Niet veel voorkomende allergieën en/of intoleranties?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:20

Gianti schreef:
ook een soort antibioticum... (moet echt eens naam gaan onthouden, reageer er echt enorm heftig op).

Ik gok zo de tetracycline :) Dat is een hele beruchte waar veel mensen op reageren. Ik zag er iig sexy uit toen ik van top tot teen onder de rode vlekken en pukkels zat haha

moonfish13

Re: Niet veel voorkomende allergieën en/of intoleranties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:20

Shadow, ik denk dat iedereen met allergieen dat moet doen.
Je beseffen dat je veel niet hebben kan en dus varieren, niet teveel en te vaak dingen eten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 20:23

Maar hoe zijn jullie, en zeker mensen met zovéél allergieën er achter gekomen waar je allemaal allergisch voor bent?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:24

Proefondervindelijk :)
Elimineren en toevoegen. Bij de een kwam ik er sneller achter dan bij de ander. Dacht eerst niet tegen een bos te kunnen (vochtigheid/bomen/etc), bleek het de appel te zijn die ik altijd at tijdens een boswandeling :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:25

vuurneon schreef:
Proefondervindelijk :)
Elimineren en toevoegen.

Zo effe gezocht:
A, C en foliumzuur B9, zink, B5, B1 magnesium, calcium, zink zie ik zo al voorbij komen op ebay, puur dus zonder vulstoffen. Alles kan dus. :Y)

Alwiene, ik ook proefondervindelijk maar dat weet je.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:27

Bij fruit is het wel makkelijk om erachter te komen - die reactie is meestal heel snel en vaak eet je 1 soort fruit tegelijk. Tenminste, zo is dat bij mij. Groenten merk ik als ik stiekem snoep tijdens het koken, en noten ook vaak van tussendoor. Plus dat je lichaam het op een bepaald moment gewoon weet, en daar luister ik dan maar naar. Hooikoorts is via bloedonderzoek vastgesteld. (Er moeten ook nog ergens specifieke voedselallergie-uitslagen rondzwerven, maar waarom zou ik daar nog naar op zoek gaan - ik weet het zo ook wel.)

De IgE-reacties zijn met bloedonderzoek vastgesteld, maar da's geen standaard huisartsentest. Ik heb ze ook nog niet geprovoceerd (dus kijken of het echt zo is.)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:28

vuurneon schreef:
Gianti schreef:
ook een soort antibioticum... (moet echt eens naam gaan onthouden, reageer er echt enorm heftig op).

Ik gok zo de tetracycline :) Dat is een hele beruchte waar veel mensen op reageren. Ik zag er iig sexy uit toen ik van top tot teen onder de rode vlekken en pukkels zat haha

hmm, volgens mij andere

Alwiene schreef:
Maar hoe zijn jullie, en zeker mensen met zovéél allergieën er achter gekomen waar je allemaal allergisch voor bent?

idd uitproberen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:29

Moonfish:
Ah super! :) Zal ook eens ebayen haha
(Pillen van de Hema kon ik helaas ook niet tegen. Heb nu Davitamon gehaald)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:30

Tetracycline is overigens een familienaam van een groep antibiotica :) (oa doxycycline valt eronder). Kan natuurlijk ook een hele andere zijn! Ik heb het laten vastleggen in mijn medisch dossier, dus per ongeluk krijgen kan gelukkig niet meer. Komt er direct een waarschuwing.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:33

Hier penicilline en amoxyline(bv clamoxyl) die fout gaan, nog een waarvan ik de naam kwijt ben. Doxycicline en zytromax gaat nog wel goed.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:38

vuurneon schreef:
Moonfish:
Ah super! :) Zal ook eens ebayen haha
(Pillen van de Hema kon ik helaas ook niet tegen. Heb nu Davitamon gehaald)

Pfff en dan maar hopen dat het niet ''gewoon'' de vulstof is. -O-
Ik zit te kijken, en de supradyn complex forte heeft dus 20 vit/mineralen.
Zelf vind ik supradyn vrij prijzig, ik ga wel eens kijken wat wel en niet noodzaak is voor mezelf, misschien kan ik dan wel gewoon wat bestellen op ebay.
Mijn moeder gebruikt het ook dus dat zou dan op den duur denk ik wel schelen.

