Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:26

flesje schreef:
dat lijkt me best eng,zo'n aanval...wel goed dat je geleerd hebt,wat je ermee kan doen..
dan weet je ook dat het in elk geval controleerbaar is/blijft..

even ego-post:
eergisteren naar de psycholoog geweest.
die gooit alles op mijn oude stempel borderline.
en nu weet ik het helemaal niet meer.
uit pure frustratie daarna een paar flinke klappen tegen de stofzuiger aan gegeven.

moet maar weer in behandeling/gesprekken volgen vind ze.
ik heb verd**mme al zóveel gesprekken,therapieën,behandelingen gevolgd
IK WIL NORMAAL FUNCTIONEREN..

waar is de grens, burnout/overspannen of weer je oude stempel krijgen?
voel me niet echt serieus genomen...of ik wil mezelf niet voelen en geloven,kan ook.

Weet je wat ik nou zo zinloos vind aan dit soort behandelingen/ psychologen?
Dat ze alleen maar bezig zijn stickertjes te verdraaien, opnieuw op te plakken, aaf te halen, etc. terwijl in feite de hulpvraag is: wat kan ik doen, veranderen of juist nalaten om mijn klachten te laten verminderen. Wat denkt die psycholoog in dit geval te bereiken met nogmaals die diagnose en allerlei gesprekken?? wat is het doel van die gesprekken? Wat is het behandelplan? Weer bespreken dat je toch maar borderline hebt? en wordt je daar beter van? Voel je je daar beter van?

Ik reageer hier fel op, omdat bij mij TEN ONRECHTE borderline werd vastgesteld toen ik in de beginfase van mijn burn out zat. En dat ik er maar mee moest leven dat ik af en toe mentaal instortte bijvoorbeeld. Dat ik er maar mee moest leven dat ik het leven als gevolg van uitputting niet meer zag zitten. Met als gevolg: een nog grotere uitputting en geen hoop. Totdat ik bij een heel team van andere hulpverleners kwam (psychiaters, psychologen, psychotherapeuten, etc.), voorafgegaand door een psycholoog, en ook weer gevolgd door een psycholoog die ALLEMAAL vaststelden dat ik GEEN borderline had en ik me helemaal niet hoefde neer te leggen bij mijn toestand op dat moment.
Met als gevolg dat het nu mentaal goed gaat, en ik alleen nog lichamelijke klachten heb waarvoor ik door het ziekenhuis wordt behandeld. Moraal van het verhaal: zelfs als ik alsnog wel borderline zou hebben, is het resultaat NU goed omdat de nadruk uiteindelijk is gelegd op je gedrag, je cognities, etc.

Dus sorry dat ik het zeg, maar ik zou eens even flink pissig op die therapeut worden. Niet omdat het wel of niet klopt, maar omdat het niets toevoegt aan jouw gezondheid. Maar dat is vanuit mijn ervaring gesproken, dus misschien past dat niet in hoe jij het ervaart.

flesje

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:18

mijn hoop is ook aardig weg momenteel.
ik voel me vrij vlak,niet echt blij,niet echt depri. gewoon 'niks'.
probeer wel elke dag naar stal te gaan en wat te ondernemen en dat voelt wel fijn.
maar voor de rest zie ik mijn toekomst als een zwart gat met niks erin.

einde week bedrijfsarts,en daar zie ik giga tegenop..

hoe is het met jullie?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:16

Goedeavond!

Sjeempie flesje.....
Zal maar wat met het verhaal van Gummie gaan doen dan!
Blij dat het bij jou goed uitgepakt heeft Gummie!

Niet iedereen die een bepaald beroep uitoefend is daar ook uitermate geschikt voor he....
En datis met psychologen ed ook zo, grootste gros levert goed werk, maar sommigen.....Dus raak niethet vertrouwen nu kwijt in de hulpverlening, maar ga net zo lang op zoek totdat je de juiste hebt gevonden!!, en zie,net als bij Gummie, een hele andere wending, en gaat wat dat betreft heelgoed met haar!

