Joanne1987 schreef:Ik moet over 2 weken terugkomen bij de huisarts, kijken of 2 weken rust genoeg doet
Gok van niet
Denk dat dat standaard is. Heb ik idd ook gehad. Na die 2 weken doorverwezen
Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Joanne1987 schreef:Vind dat best eng trouwens met iemand gaan praten er over...
Marisje76 schreef:Ik kon heel snel twee he bij een psycholoog ivm mijn paniekaanvallen. Dit vond ik heel zwaar omdat ik eigenlijk wilde dat ze me er meteen af kon helpen en ook meteen al mn anders klachten kon oplossen maar zo werkt het natuurlijk niet. (Ik wilde het liefst iedere dag gesprekken.vond 1x per week echt niet voldoende) achteraf heeft ze me uitgelegd dat ze he niet kunnen helpen als he er net helemaal diep in zit , dan raak je nog verder in je dip.
Voor de 'gewone psycholoog kwam ik op de wachtlijst kon ik 3 weken later terecht.
Ik ben toen ik thuis kwam te zitten pas echt in een diep gat gevallen. Alsof mijn lijf tot dan toe op reserve liep. Ik vond het idd ook echt het diepste van de put. Ik gun dat echt helemaal niemand!
Ik ben bij 2 verschillende psychologen geweest dat vond ik erg moeilijk. Maar ik was trots op mezelf dat ik in ieder geval aan kon geven dat ik bij de eerste me niet op mn gemak voelde.
Ik ben nju dus ruim 6 jaar verder. Autor8jden doe ik wel maar er is nog altijd een stuk snelweg die ik liever vermijd. En dat vind ik vervolgens weer heel irritant. Ik heb daar ook wel EMDR voor gehad, dat heeft me een heel stuk geholpen maar dus niet helemaal
Sannert schreef:Ik zit sinds begin september thuis.
Oktober vorig jaar heb ik mijn relatie verbroken met de vader van mijn kinderen.
Tot februari noodgedwongen nog samen gewoond en dat was vreselijk. Hij heeft mij het leven behoorlijk zuur gemaakt.
Toen een woning gekregen op een kwartier afstand van de school van mn kinderen. Kinderen had ik toen 24/7 onder mijn hoede.ik bracht ze naar school, Ging naar mijn werk, racete naar huis de hond uit laten en weer de kinderen ophalen.
Begin september werd het me teveel. Gebeurde iets stoms op het werk en ik flipte uit. Schrok van mezelf en kon alleen nog maar huilen. Heb toen een uur in de auto gezeten huilend met hartkloppingen en toen maar mn manager gebeld want mn volgende cliënt zat op mij te wachten.
Ik ben naar de huisarts gegaan en daarna naar de poh. Hier kwam uit dat ik overspannen was.
Op dit moment gaat het wat beter. Kan weer wat ontspannen, Maar de rest blijft wel een opgave. Donderdag moet ik weer naar de bedrijfsarts en het laatste kwartier zal mn manager erbij zijn. Zij heeft mij al een aantal keer gevraagd of ik niet een 1 of 2 cliënten weer kan doen. Maar dat lukt me gewoon niet.
Met sinterklaas waren mn ouders hier. Kinderen waren door het dolle, mn vader was tegen me aan het praten en ik kreeg het niet verwerkt. Na 2 uur zijn ze gegaan en ik kon mn bed in met hoofdpijn. Zelfde van het weekend. Zaterdag had ik boven gestofzuigd, denk dan doe ik zondag als de kinderen er niet zijn beneden. Heb 2 gangen opgeruimd en gestofzuigd en toen was het op.
Na volgende week kerstvakantie en daar zie ik ook al tegen op. 2 weken de kinderen thuis. Ze zijn niet lastig, of extreem druk maar ze zijn 4 en 7.
Ik wil het er wel met de bedrijfsarts over hebben dat ik het niet zie zitten om als ik uit deze burn out ben terug te gaan naar mn werk, want ik ben bang dat ik dan weer snel thuis zit met een nieuwe burn out. Ik zal voor het financiële plaatje meer uren moeten gaan maken aangezien ik niet van vader op aan kan, maar dat wordt me lichamelijk en geestelijk te zwaar in dit werk.
