[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:11

dat is zonde Clown

komt wel goed denk ik.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:39

Ik begin altijd op een woensdag, stop op een dinsdag en dan begin ik altijd weer de woensdag daarop.
Dus woe 1, do 2, vr 3, za 4, zo 5, ma 6, di 7, is dus 7 stopdagen. Lachen

En ik word altijd op zaterdag rond 1 uur ongesteld, ik kan er bijna de klok gelijk op zetten!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 01:07

Ik probeer het toch nog 1 keer hoor Knipoog. Je houd dus inderdaad een halve strip over, maar die slik je dan met je strip daarna. Dus je slikt na je stopweek 2 maanden voor je vakantie een hele strip plus twee weken, houd je stopweek, -stapt op het vliegtuig- gaat weer verder met de laatse week + de hele nieuwe strip en houd weer een stopweek.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:36

dus je slikt 2x 1,5 maand? nu snap ik het toch?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:47

Ja Afgod

Juistem. Alhoewel het feitelijk 1 keer een maand plus 2 weken en daarna een week plus een maand zal zijn. Je moet gewoon vanaf eind april doorslikken tot een week voor je vakantie. Zolang het meer dan een strip is zit je goed en kun je stoppen wanneer je wil. Je houd dan je stopweek, hierna ga je verder met je aangebroken strip en een nieuwe.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:57

oooh straks ga ik voor een mirena Haha! spannend!!! kloten duur hier joh! IK HOOP zo dat mijn vezekering iets van betaald anders gaat het mij een duur grap van 900 dollar worden!!! Lips are sealed

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:54

900 dollar !!?? Dat is wel erg duur. Weet je zeker dat je het goed gelezen en getypt hebt? Misschien eerst even de verzekering bellen voordat je hem laat zetten?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 02:27

He! Oke nou ik heb 'm niet, maar mijn vezekering betaalt 'm dus wel! Lachen Gelukkig!! maar ja inderddad 900 dollar! 300 nog wat voor het zetten en 600 voor dat ding zelf!! gek ja! Maar goed, ik heb 'm niet want mijn huisarts wil 'm liever niet zetten in vrouwen die nog nooit kinderen gehad hebben....duuus kreeg ik een naam/nummer van iemand die het wel doet..ze moeten mijn 'cervix' meer open zetten ofzo..? en dat doet mijn huisarts niet..

Ach ja, morgen bellen dus en misschien kan ik nog heen, maaaaar ik hoef gelukkig niets te betalen! Ben echt blij om! Ik maakte me al zorgen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 02:34

Ik wil je niet bang maken maar mij is verteld dat een spiraal niet gezet kan worden bij vrouwen die nooit zijn bevallen en dat het flink pijn kan doen, lijkt me dus extra pijnlijk als je nog nooit bevallen bent.

Zelf gebruik ik Nuvaring, de dokter raadde mij ook een spiraal aan maar ik vind het een eng idee dat dat ding daar zit zonder dat ik er controle over heb.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:15

Ik heb nu bijna 2 maanden spiraal.. ben nooit bevallen...
Okay, plaatsen was pijnlijk, maar het kan wel Ja

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:26

Ik heb ook nog nooit kinderen gehad hoor. En zettenw as inderdaad naar, maar niet besterfelijk.

900 Dollar?! Damn...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:22

anneliesdj schreef:
Ik wil je niet bang maken maar mij is verteld dat een spiraal niet gezet kan worden bij vrouwen die nooit zijn bevallen en dat het flink pijn kan doen, lijkt me dus extra pijnlijk als je nog nooit bevallen bent.

Zelf gebruik ik Nuvaring, de dokter raadde mij ook een spiraal aan maar ik vind het een eng idee dat dat ding daar zit zonder dat ik er controle over heb.

Als je niemand wil bang maken moet je ook niks zeggen als je het enkel van horen zeggen hebt Haha! Genoeg mensen hier zonder kids met spiraal die het overleefden, bij mij viel het reuzemee Haha!