Blijf indd elke dag wel wat afleiding zoeken, dat is juist nodig!! En geloof me, over een jaar, of 2 jaar zul jijook posten aan mensen die DAN in een dip zitten, dat het heus weer goed komt! Maar dit heeft tijd,tijd, tijd nodig! en therapie!

Ben je al es eerderbij de bedrijfsarts geweest?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:28

Ik heb maanden geleden hierzo gepost.
Was toen nog lekker positief ingesteld en dacht er met een maandje wel vanaf te zijn nu 5,5 maand verder weet ik dat het zo eenvoudig niet ligt. Maar zondag betrapte ik mij er voor het eerst op dat ik op stal rond liep en dacht heee heerlijk. Vandaag tijdens werk (werk in de huishouding) al swingend met de stofzuiger door het huis gegaan, dus er zit nu EINDELIJK voorruitgang in. Het ene uur is het andere uur alleen niet. Maar mijn lichamelijke klachten worden minder en voel mij weer iets meer de gene die ik was, had ik echt even nodig. Verder verwachten wij thuis rond hemelvaart 7 pups van onze teef dus ben blij dat ik nu eens zulke sprongen maak, maar realiseer mij tegelijkertijd ook dat ik er nog niet ben. Vandaag voor het eerst de hele dag gewerkt en het viel mij alles mee maar had het laatste uur het echt heel moeilijk, was helemaal op. morgen maar 2 uurtjes werken, nu even lekker naar paardjelief.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:35

@Moyra,

Dat is nou ook juist wat ik iedereen wel duidelijk probeer te maken...Het heeft tijd tijd en nog eens tijd nodig...
Net zoals bij een botbreuk bv, dat heeft tijd nodig om te helen, en dat hebben onze hersens ook! Zoals je bij bepaalde botbreuken oid moet gaan revalideren, zo moeten wij met onze hersens aan de slag dmv therapie!

En dat als je je een dag of meerdere dagen goed voelt, dat je er rekening mee houdt dat er ook echt een tegenslag na komt, al worden die tegenslagen/terugvallen wel op den duur steeds minderheftig en korter van duur!!

Bij dat het met jou nu stuk beter gaat Moyra!! Geniet ervan, heb je verdient!! Ik kak vaak ook nog helemaal in hoor op het werk, gewoon rete moe!! kukel ik bijna in slaap als ik in de bus zit, moet je er echt tegen vechten om niet in slaap te vallen.....maar goed, dat komt wel weer hihi!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:14

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:54

Ow Moyra wat ontzettend vervelend voor je! Ga je net een weekje lekker en begin je je eindelijk weer een heel klein beetje beter te voelen over jezelf...krijg je dit!

Het is zo herkenbaar. Ik heb een keer of drie midden in de AH mijn mandje op de grond gezet of mijn boodschappenkarretje laten staan om snel naar mn auto of huis te lopen en daar mijn paniekaanval onder controle te krijgen. Ben zelfs eens zomaar uit de rij weggelopen terwijl mijn spullen al op de band lagen. Waren twee mensen voor me en ik kon daar niet op wachten, zweet brak me uit. Heb volgens mij nog wel sorry geroepen toen.

Heel veel sterkte om vanuit deze tegenvaller weer omhoog te krabbelen naar het plekje waar je gister was. Kop op! Je krijgt het uiteindelijk echt onder controle!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:16

Moyra, ik weet hoe je je voelt! Gister een super gezellige avond gehad, ik was met mn vriend naar een hele drukke verjaardag en op de terugweg in de auto kreeg ik opeens een paniekaanval. Ik was echt even een tijdje van de kaart, wazig en duf in m'n hoofd, kon niet goed meer nadenken en daarom was ik eigenlijk heel erg teleurgesteld. Maarja, ik heb daarna tegen mezelf gezegd dat het niet erg was, het hoort gewoon bij het herstellen en de aanvallen komen steeds minder vaak terug, dus dat is iets om trots te op zijn.

