De genezende kracht van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Re: De genezende kracht van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 11:08

Ik had allemaal vreemde bijwerkingen van mijn steen. Nu ik 'm niet meer bij me heb, gaat 't weer een stuk beter Ja Vreemd, bijgeloof... Ik weet het niet?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:16

Mijn steen heeft wat barstjes maar ik bleef hem dragen.Mijn klachten werden erger terwijl ik niet specifiek die steen voor mijn klachten heb maar die staat verbonden aan mijn sterrebeeld.
Ik heb mijn steen maar af gedaan en op de paravieuw beurs kijk ik wel naar een nieuwe.
Ik denk dat het namelijk een negatief effect heeft als die barstjes heeft.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 11:21

Hij was pas nieuw, die van mij... Gekregen van een paranormaal energetisch therapeut...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:03

Ik heb even op gezocht welke stenen ik gebruik met mediteren.

Amethist, aventurien, carneool heldere kwarts, rozenkwarts, sodaliet, tijgeroog, gele calciet.

Ik heb zegmaar een soort schriftelijke curses die voor mij goed helpt. Je kan de verschillende stenen op of zo dicht bij je chakra's leggen, op ze allemaal en een poosje zo blijven liggen. Consentreren op muziek of je ademhaling. De kristalen zorgen er voor dat je chaka's weer in balans komen. De laatste keer werden mijn derde oog en hartchraka eerst koud (mijn huid zelf op die plaats) De stenen werden daarna zelf heel warm.

Maar dat word niet echt als mediteren omschreven. Mediteren zelf doe ik met de kristalen en bij behoorende kaarten/schilderingen. Die helpen met visualiseren.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:10

Nanda schreef:
floortje, bij stenen is het net zoals homeopatie, de klachten kunnen soms verergeren, en het verschilt hoe lang dit duurt. ik zeg voor mezelf altijd, de rottigheid moet er eerst uit voordat er verbetering kan optreden.

stenen dragen is niet altijd meteen leuk, en moet je flink door de zure appel heen bijten. veel mensen weten die helaas niet en houden voortijdig op met het dragen van steen en komen zo niet tot dat punt waarop ze zich beter voelen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Is het dan niet zo dat "die " steen niet bij je past als je eerst "negatieve" dingen ervaart?

Pellie schreef:
dat kan ook, dit komt veel voor als stenen niet persoonlijk aangemeten worden. je denkt soms zelf een steen te kiezen waarvoor hij dient. maar je problemen kunnen eerst op een andere manier geholpen moeten worden, dus is er eigenlijk een andere steen nodig. zelf stenen vanaf hun werking kiezen kan een valkuil zijn Ja

als je steen aangemeten is dmv een spiertest, dan zit je er bijna nooit naast en daarop heb ik mijn voorgaande post geschreven.

er zijn trouwens ook genoeg mensen die wél goed zitten met het zelf uitzoeken van stenen hoor Ja je moet er een beetje gevoel voor hebben.
ik heb dat niet, dus laat ze me aanmeten, daar hebben ze nooit mee naast gezeten. Lachen

iefke, bovenstaande opties kunnen bij jou van toepassing zijn Ja

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:03

Ik heb een tijd lang een kettinkje met Mosagaat (staat voor mijn sterrenbeeld, Weegschaal) gedragen, maar op dit moment is het hangertje kapot en heb ik nog niet de tijd gehad om een nieuwe te kopen.

Ik wil wel meer over de kracht etc. van edelstenen weten. Ik heb zelf wel een aantal stenen, maar die heeft mijn moeder ooit bij een bepaalde blad gekregen.
Wél heb ik een stukje bergkristal gekregen, maar dat is volgens mij een meer 'algemenere' steen.

Maar goed, omdat ik dus meer over edelstenen wil weten vroeg ik me af of er iemand een goede en leerzame site heeft, of een goed boek/bepaalde schrijver weet waar je veel van kan leren. Mag ook via pb.
Ik ga binnekort het topic goed doorlezen, maar ik moet zo weer husiwerk gaan maken helaas. Moet ook gebeuren he. Clown

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 21:25

Pellie schreef:
Nanda schreef:
floortje, bij stenen is het net zoals homeopatie, de klachten kunnen soms verergeren, en het verschilt hoe lang dit duurt. ik zeg voor mezelf altijd, de rottigheid moet er eerst uit voordat er verbetering kan optreden.

stenen dragen is niet altijd meteen leuk, en moet je flink door de zure appel heen bijten. veel mensen weten die helaas niet en houden voortijdig op met het dragen van steen en komen zo niet tot dat punt waarop ze zich beter voelen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Is het dan niet zo dat "die " steen niet bij je past als je eerst "negatieve" dingen ervaart?

Pellie schreef:
dat kan ook, dit komt veel voor als stenen niet persoonlijk aangemeten worden. je denkt soms zelf een steen te kiezen waarvoor hij dient. maar je problemen kunnen eerst op een andere manier geholpen moeten worden, dus is er eigenlijk een andere steen nodig. zelf stenen vanaf hun werking kiezen kan een valkuil zijn Ja

als je steen aangemeten is dmv een spiertest, dan zit je er bijna nooit naast en daarop heb ik mijn voorgaande post geschreven.

er zijn trouwens ook genoeg mensen die wél goed zitten met het zelf uitzoeken van stenen hoor Ja je moet er een beetje gevoel voor hebben.
ik heb dat niet, dus laat ze me aanmeten, daar hebben ze nooit mee naast gezeten. Lachen

iefke, bovenstaande opties kunnen bij jou van toepassing zijn Ja

Owkee!! Dank je wel!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:09

soar, ik heb de krater al genoemd en de eigenaresse heeft ook meerdere boeken geschreven.
verder vind ik deze ook wel fijn om iets op te zoeken:
klik en klik

