Shampoobar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14978
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:33

Nae is bv niet sls en sulfaat vrij. Laatst geprobeerd, maar flinke jeuk gehad weken lang, dus weer braaf terug naar aromaesti :')

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:55

moonsparkle schreef:
Ik vraag me af hoe je zeep in de vorm van een bar echt natuurlijk kunt maken? Als ik zoek op zeep maken kom ik steeds op natrium hydroxide om de vorm te kunnen maken en dit zorgt volgens mij ook voor de reactie tussen hard en dat het bruikbaar is in water.

Ik maak zelf wel een haarverzorgingsmiddel van planten uit de natuur wanneer deze aanwezig zijn, maar ik wissel het dan wel weer af met gewone shampoo.


Natrium Hydroxide, loog, is nodig om de chemische reactie wat zeep zeep maakt te maken. Zonder loog heb je geen zeep (is domweg niet mogelijk). Als je zoekt op pure loog heb je natuurlijk een hele andere zetting dan het beetje wat je nodig bent voor het maken van zeep.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 29-12-20 14:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Maris
Berichten: 15930
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:13

Ik denk wel dat de bars op basis van zeep het meest natuurlijk zijn tot de andere shampoobars

moonsparkle
Berichten: 21839
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:42

magda_90 schreef:
moonsparkle schreef:
Ik vraag me af hoe je zeep in de vorm van een bar echt natuurlijk kunt maken? Als ik zoek op zeep maken kom ik steeds op natrium hydroxide om de vorm te kunnen maken en dit zorgt volgens mij ook voor de reactie tussen hard en dat het bruikbaar is in water.

Ik maak zelf wel een haarverzorgingsmiddel van planten uit de natuur wanneer deze aanwezig zijn, maar ik wissel het dan wel weer af met gewone shampoo.


Natrium Hydroxide, loog, is nodig om de chemische reactie wat zeep zeep maakt te maken. Zonder loog heb je geen zeep (is domweg niet mogelijk). Als je zoekt op pure loog heb je natuurlijk een hele andere zetting dan het beetje wat je nodig bent voor het maken van zeep.


Ja precies dat probeerde ik te vertellen :o dat het nodig is, maar ik was toch nog aan het kijken voor alternatieven, dan maar niet echt in zeep vorm. Daarom maak ik zelf soms haarverzorging, maar dat is dan inderdaad echt met water of kokosmelk dus heel erg vloeibaar.

Alenthe05

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:58

DewiRox schreef:
Ik heb net een bestelling geplaatst bij Shampoobars.nl, ben benieuwd! Wilde al een tijdje de overstap maken, maar aantal maanden geleden hadden ze bij de etos 4 andrelon flessen voor 10,- en daar heb ik toen nog al flink van ingekocht. Ik heb krullen en gebruik altijd de perfecte krul, die zonder sulfaat. Wilde eerst die op maken.

Ik heb de honing shampoo en conditioner bar besteld, die aangeschreven wordt voor krullen en ook de shampoobar die dezelfde werking zou hebben als zilvershampoo (2x per week laat ik zilvershampoo 15 min in mijn haar trekken om de assige verf te behouden).

Ben heel benieuwd!


Vraagje: Hoe heet de bar die als zilverschampoo werkt?

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:16

Alenthe05 schreef:
DewiRox schreef:
Ik heb net een bestelling geplaatst bij Shampoobars.nl, ben benieuwd! Wilde al een tijdje de overstap maken, maar aantal maanden geleden hadden ze bij de etos 4 andrelon flessen voor 10,- en daar heb ik toen nog al flink van ingekocht. Ik heb krullen en gebruik altijd de perfecte krul, die zonder sulfaat. Wilde eerst die op maken.

Ik heb de honing shampoo en conditioner bar besteld, die aangeschreven wordt voor krullen en ook de shampoobar die dezelfde werking zou hebben als zilvershampoo (2x per week laat ik zilvershampoo 15 min in mijn haar trekken om de assige verf te behouden).

Ben heel benieuwd!


Vraagje: Hoe heet de bar die als zilverschampoo werkt?


Zilvershampoo :)
(Eronder staat nog shampoobar Lavendel)

Eliana

Berichten: 5476
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:29

Ik gebruik de bars an charity shampoo bar. De opbrengst gaat dan naar hondenopvang in het buitenland.
Je kan daar ook testers bestellen om zo uit te proberen welke je fijn vind werken.

XxDiandraxX

Berichten: 4008
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:57

Ik had er al vaker naar gekeken maar heb nu mijn eerste toch maar besteld. Heel erg benieuwd hoe het me gaat bevallen.

LadyFiesta
Berichten: 692
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:59

Aromaesti en Ethique!

NAE slechte ervaring mee. Er kwam niks af en haar werd droog.