Vanochtend was ik nog steeds erg moe, maar ik heb mezelf toch een schop onder mn kont gegeven en ben lekker met de hond naar training gegaan. Nu voel ik me alweer aardig goed (nog een klein beetje slapjes) en ik probeer verder niet te veel bij gister stil te staan. Het is gebeurd, so be it, niet meer teveel over piekeren en het niet helemaal gaan analyseren, want dat heeft toch geen zin. Ik heb de laatste tijd zoveel vooruitgang geboekt, dat ik me niet weer klein wil laten krijgen door die stomme aanval van gister.

We can do it girls!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:37

En je moet je er gewoon bewust van zijn dat het er gewoon nog bijhoort....het zal uiteindlijk indd steeds minder worden, en minder heftig, minder vaak!! Jullie kunnen het dames!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:09

Hoi meiden, tijdje niks van me laten horen. Hier gaat het nog een beetje met ups en downs, maar zit nu in een stroomversnelling weer. Maar wel positief eigenlijk :j

Flesje, hoe is het uiteindelijk ook bij de bedrijfsarts geweest vorige week?

moyra, hoe is het nu? Heb je af en toe nog even die fijne momentjes, probeer ze wel op et zoeken. Je ziet ze alleen als je jezelf ook de ruimte geeft om ze te zien, asl je begrijpt wat ik bedoel ;)

Ik heb vorig jaar twee weekjes thuis gezeten en heb daarna gelijk weer uren opgebouwd. Lijkt allemaal heel kort en iedereen is het al zo goed als vergeten maar ikzelf niet. Ik merk het nog steeds, maar het hoort er ook nog een beetje bij. Als ik er zelf niet zo´n probleem van maak komt het wel goed, doen anderen ook niet namelijk.

Joyce, soms voelt het zo. Maar elke stap die je neemt leer je van. Het is echt niet zo als je even weer wat tegenslag hebt dat je gelijk weer onderaan begint. Gelukkig niet. Af en toe streng zijn voor jezelf en toch wat gaan doen en daarnaast op zijn tidj jezelf ook ruimte geven om wel even rustig aan te doen. Hoe staat het met de banenjacht?

Met mij gaat het wel goed, paard zit nog altidj niet mee. Maakt het af en toe wel zwaar vind ik, maar ik doe mijn best en sla me er aardig doorheen vind ikzelf. Sommige dingen zijn zoals ze zijn en als ik me dat realiseer dan is het niet anders. Verder heb ik wel een superleuk nieuwtje. Ik zat een beetje vast met werk. Wilde wat anders, maar durfde ook niet. Maar ik ga het diepe in, heb zojuist vanmiddag mijn werk opgezegd. Over twee maanden begin ik ergens anders :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:48

Wat super goed Bienotje, gefeliciteerd! Wat voor werk ga je doen?

Hier gaat het met de banenjacht nog niet zo goed... Gister weer een afwijzing binnen gehad, maar dat is niet iets waar ik down van raak hoor. Ben nu al zo lang aan het solliciteren, dat ik weet dat je in 99% van de gevallen afgewezen wordt en ik ben nu ook nog redelijk kritisch ;) Vorige week ben ik wel langs de banenmarkt geweest bij ons in de stad en daar mijn CV na laten kijken en aan de hand van die adviezen mijn CV helemaal overhoop gegooid en ge-update. Ben benieuwd of dat in mijn voordeel gaat werken!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:57