Jodium kan je trouwens via zeewier doen, ff kijken wat de gemiddelde waarde is dan. :P
*vind dit wel grappig*

Ik had een of andere voor blaasontsteking, maar ik werd er moe van en mijn darmen vonden het niet leuk.
Toen ben ik over gegaan op Mannose, ging toppie.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:44

Ik ben allergisch voor karamel. Waarschijnlijk is het de bindstof o.i.d. die ze in karamel gebruiken, want de ene keer is het erger dan de andere keer. Ik heb het weer niet met gekarameliseerde suiker. Ik krijg dan echt onwijze buikkrampen en (zoals iemand anders dat hier zo mooi verwoordde) kan dan een tijdje op de wc gaan wonen :+ Vervelendste is dat ik karamel echt ónwijs lekker vind/vond, het was/is echt mijn favoriete snoepje. Op een gegeven moment begon het wel op te vallen dat ik iedere keer onwijs ziek werd als ik weer een zak karamelblokjes leeg had zitten vreten, dus zo kwamen we erachter :P

Daarnaast ben ik niet echt allergisch, maar wel gevoelig voor paracetamol. Volgens pharmaceuten zou het onmogelijk moeten zijn, maar ik word echt onwijs misselijk van paracetamol. Ibuprofen e.d. kan ik dan weer prima tegen (dus het is niet perse een gevoelige maag), maar die mag ik dan weer niet in combinatie met mijn medicijnen. Dus vaak is het even afwegen of de pijn dusdanig erg is dat ik op de wc / naast een emmer wonen voor de rest van de dag ervoor over heb. Meestal niet, en neem ik dan maar gewoon eigenwijs een ibuprofen of aleve.

En dan ben ik nog allergisch voor schmink :+ En lijm van pleisters/tape/e.d. Schmink daar zwel ik van op, en een opgezwollen gezicht is echt naar! En die lijm daarvan 'lost' mijn huid op, het is heel raar en mensen geloven het vaak niet tot ze het zien. Maar dan is het net alsof je het bovenste laagje huid er af hebt geschraapt/getrokken. En dan krijg ik dus een soort schaafwond. Tegen die zachte, stoffen pleisters voor de gevoelige huid kan ik dan weer wel :=

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:53

Mijn zus is allergisch voor alcohol. Drinken gaat opzich wel, ze kan éen glaasje wijn drinken zonder er te veel last van te hebben maar vooral op haar huid heeft het een heftige reactie. Laatst kreeg ze per ongeluk een hele scheut whiskey over haar hand en die is nu helemaal ontstoken.
Ook andere producten waar alcohol in zit krijgt ze uitslag van, zoals schoonmaak middel maar bijvoorbeeld ook kaas (ja, daar zit dus ook alcohol in). Ze ontdekte haar allergie toen ze in een delicatesse winkel werkte en de hele dag kaas stond te snijden.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:43

Ik ben lichtelijk allergisch voor Tea Trea Oil ('t zou de huid juist niet moeten uitdrogen, mijn huid schilferde helemaal open van de droogte).
En voor Notencrème, daar wordt mijn huid rood & verbrand van (fijn als je 't mee hebt als zonnebrandcrème :+ ). Verder niet echt problemen mee ofzo.
Heb de TTO recentelijk ontdekt, dus ik ga nu voorzichtiger zijn met wat ik op mijn huid smeer, ik heb ook een redelijk extreme reactie op distels gehad. VOortaan toch eerst op m'n armen testen, ipv op m'n gezicht. Beter een rode, schilferige, pijnlijke arm, dan dat op je hoofd :=

