Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
vigo_is_lief schreef:Ik gebruik Tirosint, een van de wat mildere pillen. Na veel verschillende te proberen toen ik net aan de medicatie begon was dit wel de beste voor mij qua bijwerkingen enzo
En ik slik indd wel ook b12, magnesium en vitamine D bij, dus zou denken dat dat goed zit... Ik slik ze ook speciaal wat later op de dag zodat het niet de werking van mijn schildklier medicatie beïnvloed.
C_arola schreef:vigo_is_lief schreef:Ik gebruik Tirosint, een van de wat mildere pillen. Na veel verschillende te proberen toen ik net aan de medicatie begon was dit wel de beste voor mij qua bijwerkingen enzo
En ik slik indd wel ook b12, magnesium en vitamine D bij, dus zou denken dat dat goed zit... Ik slik ze ook speciaal wat later op de dag zodat het niet de werking van mijn schildklier medicatie beïnvloed.
Ik ben wel benieuwd of je zelf bij moet betalen voor je tirosint?
Albertina71 schreef:Voor mij is kramp een teken dat ik mijn dosering schildklierhormoon aan moet passen.
Ben ik stijf en schiet daardoor de kramp erin tussen mijn schouderbladen, dan zit ik te laag (dan heb ik het ook koud, ben ik wat sloom, gaan mijn darmen te langzaam en kan ik niet nadenken).
Heb ik spontaan kramp in mijn bovenbenen zonder dat ik stijf ben (en rusteloos, beetje chaotisch, moet ik steeds naar de wc, heb ik het snel warm), dan zit ik te hoog.
Soms is het een combinatie van beide. Dan gaat het omzetten niet goed. Vaak door stress. Soms doordat Sarcoïdose een beetje opspeelt. Maar kan ook komen door gebrek aan ijzer, magnesium, vit. D enz. Dat is voor mij de lastigste puzzel!
C_arola schreef:Logisch dat je relatie met de huisarts hierdoor ingewikkeld is geworden. Zo ontzettend vervelend dat ze vaak alleen maar naar de bloedwaarden kijken en niet naar de klachten.
Weet je ook hoe de capsules heten? Ik kan het niet zo maar hoor wel meer over de combinatie van T4 en daarnaast T3. Ik dacht dat er ook een onderzoek was waarin naar voren kwam dat de combinatie hiervan het beste is voor je lichaam om de schildklier beter te laten werken maar precies weet ik het niet meer.
C_arola schreef:vigo_is_lief schreef:Ik gebruik Tirosint, een van de wat mildere pillen. Na veel verschillende te proberen toen ik net aan de medicatie begon was dit wel de beste voor mij qua bijwerkingen enzo
Ik ben wel benieuwd of je zelf bij moet betalen voor je tirosint?
marleen_usar schreef:Ja ik ben echt trots op mezelf, het geeft me een goed gevoel. Ik ben nu een paar dagen in Duitsland en ik heb eten mee genomen zodat ik toch mijn eetwijze kan aanhouden hier. Maar ik ga ook uit eten en dan let ik erg op. Ik wil niet terug vallen in mijn energieniveau, maar ik heb ook mijn aardingsmat en aardingskussensloop mee genomen.