Mag ik me ook even melden in dit topic?
Ik heb sinds een aantal weken een lichte depressie |( . Vastgesteld door de huisarts. Ik voel me de ene dag somber en moe en nergens zin in en de andere dag kan het weer heel goed gaan. Zit niet aan de medicijnen, maar gaan eerst zo proberen er bovenop te komen. Heb een hele lijst moeten invullen van de huisarts die ik volgende week mee moet nemen als ik weer bij haar langs moet.
Sinds een week heb ik een gevoel dat ineens komt opzetten en me zeer onrustig maakt. Lijkt of er een storm door m'n lijf heen raast en ik de controle even kwijt ga raken. Zo vreselijk irritant en zo ongemakkelijk |( dat ik me er soms echt geen raad mee weet.
Ben via internet al een cursus aan het doen van Frank de Moei wat wel lijkt te helpen, maar waar ik nu wel moeite voor moet doen om me erop te concentreren. Net ook een andere cursus zitten bekijken wat vergoed wordt door veel zorgverzekeraars en wat voor mensen is met een depressie. Krijg hier nog een mail over terug van een psycholoog dus moet even afwachten.

Hoop dat ik me snel goed voel want dit is zwaar kl*te

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:22

Hoe gaat het met alle mensen hier ?
Topic is al zolang niet meer in gereageerd.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:34

Met mij gaat het in ieder geval uitstekend *\o/* Het glas is halfvol.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:55

whaha, nou hier gaat het ook aardig!!!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:04

Da's mooi om te lezen :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:15

Super om te horen dat het met jullie zo goed gaat *\o/*
Dat geeft mij weer hoop :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:31

Hey DAMES, hoe gaat het met jullie???

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:25

Hoi...mijn laatste bericht was in April ( was ook mijn eerste toen) en zat toen nog niet aan de medicijnen.
Ondertussen dus wel en het gaat echt veel en veel beter. Wat zo'n klein pilletje al niet kan doen he!!
Ben blij dat ik me nu weer happy voel en weer kan genieten.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:07

klinkt goed Ingrid!!!
wat voor medicatie gebruik jij dan? en volg je ook therapie naast de medicatie?

hier gaathet ook goed!

flesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:42

ik meld me hier nog even met mijn sa (ik heb hier een tijd niet mer meegepraat).

heb inmiddels ruim 6 maanden thuisgezeten.
nu in ziektewet via uwv en op zich aardig klaar voor reintegratie.

echter,als ik nou zelf wil solliciteren ergens..
mag dat dan?
en wat zeg ik dan,over de burnout?(er vanuitgaande dat ik word uitgenodigd voor een gesprek).
ben je eerlijk?verzwijg je het(zou ik gek vinden,maargoed..)

en,ben je verplicht een verleden met wajong te melden...??

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:15

volgens mij ben je niet verplicht om alles te vertellen hoor! zelfs als je zwanger bent mag je dat verzwijgen tot een bepaald aantal weken.....
en zelf solliciteren, geen idee hoe dat zit, waarom niet zou ik denken....

en mooi dat je weer aan werken toe bent!! super!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:35

Even een stip, had gehoopt mij nooit meer in dit topic te hoeven melden maar helaas... Ik ga even bijlezen :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:21

bobomelo schreef:
klinkt goed Ingrid!!!
wat voor medicatie gebruik jij dan? en volg je ook therapie naast de medicatie?

hier gaathet ook goed!

Ik gebruik Venlafaxine en dat gaat heel goed. Heb wel een beetje last van bijwerkingen gehad, maar geen hele horror die door mn hoofd ging gelukkig :D .
Het is even door de eerste weken heen en dan gaat het langzaam aan beter.
Ik heb gesprekken met een psychologische ondersteunende vrouw bij de huisarts. Nu nog maar heel weinig omdat het
echt veel en veel beter gaat. Over 3 maanden weer en mocht ik een terugval krijgen, dan ben ik zo weer bij de huisarts :j

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:49

Hoi,

Ik zit sinds 2 maanden thuis met een burnout. De afgelopen 2 weken een paar dagen, 2 uurtjes, op het werk geweest. Dat ging echt zwaar verrot.
Nu sinds vandaag aan de antidepressiva, omdat ik toch wel behoorlijk depressief ben.
Over 2 weken kan ik weer bij de psycholoog terecht.