Mandyy schreef:Wat voor hulp hebben/hadden jullie als ik vragen mag?
Ik heb afspraken bij de praktijkondersteuner van de huisarts.
Vrijdag bij de huisarts geweest omdat ik me zo slecht voelde en het niet meer zag zitten.. dus nu even kijken hoe verder.
Zou deze week extra afspraak maken bij POH, maar haar agenda zit vol. Viel me wel even zwaar.
Marisje76 schreef:Je hoort zo vaak dat autorijden een dingetje is bijmengen met een burn-out. Het heeft schijnbaar te maken met controle. Als er iemand naast me zit heb ok geen problemen op de snelweg alleen als ik alleen in de auto zit. En idd op het stuk waar ik al eerder een paniekaanval heb gehad. Ik heb wel (adem)technieken geleerd hoe je daar mee om kan gaan maar iedere keer als ik hem op voel komen dan voelt dat toch een beetje als falen. En ik weet sat je dat juist echr niet moet denken maar dat ik makkelijker gezegd dan gedaan
Toverbal schreef:Sannert schreef:Ik zit sinds begin september thuis.
Oktober vorig jaar heb ik mijn relatie verbroken met de vader van mijn kinderen.
Tot februari noodgedwongen nog samen gewoond en dat was vreselijk. Hij heeft mij het leven behoorlijk zuur gemaakt.
Toen een woning gekregen op een kwartier afstand van de school van mn kinderen. Kinderen had ik toen 24/7 onder mijn hoede.ik bracht ze naar school, Ging naar mijn werk, racete naar huis de hond uit laten en weer de kinderen ophalen.
Begin september werd het me teveel. Gebeurde iets stoms op het werk en ik flipte uit. Schrok van mezelf en kon alleen nog maar huilen. Heb toen een uur in de auto gezeten huilend met hartkloppingen en toen maar mn manager gebeld want mn volgende cliënt zat op mij te wachten.
Ik ben naar de huisarts gegaan en daarna naar de poh. Hier kwam uit dat ik overspannen was.
Op dit moment gaat het wat beter. Kan weer wat ontspannen, Maar de rest blijft wel een opgave. Donderdag moet ik weer naar de bedrijfsarts en het laatste kwartier zal mn manager erbij zijn. Zij heeft mij al een aantal keer gevraagd of ik niet een 1 of 2 cliënten weer kan doen. Maar dat lukt me gewoon niet.
Met sinterklaas waren mn ouders hier. Kinderen waren door het dolle, mn vader was tegen me aan het praten en ik kreeg het niet verwerkt. Na 2 uur zijn ze gegaan en ik kon mn bed in met hoofdpijn. Zelfde van het weekend. Zaterdag had ik boven gestofzuigd, denk dan doe ik zondag als de kinderen er niet zijn beneden. Heb 2 gangen opgeruimd en gestofzuigd en toen was het op.
Na volgende week kerstvakantie en daar zie ik ook al tegen op. 2 weken de kinderen thuis. Ze zijn niet lastig, of extreem druk maar ze zijn 4 en 7.
Ik wil het er wel met de bedrijfsarts over hebben dat ik het niet zie zitten om als ik uit deze burn out ben terug te gaan naar mn werk, want ik ben bang dat ik dan weer snel thuis zit met een nieuwe burn out. Ik zal voor het financiële plaatje meer uren moeten gaan maken aangezien ik niet van vader op aan kan, maar dat wordt me lichamelijk en geestelijk te zwaar in dit werk.
Heb je een koophuis?
Want als je een huurhuis hebt en je gaat minder werken, heb je recht op meer huur-en zorgtoeslag.
Je hebt ook recht op Kindgebonden budget en bij de inkomstenbelasting op inkomensafhankelijke combinatie kosten. Dit zijn toch behoorlijke bedragen die je kunnen ondersteunen.
Is er een optie om de kinderen een dagdeel of dagje bij familie of een vriendin onder te brengen? Zodat je een rust moment voor jezelf hebt?