Ik ken evenwel mensen mét kids bij wie het alsnog een hel was... puur persoonlijk dus Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:06

anneliesdj schreef:

Ik wil je niet bang maken, maar misschien moet je niet alles geloven wat je verteld wordt Clown

Hier nog een overlevende Cool

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:49

Ik heb ook een vraagje. Ik slik nu ongeveer een jaar de pil, en ik wordt er zoooo ontzettend gek van. Ik vergeet hem zo vaak, ik heb bijna iedere maand wel een doorbraakbloeding, en dat is NIET handig Clown En daarnaast heb ik het idee dat de hormoontjes meer met me doen dan nodig is.
Het enige voordeel vind ik nog het doorslikken, maar ik denk dat ik dat maar voor lief moet nemen dat als ik stop dat dat niet meer kan.
Dus mijn vraag is: als ik nu wil stoppen met de pil, moet ik dit dan melden bij mijn huisarts? Of kan ik gewoon stoppen en gewoon niet meer bij halen?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:51

Je kan gewoon stoppen en hoeft niks te melden Lachen Is de nuvaring of een spiraaltje niks voor je? Ik ben ook overgestapt van de pil naar de nuvaring en opzich bevalt het me prima!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:04

Je kunt inderdaad gewoon stoppen. Overigens zijn er veel meer dingen dan alleen de pil, en deze kun je ook doornemen en hebben minder hormonen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 02:06

poes schreef:
anneliesdj schreef:

Als je niemand wil bang maken moet je ook niks zeggen als je het enkel van horen zeggen hebt Haha! Genoeg mensen hier zonder kids met spiraal die het overleefden, bij mij viel het reuzemee Haha!

Ik ken evenwel mensen mét kids bij wie het alsnog een hel was... puur persoonlijk dus Lachen

Haha ik wou net zeggen volgens mij zitten er tig met spiraaltje zonder kinderen!

Maar dta het wat pijnlijker, wat moeilijk gaat als je nog nooit bevallen bent, geloof ik graag, maar mogelijk is het zeker wel! Ja Mijn dokter doet het gewoon niet omdat er iets meer bij kijken komt, ivm het meer openzetten van de baarmoedermond.

Het is nu wel ff zoeken, de dokter die mijn dokter aanraade werkt weer niet met mijn verzekering Frusty zou ik het alsnog moeten betalen als ik het daar laat doen..terwijl het gewoon gedekt wordt! Vaag weer, maar goed, dat wordt ff bellen volgende week. Moet toch watchen dak weer ongesteld wordt (En ik ben net klaar) dus tijd zat.... Wat ben ik straks blij als dat ding zit!!!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:50

Neeeee, ik heb liever niks dan iets 'erin' ROFL Bloos

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:35

En een pleister dan?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:42

Tsja, had ik al aan gedacht, maar ik heb er een heleboel negatieve verhalen over gehoort. Dus dat lijkt me ook niet echt wat.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:48

Ach, je hoort overal negatieve verhalen over. Het lijkt me verschikkelijk, zo zonder anticonceptie.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:56

Het bevalt mij anders echt super!
Ik wil nooit geen hormonen meer... Haha!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:07

nou net een andere pil gehad. de Yasmin. maar pas over 2 weken kan ik eraan beginnen. hoop dat ik dan weer wat meer zin in sex krijg Tong uitsteken en mocht die ook niet helpen moet ik van de dokter denken aan een anders soort anticonceptiemiddel

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:24

dingetje schreef:
Het bevalt mij anders echt super!
Ik wil nooit geen hormonen meer... Haha!

Ik ook niet, maar ik wil wel sex en geen kids Huilen van het lachen..dan moet je toch wat he! Ik ga voor de spiraaltje, zo goed als geen hormonen Ja

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:31

Utixo schreef:
Ja Afgod

Juistem. Alhoewel het feitelijk 1 keer een maand plus 2 weken en daarna een week plus een maand zal zijn. Je moet gewoon vanaf eind april doorslikken tot een week voor je vakantie. Zolang het meer dan een strip is zit je goed en kun je stoppen wanneer je wil. Je houd dan je stopweek, hierna ga je verder met je aangebroken strip en een nieuwe.

Maar als je dan een nieuwe strip maar één week inneemt, is het dan nog veilig? Omdat je dan zeg maar stopt in de tweede week (van de tweede strip). Of maakt dat niet uit?