Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Eleionomae schreef:Hier bewust voor de gastouder gekozen. Juist om het kleinschalige, het huiselijke en de persoonlijke aandacht. Betreffende gastouder is wel aangesloten bij een grote organisatie die voor vervanging zorgt bij ziekte/vakantie. In vakanties is hij wel eens bij een kdv geweest, maar hij was dol op zijn gastouder en daar echt meer op z'n plek.
De gastouder was ook heel relaxt als ik eens extra opvang nodig had of door omstandigheden te laat kwam om hem op te halen.
Maar ben wel van mening dat wij het echt enorm getroffen hebben met deze vrouw, ze was echt goud waard en we hebben nog steeds contact, ondanks dat hij er al 2 jaar niet meer komt omdat hij inmiddels naar school gaat. Het is dat ze de kinderen niet uit school kon halen, anders was hij daar nu nog steeds
verootjoo schreef:Hier KDV gehad, bewust gekozen, met name vanwege het 4 ogen principe.
Een KDV moet aan strenge eisen voldoen, een gastouder wordt amper gecontroleerd en hoeft amper een opleiding te hebben.
Misschien ben ik paranoia maar ik vind een gastouder niet veilig.
verootjoo schreef:Hier KDV gehad, bewust gekozen, met name vanwege het 4 ogen principe.
Een KDV moet aan strenge eisen voldoen, een gastouder wordt amper gecontroleerd en hoeft amper een opleiding te hebben.
Misschien ben ik paranoia maar ik vind een gastouder niet veilig.
Nicje87 schreef:Onze kleine meid is nu bijna 8 maanden, ons ouderschapsverlof raakt op en we gaan over 3/4 maanden weer 1 dag per week meer werken. Ik denk dat het goed is voor onze kleine meid om niet altijd maar met papa en/of mama te zijn en dat het heeeeel goed is om straks met andere kindjes te spelen en ruzie te maken.
Alleen nu zitten in onze omgeving veel kinderdagverblijven vol (we gaan deze week verhuizen naar een andere regio). En we hebben geen opa's en oma's die kunnen oppassen. Wij overwegen nu een gastouder.
Wat zijn jullie ervaringen en daardoor voorkeuren?
Waar letten jullie op en welke vragen stellen jullie bij een rondleiding?
Absolem schreef:Nicje87 schreef:Onze kleine meid is nu bijna 8 maanden, ons ouderschapsverlof raakt op en we gaan over 3/4 maanden weer 1 dag per week meer werken. Ik denk dat het goed is voor onze kleine meid om niet altijd maar met papa en/of mama te zijn en dat het heeeeel goed is om straks met andere kindjes te spelen en ruzie te maken.
Alleen nu zitten in onze omgeving veel kinderdagverblijven vol (we gaan deze week verhuizen naar een andere regio). En we hebben geen opa's en oma's die kunnen oppassen. Wij overwegen nu een gastouder.
Wat zijn jullie ervaringen en daardoor voorkeuren?
Waar letten jullie op en welke vragen stellen jullie bij een rondleiding?
Zet jezelf alsnog op de wachtlijst bij een kdv en stap over zodra er plek is.
Gastouders zijn zo vreselijk onbetrouwbaar. En de gastouderbureau's heel beroerd in vervangende opvang regelen bij ziekte van de gastouders. Los er van dat jij bij sommige gast ouders eigenlijk eten moet meegeven en eigen luiers. Daar heb je bij een kdv geen last van. Zit inbegrepen bij de prijs.