Zo vaak griep in een paar maanden.

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:50

Heb je wellicht afgelopen jaar antibiotica gehad voor iets?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 11:11

Hutcherson schreef:
Heb je wellicht afgelopen jaar antibiotica gehad voor iets?

Ja. En nu komt het weer opzetten. Zware ogen, keel pijn,slijm vorming , neus voelt wat gek en vooral veel hoofdpijn .
Ik heb ook hooikoorts. Maar geen idee of dat nu weer begint.
Het zijn wel weer dezelfde klachten als toen ik echt heel ziek werd.

Schrikbarend dat er zoveel mensen vaak ziek zijn.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:24

Celebi schreef:
Een inhaalslag? Virussen gaan van mens tot mens of ze gaan het niet lijkt me. In corona tijd werden veel minder mensen ziek omdat ze het niet veel verspreiden. Nu verspreiden mensen het weer massaal en daardoor worden mensen ziek. Niet omdat de virussen hun achterstand aan het inhalen zijn.

De virussen halen hun achterstand niet in, maar onze afweer is in de corona jaren met minder virussen in aanraking gekomen. Hierdoor raak je een deel van je afweer voor deze virussen kwijt. En dat kan er weer voor zorgen dat je sneller ziek wordt achter elkaar. Omdat je dan ziek wordt van elk virus wat rond gaat ipv een paar waar je geen afweer meer voor hebt :o.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:25

Hoe zit je normaal gesproken in je vitaminelevels?

Ik was veel meer aan het kwakkelen toen ik een flink vitamine D tekort had, en als ik dan fit was dan zat m'n huid onder de pukkels en cysten.
Heb verder een heel taai en sterk lijf, dus heel erg ziek ben ik maar heel weinig *afkloppen*

Verder moet ik denken aan de ziekte van Pfeiffer, hier heb ik hele vage klachten van gehad. Inmiddels 5 jaar geleden. Er zijn ook mensen die er veel zieker van worden dan ik ben geweest.

Ik hou dus mijn vitamine D zelf in de gaten en neem dagelijks echinaforce.

Moet ook zeggen dat ik van een weekje Bonaire niet minder ben geworden na de afgelopen periode vol regen en snotneuzen om me heen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:30

petraaken schreef:
een coronatest doen want dat kan het ook zijn en als je daar niet de juiste medicatie voor neemt kan het van kwaad naar erger gaan. Vermoeidheid die lang in je blijft hangen is typisch voor corona.

Corona blijft bij ons. Het zijn dezelfde symptomen als een zware griep dus testen is niet meer nodig.
Gewoon goed uitzieken als je ziek bent en de maatregelen in acht nemen.

Welke medicijnen zijn er om corona te bestrijden dan? Ben ik wel nieuwsgierig naar eveneens als de artsen denk ik

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:39

Er zijn geen medicijnen om corona te bestrijden. Er zijn (huis)middelen om de symptomen te verlichten, dat wel.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:40

Ja, ik ben ook erg nieuwsgierig naar de Corona medicijnen :)

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:54

Die zijn er wel, of naja om de gevolgen te bestrijden vooral. Maar die kun je enkel krijgen in het ziekenhuis of via de huisarts misschien. En dat gaat niet helpen om de gewone griepklachten van covid te verminderen. Wel als je ernstiger ziek wordt en je er een longontsteking bij krijgt en zuurstof nodig hebt. Dan is er bijv remdesivir, dexamethason (een sterke prednison), bloedverdunners om een longembolie te voorkomen en in het ziekenhuis geven we ook nog wel eens iets via het infuus wat zou moeten helpen. Maar die naam zal ik jullie besparen :D.
Maar alle huis tuin en keukenmiddeltjes ten spijt, dat spekt vooral de kas van de homeopatische industrie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:25

Dus: er zijn geen medicijnen om corona te bestrijden.
Huis-tuin-en-keukenmiddeltjes heeft werkelijk niets met homeopathie te maken.
Gorgelen met zout water, paracetamol slikken, honing door de thee, het heeft daar echt niets mee te maken en zijn echte huis-tuin-en-keuken middelen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:28

Herkenbaar hoor. Sinds oktober niet langer dan een week of 2 zonder ziekte gezeten.
Hoogst irritant maar vrees dat onze weerstand toch een flinke knauw heeft gekregen na de coronaperiode.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:36

Corona is een zware verkoudheid hede ten dage.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:42

Er gaat op het moment naast meerdere virussen ook een bacterie rond die longontsteking veroorzaakt mycoplasma. En een longontsteking waar je goed ziek van bent geweest kan je weerstand goed naar beneden halen. Ik heb deze gehad en helaas er door in het ziekenhuis gelegen zelfs 2 dagen ic. Daar zijden de artsen tegen mij dat "gezonde" mensen hier al een lang herstel van hebben en de weerstand lang vermindert blijft. (Zelf helaas post covid waardoor mijn weerstand al verzwakt is). Klinkt als of jij misschien ook wel deze longontsteking hebt gehad.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:43

Popstra schreef:

Als je mazzel hebt word je er helemaal niet ziek van. Soms een verkoudheid. Maar heb je pech dan kun je er nog steeds doodziek van worden en alle gradaties ertussen.

