[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solaria_Liz

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:57

hej bokkers...

Ik heb mijn haar meerdere malen donker geverft en dat is altijd gelukt. Ook heb ik het af en toe ook weer blond laten verven en die pakte ook altijd.. Maar nu heb ik 2 keer blond proberen te verven en al 2 keer is er totaal geen resultaat. Heeft iemand enig idee hoe dat zou kunnen? Want het is echt een raadsel.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 01:15

Oooh leuk toppic :D
Leuke kapsels zie ik voorbij komen hihi.
Zelf heb ik een platinablonde bob (die ik nu weer langer laat groeien, tot ik weer zin heb om het te knippen :P) met elke keer weer andere pony als ik daar zin in heb.

@ happy liz: gebruik je elke keer het zelfde merk?
Je kan ook ontkleurder kopen, dat is speciaal voor donker geverfd haar, zelf gebruik ik om te blonderen altijd Poly blond van swa.kopf en dan 4 tot 6 tinten lichter, je kan ook 2 tot 4 tinten lichter kopen, die word niet zo mega licht als die 4-6.
Maar dat is wel voor als je echt heel blond wil volgens mij, weet niet of je zo blond wilt worden?

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:54

@ _vivi_ Die ontkleurder... is dat van dat spul wat echt heel schadelijk voor je haar is?
Ik verf het altijd met hetzelfde merk.. Ben goudblond van mezelf en die kleur mis ik toch wel :P Dus wil wel redelijk blond worden ;)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:49

Jah ik weet niet, ik gebruik die ontkleurder nooit, maar vaak is het wel schadelijk voor je haar als je van erg donker naar licht gaat.
Die ene die ik gebruik van 4 tot 6 tinten lichter is ook wel zoiets maar valt nog onder de blonde verfsoorten, ik ben al licht van mezelf en ik merk geen schade aan mijn haar door de verf (word niet stro pluizig wat je wel is ziet).
Ik denk dat je het beste dan naar de kapper kan gaan als je liever je eigen haar kleur weer terug wilt hebben, dan zou je voor 1x wel iets meer betalen, maar heb je denk ik wel meer kans op beter resultaat, en niet dat je maar moet afwachten of je het juiste pakje wel hebt gekocht (soms kunnen die wel iets anders uitpakken dan op de verpakking staat).

Succes der mee :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:35

Ik breek even in in dit topic... Ik heb laatst zwarte haarverf gekocht, maar zie het toch niet zo zitten om die in m'n haar te gooien. Is er hier iemand in geïnteresseerd? PB'tje is dan het handigste denk ik. Ik stuur het op tegen verzendkosten (was 2 voor de prijs van 1, dus dan verlies ik er niks op).

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:38

het is stil hier

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:30

Allen, ik heb een vraag!! Wie wil me helpen?
Ik heb zwart, knalzwart haar. Van mezelf bruin, maar verf het al wel 7 jaar ofzo zwart. Nu zie ik aan de voorkant grijs, aargh! Ben 26, met grijs haar ;) Anyway, nu heb ik het al een hele tijd niet mer geverfd, en heb ik aardige grijs/bruine uitgroei.
Ik vind knalrood haar erg leuk, en zou dat eigenlijk heel graag weer willen. Dit pakte echter nooit. Bovenop mijn kop ging het altijd prima, alleen vanaf halverwege naar onder ging het niet goed. De kapper heeft het ooit eens proberen te bleken en daarna de rode verf erin, werkte een beeje maar nog niet goed. Boven rood, onder zwart/rood/vies.

Hoe krijg ik het voor mekaar om mijn hele haar mooi rood, ala Simone Simons van Epica te krijgen?
Zoiets zou ik graag willen: Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:33

Bleken en dan rode verf? Word het wel meer oranje denk ik. _O- _O-

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:00

Weet iemand een goed product voor mensen met heel veel krullen? Niet om het stijl te maken maar om het er mooier uit te laten zien.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:04

Moiryn schreef:
Weet iemand een goed product voor mensen met heel veel krullen? Niet om het stijl te maken maar om het er mooier uit te laten zien.