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:17

Is er ook een speciale bar die je kunt gebruiken als je snel vet haar hebt?
En zijn er mensen die door het gebruik van een shampoobar minder snel hun haar hebben hoeven te wassen? :)

Miran

Berichten: 4482
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:30

Hier tevreden gebruiker van de shampoo bars (en ook andere producten) van Happy Soaps. Nog wel aan het proberen welke variant het fijnste is.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:31

Ik heb die van de Hema, vind ik erg fijn. Heb ook veel minder haaruitval. Heb ook die van NAE, die is ook fijn, schuimt wel een stuk minder.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:34

Leuk topic! Ik heb weleens bars van de Lush gehad, maar mijn haar wordt er helaas snel vet van.
Als iemand een goede shampoobar weet voor haar dat snel vet en slap wordt, dan hoor ik dat graag. :D

Anoniem

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:44

Goede timing dit topic! Een van mijn doelen komend jaar is om mijn persoonlijke verzorging te vergroenen en een shampoo/conditioner bar is een mooie start daarin :j

Cemlys

Berichten: 14978
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:24

Jennifer3010 schreef:
Is er ook een speciale bar die je kunt gebruiken als je snel vet haar hebt?
En zijn er mensen die door het gebruik van een shampoobar minder snel hun haar hebben hoeven te wassen? :)

Ik was het max 2x per week. Vroeger om de dag met gewone shampoo

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:42

Ik wil ook enorm graag over. Maar die ik destijds van lush heb gebruikt kreeg ik enorme roos en durf dus niet meer zo enorm goed.

Fudge

Berichten: 1027
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:45

Hier ook een bestelling geplaatst bij shampoobar.nl. ik heb snel vet haar, moet het bijna elke dag wassen. Heb gekozen voor de citroen bar omdat die voor vet haar wordt geadviseerd en ik heb de body bar jasmijn besteld. Ik ben benieuwd!

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 07:53

Twilight schreef:
Ik wil ook enorm graag over. Maar die ik destijds van lush heb gebruikt kreeg ik enorme roos en durf dus niet meer zo enorm goed.


Ik weet dat ik nu vloek in de kerk maar Lush is dan ook pure rotzooi. Er zit zo veel troep in, ben nog steeds verbaasd waar het etiket 'natuurlijk' vandaan komt. Als je alleen al ziet hoeveel kleurstoffen er van af komen. :=
Ikzelf ben er mega allergisch voor ondanks dat ze volgens zeggen natuurlijk, hypoallergeen en zacht zijn.

Desalniettemin zou ik je echt een goed zeepje aan willen raden. Bijvoorbeeld van HappySoaps of Louland. Goed kijken of alle ingrediënten staan vermeld dan kun je in elk geval kijken of dat je aanspreekt.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:11

Ik heb de “honey i washed my hair” van Lush en ben hier wel erg tevreden over, gebruik hem al zo’n jaar of 3.
Maar nu ik dit zo lees en Lush de prijzen maar omhoog blijft doen + uit UK bestellen heeft ook geen voordeel meer met de Brexit straks, ga ik me ook maar eens verdiepen in de andere merken. :)

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:25


DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:11

Ik denk dat ik volgende keer ook bij happysoaps ga bestellen. Zag dat zij ook gezichtsreiniging bars hebben en afwasmiddel in een bar :))

huricane
Berichten: 797
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:23

Cemlys schreef:
Jennifer3010 schreef:
Is er ook een speciale bar die je kunt gebruiken als je snel vet haar hebt?
En zijn er mensen die door het gebruik van een shampoobar minder snel hun haar hebben hoeven te wassen? :)

Ik was het max 2x per week. Vroeger om de dag met gewone shampoo


Ik was nu ook Max 2x per week, eerst zeker om de dag.
Ik heb die van nae, mijn haar is veel schoner, wel droger helaas.

Winged

Berichten: 33099
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:16

Ik heb de bars van shampoobars en metolijf gehad. Bij de eerste ook gericht op vet haar, de tweede de curls bar genomen. Helaas is de slag in mijn haar toch wel stukken minder, ook met de curlsbar. Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar blijf gewoon experimenteren. Ergens is de juiste bar _O- (en conditioner, de Jasmijnvariant van shampoobars is fijn, maar werd het ook wel weer snel vet van)

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:26

Hier ook super fan van de shampoo bars!

Ik heb beesha geprobeerd alleen die viel heel snel uit elkaar en de conditioner vond ik niks. Gebeurde vrij weinig en mijn haar werd er zo stug en breekbaar van.

Dus nu over op de happy soaps en ik wil nooit meer wat anders. Heb een aardige collectie <3 mijn haar is nog nooit zo zacht geweest en ik verf mijn haar ook al jaren.

Alenthe05

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:55

Heb gisteren een heel pakket besteld. Schampo, conditiner, deo en body-bar. Ben benieuwd. Besteld bij Happy soaps, hebben nu een mooie aanbieding.