Wat voor de een een simpel verkoudheidje is, kan voor de ander een fikse griep zijn waardoor je 3 weken knock out bent. Het valt niet over 1 kam te scheren.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:45

Popstra schreef:

En daar gaat het helaas mis het is geen zware verkoudheid. Het is helaas wel wat meer.

Gelukkig hebben de meeste mensen er niet heel veel last van. Maar tot op heden zijn er mensen ook gewoon gezonde jonge mensen die er wel heel ziek van worden en of lang klachten houden meerdere weken, of er post covid aan over houden en dit kan na elke bestelling gebeuren en hoef je niet eens heel ziek te zijn geweest om dit er aan over te houden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:46

Covid is een corona virus. Griep is een influenza virus en verkoudheid een rinovirus.

Je kunt het inderdaad niet over één kam scheren, het zijn 3 verschillende virussen met helaas elk zijn gedoe.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:51

conejo schreef:
Popstra schreef:

En daar gaat het helaas mis het is geen zware verkoudheid. Het is helaas wel wat meer.

Gelukkig hebben de meeste mensen er niet heel veel last van. Maar tot op heden zijn er mensen ook gewoon gezonde jonge mensen die er wel heel ziek van worden en of lang klachten houden meerdere weken, of er post covid aan over houden en dit kan na elke bestelling gebeuren en hoef je niet eens heel ziek te zijn geweest om dit er aan over te houden.

Klopt, voor mij was het dat niet eens.. ;) Een beetje kuchen en niezen...

Gezondheid en de impact van een virus is zó verschillend per persoon. Welke kant je ook op wilt, je kan het niet over één kam gaan scheren aan welke 'kant' je ook staat.

Feit is dat TS inmiddels meerdere keren flink ziek is geworden. Die heeft meer aan tips, dan aan deze discussie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:52

Deels geef ik je gelijk. Maar TS weet niet wat ze steeds heeft. En dan zijn tips toch allemaal schieten met hagel.
Eerst moet er denk ik gekeken worden wat TS steeds heeft, dan kan ze verder plannen trekken. Samen met de huisarts of een ander deskundig iemand.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:56

Op het moment is er een griep epidemie aan de gang. In het najaar gingen er andere virussen rond.
Ik ben bang dat je gewoon een beetje pech hebt dit jaar. Doe het even lekker rustig aan en gezond eten, bewegen en goed slapen.

Afbeelding
https://www.nivel.nl/nl/resultaten-van- ... n-per-week

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:12

Jup ik heb begin november corona gehad, en sindsdien ben ik 4x ziek geweest. Koorts, hoesten, erge oorpijn en keelpijn.
Begin nu ook weer keelpijn en oorpijn te krijgen. -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:17

Goed en veel slapen is key
Smiddags ook ff een dutje doen als dat mogelijk is.
Je lichaam hersteld en je knapt daar vaak zo van op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:20

rien10 schreef:
Deels geef ik je gelijk. Maar TS weet niet wat ze steeds heeft. En dan zijn tips toch allemaal schieten met hagel.
Eerst moet er denk ik gekeken worden wat TS steeds heeft, dan kan ze verder plannen trekken. Samen met de huisarts of een ander deskundig iemand.

Nouja, dan zal ze volgens mij toch eerst naar de huisarts moeten gaan lijkt me. Anders krijgt ze nog meer loze schoten hagel.

Toen ik kort nadat ik corona had (inmiddels 2 jaar geleden) een flinke keelontsteking (de eerste sinds ik 6 was) kreeg, mocht ik pas bloedprikken toen ik weer wat fitter was. Maar goed, dat stelde allemaal niks voor vergeleken met wat TS de afgelopen maanden heeft gehad. Wellicht nemen ze haar serieuzer dan ze aanvankelijk verwacht...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:50

Team buikgriep :Y) Daarvoor mega verkouden. Ik dacht vanmorgen fit op te staan, maar inmiddels begin ik te twijfelen of ik wel zo fit ben. Jasses -O-

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:02

Een goede probiotica en goede multivitamine (naast goede voeding, genoeg slaap, dagelijks naar buiten etc.) kan echt heel veel doen!

Een goede weerstand (en eigenlijk mega veel van je gezondheid, zowel fysiek als mentaal) begint in je darmflora.

Bijvoorbeeld de probiotica van Orthica is echt een aanrader.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:45

Er zijn er zoveel ziek. Collega's die nooit ziek zijn lopen af en aan te snotteren/kuchen. Ziekteverzuim is nog nooit zo hoog geweest als afgelopen 3 maand.

Wij thuis met 2 kinderen gaan ook om en om aan de snotter met koorts. Ik ben zelf in september - oktober en november een week bij huis geweest met koorts. Laatste keer een longontsteking erbij, dus dat was top. Maar dan denk je, hé ik voel mij weer wat fitter en dan begint de volgende weer te snotteren en hoesten.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:52

same here, in september iets gehad waarna mij vo2 max kelderde, nu pas na een dikke 4 maanden dat hij weer omhoog kruipt. en nog steeds een rare keel.