Alternatieve therapeuten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:52

Kom dit topic net pas tegen,ik doe verschillende dingen.Bloesem teherapie (geen Bach), Reconnective Healing, oorkaarsen therapie,Mind Fulness, workshops gedachtenkracht en de kunst van het los laten, kruidengeneeskunde, moxa therapie enz, ik doe veel dingen, en heb ook al veel bokkers mogen helpen.

Kuggur

Re: Alternatieve therapeuten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:59

Oorkaarsen therapie vind ik persoonlijk één van de leukste alternatieve therapieen die ik ken. Met name de basis waar het op stoelt.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:08

Kuggur schreef:
Oorkaarsen therapie vind ik persoonlijk één van de leukste alternatieve therapieen die ik ken. Met name de basis waar het op stoelt.

Oorkaarsen kennen ook hele nare bijwerkingen http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorkaarsentherapie

Citaat:
Het gebruik van oorkaarsen levert vaak complicaties op. In het genoemde onderzoek kwam naar voren dat er 21 meldingen van oorbeschadigingen waren geweest bij de 122 ORL-artsen die hierover waren geïnterviewd, zoals trommelvliesperforaties, infecties, brandwonden en verstopte gehoorgangen. De conclusie van de onderzoekers was dat oorkaarsentherapie niet alleen nutteloos maar ook gevaarlijk is.[1] De bewering dat het ritueel een stressverlagend effect heeft is niet weerlegd; hiervoor zijn echter ook veiligere alternatieven te bedenken.

Oorkaarsen mogen in de VS niet verkocht worden als geneesmiddel. In Canada is de verkoop ervan niet toegestaan; in de Canadese Voedsel- en Geneesmiddelenwet worden ze beschreven als ineffectief en gevaarlijk.[2] Volgens de Stichting IOCOB is de werking niet aangetoond en kent het "nare bijwerkingen", waardoor de oorkaarstherapie in het beoordelingssysyteem voor alternatieve geneeswijzen een rood stoplicht heeft, wat staat voor de categorie kwakzalverij.[3]

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:18

Ik ken het hele fenomeen niet, maar ik vind het maar raar om eerlijk te zijn.
Maargoed, ieder zo zijn mening.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:10

Kuggur schreef:

en ook nog een van de lolligste...echt wel lachen.....en dan spreken die therapeuten ook nog alles tegen wat logisch is....

Citaat:
De oorkaars wordt eerst aangestoken en daarna in de gehoorgang geplaatst. Door de trilling van de vlam wordt de lucht in de oorkaars als het ware omhooggetrokken waardoor een lichte onderdruk ontstaat. Dit bij elkaar geeft een massage van het trommelvlies waardoor drukregulatie plaatsvindt in het middenoor

maw....de kaars zou lichtjes zuigen aan het oor...(lijkt haast wel sexueel getint..LOL..)

Citaat:
De damp van de verbrande kruiden diffundeert door het trommelvlies en bereikt het midden-oor, het evenwichtsorgaan, het slakkenhuis, de buis van eustachius en de mond- , keel- , neus- en bijholten. Elk van deze kruiden heeft zijn eigen specifieke werking.

sja....dat kan natuurlijk niet he`......lucht af zuigen,en tevens damp in brengen.....ben wel nieuwsgierig wat voor een stank die krengen te weeg brengen......

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 13:31

Net een olie gehaald die ik nodig had, 22 euro voor 10 ml.. Heeeeel fijn. :+

Voordeel is wel dat ie heel goed aanslaat, maar dat kon ook eigenlijk niet anders.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:49

Wat leuk!
Ik heb reiki 1 en 2 gedaan, en ook quantum touch. Dit allen voor mensen, ik gebruik het nu alleen bij dieren. Ik ben ook acupressuur en shiatsu therapeut voor paarden. En ook sportmasseur voor paarden, maar dat is niet echt alternatief.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 21:59

Leuk soeske!
Quantum touch had ik een boek van maar die heb ik gegeven aan iemand die er echt iets mee had en het volgens zeggen ook kon, maar er nog niet wegwijs in is. :)

