ik zou niet weten waarom een mriscan in dld anders is als in nl?
het zal wellicht niet verzekerd zijn,omdat je niet bent doorverwezen?
de scan zelf is niet leuk, maar ook niet vreselijk
het maakt een enorme herrie, en het is een erg smalle ruimte
sokje87 schreef:crossmonster schreef:ik zou niet weten waarom een mriscan in dld anders is als in nl?
het zal wellicht niet verzekerd zijn,omdat je niet bent doorverwezen?
de scan zelf is niet leuk, maar ook niet vreselijk
het maakt een enorme herrie, en het is een erg smalle ruimte
Mijn vader heeft het ook gedaan, in Duitsland.. Daar heb je nml. geen wachtlijsten. Hij deed het puur uit zichzelf, dus ook niet doorverwezen door een arts. De rekening was om en nabij de 2000 euro, maar de verzekering vergoedde alles!
Oke.. de administratiekosten à 17 euro niet.
sokje87 schreef:Verzekering keurde het achteraf goed.