Als ik krullen wil, gebruik ik Andrelon krullen mousse & een beetje spray.
Wordt het helemaal niet superhard van en ook niet pluizig.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:47

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:57

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:04

ik ben van krullenbos ook naar een kuif met mat gegaan en het viel juist prima, alleen les nr 1: het zal nooit zo zitten als op de foto, je zal het echt je eigen draai moeten geven :)

ohja overigens heb ik nu een korte bob terwijl ik krullen heb, maar fohnen met zo'n ronde borstel en voila :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:17

ik heb jullie hulp nodig;

ik heb lang haar (60/70cm) ben van mezelf donkderblond.
heb vreselijk haar, vindt ikzelf.
heb giga slag en het blijft niet mooi zitten.

het enige wat ik ooit heb gehad; een staart en 2 vlechten (van voorhoofd tot einde haar) doorgevlochten.

ik wil dolgraag stijl hara, of helemaal slag (niet half :P )

mijn haar gaat er niet af, aangezien ik spaar voor een mooi pruikje voor een kankerpatient, dus een creatieve oplossing is best moeilijk!

edit; mijn haar is zo erg, dat mijn moeder de kapper vroeg of ze ook schapen scheerden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:23

Koop een stijltang. :+

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:49

@ majo
Als je echt zo rood/oranje wil worden als op de foto moet je het toch echt eerst bleken, ik denk zelfs 2x aangezien je aangeeft pik zwart haar te hebben.
Een vriendin van mij wilt ook graag rood (wel iets donkerder dan jouw foto), en zij heeft ook dat de bovenkant heel mooi is en de rest word vaal, ze wilt het niet ontkleuren maar elke kapper of kapperszaak waar ze is geweest geeft aan dat het eerst helemaal blond moet zijn.

@ Daphne,
stijltang is idd handig, ik heb er een van Princess en die is 20 euro en best goed (mijn haar gaat er iig niet van pluizen of uitdrogen) moet je wel in combi doen met een repair shampo of conditioner.
Wat je ook kan doen is je haar nat maken voor je gaat slapen, daar doe je een verstevigende mouse in, dan maak je 4 of 5 even dikke vlechten van boven tot in de punten, ga daar mee slapen, en de volgende ochtend in het meeste droog en heb je krullen of slag in je haar, dat hangt dan net af hoe dik je de vlechten maakt, wat nog nat is kan je even droog maken met de fhon, leuk haarbandje er in of schuifes aan 1 kant en tis weer is wat anders.
Als je een stijltang hebt zijn daar ook manieren mee om je haar mee te krullen of te voorzien van mooie slag, op internet staan daar dingen over, ik heb als een kroes haar bij mezelf gemaakt met de stijltang dus alles is zowat mogelijk :P alleen moet je er wel ef de tijd voor nemen of oefenen.

Succes!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:58

@ Vivi: ok dank je, ik ben ook bang dat er weinig anders opzit. Denk dat ik in de vakantie maar eens met een dik boek naar de kapper ga, aangezien ik er dan wel een paar uur zal zitten. Yak! Maarja, als je dan iets moois hebt...

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:14

Leuk topic zeg!!!

@marius wat een gaaf kapsel maar idd, welke elke dag veel werk lijkt me en wat als het regent..dan stot het gelijk in elkaar denk ik.

Dat felle haar is gaaf zeg!

Ik heb nu meer koperrood/bruin en zou heel graag echt een stuk lichter willen gaan, maar ik zou niet weten of dat bij mij past. Ik heb een vrij gele lichte huid en bruine ogen. Wie heeft er goeie tips? Ik denk meer richting blond en rood, ja of bruin..maar ik ben van mezelf heeeeel donkerbruin en hou wel van rood maar blond ben ik nog nooit geweest.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:45

Heeft er hier niemand tips voor je haar leuk te doen met kerst?
Leuk op te steken ofzo?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:13

Kerstballen erin?

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:43

mooi laten knippen bij de kapper? zodat het er weer mooi uit ziet :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:33

Toevallig afgelopen maandag laten knippen en verven :)
Dacht het mooi op te steken ipv los te laten, maar moet nog maar ff kijken of dat ook wel zo mooi is.

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:03

heey ik kom hier even binnenvallen!
vandaag drama hier in huis :7 even lekker veel nieuwe highlights erin doen, ik was het uit en wat voor kleur was het : hardstikke blond + oranje! :( en veel oranje! :(
dus ik ging naar de kapper, kapper had geen tijd dus toen dacht ik : dan doe ik er wel lichtbruin erdoor heen en dan zie ik wel hoe het word.. het kan nooit erger worden dat dit,, en gelukkig is me haarkleur mooi zo :D het is een combi van donkerblond en bruin en ik ben er blij mee ! :D

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:31

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:44

Volgens mij heb je er net zelf een ander topic over geopend...