Acupressuur is ook leuk, heb ik een mooi boek van liggen hier.
Zelf werk ik volgens de acupunctuurleer met bachbloesem, nog niet geheel onder de knie maar het begint wat te worden.
Laatst heb ik ergens heel veel boeken enzo overgenomen, dus ik ben nog niet aan alles toe gekomen.
(En daar heb ik ook nog wel 3 jaar voor nodig vermoed ik. :D )

Vandaag trouwens een heel mooi boek over hypnose en regressietherapie gekregen.
Ik ging voor een bachbloesem set, maar deze kwam erbij.
Ding is minimaal 10 cm dik, maar ik wil me daar toch verder in gaan verdiepen.
Een vriend van me kan dat, en die wil me er ook mee helpen. :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 01:21

Toch jammer dat bij de uitleg over de Quantum touch (héérlijke term), niet ingegaan wordt op het sleutel aspect van deze therapie, de rol die quantum mechanica bij de behandeling speelt (geldt zowel voor de uitleg in dit topic, als voor de info op hun site).Daar ben ik nl ontzettend nieuwsgierig naar hoe dat precies werkt.
In de uitleg komen alleen een niet al te originele variaties op de bekende new age thema´s naar voren, wat geleend van boedhisme en andere oosterse filosofieen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:17

Moonfish, wat leuk dat je ook acupunctuur punten pakt bij de bachbloesems, heb daar echter nog nooit van gehoord.
Hypnose, niet zo mijn ding, heb het nog nooit mee gemaakt dus kan er ook geen oordeel over geven. Ik zeg niet dat ik er niet in geloof, maar wil het eerst eens mee maken. Heb wel dingen gezien waarvan ik dacht, zohe, dat is niet zomaar even iets!
Kugger, ik kan het je ook niet precies uitleggen. De cursus is voor mij ook alweer een tijd geleden. Mijn moeder heeft hier wel een boek liggen over QT, maar om die nu helemaal uit te typen haha. Nee, snap wat je bedoeld hoor.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 10:17

Het kan, een duitser heeft liep vast in de normale methode en is aan de hand daarvan het hele bachbloesem verhaal uit gaan zoeken aan de hand van de acupunctuurleer en kon zo dingen verklaren die hij met de traditionele methode niet kon verklaren.
(voorbeeld: waarom bloesems niet helpen bijvoorbeeld, want dat kan weldegelijk)

http://www.bachbloesem-compleet.nl/methode.html
http://www.een-handreiking.nl/bachbloes ... kramer.htm

Hypnose heeft een vriend me dus vorige week mee geholpen met iets waar ik dus al 20 jaar last van heb en niet vanaf kon komen. Ik kon het ook moeilijk geloven, je moet het denk ik inderdaad ervaren.

Maar over alle methodes, dat vind ik eigenlijk sowiezo wel. De info is allemaal best karig en daar moet je haast altijd een boek voor hebben. Niet alleen bij QT.
Kuggur, ik had er een boek over maar die heb ik weggegeven, als ik hem nog gehad had had je hem mogen lenen. :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:11

Ik werk met Findhorn remedies, Californische, en Pacific remedies.Ik ben ooit met Bach begonnen, maar nu combineer ik 3 andere soorten van bloesems.Dat gaat erg goed, ze vertrerken elkaar ook.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 14:23

Hier de FES californische, Bach en Serafijn, heb er ook nog 5 van Star remedies trouwens.
Serafijn komt allemaal van nederlandse bodem, er wordt beweerd dat dat nog beter zou werken als het uit eigen land komt. Ik combineer ook dingen van andere series inderdaad.
Arnica en Star of bethlehem bijvoorbeeld.
Maar ik gebruik ook wel stenen en olie om dingen te versterken, werkt op andere niveau's.