Alcohol lijkt me heel erg irritant zeg, Bambolina! Hoe doet ze 't met ontsmetten van dingen? Omdat daar ook vaker alcohol in zit?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:46

Rebel_Jits schreef:
Ik kan niet tegen tomaat. Kan het in geen enkele vorm verdragen. Als ik het toch binnen krijg, zit ik binnen 30 minuten met ondraaglijke buikkrampen en kan ik een tijdje op de wc wonen ;(
Best vervelend, want in heel veel sauzen en salades zit tomaat.
Andere dingen waar ik niet tegen kan, zijn: kiwi, aardbei in grote hoeveelheden, ananas in grote hoeveelheden. Ziet iemand een verband..? :D

Histamine allergie!
Ik heb het ook!

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:08

Ben nu bezig met een eliminatiedieet. Tot op heden pinda's en alle noten. Melk en alle produkten waar melk in zit, soja en alle produkten waar soja in zit en als laatste alle fruit. Mag nu nog 4 weken doorgaan om de allerlaatste jeuk ook weg te krijgen.
Ben er achter gekomen door jeuk na het eten van paaseitjes........ alleen bij nader inzien jeuk ik al sinds mijn buikoperatie nu 4 jaar geleden.
Is alleen nog verder opgebouwd in de afgelopen jaren.
Klacht als eerste JEUK en dan direct na het eten van "verkeerd" voedsel en dan als toetje minimaal een dag jeuk!
En daarnaast loopneus hoesten en als ergste kortademigheid en verzuring van alle spieren.
Had afgelopen winter nog geen energie meer om op paard te rijden ....... en dan is het echt erg met mij :j

Nu gaat het weer een stuk beter. Maar heb nu al schrik als ik straks moet gaan provoceren 8-)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:01

Ik ben allergisch waarschijnlijk voor proteine eiwit in vleeswaren (denk aan vleeswaren om te snijden), ik krijg uitslag op mijn handen (contacteczeem), erg handig als je bij de vleesafdeling werkt ha,ha. Ik ben nog wel voor meerdere dingen allergisch alleen dat is niet zo bijzonder. In oktober word alles uitgebreid getest.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:47

Luzerne :')
Het is echt heel idioot maar zodra ik de zak/ton met luzerne erin open doe, dan ga ik echt aan 1 stuk door niezen, tranende en opgezwollen ogen, jeuk in mn keel en gehemelte. Zal vast 1 of ander grasje zijn wat erin zit, want ik heb ook wel een beetje hooikoorts-achtige klachten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:19

Heb een intolerantie voor riet en bietsuiker, dextrose, glucose(stroop) en honing. Ben ik 15 jaar geleden achter gekomen, en eet het sindsdien niet meer. In het begin was dit wel even zoeken want echt bijna overal zit toegevoegde suiker in, groenten in blik, saus(mix), heel veel soorten brood (ook van de warme bakker!) soep, vlees en vleeswaren etc.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:40

Ik heb donderdag een afspraak met een bioresonantie therapeut..
Eens kijken wat ze daar kunnen doen.
Ik neig vooral naar supplementen en medicijnen ook, na enkele weken kan ik er dus vaak niet meer tegen.
Heel gek en vooral frustrerend dus ik ga eens kijken wat ze daar kunnen doen.
Het kan twee kanten op, of het wordt niets of ik reageer ook hier heel goed op zoals ik op veel dingen sterk reageer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:37

Ben er door bio resonantie wel achter gekomen waar ik niet tegen kan, conclusie was alleen wel dat hij er niks aan kon doen. Maar het is sowieso al handig om te weten waar je op reageert :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:03

Ik zit net te denken dat ik dus weer moe ben sinds een week.. Sinds het mooie weer begon.. -O-
Hooikoorts dus weer.. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Naja mocht dit niet helpen heb ik een vriend die hypnotherapeut is die mij ook graag als proefkonijn heeft. :+