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:13

Ik zoek een steen die mij vertrouwen geeft, mij laat ontspannen en mij concentratie geeft....Welke steen denken jullie, ga hem niet gelijk dragen hoor maar ben benieuwd wat de kenners ervan zeggen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:55

een citrien Ja

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 10:05

Dankjewel Pellie!
Aan deze site's heb ik inderdaad iets Lachen

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:23

Interessant topic Ja
Ik blijf even volgen Lachen

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:46

Gister ben ik naar de paravieuw beurs geweest.Hier heb ik een steen aan laten meten.Dat ging op een hele vreemde manier.Het is allemaal zo apart.Ik hoop dat deze steen iets voor me doet.Zijn er nog meer mensen geweest?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:06

Ik heb een amathist omdat die rust zou geven.
Maar heb een tijd terug toen een foto van mij laten lezen en is er de mosagaat uitgekomen. Ondanks dat diegene me absoluut niet kende heeft ze deze steen aangerade met de mededeling dat het tegen mijn onrust zou werken EN zou helpen met mijn darmklachten. En laat dat nu idd twee van mijn 'problemen' zijn.

Werking Mosagaat:
Helpt tegen oorontsteking, oorsuizingen, darmstoornis, griep, koortslippen en koorts. Bevordert het verloop van een zwangerschap en geeft rust. Stimuleert de wilskracht, werklust en uithoudingsvermogen, maakt ontvankelijk voor universele liefde en bevat intense aarde energie. Vergroot de vitaliteit van oudere mensen.

Of het werkt? Geen idee eigenlijk. Ik ehb niet het idee dat ik, als ik de steen draag, een stuk rustiger ben en minder last van mn darmen heb. Maar toch draag ik hem regelmatig. Het is mij aangeraden hem laag te hangen, maar dat heb ik niet (gewoon aan een 'hoge' ketting). Dus misschien dat ik daarom niet echt veel vershil merk.
Ik geloof er iig WEL in. Hij heeft een tijdje in de kast gelegen, maar ik draag hem nu weer intensief vanwege mijn oorproblemen (oorzuizingen) en misschien dat het uitkomst voor mij kan bieden.

Maar baat het niet, dan schaadt het oko niet echt. Iig als je niet nare bijwerkingen krijgt van het dragen van de steen. Wat kan gebeuren als het echt neit bij jou past de type steen.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:21

Ik heb gisteren een Malachiet voor onze hond gekocht, en die hangt nu om haar halsband Lachen hopen dat het een goede uitwerking heeft Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 20:08

Wat doet die dan bij de hond?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:10

Onze hond heeft artrose in haar voorpoten en de malachiet bevordert de gewrichten en is goed bij hernia, artritis etc.
Voor meer betekenis ( bij mensen ) kun je op internet nog meer betekenis vinden. Zo helpt de steen ook bij het ontdekken/ontwikkelen van de spirituele gave, wat bij mijn hond dus niet echt van toepassing is.

Ik ben benieuwd of ik enig resultaat ga zien, ik weet niet binnen welke tijd ik iets mag verwachten?

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:47

Ik zou je hond gewoon groenlipmosselextract geven, of voer speciaal voor honden met artrose..

Ben wel heel benieuwd of de steen werkt bij je hond! Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:34

@Joske_vuran, Onze hond krijgt momenteel dagelijks 2 capsules Glucosamine in haar voer.
Dit smeert de botten, en werkt redelijk. Met de pijnstiller zijn we gestopt omdat het gewoon niet zo gezond voor haar is.

Ik ben zelf ook erg benieuwd, en als het niet werkt dan was het iig te proberen Lachen

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:46

iefke schreef:
Ik had allemaal vreemde bijwerkingen van mijn steen. Nu ik 'm niet meer bij me heb, gaat 't weer een stuk beter Ja Vreemd, bijgeloof... Ik weet het niet?

Ik kreeg de tip lapis lazuli en sneeuwvlok obsidiaan te dragen (de laatste maar kort)
maar ik kreeg na de eerst dag al hoofdpijn
van 's morgens vroeg tot ik naar bed ging
en dat had ik nooit! had misschen 3 keer per jaar een beetje hoofdpijn

Blijkt dat deze stenen een voedselintolerantie naar boven hebben gebracht..
ik heb ze weer af gedaan
eet een aantal dingen minder/ niet meer
en weg is hoofdpijn..

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:43

Ik heb ook de lapis lazuli aangemeten gekregen.Ik draag hem sinds vandaag en ben benieuwd.
Die voedselintolerantie had je dus blijkbaar al ?Alleen met die steen kwam die boven?Draag je de steen nog wel?

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:45

Ja, denk het wel
ik weet niet precies hoe het werkt
de stenen hebben het naar boven gebracht zodat ik er iets aan kan doen ofzo (?)

Ik heb ze afgedaan en heb nog wel regelmatig hoofdpijn
maar niet contstant meer

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:29

Interessant topic, ik blijf dit volgen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:23

tancreda, het is wel beter om je steen op de juiste plek te hangen. ze corresponderen met chakra's, de gebieden waar 'het' probleem zit, je moet je steen ter hoogte van je stuitje dragen Lachen
en draag je hem, als je bijv. uit gaat ofzo, hoger?

Laar, die malachiet hoort je hond samen met een chalsedoon te dragen?
ik ben ook benieuwd wat stenen nu precies voor ondersteuning kunnen bieden bij gewrichtsaandoeningen Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:28

Je kan daar voor ook kleding op de juiste plaats dragen,bv rood ondergoed bij menstruatie problemen, blaasonsteking en nier problemen.Een blauw shalwtje bij stotteren.Een paars kussensloop bij slaap problemen enz.