Voorbeeld, de Centaury van bach kan e.e.a. naar boven laten komen.
De duizendblad van Star remedies werkt hetzelfde, maar laat minder naar boven komen.
Die werkt ook echt super trouwens, dat is dezelfde als Yarrow van de FES.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 20:38

Vandaag wat grappigs meegemaakt..
Zat wat te vertellen tegen vrienden over stenen enz. vond iemand de Hematiet zo mooi en zacht.
Vervolgens pak ik dat ding, en wordt er straalmisselijk van.
Vervolgens pakt haar man de hematiet, en wordt net als ik misselijk. :+

Daarna een zwarte toermalijn, nr 1 kreeg er meteen enorme hoofdpijn van.
Ik werd er compleet relaxt van, en een ander had er net als ik niets van. :Y)

Toch grappig.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 20:40

Vandaag wat grappigs meegemaakt..
Zat wat te vertellen tegen vrienden over stenen enz. vond iemand de Hematiet zo mooi en zacht.
Vervolgens pak ik dat ding, en wordt er straalmisselijk van.
Vervolgens pakt haar man de hematiet, en wordt net als ik misselijk. :+

Daarna een zwarte toermalijn, nr 1 kreeg er meteen enorme hoofdpijn van.
Ik werd er compleet relaxt van, en een ander had er net als ik niets van. :Y)

De zwarte toermalijn staat erom bekend straling op te nemen van bijvoorbeeld je laptop.
Iemand daar ervaring mee?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:56

Mijn moeder heeft op de tv en het beeldscherm van de computer wel kleine steentjes geplakt die straling tegen zouden gaan. Welke stenen dat zijn weet ik zo gauw niet

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 21:29

Volgens mij gebruiken ze ook wel rozenkwarts.

Echt geinig wel allemaal.
Net wat stenen die opgeladen waren laten voelen aan iemand die niets van de stenen wist.
Elke steen/bloesem/olie staat in verband met bepaalde zones.
Ze wees feilloos de zones aan waar de stenen bij passen. :oo

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:28

Ik werk met Biogenesis producten,die zijn echt heel bijzonder.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:34

Ik heb ook de zwarte toermalijn bij de t.v./audio apparatuur staan en 1 in de keuken bij de magnetron. Of het werkt, zou ik echt niet durven zeggen, merk geen verschil... :P Had er ook eentje in het klein aan een hangertje aan m'n mobiele telefoon, maar heb nu andere telefoon waar je zeg maar niets aan kunt hangen :P

Heb ook een hematiet gehad. Maar kreeg daar heel erg last van krampen in m'n kuiten van!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:36

Wat zijn dat voor een producten?

ik heb boek deel een van dietmar kramer en vind het dat het een hele andere kijk geeft op de Bachbloesems,erg boeiend..Krijg binnenkort ook deel twee en drie over stenen en etherische olieen,dus ben benieuwd..

Ik had bv last van mijn heiligbeen zone en heb er een druppel pine opgesmeerd en heb het niet meer gevoeld..Al dagen niet en had er al jaren en jaren last van..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:40

Wat apart!
Heb de bach bloesems alleen maar in samengestelde druppels gehad (voor mezelf, m'n vriend en onze hond) en die hebben goed geholpen! Heb het wel door iemand die er mee werkt laten samenstellen, heb er zelf niet zoveel snap van.. :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 22:40

Ik wordt echt gigantisch relaxt van die zwarte toermalijn, echt heeeeerlijk!
Morgen ga ik naar een winkel met edelstenen, ziet er duur uit maar ik hoop dat ze ook wat goedkopere dingen hebben.
We wilden toch al heel lang die kant op, dus dat gaan we morgen doen.

Ziet er allemaal prijzig uit Marleen_usar.
Ik heb hangertjes van 2.50 of 3.50 en wat losse stenen.
Een mooie sneeuwvlok obsidiaan waar ik groggy van word, een zwarte toermalijn..
Wel heb ik een Lapis lazuli, klein frotje maar was wel 13 euro.
Ik heb momenteel een fluoriet om mijn nek, en een chakrasteentje van Serafijn.
Dan neem je druppels niet in, maar druppel je ze op het steentje. Werkt super bij mij en is wel zo makkelijk.

Kijken of ik morgen een zwarte toermalijn kan scoren in miniformaat. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 22:42

Bijzonder he pleiada?
Er gaat een wereld voor een mens open als je die boeken leest, vond ik tenminste.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:43

Als je er geen een vind, kan ik er wel eentje naar je opsturen!?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:44

Welke winkel ga je heen?In giethoorn heb je een hele mooie edelstenenwinkel die alles heeft en erg betaalbaar is :)